Lazy, New year, snow - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Lazy, New year, snow - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Lazy, New year, snow

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 Januari 2014 | Verenigde Staten, Kensington

Laten we beginnen met; HAPPy NEW YEAR allemaal! Vind dat het op de valreep nog wel even kan! :).
Zijn er al mensen die hun goede voornemen al hebben opgegeven? Door de film van afgelopen week, Saving Mr. Banks, heb ik niet echt een voornemen voor 2014 maar een oor de rest van mijn leven; stoppen met drinken. Dronk nooit al veel dus waarom dan ook gewoon niet. Misschien was het al een tijd een ding in mijn hoofd waar ik mee zat. Sinds het besluit voel ik mij namelijk sterker dan ooit. Voel mij goed in mijn vel zitten. Alle negatieve, voor hoever dat kan, dingen heb ik verwijderd of laat ik links liggen. Ik voel mij gewoon goed en sterk!
Dit alles kan waarschijnlijk ook komen door mijn au pair jaar, wat er gewoon met iets meer dan 2 weken al weer op zit! Ik heb mooie ups gehad, verdrietige en wat diepe downs, ik heb gelachen en gehuild. Overstroomd met liefde en liefde laten vloeien maar ook de nodige woede gekregen en gegeven. Elke gebeurtenis of ervaring, net als dit jaar, maakt je als een persoon zoals je bent tot de dag van vandaag.
Veel meiden begonnen dit avontuur na school om te bedenken wat ze gaan doen in de toekomst. Ik wist dat al heel goed; Sociaal Juridisch Dienstverlening met eind doel budgetcoach worden. Wat betekend vanaf september 4 jaar knallen op het HBO, fingers crossed. Daarnaast heb ik ook meer dan een grote passie ontwikkeld; schrijven.
Net had ik niet echt zin in mijn blog maar dan denk ik van; hoe zal ik deze week weer eens beginnen. Je wilt niet weten hoe erg mijn hoofd en vingers dan jeuken dat ik toch aan de slag ga, net als nu. Mijn hart heeft een sterk gevoel om meer de kant van schrijven op te gaan maar..... je hebt geen garantie op brood op je plank, zeker niet al beginner. Verstandig dat ik ook nog blijf (hihi) ga ik gewoon HBO doen en zo ver mogelijk komen met een juridische baan. Alleen mijn vingers zullen blijven jeuken. Zodra ik thuis ben ga ik een zeker weten met een cursus "Verhalen schrijven" beginnen. Er is een hele sterke drang en wil in mij die een boek moet en zal gaan schrijven! This isn't the end!

Maandag; as het nog steeds vakantie, laat hem snel over gaan! Dave bracht Marjan naar het werk dus de kinderen konden nog lekker lui in pyjama blijven. Ze hebben even lekker thuis gespeeld vorodat ik ze mee nam naar de mall. Even laten uitrazen in een andere omgeving. Daarnaast had ik ook wat boodschappen nodig, plus wat voor thuis. Morgen heb ik een oud en nieuw feestje dus even wat lekker meenemen.
Ik kwam precies goed uit met de tijd, na de boodschappen spullen thuis brengen om neteen weer door te gaan. Het was al 12 uur en tijd om Marjan op te halen, Lenka heeft om half 2 weer schaatsles waar Marjan samen met haar naartoe gaat terwijl ik thuis bij Nils blijf. Onderweg naar Marjan haar werk was Nils al in slaap gevallen, wel met een lolly in zijn mond dus even aan de kant van de weg, was een soort bos weg waar ik makkelijk kon stoppen, om zijn lolly eruit te halen. Rij ik meteen ook een stuk relaxter.
Eenmaal thuis werd Nils ook weer wakker en wou die niet meteen weer in bed slapen omdat hij zag dat maam er ook was. Oke even met ze alle lunchen voordat Lena en Marjan weg gaan. Nils natuurlijk huilen. Zodra ik hem naar bed bracht met zijn melk sliep die ook zo weer binnen 5 minuten, voelt nog elke keer als een overwinning! Nils werd niet veel later wakker toen Marjan en Lenka weer terug waren. Schaatsen ging weer goed bij Lenka, rondjes draaien springen en popcorn maken op het ijs (dat het bestaat). Marjan sneakte hem er stiekem tussen uit om beneden even te sporten. De kids hadden zich prima vermaakt en hadden het niet echt door.

Dinsdag; brach Dave MArjan weer weg dus kon ik weer rustig aan doen met de kids. Ze hebben ook vakantie dus warom zouden ze dan al om 7 uur aangekleed moeten zijn? De kinderen hadden zich super goed vermaakt en speelden heerlijk samen. Okk kreeg ik weer een lekkere kappers beurt van de kinderen. Lenka moet ook altijd een planten spuit hebben om de haren nat te maken. Hoe natter hoe beter natuurlijk haha. Nadat ik mijn behandeling had gehad kregen ook de kinderen een behandeling van mij. Lenka der haren beetje gefatsoeneerd, ze slaapt standaard met een staartje in haar haar.... Nils zijn haren ook helemaal nat gemaakt en scheiding in gemaakt en wat gel. Helaas moet meneer meteen weer met zijn handen aan zijn haren zitten :(.
Voordat ik het wist was het dus ook al 10 uur en moesten we ook nog ontbijten, oeps, maar he we hadden het meer dan naar ons zin. Kinderen daarna ook maar meteen in hun kleren gehesen. Nils ging daarna alleen spelen terwijl Lenka en ik onze nagels gingen doen en koekjes maken. Nils wou ook nagellak en was ook meer dan teleurgesteld toen zowel Lenka als ik zeiden; nee Nils het is alleen voor meisjes. Dat arme kind, ik zou ook teleurgesteld zijn geweest als ik geen gouden glitter nagels mocht!
En zo was de middag ook alweer aangebroken, NIls sliep heer-lijk en Lenka deed weer quiet time. Terwijl ik half op de bank probeerde te slapen. Ik doeelde wat en had het gevoel dat ik in Nederland aan het oppassen was terwijl ik dacht; Lenka heeft nog niet geplast. Vervolgens ontwaakte ik door Lenka, die moest plassen! Helaas kon ik niet echt in slaap komen en was Lenka ook wel klaar met haar quiet time. Nou dat word leuk als ze vanavond nog lang door moet.. Liet Nils ook gewoon wat langer liggen dan normaal omdat ze vanavond niet thuis zijn.
Vervolgens heb ik de rest van de middag ook maar rustig aan gedaan. Beetje gespeeld beetje tv gekeken met popcorn gewoon lekker rustig aan. Rond 6 uur ging de hee familie naar Juliette, het schoolvriendinnetje van Lenka, om oud en nieuw te vieren.
Tegen 7 uur ging ik ook op weg naar Daisy, eerst nog even een pizza score voor daar en dan op naar de gezelligheid! Bruna en Jackie en nog een pizza kwamen ook. Gezellig met ze vieren film kijken, kletsen en lekkere dingen. Helemaal gezellig. Tegen de tijd dat het twaalf uur was gingen we naar boven waar de host parents van Daisy waren met nog wat vrienden om met ze alle af te tellen. Om daarna in de kelder nog even gezellig te kletsen.
Dit jaar was oud en nieuw best gek, had helemaal geen gevoel erbij. Zeker niet omdat ik hier om 6 uur de top2000 nummer 1 luisterde en daarna mee kon aftellen met Paul de leeuw. Ja jullie ook happy new year hè, terwijl ik gewoon op bed lig haha.

Woensdag; sliep ik pas om half 3 en werd ik tegen 8 uur wakker. Nog best uitgeslapen ook. Wat is er nou beter dan op nieuwjaarsdag de was te doen en je bed te verschonen haha. Een van mijn doelen voor vandaag om te doen.
Tussendoor ook even naar boven om daar gelukkig nieuwjaar te zeggen. Naja Marjan en de kinderen dan. Dave bleef op de bank zitten en zei ook niks. Prima zeg ik toch ook niks. Beetje ongemakkelijk maar goed het is Dave! Met Marjan nog even over de avond gesproken, ze hadden heel wat gedronken maar ook erg gezellig gehad. Ze waren pas tegen 1 uur thuis! Zelfs Lenka en Nils waren de hele tijd wakker gebleven. Nils was de hele tijd zoet met het speelgoed van Juliette terwijl Lenka een beetje ruzie met Juliette had gemaakt. Ze zijn ook allebei beetje bossy en stokerig. Alleen hun tekening is de beste die van de ander kan niet beter zijn, pfff.
En weer verder met mijn to do list; al ijn fotolijstjes alvast inpaken in bubble wrap, uhm nederlands... bubbeltjes plastic ofzo. Serieus we moeten sommige engelse woorden toevoegen aan het Nederlandse woordenboek. Bubble wrap klinkt beter.
Natuurlijk moest ik mijzelf ook een break geven en wat shows terug kijken en wou ik mij trakteren op een lekker bad. Nou laat dat lekker maar achterwegen... Stomme lagen baden hier. Kom maar op met een hotel in Nederland met een lekker goed, groot, diep bad!
Zo heb ik op de eerste dag van het nieuwe jaar toch maar even mooi mijn lijstje afgestreept! Met dingen ingepakt en opgeruimd heb ik een goed overzicht van wat mee gaat naar Nederland. Het liefst pakte ik ook mijn koffer en pakte ik ook al heel wat spullen in de koffer. Het is dat de ruimte in mijn kamer het niet echt goed laat anders was dat allang gebeurt!

Donderdag; alsof er gister niks is gebeurt gaat het gewone leven gewoon weer verder. Dave en Marjan gaan gewoon weer naar het werk. Terwijl de kinderen nog heerlijk liggen te slapen en ik daardoor ook nog half uit mijn slaap moet ontwaken. Als de kinderen mij door lawaai wakker maken ben ik niet vrolijk maar als het muisstil is boven dan word ik maar wat moeilijk wakker.
Ik moest om 7 uur beginnen en uiteindelijk heb ik de kinderen maar om 8 uur wakker gemaakt!! The day after the night before zeg maar. Nils gaat vandaag ook weer naar de daycare dus wil hem niet te laat brengen. Daarnaast laten ze hem in de middag ook gewoon zo lang als die kan slapen. Aangezien we al in de auto zaten ben ik even met Lenka langs de sportschool geweest. Ohja, zo ziet dat er ook alweer uit haha. Terwijl heel veel mensen zich inschrijven op 2 januari ging ik mijzelf daar in tegen uitschrijven haha. Ook weer iets dat geregeld is! Ritje maar even verder vervolgens naar de Mc Drive. Een lekker ontbijtje scoren haha. Lenka een smoothie en ik een egg sandwich.
Thuis weer lekker gespeeld, een piggy bank geschilderd (die ik voor kerst had gegeven) waar we lang zoet mee zijn geweest en daarna weer lekker gespeeld. Wat vloog de ochtend weer voorbij. Nog even en ik heb er alweer een nachtje in Nederland opzitten.
Laten we maar gaan lunchen om daarna quiet time te doen. De stilte was alleen snel weer over want Dave was ook weer vroeg thuis. Logisch want zijn afgelopen nacht waarschijnlijk geen patiënten geweest dus weinig werk. Gelukkig ging die binnen een uurtje weer weg om Marjan te halen. Lenka had om 5 uur weer schaatsles. Toen Marjan thuis was dus even wat spullen bij elkaar verzamelen, wat andere kleding, in de auto, Nils halen en op naar schaatsen. En Esther? Die was lekker klaar met werken voor vandaag. Had ik wel verdient aangezien Lenka voor vertrek nog mega drama maakte omdat ik haar jas niet aan mocht trekken... In de houdgreep en aan die jas.
IN de avond weer sinds paar dagen weer heerlijk aan het lezen en verbaas mijzelf hoeveel ik op een avond weer heb gelezen. OEH YEAH! Lezen of schrijven voelt beide zo heerlijk!

Vrijdag; staat het weekend lekker voor de deur. Kom maar op met dei volgende dinsdag en dan nog maar 2 weken te gaan. Het had in de nacht lekker gesneeuwd, lag best aardig wat. Marjan hoefde officieel verplicht te werken maar ging toch. Dave bracht Marjan en Nils weg. De hoofdwegen waren al schoon alleen ons rondje niet echt. Lag nog aardig wat van het einde van het rondje naar de hoofdweg, met allemaal bande sporen. Daardoor had ik ook zo iets van; we blijven lekker binnen. binnen een beetje bankhangen vind Lenka ook meer dan geen probleem. Hoewel ze deze ochtend vroeg waker was omdat ze zag dat er sneeuw was en daar graag in wou spelen. Ik had daar nu nog niet echt zin in, waaide ook hard dus kon haar even binnen houden haha.
Ze had heerlijk lang en uitgebreid kapper bij mij gespeeld. Dit keer kreeg ik de volle behandeling inclusief opsteken haha. Ze is daar echt een tijd heel lekker mee zoet geweest. Ik vind het ook allemaal lekker en prima. Ze kan soms zo lekker met haar handen door je haren gaan, beetje masserend. Let namelijk altijd goed op bij de kapper haha. Eenmaal klaar en met mijn nieuwe coupe ging ik een brownie bakken terwijl Lenka even lekker een spelletje speelde.
Al snel was het tijd voor lunch en quiet time. Alleen Lenka voelde de bui al hangen en had daar echt geen zin in. Kom op Lenka even filmpje kijken/spelletje spelen in bed en gaan we daarna buiten in de sneeuw, had ik haar al paar keer toegezegd. Na nog geen 15 minuten dacht ik van; het is wel erg stil daar. Sliep ze dus heerlijk, in totaal 2 uur! Krijg je ervan als je al om 6 uur wakker bent omdat je hyper bent door de sneeuw!
Met een half slaap hoofd was ze meer dan klaar om in de sneeuw te spelen. Sneeuwbroek aan, handschoenen, muts op en natuurlijk ook een winterjas ja! Esther dacht leuk een sneeuwbal te maken zodat we een sneeuwpop konden maken. De wortel lag sinds gister al klaar in de koelkast te wachten. Alleen Esther heeft nog steeds geen handschoenen, de sneeuw was verrekte koud plus de sneeuw bleef niet plakken... Dan geen sneeuwpop maar de slee! Enige voordeel aan kleine heuvels hebben in de tuin haha. Al snel was Dave ook de lul en moest die met Lenka en de slee in de sneeuw. Denk ook wel dat DAve zag dat esther en een slee niet de beste combi is. Door Dave had Lenka wel een mooie slee baan gemaakt. Poort open en dan kan Lenka mooi naar beneden tot de stoep. Ondertussen was DAve ook door Marjan gebeld dat ze buitenshuis wou eten. Hij ging zichzelf dus snel daarna klaar maken. Tja we hebben nog 40 minuten te gaan en je hoeft je alleen maar om te kleden dus snel naar binnen hoor! Mijn tenen vroren er ondertussen af, moest in opdracht van Marjan wat spullen verzamelen en ik was nog buiten! Lenka vroeg of ik met haar op de slee wou. Was eigenlijk verrast door die vraag maar vond het wel heel leuk. De slee dacht er anders over en ging met ons niet van de slee baan maar richting het hek... BOEM haha grootste lol samen. Nog een paar ging Lenka alleen voordat ik echt naar binnen ging, opwarmen en spullen pakken. En Dave? Die was natuurlijk allang klaar, zat lekker rustig, bier erbij, telefoon erbij maar te wachten om te gaan.
Luiers, speelgoed en alternatief eten bij elkaar rapen, Lenka uitpakken die naar binnen wou tussendoor ook nog uitkleden, scheidsrechter spelen voor Lenka en de kat, Lenka aar schoenen en ajs weer aan doen terwijl ik mijn eigen spullen ook nog moest. Hup in de auto Nils halen, daar was Dave dan wel weer goed uitgerust voor, en door om Marjan te halen. Vervolgens doorgereden naar restaurant wat wel gezellig was. De kinderen waren ook goed/rustig Alleen moest ik soms even de volume knop van Lenka naar beneden draaien.

Zaterdag; kon ik heerlijk uitslapen tot uurtje of 8. Dacht lekker verfrissend wakker te worden met een lekkere warme douche maar dat viel ook tegen. De wasmachine stond aan dus Esther stond lekker onder een lekker frisse douche!
Er lag nog steeds lekker wat sneeuw dus Dave had Lenka naar de Nederlandse school gebracht met Nils. Terwijl Marjan thuis de kerstboom had opgeruimd. OM half 10 moest ik even op Nils letten terwijl Dave en Marjan beneden op de fiets waren. Nog geen uurtje later was ik alweer klaar voor de ochtend haha.
Lekker naar mijn kamer en snel weer in mijn boek duiken! om rond 1 uur weer heel kort op Nils te passen. Dave en Lenka gaan naar de kapper terwijl Marjan wat boodschappen doet. Mijn taak; Nils naar bed brengen en oogje in het zeil houden.
Tja dat is dus met 5 minuten gedaan haha. Ondertussen was mijn boek al uit en kon ik aan een nieuwe beginnen!
Rest van de middag ook niet meer veel gedaan, een was gedraaid, wat programma's terug gekeken en lui gedaan haha.
Wat nog wel schattig was, was dat Nils mij kwam halen voor het avondeten. Hoorde wat gestamp op de trap en toen ging met een zwaai mijn deur open; Esther wakker worden. Dat was alleen al lief. Oké Nils ik kom er aan. Ik kroop niet meteen uit mijn bed dus Nils kwam nog wel even controleren of ik eraan kwam! Lieverd is het ook!

Zondag; de ultieme luie dag. Werd alleen al rond 8 uur wakker maar bleef heerlijk tot 11 in bed liggen. Ging toen op pad, lekker ontbijten bij Panera bread en wat winkelen. Wat mij deed denken dat dit waarschijnlijk een van de laatste winkeldagen zal zijn voordat ik naar huis ga. Zeker omdat ik ook wat afscheid cadeautjes ging shoppen. Al snel ben ik ruim 4 uurtjes zoet geweest. Vanaf dat ik wakker was, weg ging en terug kwam lag de kat de hele tijd bij mij op bed, de schat! Vanavond ook nog met Dave een heus gesprek gehad over het soort kat dat hij is. En geloof mij; dat soort komt er op een dag ook bij mij! Lenka is de laatste tijd niet zo heel lief voor de kat dus net gezegd dat ik hem anders straks mee neem naar Nederland. Als dat toch een kon, zucht...
Thuis weer niet veel gedaan, was van gister opgevouwen en op mijn ipad geweest.
Ben misschien wat laat gaan nadenken over een afscheid cadeau maar gaat nu we goed komen denk ik zo. Op zich denk ik ook nog niet veel aan het afscheid verder. Aangezien ik soms wel beetje emotioneel kan worden als ik nu een afscheid zie bij een tv programma. Dat gaat nog wat worden haha.

Morgen weer een nieuwe week, waarbij Lenka hopelijk weer naar school gaat wat met dit weer niet zeker is. Ook heb ik met Nils weer voetbal. In het weekend heb ik mijn afscheid voor mijn vriendinnen en ga ik samen met Maureen ook al grotendeels inpakken. We gaan merken hoe snel deze week zal gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 46602

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: