No car and vacation - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu No car and vacation - Reisverslag uit Ashland, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

No car and vacation

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Ashland

Wanneer je op vakantie gaat of gaat kamperen is vaak alles een beetje behelpen! Zo ook nu het geval bij mij. We zijn nu op vakantie op een park midden in de bossen waardoor ik met t-mobile, de beste provider van Amerika, geen internet verbinding heb. Vandaar een vroeg verslag omdat we op dit moment ergens in een dorpje zijn waar ik dus even wel weer bereik heb!

Maandag; had ik nog steeds geen auto dus alles wat ik wou doen moest ik lopend doen! Aangezien ik perse naar het postkantoor moest en dat een leuk stukje lopen was besloot ik op de terug weg dan maar een picknick te doen met Lenka. In de ochtend eerst pannenkoeken gemaakt, dank aan Maureen! Wat watermeloen, lekkers, drinken, stroop en pannenkoeken mee en klaar om te gaan! In de ochtend was het nog niet super warm of benauwd dus een prima temperatuur om te lopen. Lenka en de spullen in de jogging stroller, een driewieler die je ook achter een fiets kan doen, en lopen maar! Gelukkig kom ik af en toe ook wat heuvels tegen zodat ik mijn benen goed kan trainen.. Eenmaal aangekomen bij het postkantoor spullen gehaald, brief op de post aangezien ik net 1 postzegel te kort kwam en weer terug lopen. Opzoek naar een plek voor de picknick. De vliegen/muggen of iets anders wat vliegt en dus irritant is hadden ook wel zin in een picknick. Na wat mogelijke plekjes te hebben geïnspecteerd en vervolgens afgekeurd uitgekomen bij de speeltuin. Lekker gegeten en gespeeld om weer terug naar huis te gaan.
Na een lange wandeling, toch zeker een uurtje lopen heen en terug, lekker buiten zou je denken dat Lenka dan heerlijk zou gaan slapen. Maar helaas.. Ze is nu ook vier dus niet echt erg dat ze niet meer slaapt. Een goed twee uur quiet time is dan wel verplicht van mij om even wat energie te sparen. Ook luisterde Lenka heel goed vandaag dus was echt heel blij met haar.
Dave was ondertussen naar de kapper gegaan waar Marjan later ook heen zou gaan. Lenka wou alleen niet mee met Dave wat wel makkelijker was geweest. Dus toen Marjan thuis kwam in de auto met Lenka, nils op halen en door naar de kapper. Even een snelle haircut voor nils voordat we op vakantie gaan. Ondertussen was ik met Lenka naar de dierenwinkel even bij de katjes kijken.
Erg jammer dat wanneer de ouders thuis zijn Lenka meteen minder luistert... Moe of niet moe.
Normaal had ik nu Spaans en heb dus deze vrije avond heerlijk besteed met een lekkere douche en al mijn foto's van Chicago uitgezocht plus een selectie op Facebook gezet!

Dinsdag; was het weer een dag van lopen naar het postkantoor. Dit keer gingen we naar de ene in Kensington zelf wat mij vervolgens ook een hoop heuvels scheelt. Pakket afgeven om te versturen en op naar de supermarkt niet veel verder. Gister kwam ik 1 postzegel te kort, vandaag kwamen we 1 ei te kort om Cupcakes te maken. Helaas voor Lenka nog een snelle stop bij de tweedehands kinderwinkel voor waterschoenen voor de kids, geslaagd voor beide, om daarna eindelijk naar huis te gaan.
Dit keer was Lenka onderweg wel al in slaap gevallen voor ongeveer een half uur om daarna niet meer te willen slapen... Toen ze eenmaal thuis weer wakker was geworden hadden we Cupcakes gemaakt en terwijl ze in de oven stond deed zij weer een mislukte poging om te slapen.
Nils kwam eerder terug van de daycare omdat een goede vriend van de eigenares was overleden...
'S middags had ik ook weer een klein gevecht met Lenka terwijl ze daarvoor met nils lekker en lief aan het spelen waren. Word nu soms wel echt vermoeiend dat ze zich oost Indisch doof voordoet tegenover mij.
Daarnaast begint ze nu ook elke keer dat ik iets niet mag of weg moet.
In de avond gegeten met een Amerikaanse vriend voor zijn verjaardag en twee andere vrienden van mij. Hij was zo aardig om mij op te halen en thuis te brengen. Is toch 30 minuten rijden ongeveer. Ook heeft deze jongen een schakel auto. Al snel kom je er achter dat dat echt gewoon niet handig is hier in Amerika!

Woensdag; bleef Marjan thuis hoewel zij mij de indruk had gegeven dat ze in de ochtend wat dingen zou gaan regelen om vervolgens rond een uur of 10 rond haar werk te gaan. Marjan was druk bezig met spullen in te pakken terwijl ik gezellig met Lenka aan het spelen was. Een theekransje met de gemaakte Cupcakes van gister kon niet ontbreken!
Na een korte boodschap van Marjan ging Lenka met Marjan mee om nog wat andere dingen te halen. Ondertussen kon ik mooi mijn koffer inpakken. Marjan kwam al terug terwijl ik nog de laatste dingen moest inpakken dus ging rustig door met inpakken.
Niet veel later kwam Dave ook thuis en bracht hij daarna de huur auto weg zodat die niet de hele vakantie hier zou staan. Marjan reed dus achter hem aan om hem op te halen.
'S avonds rustig aan gedaan. De planning was aardig vroeg slapen omdat de wekker morgen om 5 uur gaat... Helaas was het toch nog tegen 11 uur voordat ik ging slapen.

Donderdag; ging de wekker dus gezellig om 5 uur. Ik kon blijven liggen/beneden blijven totdat ik de kinderen hoorde. Lenka was al helemaal aan het stuiteren omdat we naar yogibear zouden gaan. Ik moest de kinderen enigszins in bedwang houden zodat Dave en Marjan de auto konden inladen. Helaas was Lenka niet echt te houden en bleef ze maar schreeuwen en ongeduldig doen dat ze nu weg wou. Marjan was hierdoor ook best snel geirriteerd wat mij wat verbaasde maar ook logisch is omdat alles in de auto moet. Ze is altijd rustig en heeft heel veel geduld.
Om half 7 dan eindelijk in de auto en klaar om te vertrekken naar onze eerst tussen stop om de nacht door te brengen. Ik heb het geluk dat ik altijd voorin mag zitten en dus lekker de ruimte heb en Marjan dan mag dealen met de kinderen. Ongeveer 6 uur later waren we aangekomen in Kingston, New York. Even lunchen, inchecken en tijd om wat te relaxen.
Dave en Marjan wouden even wat boodschappen doen. Lenka wou niks en bleef dus bij mij op de kamer. Ohja we hadden 2 kamers waarvan ik een kamer voor mijzelf had. Het plan os dan ook dat Lenka bij mij komt slapen bij mij in bed of alleen in een bed. Gezellig met Lenka in mijn kamer gespeeld en rustig gedaan totdat ze ging eten en heel snel ook weer terug was om bij mij verder ge spelen.
Aangezien ze ook al best moe was is ze vervolgens om 6 uur al on slaap gevallen. Ondertussen werd ze twee keer wakker en was ze aan het praten in haar slaap. Rond 8 uur werd ze echt wakker en wou ze weer naar papa en mama in de kamer.
Had ik weer lekker een kamer voor mijzelf haha. Oke op de racefietsen en Lenka haar fiets na maar toch haha.

Vrijdag; ging de wekker om 7 uur. Even snel eten en dan de auto weer inpakken om verder te gaan.
Ik moest de kids bezig houden terwijl Dave en Marjan de auto gingen inpakken. Nou soepel was anders. Lenka was weer een beetje dwars en liep zomaar de kamer uit de gang op waardoor ik ook nils weer moest slepen om Lenka te pakken. Tja toen viel mijn deur in het slot met mijn sleutel in de kamer.. Gelukkig had mijn andere sleutel aan Marjan gegeven. Nils op mijn zij Lenka onder mijn arm en gaan met die banaan. Lenka maar schreeuwen.
Lenka afgezet bij Marjan en in de auto gestopt terwijl ik nils nog steeds bij mij had. Even laatste spullen verzamelt, nadat ik weer eenmaal in mijn kamer kon haha, klaar om te gaan.
Via een toeristen route op naar yogibear park! Dave heeft hier vroeger in de buurt gewoond dus en wist goed de weg en wees soms ook wat bekende plekken aan. Na een stop te hebben gemaakt bij een strandje/bay en daar te hebben gelunched was het tijd voor yogibear. Rond 3 uur aangekomen bij Ashland, New Hampshire.
Spullen uitladen voordat Lenka al begon te stuiteren om te zwemmen. Ook haar gedrag was weer niet goed winst wou niet bepaald luisteren en ging daardoor helemaal uit haar plaat. Dave begon meteen met schreeuwen naar haar. Oke ze luisterde niet meteen maar om dan meteen zo hard te schreeuwen...
Ik was degene die haar maar ging vastzetten in haar stoel. Dave duwde haar telkens terug en Lenka eindigde met de deur elke keer open te doen.
Uiteinde eindigde Marjan Lenka en nils in het zwembad en ging Dave boodschappen doen. Ik bleef aan de rand van het zwembad toekijken haha. Prima plek voor mij haha.
'S avond na het eten nog even stukje met Nils gewandeld. Altijd leuk de heuvels hier.. We zitten soort van aan het eind van het park met twee heuvels. Ach ook meteen weer mijn work out gehad haha.

Zaterdag; had ik niet super goed geslapen omdat Lenka ook naast mij lag. Naja niet echt naast mij maar er is stapelbed "gang" stapelbed. Lenka en ik liggen dus allebei aan de onderkant. Vervolgens was ik ook weer oprijd wakker door het geluid van de Kids.
Ontbijten en met dave lenka en nils naar het ophijsen van de vlag. Zodat marjan wat kan opruimen en spullen kon pakken. We zijn naar een strand geweest. Het was best fris omdat er aardig wat wind stond en het water was ook niet echt warm ofzo haha
Er was ook een leuk boulevard waar we hebben gelunched en vervolgens nog wat winkels afgegaan.
Wat lekker is aan deze staat; je betaald geen tax! Een zonnebril voor 3 dollar en nagellak voor 1 dollar kan je daarnaast dan ook niet laten liggen.
Voor je het weet is het alweer het einde van de middag. De kinderen nog een poging laten doen om te laten slapen. Uiteindelijk heb ik van 4-6 ook nog geslapen. Was toch best moe haha. Ik was net wakker en hoorde ik; boem boem boem. Gevolgd door heel veel gehuil. Nils was van het trappentje gevallen van de caravan. Van zijn neus tot lip zijn geschaafd en op. In de zee was hij ook al deze ochtend kopje onder gegaan omdat ze geen bandjes om mogen. Tijd om te eten mijn rondje met nils te doen en terug komen met een vuurtje die klaar staat om even marshmallows te maken! Hmmm

Zondag; werd ik rond 7 uur wakker omdat ik nils en Marjan hoorde. Zij gingen even stukje lopen. Gelukkig was ik daarna nog even in slaap gevallen tot 8 uur. Voor ontbijt had Marjan pannenkoeken gemaakt. Vervolgens zaten de kinderen dus lekker onder de siroop.
Precies als je ook heel nodig moet plassen was er geen water... Dan maar aankleden en spullen pakken voor ons volgende avontuur.
Op richting de bergen om naar de lost river te gaan. Nils had niet heel goed geslapen door zijn val van gister dus was best moe. Ik bleef met hem dus boven en Dave Marjan en Lenka ging de grotten in. Het was erg koud, stond ik dan in mijn jurkje zonder zon. En een nils die maar niet wou slapen.
We zijn in de buurt in een soort van loop die we nu gaan maken. In de hoop dat de kinderen ook gaan slapen en wij wat sightseeing kunnen doen.
Het eindigde in een lange auto rit om tegen 4 uur weer terug bij de camper te zijn.
Vanavond word het vast weer na het eten een rondje lopen en marshmallows met chocolade op een cracker!!

De rest van de dag kan ik waarschijnlijk nu niet afmaken omdat ik op dit moment nu even internet heb dus snel mij blog post speciaal voor jullie.

Volgend weekend ben ik als het goed is thuis dus dan kan ik weer een compleet verslag geven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 46631

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: