Shopping and "old" friend - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Shopping and "old" friend - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Shopping and "old" friend

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 April 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Na een lange maar zeer geslaagde dag was ik best slaperig in de metro en dacht ik oh wacht niet vergeten om vanavond weer een blog te schrijven dus ja hoor daar is die weer hoor;

Maandag; werd ik gezellig, goed verkouden wakker! Nils had tijdens het weekend bij Yogi bear een verkoudheid opgelopen. Elke keer als Nils verkouden word, ben ik de volgende die dan verkouden is. Jippie!
In de ochtend sinds een lange tijd weer naar de mall. Nils was ook niet heel actief met spelen. Hij wou telkens het speeltuin gedeelte uitlopen dus had ik hem maar in de kinderwagen gedaan en beetje winkels in en uit gegaan. Voor ik het wist was meneer aan het slapen haha. Opzich niet erg want dan kan ik beetje rustig in de winkels kijken zonder dat Nils elke keer aan elk kleding stukt trekt of andere dingen pakt.
's Middags hebben we lekker binnnen gespeeld. Lenka is niet echt een buiten persoon die moet ik soms met veel moeite mee naar buiten krijgen. Daarnaast had ik ook het gevoel alsof er een vrachtwagen over mijn hoofd was gereden zo'n hoofdpijn van de verkoudheid had ik. Heb zelfs na een tijd mijn bril maar op gezet. Nou ik kan je vertellen, ik als bril liefhebber (not), dan is het wel heel erg als ik mijn bril op zet...
In de avond toen Nils als sliep en Lenka al op haar bed lag met der iPad hebben Dave, Marjan en ik een goed gesprek gehad.
Weer over dat ze wat strickter met Lenka moeten zijn en ook echt een lijn moeten trekken. Ik weet alleen dat dit bij vorige keren helaas bij goede gesprekken is gebleven.
Hoop nu dat het echt gaat veranderen want moet ook wel beetje voor mij gezellig blijven. Ben allang blij dat ze inzien dat ze wat moeten veranderen en een strakkere lijn moeten trekken.

Dinsdag; was er geen vrachtwagen maar een auto over mijn heen gereden dus voelde mij gelukkig al wat beter. Voor de zekerheid wel weer, gezellig, de hele dag mijn bril op. Mensenkinderen wat word je beeld geblokkerd door zo'n ding.
Aangezien ik niet als een vaatdoek thuis wou blijven besloot ik maar om naar een andere mall te gaan en daar even te spelen. Ik blijf dat speelgedeelte daar niet echt leuk vinden. Het zijn meer klim dingen dan dat je beetje iets anders kan doen. Uiteindelijk belande dat weer in winkels in en uit lopen. Heb niks gekocht haha. Wou wat passen maar zag geen lift naar boven (winkel had twee verdiepingen) aangezien de paskamers benenden dicht waren dus dacht ga wel een andere dag terug. Tijd zo gerekt dat ik optijd bij Lenka op school zou zijn. Natuurlijk zaten de stoplichten en mensen die voor mij reden tegen.. Uiteindelijk ietsjes later op school maar ze stond nog wel voor bij de school terwijl ik al netjes naar achter was gereden haha. Gelukkig sliep Nils in de auto en kon ik snel binnendoor de school naar Lenka lopen.
Aangezien Nils in de auto rond 12 uur al een half uurtje had geslapen wou die in de middag natuurlijk niet meer slapen. Lenka had al besloten dat ze niet wou slapen. Ze mag nu alleen nog maar haar speen in als ze in bed ligt dus ja dan maar niet slapen als ik niet op de bank met mijn speen mag haha. Wel even lekker met Nils ruim een half uur op bed gelegen dus had nog wel even gerust en ik lag ook even lekker.
In de middag kreeg ik nog een gezellig aanvaring met Lenka. Ze wilde haar fruit weer eens niet eten en beetje met uitdagen belande ze uiteindelijk weer in time out. Ze wou liever een koekje of snoepje ipv haar fruit. Komt Dave thuis zegt ie; Lenka ga je zo mee naar de winkel. En dave zijn winkel staat beter bekend als de koekjes store.. Dus Lenka komt bij mij aan tafel zitten voor het eten en zegt; Esther I got a cookie. Dus ik knikte nee. Zegt Lenka; Yes I did. Dat je echt denkt jemig hoe kom je er op om op zo'n leeftijd al zo te doen. Nou ik kan je zeggen ik was goed pissed. Denk nog meer op Dave dan op Lenka maar goed..

Woensdag; ik weet niet hoe het komt maar de laatste tijd breng ik Lenka en/of Marjan bijna niet meer naar werk. Nou vandaag bracht ik Marjan eindelijk weer eens weg. Het is misschien wel wat vroeg om om 7 uur al in de auto te zitten maar dan gaat het begin van de ochtend toch net iets sneller. Normaal als ik Lenka weg bracht ging ik rond half 9 eens ontbijten. Nu zit ik vaak al rond kwart voor 8 aan het ontbijt en mijn hele ritme is van de leg haha.
Voordat we weer eens naar story time gingen heb ik nog lekker met Nils thuis gespeeld. Hij begint nu ook steeds lekkerder/leuker te spelen. Ook omdat hij meer begint te praten/brabbelen. Heel leuk en schattig om te horen.
Helaas was story time een minder succes, hoewel.. De verhaaltjes gingen dit keer over prinsessen omdat ze blijkbaar vorige week dragons en draken boeken hadden. Nils was niet heel erg gefocust en leek er ook op alsof hij elk moment in slaap kon vallen haha. Besloot om maar beetje met hem in de boekwinkel zelf te lopen. Daar was ik ook al snel klaar mee en belande uiteindelijk in de speeltuin. Nils was ondertussen van de boekwinkel naar de speeltuin in slaap gevallen. Gelukkig was er een hond in de speeltuin waardoor Nils bij het zien van die hond spontaan klaar wakker was haha. Nog even lekker een uurtje gespeeld en toen was het tijd om Lenka op te halen!
Nils had heel goed geslapen en Lenka zat lekker aan de tafel met haar iPad wat filmpjes te kijken. Ondertussen probeerde ik weer stukje verder te komen om aan mijn speech te werken. Nou denk maar niet dat ik erg vooruit kwam. Tja je begint nu soms echt wel te merken dat wanneer je jonge kinderen hebt je hele leven om hun draait en je jezelf er moet wegcijferen.
's Middags gingen we ook naar de speeltuin en was het van oke; Nils schone luier, Lenka net naar de wc en hup in de auto. Tot je in de auto zit en denkt.. uhm jaa miss moest ik daarvoor zelf ook even naar de wc gaan haha. Maar goed, dat geldt ook vaker drinken en een snack mee.
Nou de tijd in de speeltuin was ook niet dat je zegt jut van het.. Lenka die was weer een beetje dwars in de speeltuin en Nils die gaat ook een beetje Lenka achterna. Wat is het leven soms makkelijker als je je even in tweeën kan splitsen..
Dave en Marjan hadden in de avond een borrel van Marjan haar werk dus hadden al afgesproken dat ik weg zou zijn als Marjan en Dave thuis kwamen zodat er niet problemen kwamen met Lenka omdat Marjan weer weg ging en zij niet mee mocht.
Dus uit de speeltuin door gegaan naar de McDonalds. Nou dat was ook een gezellig feest.. Lenka ging even leuk vertellen (of dat was al een dag eerder geweest) "Mama loves me because she gives me present, you don't love me because you don;t give me present". Dus... wat hou ik van verwende amerikaanse kinderen... Had dus al bedacht GEEN happy meal voor Lenka.. Stonden we voor de McDonalds en begon ze weer; You can give me a present? Nou heel heen en weer en nog net niet in tranen. Toen ging ze over naar; "You can give me a smoothie?". Eerst moeten we dinner eten, lekker patatjes en kipnuggets en dan kan je een smoothie krijgen. Uiteindelijk met lichtelijke moeite wat patatjes en kipnuggets binnen gekregen. Toen moest mevrouw haar smoothie. Was die weer te koud... En wou ze zo snel mogelijk in de auto want haar smoothie was te koud. Nou ze had even pech ik moest eerst mijn ijsje nog eten en Nils liep ook te stuiteren in de kinderwagen als ik niet snel genoeg een volgend hapje ijs gaf haha. Super gezellig avond dus met mijn lieve schatjes!

Donderdag; na een paar keer wakker te zijn geworden ouderwets weer een heer-lijk uitgeslapen. Ik werd gewoon om 10.15 wakker! Heel lekker maar als je nog een halve speech in elkaar moet zetten/voorbereiden dan ben je iets minder blij haha. Uiteindelijk op tijd klaar voordat ik Lenka van school ging halen. Wat gaat je ochtend en deel van de middag dan snel zeg haha.
Marjan had nog even met Lenka gesproken en denken ook beetje dat haar gedrag soms niet heel optimaal is omdat ze ook graag aandacht wilt hebben. De meeste aandacht gaat en moet ook wel naar NIls en het is heel lastig om dat te verdelen.
Dus na school heel leuk met Lenka en de auto's gespeeld. De tijd die ik op een donderdag en vrijdag met haar heb tussen school en Nils ophalen vind ik ook zeker wel fijn. Merkte ook wel aan Lenka dat ze het prettig vond. En we deden eat,play, eat, play. Dus langzaam aan ging haar fruit, die ze zoals altijd weer niet eens op school had gegeten, naar binnen.
Omdat ik gister wat langer had gewerkt dan normaal was ik nu na het eten klaar met werken. Toen heb ik even mijn was gedaan en wat huiswerk voor zaterdag.
Voordat ik het wist was het ook weer tijd om naar school te gaan. Pff, ben echt blij als ik er klaar mee ben het begint steeds meer tijd voor voorbereidingen in te nemen haha. Dit keer ging het over leadership; ik had het een beetje over Bea en willempje..
Best lastig om het in het kort proberen uit te leggen in het engels aan Amerikanen die een president hebben.. Goed toch redelijk geprobeerd maar was wel beetje veel informatie voor ze haha. Ach gelukkig vond de leraar mijn plaatjes weer goed en wou ze weer houden!

Vrijdag; zo lang dat ik op donderdag sliep zo kort sliep ik op vrijdag. Ik was al om 8 uur wakker. Natuurlijk kan ik uitslapen op de dag dat ik het drukst heb haha. Tegen de tijd dat de winkels eindelijk open waren, rond 10 uur, in de auto gestapt en maar weer geprobeerd te kleding te vinden die ik wou passen plus iets leuks voor Queensday dinsdag bij de ambassade. Nou dat is het dus allemaal niet geworden. Wel had ik voor Lenka grote tekeningen gekocht die we in de middag konden verven. Marjan tipte mij erover maar op donderdag had ik er geen tijd voor om het te kopen.
Voordat ik ging winkelen heb ik nog even gezellig met mijn oud klasgenoot Ilona geskyped! Erg leuk om dan ook te horen dat mijn blogs trouw gelezen worden. Super leuk!
's Middags eerst even geschilderd met Lenka om vervolgens weer druk met de auto's te spelen. Op school had ze liefheersbeestje gummetjes gekregen dus daar was ze ook druk mee aan het spelen bij de auto's.
Marjan ging Nils ophalen dus kon nog even met Lenka spelen. Had haar al verteld dat als Nils thuis komt de gummetjes weg moeten. Zodra ze hoorde dat Marjan Nils ging ophalen ging ze ze meteen opruimen haha.
Dave en Marjan wouden in de avond samen eten maar ja ze waren eerst thuis en zie dan maar weer eens weg te gaan...
Uiteindelijk ging Lenka met Dave en Marjan mee en had ik lekker pizza met Nils.

Zaterdag; was het de verjaardag van Dave. Ging hij de vorige keer tijdens mijn kaart zeuren om een giftcard, gaf ik hem nu een giftcard (zonder kaart haha) zei die nu dat ik geen geld aan hem moest uitgeven en er zelf maar wat van moest kopen. Nou heb mijn poot stijf gehouden en hij heeft de giftcard gehouden. De giftcard is voor een sportwinkel waarmee hij een vergunning voor vissen evt kan kopen daarbij had ik ook nog vissnoepjes gegeven die hij erg lekker vind. Lenka vind ze ook erg lekker dus die werd ook helemaal wild haha.
Vandaag ging ik naar the national museum of American history. Dit deed ik voor schoolpunten. Daar voor had ik al wat huiswerk gemaakt en in het museum moesten we ook wat opdrachten maken en dan was het klaar. Was opzich wel leuk en ook beetje leerzaam. Het laatste gedeelte waar we heen liepen, liep samen met een meisje uit brazillie die ik toen had ontmoet, vond ik het interessants. Kermit de kikker stond daar, de jurk van enchanted, video camera die het eerste vliegtuig heeft gefilmd die in het word trade center is gevlogen en dorrie/doreths schoenen van the Wiz.
Eenmaal thuis weer opzoek gegaan naar een vervolg klas.. Ben nu wel zeker dat ik mij ga opgeven voor een klas Spaans. Aangezien het hier ook veel word gesproken en ik het ook wel een mooie taal vind!
's Avonds bij een favo tent van Dave gegeten voor zijn verjaardag. Een erg drukke maar gezellige dag.

Zondag; in de ochtend had ik even op de kinderen gepast zodat Dave en Marjan allebei konden fietsen, dit keer niet samen. Gister kwam de oppas even en waren Dave en Marjan samen gaan fietsen. Nu ging Dave iets eerder weg. Na ongeveer een uurtje was Marjan weer terug. Ze zei; "Ik ga niet lang gewoon om het idee/gevoel dat ik ben geweest". Daarna spullen gepakt en weer op naar de metro.
Eindelijk na erover te hebben gesproken afgesproken met het meisje uit Panama die ik heb ontmoet tijdens mijn orientatie! Ze had ook een vriendin uit Mexico mee genomen. Super leuk meisje en hebben een hele gezellig dag gehad. Nadat we ergens hebben gelunched hebben we lekker gewinkeld! En afgesloten met wat te eten. Heerlijke dag gehad! Ben zeker van plan vaker met ze af te spreken!

Dat was het weer voor deze week en volgende week.. Ja volgende week gaat leuk worden!
Marjan gaat op woensdag samen met de kinderen naar Nederland tot 12 mei en op woensdg komt mijn beste vriend hier heen! Even heerlijk een "vakantie" met een Nederlandse vriend. Genoeg leuke dingen op de planning!

Jullie gaan het lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 46644

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: