freezig,this isn't farewell girls, packing... - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu freezig,this isn't farewell girls, packing... - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

freezig,this isn't farewell girls, packing...

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Januari 2014 | Verenigde Staten, Kensington

Ondertussen is het al 9 uur en begin ik nu pas aan mijn blog. Normaal begin ik altijd al rond half 8/8 uur en soms zelfs eerder. Zal ik het dan toch onbewust uitstellen omdat ik weer dat ik na dit blog er nog maar 1 in Amerika zal schrijven?
De laatste dagen hoor ik ook, nog steeds, hoeveel mensen mijn blogs lezen en met mij mee leven. Echt super, super lief! Geloof mij alleen mensen; deze week willen jullie niet heel erg met mij mee leven en komende week.
Het inpakken van mij koffer wat stress gaf/geeft, afscheid die komen en gewoon raar/dubbel gevoel. Ik wil morgen al naar huis dan vind ik de laatste week ook een mooie afsluiting. Dan lijkt het ver weg en dan weer dichtbij. Een ding is zeker; voor ik het weet sta ik weer op Schiphol. Daar zullen dan ook denk ik echt veel mensen voor mij staan. Steeds meer die vragen wanner, hoe laat, oke ik ben er bij. Dat ik denk; oh echt waar zo lief!! Gewoon nog even voor iedereen ter info; op woensdag 22 januari rond half 8 in de ochtend zal ik landen. Afhankelijk van de wind kan dit eerder of later zijn. Hou teletekst dan dus goed in de gaten, pagina ???.

*It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever* Dus liedje dat gaat nu ook niet helpen.. Zelfde als dat ik heel leuk door maureen al dit weekend; "Cause I'm leaving on a jetplane, don't know when I'm back again".

Maandag; begon ik weer de week met alleen Lenka af te zetten op school. Nadat ik Lenka had afgezet ging ik nog even door met Nils naar de dollar store, een van de geniale winkel uitvindingen die ik wel zal missen. Ging even kijken voor wat inpak materiaal en wou nog wat dingen ervan hebben,
Eenmaal thuis met Nils ontbeten en wat gespeeld. Nils wou met mij hockey spelen. Was al helemaal verbaasd dat hij uit zichzelf met mij wat wou doen, normaal als ik het voorstel wilt ie niet of is die snel klaar. We hebben samen echt heel veel lol gehad. Alleen we konden het niet echt hockey noemen haha.door dit jaar krijg ik ook heel goed het gevoel van; wat moeten we nu weer eens gaan eten. Zeker hier waar ze standaard met waffels, uit de magnetron, ontbijten met stroop. En op brood alleen maar Nutella of cream cheese eten. Dit keer heb ik weer lekker Nederlandse! pannenkoeken gemaakt! *zucht ik verlang naar de keuken thuis met ruimte plus Nederlandse producten, pannenkoek met spek*.
Nadat Nils heerijk had gegeten, wat eigenlijk van zelf sprekend is met Nederlandse pannenkoeken, heeft hij daarna heerlijk geslapen.
Al snel moesten we Lenka van school halen om vervolgens de heel middag weer lekker te kleuren. De kinderen kunnen daar altijd erg lang goed zoet mee zijn! Natuurlijk doe ik ook altijd vrolijk mee :). Je bent zo jong als je jezelf, op dat moment, voelt!
In de avond even heerlijk ontspannen door veel te hebben gelezen, ondertussen mijn laatste (Nederlandse) boek wat ik hier heb dus mag niet te hard lezen of moet gewoon snel terug zijn haha.

Dinsdag; hadden wij hier heerlijk weer waar je echt van genoot, -14!!!! Oké ik had niks te klagen want in New York/Bosten was het -25 ofzo en in Chicago -45! Dan is -14 niet zo erg haha.
er werd aangeraden om zoveel mogelijk binnen te blijven dus eerst maar even lekker binnen gespeeld. Alleen we kunnen niet de hele tijd binnen blijven, soms heb je ook afspraken. Zo moest Nils weer naar een nieuwe sessie voetbal. Twee nieuwe coachen, een koude hal, enige in de klas plus een coach die ook niet heel kind vriendelijk/geduldig was. Nils moest weer even inkomen en moest soms dingen tegen hem zeggen voordat hij iets deed/door had. De coach vroeg dus ook af of Nils hem wel begreep. Ja hoor alleen als Nils de enige in de klas is en jij bijna elke pion die je hebt op het veld gooit en Nils die vervolgens ALLEEN rechtop moet zetten duurt dat nu eenmaal wat langer dan dat je met 4 kinderen bent!!
Esther was dus niet echt heel happy met de coach, gelukkig zorgde Nils voor de grappige momenten. Volgende week gaan we een uurtje eerder zodat we niet de enige zijn...
Ik was iets eerder van huis vertrokken dan normaal omdat ze schoonmaker ook zou komen, nu had ik het gevoel dat die al later kwam maar toch ging ik vroeger weg. Misschien omdat er word afgeraden om naar buiten te gaan dat ik toch weg wou haha. Marjan had de schoonmaker verteld dat we rond 12 uur terug zouden zijn. Hij zei nou ik kom niet alleen dus zullen snel klaar zijn. Mijn gevoel, die altijd gelijk heeft bij de schoonmaker, zei dat hij nog niet klaar zou zijn als ik direct naar huis ging. Even langs de Starbucks, klein omweg, om vervolgens naar huis te gaan. En ja hoor.... daar stond het rode monster nog.. Gewoon nog niet klaar... Gelukkig was boven klaar en kon ik Nils lunch geven en in bed stoppen. Hoewel ze 15 minuten na thuis komst ook vertrokken, het is ze geraden ook haha.
Na een uur slaap en een nog steeds moeien Nils had ik hem gelukkig nog even in slaap gekregen. Een half uur later moest ik hem alleen weer wakker maken omdat we ook bijna Lenka moesten halen.
Door de bean bag die ze nog voor kerst van oma laatst hebben gekregen beleven we nu ook veel lol. Dat ding neemt veel ruimte in in de, al niet zo grote, woonkamer. Gelukkig is de bean bag wel groot genoeg om op te springen of doen alsof je een hele dikke bui hebt en er op valt, jup dat was ik... De kinderen hadden er de grootste lol om, do it again esther. Oké ik leef mij wel weer in in een Amerikaan.
's Avonds heerlijk weer ontspannen gedaan met een lekkere douche, wat spelletjes en mijn boek! Wou dat ik elke avond tijdje kon lezen en niet van die lees periode's heb dat ik de ene keer veel lees en andere keer weinig.

Woensdag; eer Lenka afgezet op school, gelukkig was het wel al warmer dan gister. Het is voornamelijk de wind die zo verraderlijk is.
Na eenmaal weer even lekker thuis te zijn geweest/te hebben gespeeld gingen we ons klaar maken voor, waarschijnlijk, de laatste playdate met jack. We hadden dit keer bij de Barnes and Nobles (die soort bruna maar dan groter en leuker en met Starbucks enzo) afgesproken omdat woensdag story time dag is. Dit was een ander filiaal dan waar ik normaal heen ga. Ze deden maar twee verhaaltjes dat vond ik beetje kort/tegen vallen. Maar wat gebeurde er toen.... Er kwam een speeltreintafel te voorschijn. Moet je precies Nils en Jack hebben, in hun dromen zijn ze al machinist. Alleen ja er komt wel een zwerm bijen, uhm kinderen op af! Dan moet je gaan delen en niet gaan duwen of afpakken. Time out vind je dan ook niet leuk omdat je niet weet hoe snel je weer terug naar de tafel wilt/moet. Alleen al als ik en stap dichterbij kwam staan nadat hij weer iemand had geduwd zag Nils de bui al hangen. (* I know I have to go* soms he liefdesliedjes, heeeeel soms zoals NU, zijn jullie niet helpzaam!!) De jongens hebben dus heel lang lekker bij de tafel gespeeld, dat maakte deze story time toch nog goed!
Na de story time moest ik even, eindelijk, de beruchte Georgetown cupcake halen om te proeven voor ik terug ben. Helaas niet in Georgetown zelf met Maureen maar goed ze smaken hetzelfde. En moet zeggen dat het inderdaad erg goed en vol van smaak is!
Onderweg naar huis was Nils al beetje weg gesukkeld maar thuis wou die nog wel eerst eten, half slapend. Na het eten dus snel lekker in bed gestopt.
Weer Lenka halen om thuis weer lekker te spelen en te kleuren. Een dag niet gekleurd is een dag niet kleurrijk geweest?
s Avonds ging ik meer met Marjan en Lenka naar de zwemles van Lenka. Haar lessen duren maar 30 minuten en zijn in kleine groepjes. De klas van Lenka was alleen Lenka en nog een ander meisje. In de 30 minuten heeft Lenka geen seconde stil gestaan! Ik kreeg er de kriebels van. Ze bleef maar stuiteren of ging er zelf even vandoor zwemen en trok te leraar haar weer terug aan haar badpak, oké dat was grappig om te zien. Maar Lenka was like; just go with the flow, I'm out of here haha.
Maar ze deed het wel goed! Ze heeft een duikbrilletje op die haar onder water red, anders was ze nu nog niet met haar hoofd onder water. Als ze moet duiken moet ze alleen wel haar dikke billen ook een zetje naar benden geven. Best grappig gezicht, alles onder water op een paar billen na.
De zwemleraar van Lenka had mij toch een partij armspieren. Heb meteen bedacht dat ik waarschijnlijk een zwem abonnement ga nemen als ik terug ben. Zwembad is dichtbij plus is ook goed voor je. Wie weet kom ik dan zelf van mijn onderwater angst af!

Donderdag; kon ik helaas niet uitslapen want was mij gevraagd of ik om 8 uur Marjan naar haar werk wou brengen. Ergens wel prima, ben ik vroeg op EN eruit aangezien ik nog wat op het programma had staan voor vandaag.
Nadat ik Marjan had afgezet op het werk ging ik even lekker buiten de deur ontbijten. Frensh toast, of te wel; wit brood in ei gedoopt en dat in een pan gesmeten. Liever lui dan moe noemen we het maar hè haha. Vervolgens wou ik daarna naar de CVS gaan om foto's te printen, ging niet echt goed dus morgen maar nieuwe kans. Eenmaal thuis dacht ik SHIT ik wou/moest ook nog langs de bank om mijn spaarrekening op te zeggen. Ik wil niet meer weg maar moet dit even regelen. Dus daar gingen we dan maar weer... Zo al mijn geld op 1 rekening, geen gedoe met overmaken naar Nederland straks :).
Rest van de middag lekker rustig gedaan met shows terug kijken en wat spelletjes te hebben gespeeld.
Een ochtend tot 3 uur vrij klinkt lang maar voor je het weet sta je weer op de parkeerplaats in een rij om Lenka op te halen. Vanuit school meteen door naar de mall om even nieuwe stiften en een kleurboek te score. Wist niet dat we zo snel door de stiften heen gingen haha. Hoewel met de kracht die Nils zet op een stift...Thuis meteen de stiften testen in het nieuwe kleurboek. Ook had ik nog sjablonen gevonden van letters, die was ik dan weer aan het testen haha.
Na even gekleurd te kunnen hebben was het tijd om Nils op te halen en daarna lekker door te gaan naar de Panera bread. Helaas zat er daarna spelen in de mall niet in. Lenka viel nog net niet in slaap en mijn buik deed niet echt lief.
Lenka bij thuiskomst maar klaar gemaakt voor bed; pyjama aan, tanden poetsen etc etc. Mocht ze nu in slaap vallen is ze er in ieder geval klaar voor haha. Nils was ook lekker rustig. Dat kwam voor mij wel goed uit want de kinderen waren rustig maar mijn buik daar in tegen niet :(.
Gelukkig kwamen Dave en Marjan ook snel terug van hun etentje en kon ik gestrekt op mijn bed.

Vrijdag; stond uitslapen op de planning. Helaas was ik al half wakker en hoorde ik een bepaald persoon boven al de hele tijd; Diego, diego, diego roepen. Niet veel later stond Marjan aan mijn deur. Uhm Esther, esther?! Lenka haar school begint twee uur later kan jij op haar letten. Hmm jaaa fine.. "Oké, ik laat je wel even wakker worden en zie je zo boven". Half slapend was ik dan boven. Het is lichtelijk glad buiten dus uit voorzorg hebben ze de scholen verlaat ivm ongelukken denk ik en blablablabla. Als je denkt dat de NS erg is... Later dacht ik ook; Waarom kan Dave niet Nils weg brengen en naar zijn werk gaan. Blijft Marjan nog even bij Lenka, brengt haar vervolgens naar school en ik kan Marjan naar werk brengen. Heb ik ook nog uitgeslapen. Waarschijnlijk had Marjan het druk op haar werk ofzo. Of zoals Marjan zei; " Nu kunnen we er nog even gebruik van maken".
Lenka was al helemaal klaar, aangekleed en gegeten en wel. Mooi ik heb dus ook niet veel zin/kracht om iets te doen aangezien ik voor mijn gevoel nog slaap haha. Iets over half 10 was het dan eindelijk tijd om Lenka naar school te brengen! Vanuit haar school meteen laatste afschedskado inkopen gedaan! Weer een poging gedaan om foto's af te drukken, was het apparaat ineens stuk! Je word er ook niet goed van. Geen kracht om nog naar een ander filiaal te gaan want had weer hard gewinkeld. Dan mezelf maar troosten met Starbucks. Het was maar ongeveer 1 meter verder en drive thru, ge-vaar-lijk dus haha.
Eenmaal ontspannen en bij gekomen van warm gewinkeld maar alle kado's voor de kinderen ingepakt. Is dat ook maar alvast weer klaar. Is dat ook weer van mijn lijstje in mijn hoofd. Geeft ook meteen rust.
De rust was niet voor heel lang aangezien ik Lenka moest halen. Ze was heel sloom/moe. Thuis was ze hangerig en moest twee keer achter elkaar snel een grote boodschap doen. Dat waren ook niet de beste substanties. Kon niet echt stil zitten, had last van haar buik, kon niet gestrekt liggen. Toen Dave thuis kwam ging ze harder huilen, natuurlijk, maar kreeg ok meer pijn. Haar buik voelde ook wel beetje hard en maakte mij ook wel zorgen.
Oke Dave ik haal Nils en Marjan wel op blijf jij maar bij Lenka want van mij moet ze nu dan ook niks. Eenmaal Nils opgehaald, nog binnen bij de daycare, belt marjan; Ja dave gaat nu naar het ziekenhuis Lenka kreeg meer kramp en ook koorts... Ik ga nu ook naar het ziekenhuis ga jij maar met Nils naar huis verdere info volgt. Prima ik met Nils naar huis maar wel bezorgd. Nils eten gegeven enzo. Belt Marjan weer, hoop dat het goed nieuws is (blinde darmontsteking spookte al door mijn hoofd) Lenka had heel diep geslapen in de auto en begon als snel te springen en had geen pijn meer dus zijn onderweg naar huis. Naja gelukkig maar echt weer iets voor hun.
Weer thuis leek er ook niet echt iets aan de hand met Lenka. DAve vroeg zich af of Lenka zo ook aan het begin van de middag was toen we net thuis waren. Naja wel hangerig maar toen Dave thuis kwam overdrevener. Hij dacht nu ook dat ze zicht wel beetje aanstelde of in ieder geval aandacht probeerde te trekken hoewel ze wel echt kramp had. Maar goed, eind goed al goed. Iedereen was wel even bezorgd.

Zaterdag; hoefde ik maar van half 10 tot ongeveer half 11 te werken. Lenka werd naar de Nederlandse school gebracht door Marjan en Nils en Dave was boodschappen doen. Toen iedereen weer terug was hield ik een oog op Nils en gingen Dave en Marjan beneden samen fietsen. Na het "werk" bleef ik nog even lekker boven hangen. Iedereen was rustig en ontspannen dus vermaakte mij ook nog wel even met Nils.
Al snel was het tijd voor Marjan, Dave en Nils op Lenka te halen en voor mij om Maureen op te halen van de metro, gezellig! Standaard prik na maureen ophalen; panera bread! Nog even laatste dingen halen bij wat winkels en dan lekker thuis eten. Was mega druk door stomme regen weer dus lekker to go gedaan.
De reden waarom maureen hier is; het inpakken van mijn koffer! Plus in de avond afscheid etentje. Al snel kwam er na wat inpak werk ook de inpak stress om de hoek kijken! Als het kon had ik die gewoon in de Atlantische oceaan gedumpt. Wat een verschrikking is dat! Koffer zit vol, binnen gewicht. Carry on zit best vol en dan heb ik nog wat over. Marjan en Dave hebben aangeboden om wat op te sturen in een doos maar dit is te veel/zwaar en wil ze niet op kosten jagen. Pff ben nu wel even klaar met dat inpakken. Even lekker ontspannen met een masker voordat we weg moeten.
Rond 7 uur had ik afgesproken met de meiden (Bruna, Jackie, Shira, Anna, Daisy, Maureen en Elisabeth) voor mijn afscheid etentje. Gelukkig waren Maureen en ik er al om half 7 want we moesten een uur en 15 minuten wachten voor er een tafel vrij was! Ondertussen had Elisabeth ook helaas afgezegd omdat ze heel ziek is :(.
Maar goed rond half 9 hadden we dan eindelijk ons eten. We hebben lekker gegeten, veel geklets en gelachen. Ook leuk om te zien hoe leuk iedereen met elkaar om kon gaan van Brazilië tot polen en van Israel tot Nederland. Alleen Duitsland ontbrak, humm.. Alleen altijd jammer dat de gezelligheid word onderbroken doordat er ook gewoon betaald moet worden en je daarna moet gaan fietsen.
Gelukkig gingen we daarna nog gezellig naar Daisy toe. Zou het jammer hebben gevonden als het in front of the entrence of the cheesecake factory had geëindigd. Zou een anticlimax zijn geweest. Want het was heel gezellig en er moesten ook nog foto's gemaakt worden! Dat hebben we bij Daisy dus ook even goed gedaan!
Rond half 1 vertrokken we allemaal richting huis, het was meer dan geslaagd!

Zondag; was ik al rond 8 uur wakker. Krijg ik ook weer een uitslaap ritme ofzo?? Ach dan maar wat spelletjes doen en denken; ik ben nog lang niet klaar met inpakken en het is een rommel in mijn kamer en in mijn hoofd. Maureen ligt nog lekker te slapen dus kan ook niet veel doen, wat ergens ook niet erg is.
Mijn maag vroeg ondertussen ook om voedsel dus maar naar boven gegaan wat bij de kinderen gehangen en maar iets gegeten. Eenmaal weer bij mijn kamer was Maureen ook tot leven gekomen haha.
Even lekker douche/opruimen om vervolgens weer verder te gaan met mijn koffer. De stress/paniek kwam al snel weer naar boven. " Weetje wat Maureen ik ga gewoon een extra koffer kopen. Ik heb geen zin in al dat gestrest ik vind het wel best". Boven ook op de hoogte gesteld dat het aanbod van iets versturen niet meer hoeft. Marjan; " Dan betalen wij wel voor die extra koffer om in te checken". Oeh dat is lief!
Eenmaal alive and kicking dus op pad om een nieuwe koffer te kopen, daarnaast had Maureen ook nog dingen nodig dus even gezellig gewinkeld. Door de frisse lucht, en stiekem ook winkelen, voelde Maureen zich ook beter, is best verkouden, en kreeg honger dus na het gewinkeld weer naar de panera bread gegaan. Daar gezellig lang gezeten en gekletst. Uiteindelijk rond 4 uur Maureen maar eens bij de metro afgezet.
Thuis met mijn nieuwe koffer maar meteen alles over gegooid, alles past nu wel goed alleen dat gewicht? Weegschaal pakken en kijken... Tja dat is dus te zwaar, neeee daar heb ik nou net geen zin in.
Van de wee dus maar wat gewicht in mijn carry on koffer stoppen, die juist net leeg was/niet mee hoefde omdat ik anders overgewicht heb. Alleen deze avond geen kracht meer voor gehad en geen zin in. Daarnaast moest ik ook nog mijn blog schrijven.
Ik zal dus weer Nederland inkomen met twee grote koffers, een carry on koffer en mijn handtas! Laten we dan maar niet denken aan al die spullen die al thuis op mij liggen te wachten vanuit Amerika! Pff...
Oh trouwens, na het inpakken en voor mijn blog heb ik nog even een sollicitatie mail verstuurd. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Zoeken naar een fulltime baan, zeker tot augustus, begint nu ook heel erg om de hoek te kijken. Dus... als iemand iets weet/hoort Ik ben ongeveer per direct beschikbaar!

Ik zeg welterusten, zonder te lezen :(, want mijn ogen redden het niet meer. De week die er nu aan komt zal ook veel tijd/energie van mij vragen. Mijn hoofd zal zich wel cool gedragen maar mijn lichaam gaat zich meer dan gestrest uiteten..
Dus mensen volgende week nog 1 blog uit Amerika en dan is het over en uit vanuit Amerika. We zullen allemaal moeten afkicken!

  • 13 Januari 2014 - 10:11

    Jook:

    Hoi Es! Wat een leuk stukje weer, we kijken uit naar je thuiskomst!!!!!!!!!

    dikke xx vanuit het zonnige nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 46596

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: