My bday, water fountains, Chicago. - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu My bday, water fountains, Chicago. - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

My bday, water fountains, Chicago.

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 Juli 2013 | Verenigde Staten, Chicago

Oke mensen ik ben nu een poging aan het doen om een blog te schrijven op mijn telefoon. Dit omdat ik nu in Chicago ben en mijn laptop niet mee heb.

Maandag; was de beste dag van het jaar! Het is mijn VERJAARDAG. aangezien ik om 00.05 ben geboren bleef ik ook gewoon tot die tijd wakker. Ilana, mijn vriendin die hier nu is, wou mij als eerste feliciteren. Er was alleen een persoon die net eerder was en mij vanuit Nederland belde. Super lief! Helaas moest ik gewoon om 7 uur beginnen. Dus was wel een beetje moe. De kamer was versiert, door Lenka die daarom al om 5 uur wakker was en Marjan vertelde dat ze de kamer moesten versieren hihi. Daarnaast hadden ze ook cadeaus voor mij; 2 zakken heerlijke suikerkoekjes, Lenka vind dat ook wel lekker maar dit is nu gewoon een keer voor mij, een giftcard van de Target, supermarkt met meer leuke dingen dan boodschappen, en een giftcard voor de iTunes store van Apple. Kan ik muziek, films of spelletjes mee kopen. Super lief en helemaal leuk. Ook had ok nog een tekening van Lenka en een kaart waar Lenka de namen in had geschreven.
Aangezien het mijn verjaardag was moest het ook om mij draaien en wou ik eens doen wat ik leuk vond en niet alles in het teken van Lenka hihi. Op de planning stond om naar de waterfontijnen te gaan ongeveer 20 minuten hier vandaan. Lenka was al vroeg op dus ook snel moe en daardoor niet in haar beste bui. Ze wou niet gaan maar van mij moest ze toch. Toen we er eenmaal bijna waren is Lenka in slaap gevallen en heb ik Ilana "mijn" school laten zien aangezien die niet veel verder is.
Nog even tanken en dan weer naar huis. Ja beetje jammer dat Lenka toen dus weer wakker werd, ongeveer 30 min later. Thuis ondertussen mijn cadeaus uitpakken om daarna heerlijk te lunchen. later nog even op Skype geweest met mijn ouders en daarna met Jordy! Even bedanken voor de leuke cadeaus. Ben goed verwend; shirt, scrub, Cupcake kookwekker haha, mini sprookjesboekjes en super mooie kettingen! Van Ilana heb ik een verrassingsuitje gekregen voor als ik terug ben. Moet zeggen dat ik daarnaast van Mignon ook nog een leuk uitje heb gekregen en van mijn tante een sjaal! Daarnaast heb ik ook heel veel kaarten mogen ontvangen. Super bedankt allemaal vond ik echt heel leuk en had niet verwacht dat ik zo veel kaarten zou krijgen!
Aangezien ik best moe was ben ik aan het eind van de middag nog even in slaap gevallen om vervolgens gezellig met het gezin mijn favo maaltijd te eten; tattor tots! Soort gebakken aardappel kroketjes! Als toetje/taart had ik een tiramisu taart met 6 kaarsjes hihi. Nadat ik ze had uitgeblazen moest Lenka natuurlijk ook een keer.
Toen was het al weer tijd om naar Spaans te gaan. Ik had mini Cupcakes mee voor in de klas. Gister was de lerares jarig en daarom had een andere "student" cheesecake mee genomen. Tijdens te break hebben we dus heerlijk gebak gegeten. De rest van de klas was ook gezellig. Ergens was dat ook het leukste van mijn hele verjaardag aangezien ik overdag best moe was en Lenka niet in haar beste doen was. Een teken om het volgend jaar dus extra goed te vieren haha

Dinsdag; gingen we weer een nieuwe poging wagen om naar de fontijnen te gaan. Lenka bleef wakker dus we waren al verder dan gister. Komen we daar; is er een of andere kinderachtige markt waardoor de fontijnen tot 1 uur dicht waren en wij waren er al om 11 uur.. Ja maar rondje lopen dan en later bij het pleintje zitten. Uiteindelijk niet lang kunnen volhouden en maar naar huis gegaan.
Helaas wou ook vandaag Lenka weer niet slapen maar had wel quiet time gedaan dus had wel tijd om uit te rusten. Moet ook zeggen dat ze altijd goed in haar bed blijft!
In de middag had ik ook niet echt veel zin om actief te doen ofzo haha. Denk dat ik toe was aan vakantie hihi. Hebben wel lekker popcorn gemaakt en beetje tv gekeken. Zo vaak staat de tv bij mij ook niet aan dus mocht wel voor een keer.
'S avonds had ik weer een cluster meeting. Dit keer was het in een pizza restaurant en mocht Ilana ook mee. Het was best druk en gezellig! Ook kreeg ik eindelijk mijn au pair award waarvoor Marjan een lief berichtje had geschreven. Ben erg trots op mijn; cool under presure award!!

Woensdag; had ik eerst Marjan en nils weggebracht samen met Lenka. Lenka was nog zo moe dat ze eenmaal bijna thuis in slaap was gevallen en vervolgens van 8-10 nog heerlijk heeft geslapen. Opzich vond ik dit niet zo Erg omdat ik zelf ook nog wel wat moe was dus heerlijk langzaam lezen wakker kon worden! Dit keer gingen we, jawel, weer naar een waterfontijn alleen nu wel een andere. Deze was ongeveer 30 minuten rijden. Ook Ilana en ik waren erop voorbereid want wij waren ook in bikini. Aangekomen bij het, soort van, park was het heel leuk voor Lenka. Eerst maar Lenka haar jurk uit zodat ze meteen het water in kan om vervolgens de spullen te dumpen. Lenka wou wel graag door de fontijn, die in een rondje was gemaakt, maar was ook wel bang. Oke dan maar eerst samen! Nou die was meteen ontdooit en heeft zich heerlijk vermaakt. Na ongeveer een uur was ze het wel weer zat... Nog even beetje gezeten voordat we ons gingen klaar maken voor de wet terug. Je zou denken na een uur heerlijk door het water rennen dat je dan, als autoslaper, heerlijk zou gaan slapen. Nou Lenka dacht daar anders over en heeft uiteindelijk alleen maar quiet time gedaan.
'S avonds had ik mijn aller laatste klas Spaans. Na nog wat vragen te hebben door genomen was het daarna gezellig en hebben we een soort van wie ben ik gedaan. Jij moest in jet Spaans de omschrijving lezen en andere moesten raden wie jij was. Nu kennen we natuurlijk niet iedereen omdat er ook Spaanse mensen tussen zaten. Ik ben blij dat het erop zit zodat ik weer twee avonden in de week voor mijzelf heb maar vind het ook jammer omdat ik het elke les ook echt gezellig heb gehad. Soms sprak ik ook nog twee personen afwisselend van elkaar ongeveer 15 min na de les.

Donderdag; was een dag om gewoon lekker thuis te blijven. Lenka had ik al de hele dag op sleeptouw genomen dus vond nu wel dat ze lekker zelf thuis mocht spelen. Maar goed ook want duurde wel even voordat ze op gang kwam om zichzelf te vermaken.
Aan het einde van de middag zullen Ilana en ik met de bus naar Chicago vertrekken. Daarvoor gingen we nog even laatste kleine dingetjes in slaan.
In de middag lekker croissants gemaakt en voor Lenka ook nog een scrambled egg. Nog even en ik word een echt kok haha. Daarna was het tijd voor Lenka. In de tussen tijd ging ik mijn koffer in pakken voor Chicago. Natuurlijk wilde Lenka dus niet slapen maar bleef ze wel netjes in haar bed liggen. Ik laat haar vaak tot 3 uur in bed liggen voordat ik zeg dat ze er weer uit mag. Rond kwart voor 3 wou ze niet meer quiet time doen en zij ik dat ze nog even in haar bed moest blijven. Toen ik haar een kwartier later wou roepen bleek ze in slaap te zijn gevallen haha.
Rond 4 uur gingen Ilana en ik Marjan ophalen om vervolgens door te rijden naar de bus stop. Rond kwart over 6 kwam onze bus en moesten er ongeveer een uur van te voren aanwezig zijn. Een kwartier later zaten we dan toch in de bus om onze 16 uur durende reis naar Chicago te maken!

Vrijdag; in de nacht heb ik gelukkig wel wat kunnen slapen. Ook al waren het maar slaapperiodes van 1,5-2 uur! Voor mij is dat een hele prestatie. Zeker als het er meer dan 1 was haha.
Een uur later dan het schema aangekomen in Chicago. Voordat we bij de bus stop waren al een mooi overzicht/beeld van de skyline gekregen. Uit de bus op zoek naar de metro om vervolgens het hostel te zoeken waar we bijna een week zullen verblijven!
Metro is echt 2 minuten van het hostel af dus helemaal super. Aangekomen ingecheckt maar konden nog niet de kamer in. Koffers konden we wel achter laten om even lekker met een lunch bij te komen van de reis en beetje op te schrijven wat we willen zien/doen.
Weer terug naar het hostel want konden eindelijk onze kamer in! We zitten op een 6 persoons meiden kamer met stapelbedden. Ik ben de gelukkige die boven mag slapen. Pff trappentje doet wel zeer omhoog en naar beneden. Zijn tevens gewoon Ikea bedden, dekens en kussens haha. Wat even liggen werd om uit te rusten werd uiteindelijk even lekker een uurtje slapen haha.
Na ons schoonheidsslaapje zijn we naar de Aldi gelopen. Geloof het of niet die vind je zelden ook in Amerika. Daar wat inkopen gedaan zoals drinken en wat koekjes voor de volgende dag. Om aan het einde van de avond even rondje te lopen in het buurtje hier om te kijken welke winkels ze allemaal hebben en beetje eet tentjes kijken.
Als afsluiter van de dag echt de planning goed gemaakt en afgesloten met een heerlijke douche.

Zaterdag; de eerste echte dag in Chicago! Het ontbijt zit in begrepen wat bestaat uit zelf pannenkoeken maken, koffie en thee. Opzich niks mis mee maar niet vol te houden voor ruim 6 dagen als ontbijt.
Na het ontbijt hadden we ons klaar gemaakt om Chicago te gaan verkennen. Na een kort ritje met de metro en een stukje lopen aangekomen bij de Navy pier. Super leuk klein kermis achtig idee met mooi uitzicht over de zee. Op sommige punten ook nog mooi uitzicht over de skyline van Chicago. Vervolgens verder gelopen naar een bepaald punt waar we aanwezig moesten zijn rond 2 uur. Toen begon onze free by foot tour van twee uur. We werden rondgeleid door Chicago. Er werd veel verteld over de geschiedenis maar zijn ook op plekken gekomen die ons anders niet waren opgevallen. De tour was niet helemaal gratis want je mocht gewoon een bedrag geven wat jij er aan kwijt wou. Ilana en ik hebben samen 5 dollar gegeven haha. Beter iets dan niets. Ging om het gebaar.
Na de tour weer terug gelopen naar het millennium park, waar we met de tour ook al waren geweest, om foto's te maken bij "the bean". Ik weet niet wat er aan de hand was gister maar hebben wel 5 bruiden gezien. Tijdens de tour was er zelf een bruiloft aan de gang in een parkje waar Ilana en ik kippenvel van kregen.
Niet te laat terug om weer boodschappen te doen, eten voor vanavond en drinken voor twee dagen anders blijven we maar naar de Aldi gaan haha. 'S avonds op zijn Amerikaans Mac and cheese gemaakt om de rest van de avond lekker rustig aan te doen!

Zondag; hebben we een rondje "the loop" gelopen en de magnificent mille. Beetje gebouwen bekijken met soms verrassende wendingen. Deze stad kent zo veel verschillende kanten; van oud naar modern van kleine parkjes na hoge gebouwen tot strandjes. Chicago heeft het eigenlijk allemaal.
De dag afgesloten met een heerlijke maaltijd bij het hard rock café en heb ik mooi ook weer een slab gescoord!
Eenmaal op onze weg terug zagen we heel veel politie en brandweer staan dus waren beide benieuwd wat er aan de hand was. Er was iemand voor de metro gesprongen waardoor er een heel blok was afgesloten, er 12 politie auto's waren en 5 brandweer wagens. Weer een teken dat je echt in Amerika bent haha.


Sorry voor eventuele spelfouten. Ik heb mijn best gedaan om jullie, zoals ondertussen gewend, elke week een blog te schrijven. Daarnaast hoop ik dan ook niet achter te lopen.
Volgende week weer een verslag vanuit Kensington met de laatste avonturen van Chicago en die week erna moet ik het weer vanaf mijn telefoon doen ivm vakantie met het gezin. Soms is mijn leven zwaar haha

Ohja ps; ik kan misschien toch niet mee naar san fransisco omdat het anders een beetje duur word. We gaan proberen of ik bij een student op de kamer kan en dan ook met haar kan mee rijden. Zo niet dan ga ik een andere mooie trip maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 46616

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: