Big news, Christmas, me time - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Big news, Christmas, me time - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Big news, Christmas, me time

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 December 2013 | Verenigde Staten, Kensington

In december kijkt bijna iedereen altijd terug op het afgelopen jaar. De laatste week ben ik ook vooral veel aan het denken en de dagen aan het aftellen.
Je kan zeggen dat dit jaar een grote, lange vakantie was. Dat was het zeker niet! Natuurlijk heb ik ook kunnen reizen en soms beetje lui kunnen doen. Van lui doen ga je soms ook erg nadenken en dat is ook niet altijd goed. Soms komt het ook niet altijd goed uit.
Zo is er een grote ontwikkeling dit jaar op mijn pad gekomen waarover ik veel kon/kan denken, beslissen en vooral naar verlangen. Zoals vele van jullie waarschijnlijk ook al weten is Jordy, ja die ene vriend die mij al twee keer is komen opzoeken, niet zomaar een vriend. Hij is nu MIJN vriend! Daarnaast heeft hij ook nog maar even een appartement gekocht. Wanneer ik weer terug ben in Nederland zullen wij samen de sleutels gaan halen. Door dit alles ben ik er veel over gaan denken hoe het er allemaal uit moet gaan zien etc, etc etc.
Wat ook niet weg neemt dat, hoe dichterbij de laatste dag komt, des te groter het verlangen terug naar Nederland is.
Dit jaar heeft dus ook heel veel in het teken van de liefde gestaan. Weet ook zeker als het niet was gelopen hoe het nu is gelopen, ik meer van het jaar/land zou hebben genoten. Alleen door dit jaar zou ik misschien ook helemaal geen vriend hebben nu! Afstand heeft laten bewezen dat de liefde meer dan aanwezig is. Naast nog meer persoonlijke dingen heeft het al veel overwonnen.
Daarom ben ik deze week ook beetje down omdat ik meer dan graag gewoon in Nederland wil zijn. Echt aan mijn toekomst werken, negativiteit eruit, positiviteit erin!

Maandag; was het vakantie tijd! Nils zijn dagen van de daycare heeft Marjan deze week ook omgegooid. Zowel vandaag als morgen gaat hij er heen. Dave en Marjan waren al naar het werk. Lenka lag nog lekker in bed. Toen Lenka eenmaal wakker, wakker was ging ik haar aankleden en met ze drieen Nils wegbrengen.
Eenmaal thuis was Lenka in een schoonmaakbui. Alles moest mooi schoon zijn voor de kerstman als die in twee dagen komt. Ze pakte er zelfs de speelgoed stofzuiger bij dat ik zei; "Zullen we de echte pakken, kan je helpen". Dat was wel interessant. Lenka had eerst goed geholpen en vervolgens kreeg ik van haar instructies waar ik heen moest gaan haha.
Na wat intensief schoonmaak werk was het tijd voor wat leuks; koekjes maken. Nou dat was dus echt niet leuk want het deeg was finaal mislukt. Hoe? Geeeeeeeen idee. Helaas dus geen koekjes kunnen maken.
Voor ik het wist was het al tijd om te lunchen en daarna quiet time voor Lenka. In die tijd ging ik Skype met mijn ouders en Jordy die daar wat kerstkadootjes gingen uitpakken. Moest sommige reacties toch wel even zien :). Ook waren er wat kado's voor mij maar die wil ik lekker zelf uitpakken, hihi.
De middag was verder lekker rustig en Lenka vermaakte zich ook goed. Tegen 5 uur samen met Lenka Nils opgehaald.
Had in de ochtend al gezien dat er al aardig wat kadootjes onder de boom lagen bij de daycare. Wat bleek? Ze had voor elk kind een kado... Nils kreeg er dus ook 1! We maken hem pas met kerst open! Lenka meteen; mag ik er dan ook mee spelen. Grr.. delen of iets minder krijgen blijft moeilijk.

Dinsdag; mocht ik een beetje uitslapen. Marjan ging Nils wegbrengen en nam vervolgens Lenka mee naar haar werk. Ze hoefde maar klein ding af te maken en nam de rest van de dag vrij.
Tegen 9 uur waren ze terug waar mijn werkdag dus begon. Ik zou ongeveer direct met lenka weg gaan omdat we naar de film gingen. Alleen Marjan had kleurplaten geprint dus Lenka wou eerst even kleuren.. Beetje jammer want dit was juist een vroeg tijd zodat ze niette moe zou zijn. Dan maar naar een latere film.. Rond 11 uur zaten we dus in de bioscoop bij Frozen! Film was erg leuk. Er zaten soms ook liedjes in wat Lenka goed bij de film hield denk ik. Ze was erg goed/geduldig. Eenmaal thuis vertelde ze alleen maar vol enthousiasme dat ze een bril en boekje had gekregen. Humm vond ze de film dan niet echt leuk?
Aangezien Marjan ook thuis was en meeste dingen al gedaan had die ze moest doen kon ze zich wel even redden met Lenka. Wat voor mij een korte pauze betekende, best lekker haha. Alleen hij was wel aardig kort. Dave en Marjan gingen het kerstmenu halen en Lenka wou niet mee dus moest ik weer even oogje in het zeil houden.
Omdat het kerstavond is ging de daycare al om 4 uur dicht dus moesten we Nils op tijd halen. Eenmaal Nils opgehaald gingen we nog gezellig langs de oude oppas om een kaartje af te geven en gedag te zeggen. Zij hadden ook nog een kado voor beide kids.. Lenka was weer zo dankbaar dat ze daar al zei tegen Marjan; "Deze kunnen we aan een ander kindje geven". Het was een soort barbiepop. Nils had een bestuurbare auto gekregen dus ja dat is veel leuker. Weer thuis werd er ook meteen ruzie aangemaakt omdat die pas thuis open mocht. Natuurlijk moest Lenka het meteen weer opeisen...
In de avond was het al tijd voor het kerstmenu. Je kan het net zo goed Thanksgiving noemen haha; Turkey, stuffing, aardappelpuree en spinazie.
Na het eten gingen we naar de Christmas Mass. Nils was niet heel goed in de kerk, maarja moet ie ook leren. Lenka letten niet echt op maar was wel rustig/stil. Het is en blijft kerst dus een keer per jaar kan geen kwaad.

Woensdag; MERRY CHRISTMAS! Een vrije dag voor mij maar er zijn nu wel veel kadootjes dus hoe laat gaan we die dan uitpakken? Nou Lenka maakte mij gewoon om half 8 wakker met de melding dat er kadootjes zijn! Denk dat ik de helft had bijgedrage haha. Dave en Marjan hadden voor elk kind 1 kado want grandma and grandpa hadden wat opgestuurd en nog een zus van Dave. Ik had voor beide kinderen 3 dingen. Voor Dave en Marjan gewoon wat kleins. Wonder boven wonder zag Dave er oprecht blij uit met de dingen die ik voor hem had. De kinderen waren ook heel erg blij met mijn Bambi en Nemo knuffels! Als Lenka haar Bambi even uit het oog was verloren, was het meteen van waar is Bambi! Als "hoogtepunt" kado had ik het scrapbook van de vakantie. Dave en Marjan zaten er vol bewondering naar te kijken. Hoeveel tijd en " creativiteit" ik erin had gestoken.
Of de kerstman mij ook nog lief vond? Ja best wel; een deken met foto's van mij met de kids, kids zelf en gezin. Kersthanger met iets wat Lenka op school had getekend, en giftcard van Cheesecake factory en Panera Bread. Bij de Cheeseckae factory zal ik ook mijn afscheidsetentje doen.
Na de kadootjes beetje uitgebreide brunch gehad. Niet veel later ging het hele gezin naar de speeltuin. Ik had geen zin om te gaan want dan mag ik alsnog soms agentje spelen, nee dankje. In plaats daarvan ging ik weer lekker mijn bed in, top2000 op en een boek erbij. Na een tijd kon ik de letters niet meer lezen en heb ik heerlijk 2 uur lang geslapen haha.
Rest van de dag ook heerlijk in mijn pyjama door gebracht. In de avond aten we weer hetzelfde als gister. Alleen nu wel ook het toetje genomen; appeltaart met ijs!

Donderdag; weer back to normal! Weer een volle werkdag... Dave, Marjan en Nils hadden een auto ritje te gaan; dump, garage, Marjan haar werk. Ik was lekker thuis en lui met Lenka.
Toen Dave en Nils weer thuis waren hadden de kids even kort gespeeld voordat Dave ons een soort van het huis uit schopte. Er kwam iemand kijken voor de vaatwasser, blijkbaar was die stuk ofzo, daarnaast wou hij ook nog andere dingen doen/opruimen. Dus werden wij voor de lunch naar Panera bread gestuurd haha. Geen probleem met panera maar tijd was beetje onhandig.. Lenka was al een draak omdat ze moe was, Dave probeerde haar om te vrolijken (ipv om te kopen) door te vragen of ze anders nog speelgoed wou of wat dan ook. Hallo, het is net kerst geweest en je kinderen voed je niet op met dingen voor ze kopen. Gewoon meenemen, het is aandacht ze trekt bij.
Bij Panera bread was lenka ook nog steeds niet goed, hield echt het bloed onder mijn nagels vandaan. Huilde om de kleinste dingen. Vroeg wat ze wou eten, had ze het wou ze toch het andere. Ja pech dit heb je, dit ga je eten.
Nils was ook erg moe, daardoor ook van zijn stoel gegleden en natuurlijk op zijn hoofd... Even bij Esther uithuilen en het is goed. Ondertussen was het 1 uur. Dave kan mij ergens wat Nils moet nu echt slapen, kan en wil geen tijd meer rekken met Lenka haar gedrag ook nog eens. Eenmaal in de auto sliep Nils na een tijdje en Lenka zakte ook verder weg. Soms dat ook contact in de spiegel tussen Lenka en mij van; ik ga niet slapen hoor, ik zie jou esther. Even iets verder doorgereden en toen was ook Lenka in slaap.
Thuis eerst Nils in bed gelegd zodat Lenka wat dieper in slaap kon wegzakken. Daarna Lenka naar boven getild "slapend". In bed gelegd, helaas was ze na 15 minuten weer wakker.. Ze blijft maar lekker liggen dan met haar computer anders is ze vanmiddag ook niet te genieten.
's middags ging Dave met Nils Marjan ophalen. Eenmaal thuis werden er allemaal spullen bij elkaar verzameld want Lenka krijgt zo prive schaatsles! Marjan en Dave vinden het belangrijk ofzo dat ze goed kan schaatsen.
Voor mij betekende dat ik klaar was met werken want de les was al om 5 uur. Tijd om naar mijn kamer te gaan! Ik liep naar beneden en wat zag ik daar; het was mega opgeruimd! Wist wel dat Dave wat aan het opruimen was toen ik de kids naar bed tilde maar dit was van; hoe dag het hiervoor eruit?
Eindelijk heeft die eens een goede nuttige vrije dag gehad.

Vrijdag; was ik niet mijn bed uit te krijgen. Alsof er een flat op mij was gevallen. Normaal word ik wel wakkerder door de geluiden van boven en nu? Bijna gewoon muisstil. Uhm moet ik echt zo werken als iedereen nog slaapt?
Marjan bleek wakker en klaar voor werk te zijn, Lenka lag nog in bed en Nils lag nog te suffen bij Dave. Aangezien Esther ook helemaal aangekleed was mocht die dus Marjan naar het werk brengen. Als ik Marjan was zou ik geen zin hebben om te gaan werken als iedereen lui is haha.
Rest van de ochtend werd ook heel lui. Dave en Lenka zaten maar op de ipad Temple runner te spelen. Dat wil Nils ook spelen dus word ruzie. Moet ik Nils weer weghalen omdat Dave maar met Lenka op bed blijft liggen en kijken/spelen.
Rond half 12 ging ik met de kids dan maar eens op pad. Marjan vroeg of ik met ze naar een open gym wou gaan. Nou pff het was druk, groot en Nils die loopt als een kip zonder kop overal naartoe dus hield ik hele tijd maar aan mijn hand of zij. Lenka durft nog niet echt alleen ergens heen te lopen als ik het zeg en haar kan zien. Uiteindelijk wel lekker gespeeld en gerend maar vond het echt geen succes, niet met hun samen. Zou best nog wel eens met Lenka alleen willen gaan maar Nils niet. Rond 12.50 was het afgelopen dus zorgde dat ik iets eerder al eruit ging zodat wij konden zitten en onze spullen konden aandoen. Ik draai mij even om, om de spullen te pakken en zie zo Nils voor mijn neus van het bankje vallen, op zijn hoofd. Oke, 1 uur is moeheids tijd dus tijd om van je stoel te vallen..
Thuis heeft Nils heerlijk van half 2 tot ongeveer kwart voor 3 geslapen. Lenka wou natuurlijk niet slapen maar moest wel even liggen na al dat gehyper net. Zelf moest ik ook even bijkomen haha.
Rond 3 uur maar even naar buiten gegaan. Fietsen in de auto en op naar het park, wat 1 minuutje in de auto is haha. Alleen moet een heuvel af en met die kids en fietsen.. nee dankje zeker niet als je hem later weer op moet. Even lekker een uurtje buiten geweest. Van links naar recht naar 1 seconde op de schommel. Ongeduldige Lenka krijg je soms ook de kriebels van haah.
In de avond moest ik echt even winkelen. Vandaag en gister waren de kids best pittig dus moest even ontspanning hebben. Aangezien het gister "boxing day" was, dag na kerstmis, waren alle kerstspullen al met 50%. Dat is nog eens leuk winkelen haha. Heb mij goed ingehouden!

Zaterdag; kon ik eerst heerlijk uitslapen tot 8 uur. Daarna van 9 tto ongeveer half 11 op de kinderen gepast. Dave en Marjan gingen weer eens op de fiets. Zijn wel beetje mooi weer fietsers haha.
Rond 12 uur ging ik Anna, de poolse au pair, ophalen. We gingen naar het postal museum. We zouden ook een andere au pair ontmoeten daar, ook uit het cluster, maar die was nog onderweg dus gingen wij alvast maar lopen. Het was wel leuk maar viel misschien ook beetje tegen. Eenmaal klaar in het museum kwamen we Marcella tegen, de andere au pair. Anna had mij verteld dat er Nederlandse schilderijen in het art museum waren. Die wil ik wel zien!
Het national art galery is groot maar mooooi! Op naar de Nederlandse schilderijen.. Waren van 15de tot 18de eeuw. Van vermeer tot veel die ik ook niet kende. Overal was het niet heel druk in het museum en konden we makkelijk kijken. Het museum is ongeveer opgebouwd in hokjes, meer muren dus meer plaats haha. Ineens was het in 1 ruimte best druk en iedereen keek naar 1 schilderij. Welk speciaal schilderij is te bewonderen? Het zelfportrait van van Gogh. De zonnebloemen hingen er niet eens.. Wel grappig dat precies bij dat schilderij het zo druk was. En bij een heel groot van Picasso niet. Weer twee museums die ik van mijn lijst kan strepen! Ken het gemak van gratis entree haha.
Daarna nog even met ze drieen gegeten om langzaam naar huis te gaan. Thuis weer lekker rustig aan gedaan met cabaret terug kijken, wat anderen programma's en spelletjes spelen onder het genot van de top2000. Voor ik het wist was het pas 1 uur toen ik ging slapen haha. Tja die top2000 is beetje verslavend denk ik?

Zondag; was ik al weer om 8 uur wakker, deels uit mijzelf en deels door de kinderen. Ach gelukkig kon ik lekker lang in mijn bed blijven en kwam ik er pas rond kwart over 11 uit!
Had besloten om lekker alleen naar de bioscoop te gaan. Even tijd voor mijzelf! De film begon om half 1 dus moest er wel uit haha. Ging naar The Hunger Games; Catching Fire. Helaas viel die een beetje tegen. Ik dacht een lekker ontspannen middag te hebben even voor mijzelf en valt de film tegen. Dat laat ik niet gebeuren! Daarom ga ik nu weer naar de film!
Eenmaal weer thuis meteen aan mijn blog begonnen zodat ik lekker naar de film van 8 uur kan en daarna heerlijk rustig kan slapen.
Het word nu voor mij spullen pakken en op naar; Saving Mr. Banks! Deze moet niet gaan tegen vallen haha.

Nog een week die zowel snel als sloom kan gaan aangezien Lenka nog vrij is van school. Daarnaast is het dinsdag ook alweer 31 december! Oud en nieuw en dan heb ik nog maar 3 weken over...

Voor iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar!! Maak er een leuk en gezellig uiteinde van. Dat 2014 maar een knaller van een liefdevol jaar mag worden, voor mij gaat dat zeker lukken!

  • 30 December 2013 - 12:14

    Esther:

    he Es,
    Gefeliciteerd me jullie appartement! Mooi vooruitzicht. Nog maar een paar weekjes tussen de Amerikanen en dan weer terug naar huis. Veel plezier nog, je zult de buien van Lenka misschien nog gaan missen.
    Knuf van ons.

    O, ja, Isabel zit al op je te wachten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 46610

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: