Schedule changing - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Schedule changing - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Schedule changing

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Februari 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Het is weer zondag, dat betekend weer een nieuw verslag!

Maandag weer een dag met wat sneeuw, en omdat er op de wegen nog wat sneeuw ligt en om het verkeer straks beter te bevorderen hebben de scholen hier een delay. Dat betekend dat ik om 10 uur de oudste naar school moet brengen. Omdat we toch al on the road waren met de jongste naar playground in the mall geweest. Leuk klein speelplekje voor de kids waar ik nog vele uren zal gaan spenderen. Voor de rest lekker thuis geweest, jongste kan zich goed zelf vermaken. En tegen de middag de oudste weer opgehaald van school. Moet zeggen dat een paar extra handen dan wel handig is. De jongste heb ik in mijn armen maar ondertussen moet je de spullen, tas waar dan weer folder (hier komen tekeningen in die ze heeft gemaakt maar is ook tevens een communicatie middel) en lunchpack in moet en jas pakken. Vervolgens moet de jas ook nog aan en door het weer dus ook weer muts op en handschoenen aan. Ondertussen heb je ook nog de kleine die je in de gaten moet houden of vasthouden.
Aangezien ik altijd rond 4 uur haar kom op halen kom ik ook al er een snack is, soms zijn ze bijna klaar met de snack maar soms beginnen ze ook net. Natuurlijk moet de snack dan ook weer mee..

Dinsdag was ik in de ochtend lekker "vrij" want om 4 uur was het weer de kids op halen. Alleen in deze ochtenden moet er in het begin ook veel gedaan en geregeld worden. Nadat ik lekker had uitgeslapen (wat vandaag echt als tijdverspilling voelde maar wel nodig was) hup de auto in en weer op naar de school. Dat betekend melden waarvoor je komt en dan maar wachten (dit was ongeveer 45 min) weer mijn verhaal verteld en nu wel wat wijzer geworden maar nog geen klas/curcus gekozen. Door naar mijn volgende stop, het aanvragen van mijn Social Security number. Aangezien ik nu 2 weken in Amerika ben kan ik dat doen. Hiermee kan ik later mijn rijbewijs mee aanvragen. Aangekomen bij de office moest ik mij melden bij een balie, vragen wat ik kwam doen (was naar mijn idee soort van gemeentehuis) en kreeg ik een formulier wat ik moest invullen en mijn nummer. De nummers liepen van A-H met een cijfer er achter, ik had A13 dus dacht mooi ben ik snel aan de beurt, nou forget it!! Na 2 uur!!! wachten was ik aan de beurt, ondertussen was de office ook al gesloten dus kneep hem of ik nog wel aan de beurt kwam aangezien het bord voor A nu op A11 stond. Gelukkig was ik nog aan de beurt dus weer een to-do ding afkunnen vinken. Yes! Inmiddels was het al half 4 en was het tijd om de richting op te gaan om de kids op te halen. Ik moest met de kinderen in de avond eten en aangezien ik iets, gezonds, voor mijzelf wou halen dacht ik dan kan ik voor dat ik de kids op haal nog even wat eten halen, nou daar was mooi geen tijd meer voor. Vervolgens was avond eten ook een kleine ramp want de oudste, 3 jaar, had bijna niks gegeten en bleef ook niet op haar stoel zitten en ging opstandig doen. Ze moest van mij in time out en toen ging het wel iets beter. Denk dat ze ergens nog steeds in de uitprobeer fase is maar heb mijn grenzen deze week goed laten merken haha.

Woensdag was het een erg benauwde/warme dag. Weer een heerlijke dag gehad met de jongste, we zijn echt vriendjes en is heel leuk hoe die op mij reageert :). Eens in de zoveel tijd is er in een bibliotheek of boekwinkel een storie time dus ging even kijken of het wat was. Jongen was erg zoet maar weet niet of die echt wat mee kreeg van de boken haha. Tegenover de boekwinkel waar we waren was er een Old Navy store. Mijn hostmom had mij al verteld dat dit een erg leuke winkel is, helaas is die niet meer in de mall dicht bij ons. Hier ben ik in de uitverkoop zeker goed geslaagd! Ook tijdens het winkelen gedroeg het jochie zich goed, wat wil ik nog meer? :). In de avond had ik mijn eerste au pair meeting, voelde best gek dat ik nu een keer een avondje het huis uit ging. We hadden een lezing over rijden in de sneeuw. Inmiddels was het weer bij ons ook drastisch omgekeerd want het kwam met bakken uit de lucht en er stond ook een flinke wind. Het was voorspeld maar je kon het ook wel voelen aan de benauwde lucht in de ochtend. Vanwege deze storm, met zelf een tornado alert, werd er besloten de lezing af te kappen zodat iedereen op tijd thuis was voordat het echt los ging barsten. Ik was samen met Fenna, een van de vele Duitse au pairs, meegereden. Haar heb ik leren kennen door de "please say Hello" mail die er door mijn "mentor" word uitgestuurd. Elke keer als er nieuwe au pairs arriveren word deze mail gestuurd zodat je snel andere leert kennen, vind het een super initatief!
Hoewel de lezing al was afgekapt nog even een kort ontmoetings praatje met mijn "mentor", hier noemen ze het community counsler, gesproken. Ondertussen stond Fenna bij wat andere meiden die ze al kende dus ook daar even mee gepraat.

Donderdag weer lekker vrij tot 4 uur maar weer wat dingen geregeld en gewinkeld. Ik heb mij, jaja hou jullie vast, aangemeld bij de YMCA. Nu ben ik verplicht te sporten hihi. Met al dit eten hier en weinig beweging door de auto vind ik dat zelf ook wel lekker. Fenna is ook member dus we kunnen elkaar dwingen om te gaan, helemaal goed! Daarna naar een andere mall in de buurt geweest, deze was niet echt leuk, scheelt weer geld haha.
Ook heb ik, winnie the pooh gek dat ik ben, via de DisneyStore site een Knorretje en Tijgertje besteld. Knorretje is niet te krijgen in Nederland dus heb ik meteen maar even besteld. Aangezien het buy 1 get 1 free was ook een Tijgertje besteld omdat ik die ook nog niet had. Knorretje was ook nog een kadootje die ik zou krijgen dus beter kan het niet!
In de avond hadden we lekker pizza, hostmom and dad hadden weer een lange avond samen voor boodschappen en wat eten. Het meisje gedroeg zich nu erg goed, bleef netjes zitten en had goed gegeten. Komt denk deels omdat ze gek is op pizza.

Vrijdag, een nieuwe maand en ook een nieuw school schema! Vanaf deze maand is er geen before and after care meer voor de oudste. Dat betekend ook een ander schema voor mij. Daarnaast was vandaag ook het einde van een themaweek op school. Vandaag was het appreciation day voor de juffen en de kinderen waren om 12 uur uit.
Rond 10 uur kwam mijn mentor langs, vragen hoe het allemaal ging en of ik alles snapte van het welkomspakket dat ze mij had gestuurd. Nadat ze weg was mijn hostmom naar haar werk gebracht en door gegaan naar de YMCA. Foto gemaakt en mijn pasje gekregen (gelukkig staat de foto niet op het pasje). Na een halfuurtje thuis te zijn geweest weer in de auto want voor dat ik het wist was het al weer bijna 12 uur.
Na de lunch en een middagdutje hebben de kinderen lekker gespeeld en zijn we in de avond uiteten gegaan, lees hap slik weg maar voor de kinderen 1 hap en dan willen spelen. Dat blijft nog geen succes.

Zaterdag, wat ben ik blij als ik 1 of 2 uur langer kan slapen. In de ochtend moest ik rond half 9 "aanwezig" zijn zodat vader en moeder konden sporten. Eigenlijk hoef ik vaak niet echt veel te doen omdat de kids of zichzelf goed vermaken of een van de ouders er ook is. Toen ze klaar waren gingen moeders met de kinderen naar een music time in de bibliotheek en vervolgens door omdat te kijken voor snowboots voor de oudste, ivm morgen. Ondertussen had Fenna mij getext of ik mee wou gaan naar Alexandria, plaatsje hier in de buurt.
Beetje meer van de omgeving zien is altijd leuk! Dit was meteen mij mijn metro doop in Amerika. Ook hier kunnen ze druk aan het (metro)spoor werken waardoor metro's verlaat komen of een spoor moeten delen. Tussen de starbucks en subway door hebben we nog een beetje gewinkeld, dit keer gewoon geen kleding gekocht! De avond hebben we afgesloten met een film kijken bij Fenna, niet dat veel de film hebben gezien omdat ze in slaap waren gevallen haha. We stapte een paar halte's eerder uit, hier woonde een andere au pair, om vervolgens met de auto weer naar Kensington te gaan. Zij mocht de auto lenen van haar hostdad, het was een SCHAKEL BMW, wat was zij blij om weer te schakelen en wat waren de andere jaloers haha. Het werd ook meteen duidelijk dat het een drama is om met een schakel te rijden in Amerika. Rond half 1 gingen we weer naar huis, mensen wat was ik moe!

Zondag weer lekker lang geslapen. Rond 7 uur in de ochtend vertrok het gezin naar West-Virginia om een dagje in de sneeuw door te brengen, jup het weekendje sneeuw is veranderd naar een dagje sneeuw. Helaas hoorde ik ze ook nog weggaan. Aangezien ik al met Fenna had afgesproken om te sporten ging ik niet mee. We gingen turbo kick doen, een groepsles waarin je de bewegingen maakt van boxen, ik vind het erg leuk omdat ik al eerder zoiets heb gedaan maar voor Fenna was het nieuw. Ook bij Fenna viel het in de smaak en willen nu elke zondag gaan, alleen willen wij daarvoor ook nog eerst een uur bodypump doen. Jaja, jullie lezen het goed 2 uur achter elkaar sporten op de zondag! Na onze work-out heerlijk bij Fenna in de hot tub gezeten. Wat was dat lekker, zeker omdat het ook al licht begon te sneeuwen.
Aan het einde van de middag kwamen er nog 2 andere, duitse au pairs, langs en hebben we met ze 4e gelunched (oke het was al 4 uur). Na een lekker weekend buiten de deur te zijn geweest vond ik het wel weer lekker om richting huis te gaan. De meiden praten onderling ook best veel Duits dus werd er ook wel beetje gek van, misschien vandaar ook wel mijn hoofdpijn.. Haha.
De avond bij het gezin besteed, had ze inmiddels ook al een tijd niet gezien. En toen de kids sliepen onze weekelijkse praatje gehouden. Weer geen klachten of gekke dingen te melden, alleen kijken hoe het nieuwe schema gaat uitpakken.

Het schema gaat veranderen omdat ik er nu ben dus het niet meer nodig is de oudste zo lang op school te laten. Ik zal nu maandag, dinsdag en woensdag haar moeten ophalen om 12 uur en heb de jongste dan de hele dag. Donderdag en vrijdag hoef ik pas om 3 uur te beginnen met de oudste op te halen en rond 5 uur de jongste. Tevens gaat de jongste nu ook naar een nieuwe in home daycare omdat waar die nu zit er maar 1 ander kindje is die ook best agressief is en zijn woordenschat ook niet goed is. Nu komt hij bij een in home daycare met 5 andere kinderen die rond de 2 jaar zijn, zelf is hij 14 maanden.

We gaan wel merken hoe het allemaal gaat uitpakken. Dit zullen jullie volgende week allemaal wel weer horen.

To be continued...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 46594

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: