Queensday, goodbye and visitor - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Queensday, goodbye and visitor - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Queensday, goodbye and visitor

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 Mei 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Deze week was een korte werkweek maar de week was er niet minder druk om!

Maandag; bracht Dave Marjan en Lenka naar school dus had ik weer een ochtend met Nils samen. 's Ochtends even snel voordat we naar muziek klas moesten naar de Target geweest. De voorraad wipes moesten bijgevuld worden dus even een doos ingeslagen! Kunnen de kinderen weer lekker vies worden haha.
Vorige week ging muziekles niet door maar deze week waren we in totaal maar met 3 kinderen. Dit keer was het thema van de muziekles bloemen die als zaadjes beginnen en later bloeien. Ze hadden ballenbak-ballen op een parachute gelegd en die gooide we dan in de lucht waardoor de ballen overal heen vlogen. Nils vind de parachute nog steeds heel eng. Elke keer denkt de lerares dat hij er ook op wilt als wij aan het wapperen zijn maar zelf denk ik dat hij zo iets heeft van; "Nee dat hoort niet dat vind ik eng hij moet stil liggen". De ballen waren natuurlijk voor hem wel een succes dus daar was hij lekker mee aan het spelen. Ook hielp hij heel goed mee met opruimen, wat hij de laatste tijd ook wel meer doet. Echt een kind van zijn vader haha.
Nils had in de middag wel lekker geslapen en Lenka slaapt soms helemaal niet meer in de middag. Denk echt omdat ze haar speen niet meer mag. Dus rond een uur of half 5 is ze best moe en valt ze of in slaap of zeggen we tegen haar dat ze anders even lekker rustig op bed moet gaan zitten/liggen met haar "computer". Dan wilt ze nog wel eens in slaap vallen. Natuurlijk maken wij haar dan voor het eten weer wakker.
's Middags naar de speeltuin in de mall geweest. Helaas had het vandaag de hele dag geregend. Een dagje naar de mall met beide kids is ook niet erg want was ook wel weer een tijdje geleden. Is ook vooral een stuk overzichtelijker.

Dinsdag; ik werd wakker en dacht he het is gewoon dinsdag, tot ik op mijn telefoon keek. Allemaal foto's van koningendag en heel veel oranje. Ohja dacht ik, vandaag is de troonwisseling. Via een livestream nog een stukje gevolgd maar de balkon scene was al geweest dus dat was wel jammer. En dan hebben we nu ineens een Koning en Konining. Blijft gek als ik het hoor! Zeker omdat ik ondertussen niet beter weet dan alleen een Konining.
's Ochtends heb ik Lenka en vervolgens Marjan afgezet bij school en werk. Gaat de ochtend meteen ook weer lekker snel.
Zo ben ik er een tijd niet geweest en zo kom ik twee dagen achter elkaar in speeltuin van de mall. Nils liep alleen weer snel naar de stroller dus een teken dat ie het wel weer leuk vond geweest haha.
Dan thuis maar even een poging gedaan om iets te maken van Nils voor moederdag. Heb iets met zijn hand gedaan. Laat volgende week wel het eind resultaat zien want moet er nog een beetje verder aan werken. Ook bij Lenka heb ik hetzelfde gedaan, daarnaast had ze al een tijd geleden een schilderij had geverfd, moet er nog steeds een foto voor afdrukken!
Nils had in de middag weer ouderwets lekker goed geslapen en Lenka wou weer niet slapen. Helaas hadden Lenka en ik aan het einde van de middag weer beetje wat struggles. Ze vond het niet eerlijk dat Nils op de skippibal was waarop ziij eerst was geweest. Ach uiteindelijk was Dave toch maar naar haar toe gelopen, nadat ik haar in time-out had gezet, en had het echt goed aangepakt. Was helemaal verbaasd!
Dave zou ook eerst Marjan ophalen maar omdat Lenka net weer beetje rustig was en bij Dave wou blijven maar ook aan het eten was stelde ik maar voor om Marjan op te halen.
Weer terug van Marjan ophalen was het tijd om te eten en om klaar te maken voor de avond.
De nederlandse ambassade gaf een feestje voor koniningendag. Even gezellig met voor 90% nederlandse mensen om ons heen, ik kon weer drinken EN er waren bitterballen! Helaas miste ik nog altijd mijn tompoes :(
Maar al met al was het een zeer gezellig en geslaagd feestje!

Woensdag; Marjan was zo lief dat zij Lenka naar school bracht en daarna even op stap ging met Nils zodat ik kon uitslapen! Marjan moest nog de laatste spullen inkopen want vanmiddag zal zij met de kinderen richting het vliegveld gaan om naar Nederland te vertrekken voor 12 dagen.
Helaas was ik al vroeg wakker maar kon ik nu nog wel even lekker rustig en lang in mijn bed blijven liggen om rustig aan te kleden en te eten voordat Marjan weer terug was.
Toen Marjan terug was met Nils was het voor Nils even een snack eten en hup weer op stap met Esther, op naar de speeltuin. Marjan kon dan nog echt even de aller laatste dingen inpakken en doen. Helaas was Nils niet op zijn best dus moest ik van speeltuin wisselen. Tja altijd lastig als je ballen gek bent en er kinderen met ballen bij de speeltuin zijn, dus die wou hij telkens pakken en duwt nu soms ook andere kindjes omdat hij ergens mee wilt spelen.
Eenmaal bij de andere speeltuin ging het wel wat beter maar nog niet heelmaal super. Nu was er een jongentje die een speelgoedslang had die Nils ook wel interessant vond. Het kindje had hem op een draaispeeltoestel gelegd waar hij zelf ook op stond en Nils pakte hem er telkens vanaf. Dan maar afleiden door naar een glijbaan te gaan, even later wist Nils de slang weer te vinden en zo ging het de hele tijd door haha.
Rond half 12 richting huis gegaan om nog even snacks op te halen voordat ik Lenka van shcool ging halen en daarna samen met de kids ging lunchen. Nils was natuurlijk wel weer in slaap gevallen maar zodra we op de plaats van bestemming waren voor de lunch was hij al weer wakker.
Samen met Lenka en Nils een super leuke en goed lunch gehad. Ze gedroegen zich echt goed! Wat ook nog super lief was was dat Lenka zei, toen ik haar in de autostoel zette, dat ze mijn jurk, ketting en oorbellen mooi vond!
Eenmaal terug van lunchen was het wachten op Dave voordat Marjan en de kinderen richting het vliegveld konden gaan. Marjan zei tegen Lenka geef Esther een dikke knuffel en een kus, nou die kwam ze ook echt even halen. De knuffel kon haar ook niet dik genoeg zijn! Zo lief, had het ook echt nog even heel gezellig met Lenka voordat ze vertrokken. Ook Nils een dikke kus en knuffel gegeven, Marjan gedag gezegd en daar gingen ze dan. Zat ik dan een keer zielig bij het raam te kijken naar hoe "mijn" kindjes weg gingen.
Nog geen uur later stapte ik ook in de auto richting het vliegveld, het was tijd om mijn beste vriend op te halen!! Mensen kinderen, ik heb gewoon bijna 2 uur gewacht voordat hij eens door de deuren kwam! Hij had gewoon 1 uur en 45 minuten moeten wachten bij de douane! Ik was eerder half gaar van het wachten dan dat hij last had van een jetlag!

Donderdag; werden we helaas wakker met minder leuk nieuws wat wel even de stemming drukt. Daarna hebben we de dag vervolgd met wat winkelen! Dat hoort er gewoon bij als je in amerika bent, want er zijn zeker wel dingen die je hier goed goedkoper kan krijgen!
Helaas blijft het ook gewoon de dag van mijn school. In de middag nog maar even aan mijn speech gewerkt, deze avond ging het over je favo disney character. Humm laat mij even goed denken... welke zou dat zijn voor mij.. Pooh, Pooh of POOH!! Aangezien ik mijn speech van een tijd geleden ook al over pooh had gedaan was het wel een lichtelijk uitdaging om wat nieuwe info er over te vinden. Ondanks de slechte voorbereiding omdat mijn hoofd er ook niet echt naar stond vonden ze het toch goed gaan!

Vrijdag; na mijn speech van gister had ik heel veel zin om weer eens naar de Disney store te gaan, daarnaast is de mall waarin de disney store is ook heel erg groot. Helaas viel de Disney store nu nog meer tegen dan de eerste keer want ze hadden het deels omgegooid en was nu nog meer van Pooh weg :(
's Avonds gezellig "The game of Life" gespeeld, levensweg, dit is een nieuwe interactieve versie. Het staat nu 1-1 dus komen zeker nog meer potjes aan!

Zaterdag; of ik nou in Amerika ben of in Nederland ook wij hielden twee minuten stilte om 2 uur, onze tijd! Daarna zijn we in de metro richting DC gestapt. Mijn beste gedaan om Jordy, mijn beste vriend, zoveel mogelijk te laten zien voor wat ik nog weet van mijn bezoek aan DC. Vond dat ik de route nog aardig goed wist maar werd ondertussen ook later, kouder en donkerder. Rond 9 uur waren we weer thuis en gingen we ook maar eens avond eten haha.

Zondag; waren we vroeg wakker, heel vroeg wakker. Jordy was een beetje zenuwachtig voor de kampioenswedstrijd van Ajax. Zelf heb ik niks met voetbal en rond de tweede helft ben ik ook heerlijk in slaapgevallen om vervolgens wakker te worden door een juichende Jordy haha.
Daarna weer in slaap gevallen om aan het einde van de ochtend/ begin van de middag weer naar DC te gaan.
Dit keer om het "rondje" af te maken en naar Madame Tussauds te gaan. Nou voor we het wisten waren we Madame Tussauds al weer uit. Alles is groot in Amerika maar dit was wel klein, viel een beetje tegen. Die in Amsterdam is zeker weten groter! Ach, dat mocht de pret niet drukken en hebben we lekker gelunched bij het Hard Rock café.
Gelukkig zat het weer, net als gister, ook vandaag weer heerlijk mee. Na twee dagen veel te hebben gezien en gelopen waren we best wel beetje moe.

Volgende week ook nog genoeg leuke en dingen op de planning wat zeker ook gezellig druk gaat worden!

En ook nog een week te gaan voorat ik "mijn" kindjes weer zie!
Moet wel toegeven dat ik ze mis hoor! Maar zondag zijn ze er weer :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 46627

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: