First real week! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu First real week! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

First real week!

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 Januari 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Hallo mensjes,

Als eerst bedankt voor alle reactie's erg leuk om te lezen.

Dit was mijn eerste echte week bij mijn gezin, wat ook betekende mijn eerste salaris woehoe. Op maandag was het Martin Luther King day, dat betekende een vrije dag (een van de vele die zullen volgen..) De vader ging gewoon werken dus het was een dagje met de moeder, mij en de 2 kids. We besloten om rondjes te rijden richting de school, daycare en de route naar het werk van mijn hostmom. Meteen een paar kopietjes gemaakt van de plattengrond zodat ik niet zou kunnen verdwalen. Esther en de wegen is niet de beste combi die je je kan bedenken, laat staan als we ik in een ander land ben.

Dinsdag samen met de moeder de kids afgezet op daycare en school om vervolgens de moeder naar haar werk te brengen. Jup daar ging ik dan helemaal alleen in de auto op weg naar huis. Gelukkig was het niet heel moeilijk en vond ik makkelijk de weg terug. Rond half 9 had ik afgesproken met Fiorella, meisje wat hier ook wel eens heeft opgepast, om naar Montgomery College te gaan. Ik zal naar deze school gaan om aan mijn credits te komen. In totaal moet ik er 6 halen wat gelijk is aan ongveer 80/90 lesuren. Op de orientatie vertelde ze dat Amerikanen echt niet van te laat komen houden, oké hou ik ze aan. Fiorella kwam dus om 9 uur een keer aanzetten.. Goed, in de auto stappen en achter Fiorella aanrijden omdat ze om 10 uur moest werken. Het was maar 15 minuten rijden en na wat heen en weer gestuurd was ik ingeschreven en moest ik zorgen dat ik een ESL test ging doen, Englisch as Second Language. Aangezien het semester 28 januari begint waren deze testen al op 16 januari gesloten. Op de een of andere manier wel een manier gevonden dat ik toch op een soort manier die testen kon doen. Ondertussen was het al 11 uur voordat ik kon beginnen aan die testen en Fiorella was naar haar werk gegaan. Het duurde even maar toen was ik toch ein-de-lijk klaar met die testen. Ik moest mijn tas met al mijn elektronische spullen inleveren. Verslaafde als ik ben checkde ik meteen mijn telefoon toen ik klaar was. Ondertussen was het dus al gewoon 2 uur!! Daar ging dus mijn eigenlijk geplande dagje naar de mall. Op naar huis, jup weer alleen en de weg leek makkelijk dus dit ging bij lukken 1 bocht naar links en dan was ik al weer bijna thuis. Dus... waar was die verdomde afslag ook alweer? Eigenwijs dat ik ben en alles zelf wil uitvogelen vertikte ik het om de navigatie erbij te pakken. Na een tijd werd ik best geirriteerd dus toen toch maar de navigatie erbij gepakt. Ja fijn, toen bleek ik er toch al echt bijna te zijn. Over het stukje van 15 min heb ik gewoon een uurtje gedaan, leuk.... Het was al 3 uur en mijn hostmom vroeg of ik haar om 4 uur wou ophalen van der werk zodat we samen de kids konden ophalen om te oefenen. Humzz okee thuis blijven of toch nog even poging doen om wat te "winkelen". Dan maar naar klein winkel straatje in de buurt. Ja, leuk dus weer half verdwaald.. uiteindelijk dan toch wel gevonden (was er al voorbij gereden) kwartiertje kunnen winkelen en hop weer in de auto naar het werk van mijn hostmom. Dat was mij een verdwaal dagje wel.

Woensdag de eerste dag met alleen de jongste. Als eerste hadden we de oudste afgezet op school en moeder naar werk gebracht. Mama naar werk en de jongste natuurlijk huilen, hoe durft mama zonder mij weg te gaan. Gelukkig duurde het huilen nu niet te lang. Samen een gezellig dagje gehad.Dacht laat ik even lekker rustig in de Target, supermarkt, rond lopen. Moet ik wel eerst de weg vinden natuurlijk... Na eerst de verkeerde kant op te zijn gegaan even langzaam in de Target gelopen. Beetje jammer dat de andere winkels in de mall pas rond 10 uur open gaan en ik er al rond 9 uur was. Rond 4 uur de oudste opgehaald. Meteen had ik een jackpot te pakken. De oudste had in de nacht al overgeven en diaree gehad en toen ze thuis kwam moest ze ook meteen haar luier om. Ja ze is zindelijk maar durft niet te poepen in de wc.. Snel een luier om gedaan en hoppa er volgde 2 diaree luiers. Ook de jongste had een leuke luier. Hostdad was al thuis en bleef bij de kinderen terwijl ik moeders ging ophalen van haar werk. We gingen meteen door om eten te halen bij een toko waar ze wel 1 keer per week komen, borrito's.

Donderdag kon ik uitslapen, papa ging iedereen wegbrengen. Lekker langzaam gedaan met wakker worden. Kom ik boven ligt er sneeuw! YOU KIDDING ME? Vandaag zou rond 9 uur de schoonmaker komen. Dus heb ik gezorgd dat ik rond die tijd het huis uit zou zijn. Om kwart over 9 werd ik opgehaald door de duitse au pair die hier in de buurt woont. Zij ging mij helpen om een rekening voor mij te openen. Nou dat is gelukt en mijn eerste salaris staat er ook al op!! Toen ik werd opgehaald was de schoonmaker er nog niet, oke dit is een spanjaard dus die heeft het niet met de amerikaanse mentaliteit van op tijd komen. Rond 11 uur was ik terug van de bank en ging ik even lekker relaxen. De schoonmaker was er nog steeds. Ik dacht; laat ik hem maar even gedag zeggen dan weet hij wie ik ben. Nou ik had hem meteen een hartverzakking bezorgd haha. Rond half 1!!! ging hij eindelijk weg en kreeg de mededeling mee of ik hem de volgende keer niet meer zo wil laten schrikken haha. In de middag maar poging gewaagd om naar de Target te gaan. Yes, ik ging in 1 keer goed, woehoe! Lekker langzaam aangedaan en wat nodige dingen gehaald. Om 4 uur de kids ophalen van school en daycare. Meteen goed naar de school gereden en dan op naar de daycare, dat was nog wel even zoeken en hulplijn ingeschakeld. Heb talent om op het goede moment de verkeerde kant op te gaan want ik was er echt bijna! Mom and Dad gingen 's avonds na werk meteen door wat eten en boodschapjes doen dus samen met de kids gegeten. Ging goed, alleen de oudste en ik moeten nog beetje vriendinnentjes worden.

Vrijdag weer een dag met de oudste, omdat het nog steeds sneeuwde bleek de school van de oudste 2 uur later te beginnen ivm de verkeerschaos. Dit hoorde ik in de avond want ze hadden haar naar de daycare gebracht. In de ochtend met de jongste naar de mall geweest om daar te spelen bij de "playground". Hij had zich erg goed vermaakt alleen toen er wat grotere, drukkere kinderen kwamen maar even rondje door de mall gedaan want de winkels waren ook open. Weer even naar de Target pretzels gescoord, die weet ik nu te vinden!! En schoenveters gehaald aangezien ik die van mij telkens kapot trek (geen idee hoe ik het voor elkaar krijg) een kant is nog maar heel. Ik dacht ik ga later wel weer even terug naar de playground maar de cute boy was in slaap gevallen. Hostmom had mij ook gebeld want de school had early dismiss ivm de sneeuw, of ik de oudste om half 1 op wou halen van school. Thuis de kleine ff wat eten gegeven en weer hup in de auto naar school. Oudste nog steeds erg still bij mij en nog niet helemaal lekker. Thuis gekomen wou ze melk en dan meteen slapen. Ook de jongste in bed gelegd. Weer was papa vroeg thuis, want de kinderen sliepen nog.In de avond kwam Fiorlla even langs om mij te helpen voor de school, tja dat word volgende week vervolgd.

Zaterdag wouden mom and dad een work out doen, het ging goed totdat de kids erachter kwamen dat de ouders niet weg waren maar beneden. Ja dan willen wij daar ook heen he... Daarna even met de moeder en de kids mijn wegennet uitgebreid naar het dorp naast ons. In de middag met mom, de oudste naar de ijsbaan gegaan waar ook een vriendinnentje en haar papa van de oudste waren. Kids hadden nog wat moeite en waren het ook snel zat. Daarnaast waren ze ook erg streng op de ijsbaan.

En dan vandaag, moeder ging in de ochtend nog even sporten en ik kon half uitslapen. Vandaag ben ik met de jongste naar een gymboree class geweest, beetje spelen en liedjes zingen. Als het leuk was dan zouden we hem op de class doen zodat we een weekelijkse activiteit hebben. Helaas waren de ballen en bellenblaas het interessantste. Zelf vond ik het ook niet geweldig dus niet voor herhaling vatbaar. En aangezien ik alleen was had ik ook weer zo iets van goed hoe ga ik de weg terug vinden, maar het ging goed! In de middag een grote ronde gelopen omdat de jongste niet wou slapen, dat had hij al in de auto gedaan. Samen met de mom en het kind in de stroller ruim een uur gelopen. Nu ben ik best kapot haha. Vandaag ga ik verder lekker rustig aan doen en beetje op zoek naar een sportschool.

Ook zijn de eerste woorden voor een trip gevallen! Waarschijnlijk volgend weekend even 2 of 3 dagen richting de sneeuw en in Maart 5 dagen naar FLORIDA!! Oh yeah! Also part of the job :)

Gelukkig zijn de jongste en ik al echt goede vriendjes en voel ik mij ook goed thuis hier. Waarschijnlijk komt dat ook omdat ik gewoon vertrouwd veel in het Nederlands kan praten. Begin er ook langzaam aan te wennen dat ik elke dag wel kwijl of eten op mijn kleren heb haha.

Sorry voor het lange verhaal maar was ook best een drukke week.


  • 27 Januari 2013 - 22:36

    Petra :

    Geeft niets hoor Jou lange verhaal. Weer erg leuk om te lezen. Succes met je school en met nog steeds de weg vinden, Haha. Hoop dat je snel vriendinnetjes wordt met de oudste. Xxx

  • 29 Januari 2013 - 16:32

    Joke.:

    Ik vind het heel leuk om zo op de hoogte te blijven. Je doet het top! zo te lezen. En troost je hier ligt ook sneeuw en ijs. succes met school en "je kids" tot horens weer! dikke knuf jook. xxx

  • 03 Februari 2013 - 22:10

    Oom Ben:

    Tjeetje Esther, je zit wel in een geweldig avontuur, prachtig om te lezen.
    Heel veel succes met het zoeken en vinden van de juiste weg, maar dat komt goed, toch !

    grtn: oom Ben uit Anna Paulowna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 729
Totaal aantal bezoekers 46593

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: