Yogi bear - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Yogi bear - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Yogi bear

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 April 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Jaja, zondag blog dag!

Maandag; is altijd een beetje een luie ochtend omdat de kinderen nog half in een weekend stemming zitten. Daarom word Lenka vaak door Dave of Marjan naar before care op school gebracht. Nieuw op maandag is nu voor mij dat ik elke week naar music class moet met Nils. Ja echt ook weer lekker typisch amerikaans! De klas is altijd van half 11 tot kwart over 11, in een plaatstje ongeveer 15 minuten verder op. Komt dus ook prima uit met Lenka ophalen van school om 12 uur.
De eerste keer dat ik er was, was ik de enige met haar kind in de stroller dus dat zou mij dit keer niet gebeuren. Helaas zijn de parkeergarage's wel even stukje lopen. En ja ik moet ook op zijn amerikaans betalen in een meter, dus altijd nog even beetje de tijd uitrekenen. Nils eigenlijk de hele tijd op mijn armen mee genomen omdat meneer nog half sliep.. Volgende keer gewoon langs de straat parkeren en niet in de garage haha.
Gelukkig maakt de muziek les Nils ook erg moe, niet dat het heel intensief is haha maar gebeurt wel veel om je heen. Dit keer heeft hij heerlijk 2 uur lang aan 1 stuk door geslapen. Dat was wel weer even geleden, HEER-LIJK!
Lenka wou eigenlijk niet slapen maar geef haar melk en haar "computer" (haar iPad) en ze is zo weg op de bank haha.
Helaas werkte het vandaag niet heel erg mee en was het niet super warm en was de wind ook wel wat aanwezig. Dus lekker een middagje binnen gespeeld.

Dinsdag; werd ik heerlijk wakker met buikpijn en ging ik van warm naar koud. Gelukkig werd Lenka afgezet door Dave en Marjan. Ik lag dus even lekker "rustig" op de bank. Nils moet ook altijd naar buiten als iedereen weg gaat. Elk paar schoenen die hij maar heeft kwam ie dus aan mij geven en stond te trappelen bij het trapdeurtje. Sorry maar ik moet even rustig liggen daarna gaan wij wel weg.
Uiteindelijk naar de mall geweest om daar in de speeltuin te spelen. Was ook wel weer een tijdje geleden. Om nou te zeggen dat Nils lekker heeft gespeeld, nee. Nu huilde hij tenminste niet meer haha.
Binnen een uur was hij denk ik wel weer klaar met spelen dus in de stroller gezet en ging ik maar even wat "winkelen". Met net een nieuwe telefoon te hebben gekocht blijft er weinig geld over om te winkelen haha.
Voordat ik het wist sliep Nils, nu had ik helemaal rustig de tijd om even wat te eten. Had de hele ochtend ook nog niks gegeten. Nou ik kan je zeggen, die pretzel met kaneel en suiker ging er uitstekend in. Hij was zelfs nog een beetje warm, jammie!!!!
's Middags wou Lenka weer niet slapen maar voordat ik het wist sliep ze weer op de bank haha. Dit keer maar naar bed getild waardoor ze wakker werd maar gelukkig wel weer in slaap viel.
Ook even met het thuisfront geskyped. Dit keer was het een gezellige drukte thuis met mijn oom en tante, plus ouders van mijn zus haar vriend. Natuurlijk ook mijn ouders zus en aanhang. Dit nog ter gelegenheid als bedank etentje voor mijn moeder haar verjaardag. Nou papa, je had weer prima gekookt hoor! haha. Ging meteen de hele tafel rond op de tablet van mijn moeder haha.
's middags was het weer een heerlijk weertje en ben ik met de kinderen weer naar Wheaton park geweest. De heerlijke grote speeltuin met de horsesman en trein. Nog even wachten tot 1 mei en dan zullen ook die door de weeks open zijn. Voor nu vermaken ze zich prima daar.
Het is eigenlijk altijd standaard; Lenka in de zandbak, of bij het paard, van steen, die ze dan verzorgd en knuffels ( het is een kameel haha) en Nils in de schommel.
's avonds had ik weer gezellig met Anna, de poolse au pair, afgesproken. Heb toen voor het eerst frozen yoghurt gegeten. Dat is echt lekker! Wist niet dat yogurt zo koud kon zijn en nog half naar ijs kan samen ook! Daarnaast kan je ook verschillende toppings kiezen, van fruit tot heel veel verschillende snoepjes en koekjes. Helaas is bijna alles van chocolade wat mijn buik minder vind haha. Maar marshmallows samen er ook prima bij!
Anna had mij verteld hoeveel je in Polen ongeveer verdiend. Nou mensen ga niet schrikken maar dat is echt weinig! Ze verdienen ongeveer 500 euro. Nu snap ik waarom ze gaan emigreren of zo hard werken!

Woensdag; ook vandaag hoefde ik Lenka niet af te zetten maar in tegenstelling tot normale woensdagen heb ik Nils bij de daycare afgezet. Zo had ik een lange middag met Lenka en ging hij ook nog gewoon twee dagen naar daycare omdat we vrijdag een weekend weg gaan.
Terwijl Nils bij de daycare was ben ik met mijn speech voor morgen begonnen totdat ik Lenka van school moest halen.
Ik had Lenka een keer verteld dat als het mooi weer is en warm ze op het gras bij school mag spelen. Dus nu bijna elke keer als het lekker weer is wilt ze daar even spelen. Ook ziet ze meiden daar een "picknick" houden. Dan eten ze op wat ze die dag niet hebben gegeten. Bij Lenka blijft elke keer haar fruit over en wilt er dan gezellig bij zitten. Prima, komt dat fruit ook binnen!
Aangezien het mooi weer was als lunch met Lenka een smoothie gegeten in de mall om vervolgens door te gaan naar een andere speeltuin. Lenka wou perse bananen smoothie en ik had aardbei. Nou die banaan was die niet echt lekker en moest mijn aardbei hebben. Dus ik dacht ik mix het anders wel, had mijn smoothie ook al 3/4 op. Toen moest ze al helemaal niks meer! Nou iets anders eten wou ze ook niet. Okee, pech kans gehad dan niet.
In de auto op weg naar de speeltuin was ze in slaap gevallen, langzaam begint ze al te wennen aan of korter of niet te slapen. Mag ook wel want in juni word ze 4 jaar. Wakker gemaakt toen we bij de speeltuin waren en half beduusd dacht ze; waar ben ik dit ken ik niet. Was ook de eerste keer dat ik hier met haar was.
Precies als ik denk; oh wat een leuke gezellig dag met Lenka zonder problemen komt er wel iets. DIt keer wou ze perse een ijsje. Die mocht ze niet van mij omdat ze al een smoothie had gekregen. Kan ook eens te gek zijn.. In de auto een hele discussie met haar gehad. Dat papa en mama extra lang moeten werken voor al die dingen en ze daardoor dus niet altijd alles kan krijgen. En ze blij mag zijn met wat ze krijgt en we ook dit weekend naar Yogi bear hoeven. En dat ze wel verwend is. Na een tijd drong het denk ik wel ligt to haar door want ze stopte met huilen. Het blijft lastig om een 3,5 jarige dit duidelijk te maken. Alleen haar manier soms is echt verwend en denkt dat alles zomaar kan. Haar ouders zijn daar misschien makkelijk in, ik dus niet.
Eenmaal thuis even wat gespeeld voordat we Nils en Marjan gingen ophalen. Dave had in de avond een meeting dus bleef langer op zijn werk en at niet mee.
's avonds niet naar zumba geweest omdat ik even tijdje met nederlandse au pair heb gebeld die in Pennsylvania woont. Beetje jammer dat ze zo ver weg woont. Nog twee weken en dan zie ik haar als we naar Armin van Buuren gaan!
Heb toen ondertussen wel buiten gelopen dus kreeg mijn work out wel. ben zelfs paar passen sneller gaan lopen toen ik in het donker een hert in het bos zag maar blijkt dat ze niks doen. Toch was ik heeeeeeel bang!

Donderdag; tja ik had het PLAN om rond 9 uur mijn bed uit te gaan zodat ik rond 10 uur weg kon als de winkels open gingen. Ik was dus gewoon niet mijn bed uit te krijgen. Rond half 10 werd ik maar eens echt wakker dus voordat ik beetje levendig was..
Uiteindelijk naar de dollar store geweest om spullen te kopen voor mijn speech. Vanavond maar eens mijn speech proberen met een poster en note cards! Weer terug van inkopen doen snel poster gemaakt en mijn tekst in zinnen op de note cards gezet, voor ik het wist moest ik Lenka weer ophalen.
Eenmaal weer terug van Lenka ophalen was Dave ook thuis en gingen we gelijk weer weg. We gingen kijken voor een vishengel voor Lenka. Morgen gaan we een weekend weg en daar is ook een visvijver.
Uiteindelijk een mooie barbie hengel gescoord haha. Bij thuiskomst moest Lenka meteen oefenen. Na een tijdje ging haar dat nog aardig goed af. Ipv een haakje zat er een rubberen vis aan het einde dus kon mooi oefenen.
's avonds weer naar school. Pff ben blij als we bijna klaar zijn heb het er nu wel beetje mee gehad. Die man stelt steeds meer eisen; je moet speech houden met note cards, netjes gekleed, haren vast. Daarnaast blijft hij ook gewoon raar/eng. Dit keer was het onderwerp Quote. Die van mij kwam van winnie the pooh! Iedereen vond hem erg leuk, interessant en leerzaam, yeah! Helaas vond de leraar het leuk om op 2 mei als huiswerk op te geven dat je een speech moet houden over je fave walt disney figuur. Mensen wat had ik de pest erin toen ik dat zag! Uiteindelijk besloten om hem gewoon te houden en niet te ruilen met de klas van deze week. Want praat toch echt liever over Pooh dan dat ik een andere quote kies!

Vrijdag; tijd om naar Yogi bear te gaan in Luray, Virginia. De auto zat voller dan vol dus waren klaar om te vertrekken! Het leven van een au pair is zo zwaar; Ik zat op de bijrijdersstoel terwijl Marjan tussen de kinderen in zat. Oke, niet dat het heel vervelend zit tussen de kinderen in maar voor 2,5 uur.. Dan wil je toch wel wat beenruimte hebben.
Bij het park aangekomen was ik meteen de "sjaak" om met de kinderen op de bouncy pillows te gaan zodat Dave en Marjan de auto konden uitladen. We hadden een zes persoons cabin. Een kleine bungalow met een tweepersoons bed plus een eenpersoonsbed erboven. Dit twee keer. Dave en Marjan sliepen bij de badkamer. Lenka boven Dave en Marjan samen in het tweepersoonsbed met als planning Nils uiteindelijk in het camping bedje. En Esther? Dit lag in de "woonkamer" alleen in het tweepersoonsbed met niemand naast haar of boven haar. Lekker lang in bed tv te kijken voor het slapen gaan.
Helaas was het bed wel beetje hard, maar ach ik had tenmisnte mijn eigen deken en kussen want dat moest je zelf meenemen..
Al het goede heeft ook een keerzijde want had heb het hele weekend geen bereik gehad met mijn telefoon! Het was echt als vroeger; back to basic. Beetje jammer dat Dave en Marjan wel gewoon bereik hadden...

Zaterdag; Dave wou graag dat Lenka en Nils als eerste op de bouncy pillows waren maar helaas.. Na gister een regenachtige middag en avond/nacht was het nu ook best fris. Bij de bouncy pillows lag ook een aardige plas rondom. Om 9.15 was er flag raising met Yogi en Boo-Boo bear. Het is een soort bollo beer maar dan op zijn amerikaans.
Omdat er in de middag leukere activiteiten voor Lenka op de planning staan zijn we in de ochtend naar grotten geweest. Samen met Dave en Lenka ben ik erin geweest terwijl Marjan met Nils de wallmart in ging. De grotten waren erg mooi en de tour duurde ruim een uur.
Op de weg terug van de grotten naar het park probeerde we de kinderen ook te slapen te krijgen. We zijn zelfs wat verder gaan rijden, helaas zonder succes. Op het park ben ik ongeveer nog 4 rondjes met Nils in de stroller gaan lopen maar ook dat zonder succes. Lenka hoefde inmiddels niet meer te slapen dus Marjan ging met Nils lopen. UIteindelijk is zij met hem in bed gaan liggen en sliep hij eindelijk.
's middags kwam cindy bear naar de speeltuin, lenka wou natuurlijk niet alleen met mij dus Dave moest ook mee. Er moesten natuurlijk ook weer foto's worden gemaakt. Jaja ook ik sta op de foto. Ipv het geplande alleen op de foto wou Lenka samen met mij! Later die middag was er een wagon ride met Yogi bear. Iedereen op een aanhanger met Yogi bear en muziek terwijl we een rondje over het park reden.
Het eerste rondje bleef ik bij Lenka zitten, vlakbij yogi, terwijl Marjan helemaal achterin zat met Nils. Hij is namelijk heel bang voor ze allemaal. Tweede rondje ging Marjan samen met Lenka en zou ik bij Nils blijven. Denk maar niet dat mama zonder hem moet vertrekken hoor haha. Dus ook ik ging met Nils nog mee. We zaten nu ongeveer in het midden en Nils zat heerlijk op mijn schoot tegen mij aan omdat Yogi een beetje eng is haha.

Zondag; weer wou Dave dat Lenka als eerst op de bouncy pillows was, kon makkelijk want wij keken erop uit vanaf de cabin, alleen ook nu weer te laat haha. Binnen 1 minuut had ik al mijn spullen ingepakt dus ben toen weer met Nils rondjes gaan lopen op het park zodat Marjan rustig kon inpakken. Voordat ik het wist was het weer 9.15 en tijd voor de vlag. Dit keer waren Yogi, Boo-Boo en Cindy bear er allemaal! Denk maar niet dat ik dichtbij kon komen met Nils, voordat je het weet zet ie het op het huilen en schreeuwen.
Ik denk dat bijna iedereen op het park wel wist dat Nils en ik op het park waren omdat ik best veel rondjes heb gelopen!
Na de flag raising bijna ready om weer terug te gaan! We reden terug door Shenandoah National Park, je kan gerust zeggen een ritje door de bergen met mooi uitzicht!
Heerlijk thuis was er weer genoeg te doen; tas uitpakken, bed verschonen, wassen, nagels lakken (eindelijk weer tijd voor haha), mails beantwoorden enz.
Ja die mails waren heel belangrijk want mijn volleybal team is gewoon KAMPIOEN! Super trots op ze, heeft denk ik geholpen dat ik er niet meer in speel haha. Geintje, ze zijn echte toppers!
Dat bedverschonen gaat gewoon nog op het nederlandse tempo, terwijl ik dit blog schrijf lig ik half op mijn dekbed zonder hoeslaken terwijl de rest al klaar is. Ja mam, blijf gewoon nog mijzelf hoor haha.
Op donderdag heeft de schoonmaker ook weer lekker mijn kamer gedaan want die heb ik niet meer zelf gedaan haha. Gewoon de haren van mijn kleed af "kammen" en het kan er weer mee door. Komt toch niemand anders behalve ikzelf haha.

Was leuk om even een weekend eruit te zijn en wat dingen te zien maar kan nu wel een weekje gebruiken om bij te komen hihi.
Toen ik in de grotten liep had ik echt het gevoel alsof ik op vakantie was maar was ook een besef dat dit hele jaar echt als een vakantie voelt en zal gaan voelen!

Volgende weekend is lekker mijn vrije weekend maar staat al vol gepland. Met wat? Dat lees je volgende week!

*cliffhanger*

  • 22 April 2013 - 04:36

    Ester Koopman:

    Leuk verslag!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 46629

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: