Nieuwe daycare en nieuw rooster - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Nieuwe daycare en nieuw rooster - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Nieuwe daycare en nieuw rooster

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Februari 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Sorry mensen ik probeer elke keer zo kort mogelijk mijn verhalen te maken maar voor ik het weet is het een hele lap tekst. Dus heel leuk/lief als jullie elke keer de hele lap tekst lezen.

Maandag was de eerste dag voor een nieuw schema, zowel voor mij als voor de kids. De schoondagen van Lenka zijn nu anders en Nils gaat op andere dagen naar een nieuwe in home daycare. Ik begon met Lenka naar school maar moest haar al om 12 uur van school ophalen. Dit betekend dat Nils in de auto in slaap viel. Vervolgens wou Nils in de middag niet meer slapen terwijl Lenka heerlijk lag te slapen. Nadat Lenka wakker was geworden gingen we naar de speeltuin lopen om te proberen Nils in slaap te krijgen. Na elk mogelijke poging te hebben geprobeerd wou hij nog steeds niet slapen. Oke dan een keertje niet. In de avond was hij daarom gelukkig wel snel weg!

Dinsdag hoefde ik pas om 12 uur te beginnen met Lenka op te halen van school omdat vandaag de laatste dag was voor Nils bij de oude in home daycare. In de ochtend ben ik weer naar school geweest om mij eindelijk in te schrijven voor een cursus. Per 21 februari start ik met Basic public speaking. Deze cursus is 2 uur per avond en is voor 12 keer. Nadat ik Lenka had opgehaald van school meteen door te gaan naar de mall om daar een smoothie te eten en te spelen bij de playground. Poging om meer te binden met haar, geloof dat het redelijk gelukt is. Toen we terug waren heeft ze nog even lekker geslapen. Rond 4 uur Nils opgehaald bij de oude daycare. Dave en Marjan gingen samen uit eten dus ik moest weer met de kids eten. Nou dat was weer een feest met Lenka... Amper wat gegeten maar geprobeerd wel de regels erin te houden zodat het in het vervolg hopelijk makkelijker word. Toen papa en mama thuis kwamen vroeg ze meteen een koekje aan papa terwijl ze die van mij niet mocht maar papa wel gaf.. Met de moeder over haar gedrag gesproken benieuwd hoe ze het de volgende keer zal gaan doen.

Woensdag wou Lenka niet dat mama weg ging dus uiteindelijk had mama toegegeven dat zij Lenka zal brengen wat betekende dat ik mama naar haar werk moest brengen omdat wij wel met z'n alle in de auto zaten. Mama had ook meteen gezegd dat ze dit ook niet meer moet doen omdat het haar veel tijd kost omdat ze tegen 9 uur nu pas op har werk is. Om 12 uur was het alweer tijd om Lenka op te halen. De ochtenden gaan nu te snel en voor je het weet moet je al weer in de auto zitten om Lenka op te halen. Na hun slaap richting de speeltuin gegaan, Lenka vond het too windy dus wou terug naar huis haha. In de avond voor het eerst Zumba gedaan, wat is dat leuk/lekker. Even lekker dansen en weer een avondje uit huis.

Donderdag hoefde ik pas om 3 uur te beginnen maar omdat Nils naar de nieuwe in home daycare ging, ging ik mee met wegbrengen zodat de vrouw weet wie hem vanmiddag komt ophalen. Vervolgens bracht Marjan mij naar huis om daarna weer Lenka op school af te zetten en ging daarna zelf naar haar werk. Dave was op de fiets gegaan dus ik had "mijn" auto ter beschikking. Ja ze noemen het echt mijn auto.. Dat voelt best wel gek. Aangezien ik toch pas om 3 uur Lenka hoefde op te halen van school ging ik maar weer winkelen en de schoonmaker was er ook weer dus ben ik liever niet thuis. Wat nieuwe winkels geprobeerd om sportkleren te scoren. Uiteindelijk had ik heel wat shirts en UGGS, lekkere warme laarzen. Aangezien deze schoenen best prijzig zijn besloot ik maar direct naar huis te gaan. Nadat ik Lenka had opgehaald kwam Dave ook al snel thuis. Ik besloot samen met Lenka Nils op te halen zodat Dave rustig kon douche enz. Toen wij terug kwamen moest Dave wat boodschappen doen en eten halen voor in de avond. Marjan zou pas rond 7 uur terug komen en ik moest tot 8 uur werken. Terwijl Dave met Lenka weg was had ik een heerlijke avond met Nils. Hij is zo lief en wij zijn echte vriendjes. Kwam even lekker bij mij liggen, zo lief.

Vrijdag ochtend moest ik Lenka en Marjan afzetten op school en werk omdat het nog niet lekker weer is voor Marjan om te fietsen naar werk, best wel koud. Ik besloot om een dagje thuis te blijven voordat mijn geld weer te erg zou gaan rollen. Lekker een dagje veel te veel series terug gekeken waaronder ook een nieuwe uitgevonden, The Carrie Diaries. Verhaal over het leven voor sex and the city, het ontdekken van de echte Amerikaanse wereld, dus kan mij daar goed inleven hihi.
Ook heb ik mijn eerste pakketje gebracht naar het postkantoor en wonder boven wonder is het niet voor mijn ouders hihi. Het gaat naar mijn vriendin Mignon, jaja echt waar Mignon SURPRISE!
Om 3 uur moest ik dus Lenka ophalen van school, zoals gewoonlijk was ze weer heel stil, ook omdat ze net wakker was waarschijnlijk. Thuis even lekker gespeeld. Dave was inmiddels ook weer thuis en zou Marjan ophalen dus Lenka kon kiezen, met papa mee of met mij. Wonder boven wonder wou ze met mij mee om Nils op te halen.
Ik moest weer tot 8 uur werken maar Dave en Marjan waren nu ook thuis dus was een rustige avond. Kids waren lief aan het spelen dus een beetje de opslagplek voor al het extra speelgoed opgeruimd. Eens in de zoveel tijd veranderd Marjan wat speelgoed zodat de kids weer 'nieuw' speelgoed hebben. Er is ook een bureautje waar Lenka aan kan zitten maar die lag bezaaid met speelgoed dus daar ruimte gemaakt. Ook wat spullen uitgezocht om naar de kringloop te brengen.

Zaterdag moest k weer even een paar uurtjes 'werken' want het voelt totaal niet als werk. Het vroege opstaan is meer een werk opzich. Lenka had een verjaardagsfeestje van haar klasgenootje/vriendje die 4 jaar werd! Jup nu al een feestje. Dus ik moest op Nils passen terwijl Dave ging fietsen aangezien Marjan mee was/moest met Lenka. Ik was met Nils naar een andere mall geweest waar ik nog niet was geweest en ik maandag zal gaan meeten met een au pair om daar te spelen in de playground. Mensen kinderen deze mall is gevaarlijk voor mij. Alle leuke/goede/dure winkels zitten bij elkaar. In de middag kwam een (fiets)vriendin langs waar Lenka helemaal hyper over was dus niet wou slapen hihi. Lekker een rustig middagje thuis.

Zondag de dag waar ik al een tijdje naar uit keek. Vandaag gingen we meeten met een paar Nederlandse au pairs die allemaal in een straal van Washington DC wonen. We hadden afgesproken bij Chinatown. Wat bleek, vandaag was ook de eerste dag van het Chineese nieuwjaar. Er was een parade, deze duurde maarliefst een half uurtje of minder haha. Het was heel leuk om alle verhalen en ervaringen van de andere te horen. Aangezien ik de persoon ben die er het kortste woon en sommige al 1,5 jaar hier zijn.
Nu heb ik een lekker rustig avondje om mijn blog te schrijven en verder niet veel te doen. Het is fijn om even lekker het huis uit te zijn, vooral ook rust aan je hoofd hihi.
Zondag zal nu standaard mijn vrije dag worden, ook zaterdag middag is mijn vrije dag. Zo heb ik mijn 1,5 dag per week,waar ik recht op heb, .

Ondertussen ben ik ook niet meer vies van een beetje kwijl of etensresten hier en daar op mijn kleren. Elke dag komt er wel een beetje kwijl van die kleine boef bij. Zijn kiezen beginnen nu door te komen dus is lekker aan het kwijlen hihi. Ook verbaas ik mijzelf door heel veel nieuwe dingen te (leren) eten. Als ik thuis iets wou proberen dacht ik oke ik ga het proeven maar zodra het bij mijn mond was sloeg de angst toe en deed ik het niet. Hier? Ik probeer gewoon al het "nieuwe" eten.

Bijna een maand hier maar het voelt al voor maanden, begin nu mijn ritme te krijgen en begin ook meer met andere meiden wat te doen dus zeker helemaal naar mijn zin!

Tot volgende week maar weer!

  • 11 Februari 2013 - 09:51

    T. Petra:

    Hoi Esther, wat maak je een boel mee. Leuk hoor. Als ik in deze tijd jong was geweest had ik dit zeker ook gedaan. Wat een ervaringen. En dan het eten!!!!! niet te geloven, er is dus nog hoop voor je. (grapje).
    Maar leuk dat je het daar zo naar het zin hebt, het is toch altijd maar afwachten hoe het echt is.
    Ben benieuwd of je echt naar Florida gaat. Dat is echt kikken zeg.
    We kijken uit naar je volgende verhaal. Heb gehoord dat het heel erg is gaan sneeuwen daar, dus hopen we dat het allemaal goed gegaan is.
    Hier hebben we ook sneeuw maar niet zo veel als aan de oostkust van Amerika.
    Verder hier alles oke, gezond en wel in de kou.
    Groetjes O. Wim en T. Petra

  • 11 Februari 2013 - 14:06

    Mignon:

    Oeeeehhh nu ben ik wel heel nieuwsgierig! !

  • 11 Februari 2013 - 15:01

    Ben En Jose:

    Leuke berichten de groetjes Ben en Jose

  • 17 Februari 2013 - 13:26

    Joke.:

    Hoi. Es.
    Wat leuk om die verhalen van jou te lezen zeg! En vooral dat je het zo naar je zin hebt. Top!! Ben trots op je. De sneeuw is hier weer allemaal weg (gelukkig) Het is nu lekker zonnig, en wel 7 gr.
    Zie al uit naar je vogende bericht. xx jook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 46604

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: