Chicago, moive, dutch girls - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Chicago, moive, dutch girls - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Chicago, moive, dutch girls

Blijf op de hoogte en volg Esther

29 Juli 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Helaas laat mijn geheugen mij soms in de steek dat ik weer moet schrijven. Hoewel ik stiekem altijd geniet van het schrijven en wou dat ik meer tijd had om bepaalde stukjes te kunnen schrijven, laat staan de creativiteit hebben om dngen te bedenken om te schrijven. Maar schrijven zal ik zeker!

Maandag; waren Ilana en ik best wel een beetje moe geworden van al het lopen maar gingen gewoon gezellig verder met lopen in Chicago. Je bent een Nederlander of je bent het niet! Vandaag stond het Grand park op het programma. We dachten lekker in een soort bos/park te lopen waar dan de Buckingham Palace fountain staat. Nou dat bos/park viel nog zwaar tegen. Er stonden bomen maar was ook best open. Het was een hele erge warme dag dus de schaduw was meer dan welkom! Eenmaal bij de fontijn aangekomen gaf die ons heerlijke verkoeling. De middelste sproeier kon zo hoog dat door de wind je spetters kon voelen, even lekker afkoelen dus!
Aangezien we toch al in de buurt waren namen we ook een klein stukje van de pier/bay mee die er was. Dat was een heel strak plan van ons want eenmaal aangekomen bij het "eind" punt, waar ook een aquarium en planatarium was, hadden we een heel mooi uitzicht over de skyline van Chicaog. Eigenlijk gewoon HET punt! Hier moeten we zeker in de avond een keer terug komen.
Moet maar weer bij elkaar verzamelt na het onwijs mooie uitzicht om weer terug te gaan richting het hostel. Voordat we even lekker konden uitrusten nog boodschappen gedaan bij de Aldi, perfect voor arme meiden als ons haha. Even lekker relaxen om, na een kort slaapje, weer richting de stad te gaan.
We hopen nu ein-de-lijk de Willis tower in te kunnen. We zijn er al twee keer eerder geweest maar was een wachtrij van 1,5 uur waar wij niet echt zin in hadden. Daarom was mijn plan ook; laten we rond 6 uur gaan is vaak etenstijd dus gaan er niet veel mensen. Mijn idee werd bevestigd; we konden gelijkweg door lopen naar de beveiliging om in een kleine rij voor de kassa te belanden. Oh shit, er is geen weg meer terug! Nu is het kaartje gekocht en moet ik naar de 103e verdieping om een mooi uitzicht van Chicago te krijgen. Dit was niet het enige.. In de lift beland kregen we een filmpje te zien met welke gebouwen we in de wereld voorbij waren met de hoogte, ook leuk om te weten de lift ging 20 miles per seconde (ongeveer 30 km). Hoe hoger je kwam hoe meer je de lift een beetje voelde schudden, fijn dit! Eenmaal uit de lift kreeg je meteen een waanzinnig uitzicht over de hele stad! Held op sokken die ik ben met mijn hoogtevrees ging kijken hoe ver ik kon gaan. Ik weet niet of het bestaat maar ik denk toch echt dat ik grotendeels over mijn hoogtevrees, en andere kleine fobieen, aan het heen groeien ben. Er waren rellingen/hekken voor het raam zodat je niet direct bij het raam was waardoor het prima te doen was voor mij! Ook naar beneden kijken was niet echt een probleem totdat... De ontwerpers van dit gebouw vonden het een leuk idee om 4 glazen uitstekels in het gebouw te maken! Jup glas van top tot teen.. Je kan dus letterlijk boven de stad STAAN! Er stond zelfs ook een heus klein rijtje voor de uitsteeksels/kubussen. Hup in de rij en moed bij elkaar verzamelen. Ik snap echt niet wie het heeft bedacht dat dit leuk moet zijn.. Nou wij waren aan de beurt hoor; Ilana ga jij maar eerst maak ik foto's ik blijf alleen wel op de vloerbedekking staan. Mijn god mijn moed zakte mij in de schoenen. En als je denkt niet naar beneden kijken.... juist kijk je naar beneden. Hè ik kan mijn moed zo zien liggen door de glazen bodem, leuk jij ook hier alleen wat laag.. Nou hup ik wil ook wel een foto. Het is dat er andere mensen achter je staan anders was ik echt achteruit op mijn kont schuivend het hokje in... Helaas durfde ik niet helemaal niet in de hoek want ik was zo dom om steeds omlaag te kijken. Snel poging samen een foto te maken.. oke even aan iemand vragen maar ik beweeg mij mooi niet! Foto's gemaakt en zo snel als ik kan naar de veilige grond onder mij! En dan nagaan dat er kinderen van 6 of jonger er vrolijk rondlopen en zeggen; Look mama it's or car there! I can see or car. Fucking kid waarom wil je die opzoeken de grond is zo ongeveer weg onder je.... Dacht ik dat ik het avontuur had overleeft en is er een vrouw die zo lief zegt; Don't forget to make a picture at the last box! Natuurlijk laten we nog eens in een hokje gaan staan en een foto maken omdat het net ook zo'n succes was!
In dit hokje worden goede foto's gemaakt met een camera boven in waar je heen moet kijken zodat je ook echt goed ziet dat er gewoon soort van bijna geen grond onder je is.. Nou kom Esther we gaan gewoon. Ja is goed Ilana doen we gewoon! Toen waren wij aan de beurt... Uhm Ilana hou jij mijn hand wel vast anders ga ik niet hoor... Al schuifelend ging ik dan hoor.. JA ik stond er! Zegt de mevrouw; All the way to the bach. Ik; haha yeah..... Dat ze echt een gezicht trok van; oh heb je weer zo'n mietje.. Ach goed de foto is leuk geworden en keek niet eens bang! Foto is ook gekocht als helden aandenken haha. Een man voor ons was nog veel banger dan dat ik was en is er niet eens in gegaan dus heb toch wel wat overwonnen!
Snel weer terug naar het hostel bijkomen van de hartverzakking en eindelijk, ondertussen al 8 uur, avond eten! We kwamen er ook achter dat we weer een nieuwe roommate hadden, het voelt echt als een studentenhuis hier best leuk! Super aardige vrouw.. ze blijkt 32 te zijn afkomstig uit zuid afrika maar woont in Namibie en was een model! We wouden haar laten zien dat we ook een dakterras hebben en bedachten he het is al avond dus mis zien we de sky line. MY GOD het uitzicht was MOOOOOOOI. Ook al was de sky line niet goed zichtbaar alle lichtjes op de hoogte waar wij ons bevonden waren mooi! Ondertussen al half 11 tijd om richting het bedje te gaan

Dinsdag; waren we nog steeds lui. Elke ochtend opstaan ging steeds zwaarder haha. We hadden besloten dat we een uurtje langer mochten slapen van ons zelf. Wekker om 9 uur om langzaam te ontbijten en dan te winkelen. Tja moet ook gewoon blijven gebeuren haha. Niet veel winkels afgeweest ook al had ik een mooie score. Twee shirts en wat souveniers. Plus, jaja moet ik echt uit Amerika weer halen...., een peper en zout stel haha eindelijk een mooie gevonden!
Niet te laat weer terug naar het hostel om even te ontspannen waarna ik uiteindelijk in slaap viel haha. Best lekker maar tijd gaat ook hard dan. Tijd voor eten! Febe, the new roommate, kwam met ons zelfgemaakte spaghetti mee eten!
Even het eten laten zakken om vervolgens weer richting de stad te gaan om Chicago in de avond te bewonderen. Febe zou mee gaan maar was nergens te bekennen.. Briefje achter gelaten en maar vertrokken. Eerste stop millenium park; the bean (het is ook gewoon een boon, originele naam of niet) super mooi in het donker! Ondertussen wat van Febe gehoort en zouden afspreken op een punt om naar de Skyline te gaan.
Duurde even maar dan hadden we er ook gevonden! Hup in de bus en gaan.. Het was ondertussen al over 11e geweest maar goed wij willen iets zien! Aangekomen bij het soort park was het deels afgesloten en verdacht rustig.. Politie auot reed ook rondjes dat wij dachten uhm okee.. Daarnaast waaide het ook wel.. Febe die zag mensen ergens achter vandaan komen dat wij dachten laten we terug gaan. De laatste bus ging tot 11.30 en precies toen waren wij terug. Zelfde bus was er nog dus snel instappen! Hij vond het raar wat wij daar wouden doen op dit tijdstip omdat het park altijd rond 11 uur dicht ging en de politie dan iedereen weg stuurde.. AHA okee wij vonden het ook al niet meer relaxt.. Ongeveer voor de metro afgezet door de buschauffeur, super aardige man! Overstappen bij de metro, moesten we door een lange tunnel/gang en wij hoorde iemand praten wat beetje eng klonk Febe steeds harder lopen. Oke wat nu links of rechts; rechts! BINGO, beveiliger van de tram met een hond die een korf om had, gezellig dit! Hij had best haast en iedereen moest aan de kant. RENNEN de trap op naar het perron haha. Blij toen we weer in het hostel waren, wat een nacht! Morgen nog maar eens proberen maar dan vroeger!

Woensdag; waren we ook niet ons bed uit te krijgen. Wekker weer om 9 uur en verbaasde mijzelf dat ik al om half 10 onder de douche stond... Terwijl Ilana weer half in slaap was gevallen haha. Lopen maakt je moe.. maar wij zijn nederlanders en geen gekke amerikanen of whateverrrr die een sageway tour nemen of bike tour, lazy people!
Vandaag gingen we lekker aapjes kijken in artis. Goh dat zou wat zijn geweest haha terug in Nederland. Nee Lincoln park zoo it was! Jong of oud dierentuinen blijven gewoon leuk! Er was hier van alles te zien, van vissen tot giraffe en van pas geboren molletjes tot hordes kinderen die mazaal op schoolreisje gingen, IRRITANT!
Was lekker weer en een leuke dierentuin met een klein park er aan vast wat ook mooi was om even lekker door te lopen. Ik word zowaar nog een natuurliefhebber, gaat gevaarlijk worden haha.
Aangezien het onze laatste avond was waren we op tijd terug om al grotendeels in de pakken, Ilana hield gewoon even haar hele koffer leeg om verbazingwekkend gewoon binnen haar gewicht te blijven van der koffer. Om daarna gezellig uiteten te gaan! We kwamen beide tot de conclusie dat we een super tijd hebben gehad. Gezond gegeten, elke ochtend ontbijten met yoghurt en brood met aardbeien en 's avonds soms nog een banaan maar ook wortels en paprika kwamen bij de maaltijden voorbij. En dat wij een goed team waren; zij de navigatie en ik de planner. Andersom hadden we het ook echt niet moeten proberen dan was het echt een in het water gevallen tripje geweest! We zijn zeker van plan om volgend jaar een andere stedentrip te gaan doen! Waarschijnlijk ergens in Europa.
Dit was ook echt onze laatste kan om de skyline te zien. Nu gingen we maar vroeger weg. Aangekomen bij het "parkje" stonden er heel veel auto's en zagen we gelukkig ook veel mensen lopen. Pff, dit voelt stukken beter haha. Naar ons punt gelopen en had gewoon mijn mond dicht moeten doen want Wat. Een. Uitzicht! A-MA-ZING!! BEAUTIFULL! De skyline is gewoon weg zo mooi met alle lichtjes! Aardig wat foto's gemaakt en besloten we maar terug te gaan totdat.. (ik een hartverzakking kreeg doordat er iets viel in de kamer boven mij.. ) nee alle gekheid op een stokje.. op het punt dat we weg wouden begon er vuurwerk! Dat ik dacht OHJA dat weet ik nog elke woensdag en zaterdag avond vanaf de Navy pier geven ze een vuurwerk"show". En he toevallig is het vandaag woensdag. Een perfecte afsluiting van een mooie en leuke week!

Donderdag; was het weer tijd om naar huis te gaan. Even ontbijten en alle laatste spullen inpakkenm uitchecken en klaar om te gaan. Ilana moest naar het vliegveld en ik weer terug naar de bus. Beide een andere richting maar ook op een andere tijd. Bij het hostel had ik al afscheid genomen van Ilana, ik die iemand achter laat in Amerika haha.
Dus.. Esther alleen in de metro de weg terug vinden naar de bus.. Noem mij knap of noem mij knap maar gewoon in 1 keer goed gelopen! Inchecken en wachten tot de bus komt. Was ergens wel trots op mijzelf dat ik in de goede bus zat, op tijd en wel. Gaf mij weer rust voor de komende paar uren omdat ik de volgende ochtend in Maryland, mijn staat, moet overstappen dus iig dicht bij huis ben.
Het, je kan het zien als een voordeel, van lang in een bus zitten is dat ik gewoon in 9 uur een boek van 200 blz heb uitgelezen in 1 keer en normaal 4 maanden over 1 boek doe omdat ik er bijna geen tijd voor heb haha. Alleen wt moet ik de rest 10 uur van de rit doen... Slapen lukte niet ook al had ik 2 stoelen voor mijzelf :)

Vrijdag; zat ik nog steeds in de bus en kwam de halte voor de overstap steeds dichterbij net als de tijd van mijn overstap..
Aangekomen in Baltimore, Maryland snel koffer pakken en als een gek kijken of de bus er nog is. Natuurlijk zag ik echt net een bus weg rijden. Het was ondertussen 7.30 en mijn overstap zou ik tot 7.15 kunnen halen. Helaas reed mijn bus dus net weg.. Dus wachten en wachten en wachten tot er hopelijk een andere bus snel komt. Uiteindelijk naar de balie gegaan en moesten we ons ticket om laten zetten naar de bus van...... 12.50! My god.. Koud, moe, honger en maar wachten.. Nou daar was dan de bus eindelijk hoor! Een stukje van een uur voordat ik "thuis" was. In het stadje 15 min van mijn huis. Lopen naar de metro omdat Dave en Marjan beide aan het werk waren en niet eerder dan 3 uur weg konden. Metro naar de mall dicht bij ons genomen om even lekker, te snel, te lunchen. Niet veel later kwam Dave mij ophalen. Ik verwachte hem in de grote/hoge Nissan maar kwam in een lage, kleinere auto. (Nog niet verteld maar dat is de huur auto omdat er een gek dacht even langs een stilstaande auto kon gaan terwijl die auto Marjan voor liet nadat zij mij had afgezet bij de bus vorige week. Dat werd dus een botsing.. Andere auto total loss en Marjan haar auto had niet veel. Zowel Marjan als de niet slimme persoon kwamen met de schrik vrij. Auto staat bij de garage dus daarom een, niet verkeerde, huurauto) Ja dit verhaal kreeg ik ook tussen neus en lippen door via sms terwijl ik in de dierentuin was... Schrik je toch wel even!
Thuis had Lenka weer hele verhalen en ging het huis weer van voor tot achter helemaal opnieuw aan mij laten zien. Snel koffer uitpakken en in de was gooien is dat ook maar gedaan..
Even met Lenka gespeeld totdat Marjan met Nils thuis kwam. Nils had mij nog niet gezien maar werd al blij van mijn stem. Eenmaal boven was die helemaal blij mij te zien en kreeg ik voor het eerst een echte goede stevige knuffel van hem! Dat deed wel even iets met mij, hou van dat ventje!
Aangezien ik nog maar 2 uur had geslapen de afgelopen nacht ging ik om 9 uur nog maar even buiten naar de film met Jackie en Daisy, de nieuwe NEDERLANDSE au pair uit mijn cluster! ME SO HAPPY! Eindelijk een nederlander, deze laatste 6 maanden ga ik makkelijk redden zo!
In Bethesda, dorpje verderop, was een buiten film festival die ook nog eens gratis was. Vandaag stond the hunger games op het programma. Al eens gezien maar in november komt deel 2 dus weer even opfrissen!
Rond 12 uur thuis en eindelijk tijd om te slapen OH YEAH!

Zaterdag; ging de wekker al om 8 uur.. Vakantie is over dus tijd om te werken. Dave en Marjan gingen fietsen en ik bleef lekker thuis met de kdis. Aangezien ik nog steeds niet mijn Amerikaanse rijbewijs heb mag ik/hebben ze liever niet dat ik in de andere auto rij ivm de verzekering. Kan ik helemaal begrijpen maar is wel lastig.
Eenmaal klaar met werken moest ik even naar een winkel dichtbij om wat op te halen en kreeg ik Nils in de stroller mee. Is een mooi stukje om te lopen en kon Nils lekker een beetje slapen.
Weer terug meteen naar mijn kamer gegaan en bijna niks gedaan! Was opvouwen komt wel eerst even lekker rustig op mijn laptop dingen terug kijken. Daarnaast ook even gezellig met mijn ouders geskyped en heerlijk bijgepraat!
Heerlijke rustige avond gehad maar voordat je het weet is het al weer 11 uur en gaat de volgende dag ook weer vroeg de wekker..

Zondag; ging de wekker om half 8 omdat Marjan vroeg of ik even op de kids kon passen, nadat ik vroeg of zij mij vandaag kon afzetten bij de metro (voor wat hoort wat?!). Ze wouden gaan fietsen maar gister avond/nacht heeft het heerlijk geregend dat de wegen nat zijn en dus niet gingen fietsen.. Uhm Marjan je bent WK duatlon?! haha maar goed nu gingen ze vakantie boodschappen/inkopen doen. Iets meer dan een uur later was ik al weer klaar haha. Op naar de metro! Had afgesproken met een andere Nederlandse au pair die ik de laatste keer had gezien bij konninginen dag wel even geleden dus! Was weer gezellig, ook was ik haar stok achter de deur omdat ze binnenkort een tattoo laat zetten en haar schets wou laten zien! Als ze hem gaat laten zetten ga ik ook mee maar kan wss niet haar handje vast houden haha. Toch spannend voor haar!
Uiteindelijk ook maar mijn was opgevouwen haha en rustig aan gedaan. Alleen daardoor was ik wel bijna dat het zondag blog dag is haha.


Volgende week word deels een kort weekje omdat ik donderdag weer op vakantie ga, dit keer met het gezin. Zwaar leven heb ik toch haha.
Helaas heb ik, tot nu toe, elke keer dat ik met het gezin op "trips" geen internet op mijn telefoon gehad dus hoop dat ik dat nu wel zal hebben zodat ik jullie op zondag vanaf mijn vakantie weer kan voorzien van een nieuw blog. Okee voor mij zondag maar voor jullie maandag!

Spreek jullie hopelijk zondag weer en anders word het misschien een dubbel lange!

  • 30 Juli 2013 - 17:30

    Joke:

    He es.

    wat een leuk verhaal om te lezen, weer is wat anders dan poepluiers,speeltuinen enz.
    Maar lijkt het je leuk om ook wat voor de huiskrant van wk te schrijven?
    Ik denk dat ze het erg leuk vinden? zowel bewoners als collega's.
    Want in dat half jaar heb je al van alles beleefd en meegemaakt.

    Hou je taai! en geniet er nog maar van, ik heb over 2 weken vakantie maar wat jij allemaal doet
    ga ik niet beleven hoor. hi,hi.
    Zal je wel een kaartje sturen want ik denk dat je muur nog niet vol hangt.

    dikke xx jook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 46615

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: