(end of) Vacation! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu (end of) Vacation! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

(end of) Vacation!

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Kan niet beloven dat deze blog even goed word als normaal. Eerst was ik misselijk van de vermoeidheid en nu voel ik mij beetje shit door emoties haha. Don't panic niks ergs!
Daarnaast vergat ik ook steeds dat ik een blog moest schrijven haa. Met dank aan mijn moeder, die mij tot twee keer toe moest herringeren, komt die er dan toch aan. Ook moet ik toegeven dat als ik weer begin met een blog te type ik het gevoel krijg alsof ik in een schrijvers rol kruip. "Serieus" aan het werk achter mijn laptop en lekker type! Wat mij dan weer doet denken/twijfelen om toch volledig voor schrijfster te gaan..

Maandag; gingen Dave en Marjan dan eindelijk voor het eerst echt fietsen. We hebben ze niks voor niks heel veel miles mee genomen! Ik ging met de kinderen naar de raising of the flag met Cindy Bear. Vlag hijsen terwijl het amerikaanse volkslied werd gespeeld. Ik ken alleen nog maar de eerste zin haha. Een half uur later was er een Hey! Ride met Boo Boo bear, een tractor met een wagen erachter Boo Boo bear erin muziek op en dansen maar! Het was de eerste ride die we op dit park gingen doen. Boo boo bear was lekker gek aan het doen en aan het dansen. De kinderen genoten er echt van! Beetje jammer dat elke keer wanneer we naar de Rv/campen moeten we ook meteen twee heuvels op moeten. Met een kind in de kinderwagen en nog een niet altijd even goed luisterende 4 jaar oude is dat best een klim! Eenmaal boven lekker in de speeltuin gespeeld totdat ik 5 minuten later het idee had om popcorn te maken. Sorry kids mee komen haha. Net iets te ver om ze daar te laten, hoewel je de speltuin wel kan zien vanaf de camper maar doen we gewoon niet! Lekker popcorn laten eten om vervolgens weer naar de speeltuin te gaan. Ik had het heen en weer die dag, automatisch moest ik dus ook die kids overal mee naar toe nemen. Want niet veel later gingen we weer de heuvel af omder er op de main playground een activiteit met bellenblaas zou zijn. Nils en bellen... Waren nog wat te vroeg dus even daar gespeeld totdat ik allemaal bellenblaas zag. Kids kom op! Bellen maken! Wat wel grappig was, ze hadden vliegenmeppers als bellenblaasding gebruikt! Op die vliegenmepper stond dan weer een afbeelding van Boo Boo bear. Elk kind mocht er ook nog 1 mee nemen! Nils helemaal blij want hij vind, net als ik Boo Boo bear het leukst!
's Middags Nils nog even geholpen met lunch geven om vervolgens lekker tijd voor mijzelf te hebben. Wat betekende; naar beneden voor wifi! haha, dan is Esther meteen een paar uur zoet.
En zoals elke avond tot nu toe weer mijn rituele avond wandeling met Nils na het eten. Doe ik toch nog een beetje aan een work out!

Dinsdag; was alweer de laatste dag op dit park in Ashland, New Hampshire. Met de kinderen naar de flag rasing zodat en vervolgens naar de speeltuin gegaan vlak bij de camper zodat Marjan en Dave de laatste sullen konden inpakken om te vertrekken. Op naar de volgende Yogibear park! Het was ongeveer 5 uur rijden dus hebben tussendoor even gestopt op een mooie plek. Weet niet meer precies hoe het heet! Maar na ongeveer 0.5 miles lopen, rond 1 km kwamen we bij een soort van meer/waterval met veel rotsen en kleine plassen waar de kinderen lekker in konden spelen. Ook was er een soort van "gat" waar je in kon springen. Dat moest Dave natuurlijk wel even een paar keer doen!
De rit er heen duurde langer dan verwacht, rond 7 uur kwamen we dan eindelijk aan in Crystal Lake, New York. Het park is heel mooi. Alle verblijfplekken zijn rondom een groot meer waarom door er ook een en al rust over je heen komt door de omgeving. Ook op dit park hadden we weer een RV. Nu een nieuwere dan op het vorige park. Hij oogde ook groter en vooral de matrassen voor mij waren veel lekkerder. In de andere camper had ik namelijk het matras van het bed boven mij op mijn matras gelegd!
Eten besteld aangezien het winkeltje al gesloten was, rondje lopen met Nils (was al laat dus ook heel donker) meteen ook de wifi spot gevonden haha!
Het grote nadeel van die park is; ik heb helemaal geen telefoon service, van geen enkele provider!

Woensdag; was het in de morgen natuurlijk weer tijd voor een Hey! Ride, elk park heeft dezelfde opbouw alleen de tijden zijn anders. Dit park is een beetje lui en begint pas om 10 uur met de Hey! Ride. Hoewel het rond 9 uur ook ongeveer nog muis stil was op het park, opzich ook best wel lekker! Is alleen ook zo lastig om voor jezelf om wakekr te worden. Zelfs de kinderen werden pas rond half 8/8 uur wakker. Lenka luisterde alleen in de morgen niet echt goed en wou niet met mij mee naar de Hey! Ride dus ging ik maar alleen met Nils. Later kwam Marjan er ook met Lenka aan maar zaten, gelukkig, aan de andere kant van de wagen. Had het wel even met Lenka gehad haha. Dave was in de ochtend gaan fietsen. Toen Marjan, de kids en ik na de hey! Ride nog even in de speeltuin waren zagen we Dave voorbij fietsen. Al snel kwam die ons te gemoed aangezien die anders de camper niet in kon. Met ze alle even snel mee naar de camper, snack pakken en op naar de crafts! Een fotolijsje maken.. naja was een zwart frame waar je dan met een stokje overheen moest schrijven/tekenen en er komt dan kleur te voorschijn in een regenboog volgorde. Ook ik heb er eentje gemaakt haha. Wel leuk aandenken als ik een foto heb van de kids. Nadat ik klaar was liep ik naar de winkel om even een shirt te kopen voor mijn collectie; plaatsen waar ik ben geweest haha. Dat souvenier is ook weer binnen!
Voordat we het wisten was het al weer middag en tijd om even quiet time te doen. Eigenwijze Lenka wou natuurlijk niet slapen. Ook ik doe bijna elke keer mee met de quiet time. EVen lekker op bed liggen.
Na quiet time gingen we naar een farmers museum, was erg leuk. Ijzersmit die nog op de ouderwetse manier werkte en een uhm letterdrukker of hoe je het ook zegt haha. We waren precies op tijd voor de geiten die werden los gelaten en niet veel later konden kinderen een koe melken.
Voordat je het weet is het weer avond en tijd om mijn rondje te doen met Nils haha. Vaak als ik net mijn laatste hap op heb sta ik al in de startblokken om met hem te lopen. Vind het wel leuk en ook wel lekker. Als ik terug kom is dan ook altijd het vuurtje klaar om marshmallows te maken.

Donderdag; was ook Lenka weer niet in haar beste humeur. Ze was nog niet klaar voor de Hey! Ride dus gingen Nils en ik alvast vooruit. Ik ging best wel vroeg er heen en dacht dat ik de eerste zou zijn. Verbazend wekkend genoeg stonden er al wat mensen in de rij! Lenka kwam ook niet veel later daar naar toe!
De rest van de dag hebben we door gebracht op het park. we besloten om minigolf te spelen. Was meer dat Dave, Marjan en ik aan het spelen waren dan de kinderen maar ze deden soms ook een poging. Vooral Lenka; die begon halverwege de baan haha. Kon wel meteen goed merken dat ik mijn skills was verloren! Duurde even voordat ik in kwam..
Rond 5 kwam boo boo bear even lang voor een knuffel en een foto!
's avonds was het weer tijd voor de avond wandeling met Nils. Dit keer was hij in slaap gevallen. Was pas rond 7.15. De buren op de camping hadden een golfkarretje gehuurd en Lenka was ondertussen beetje vriendjes met de buren geworden . Ze gingen een ijsje halen en Lenka wou natuurlijk ook ijs... Marjan ging toch maar mee want vertrouwde het niet zo om haar alleen daar heen te laten gaan op het karretje met veel andere haha. Gelukkig sliep Nils de hele tijd dat Marjan en Lenka weg waren want denk niet dat Dave hem snel in slaap had gekregen of ik! Aangezien Marjan hem altijd in slaap brengt.

Vrijdag; nacht had het heel erg geregend met zelf KEIHARDE maar dan ook KEIHARDE onweer. Ik was best wel een beetje bang aangezien ik de hele RV kon voelen schudden door de trilling van de klap. Ook was het al weer tijd om de spullen in te pakken en te vertrekken naar onze laatste stop! De kinderen konden lekker in de plassen spelen terwijl de auto werd ingepakt.
Iets over 3 uur waren we gearriveerd bij ons hotel in Lancaster, Pennsylvania. Na ongeveer een half uurtje kwam Marjan bij mij aankloppen, ja had weer een eigen kamer ivm de fietsen enzo haha. Hun bed was helemaal vies en leek niet verschoond of iets. Marjan had er wat van gezegd bij de receptie en de mensen kwamen heel agressief over en zeiden dat ze ons gingen uitchecken! Snel dus op zoek naar iets anders maar ook deels spulen weer inpakken. Terwijl Marjan en Dave weer alle spullen in de auto deden kwam de manager of wat die ook was de kamer van Dave en Marjan binnen waar ik was met de kids. Dat ik had van uhmm wie ben jij en kom je doen, zijn dat nu al nieuwe mensen voor in deze kamer? Die man zei van; ja jullie checken toch uit. Ik zo ja en weg ging die. Marjan kwam hem niet veel later ook weer tegen op de gang en wou hem laten zien wat ze bedoelde. Hij kwam weer heel agresseif over en duwde haar nog net niet weg. Hij zij van schiet op er staan al andere mensen te wachten. Waarop Marjan reageerde; Jullie gaan deze kamer zo weer verhuren? Hij durfde er ook nog ja op te zeggen. Nadat Marjan vroeg om dat te herhalen en deed alsof ze het opnam was die meteen wat rustiger.
Dave had ook al een hotelboekings iets aan de telefoon die voor ons een ander hotel hadden gevonden. In dezelfde plaats.
Eenmaal daar aangekomen zag het er allemaal al veel beter uit. Ook de kamers waren heel schoon. Spullen uitpakken en op naar het zwembad, het andere hotel had ook geen zwembad. Het was ook al tegen 6e dus tijd om ergens te eten. Snel omkleden en weer weg! Het moment dat we weer weg wouden kwamen we dus gewoon die manager van het andere hotel tegen! Hij hield ons ook echt goed in de gaten toen we de auto in stapte..
Morgen gaat het gezin naar Dutch Wonderland en word ik een soort van gedumpt in een outlet. Als ze vanavond al de kaartjes kopen voor het park kunnen ze er even rondlopen en wat dingen uittesten en morgen terug komen! Ik werd dus al afgezet bij de outlet om een rondje te doen.
Al snel kwam ik er achter dat ik best snel klaar zou zijn in deze outlet haha. Had ook binnen no time 2 paar broeken, is echt een wonder! Marjan ook maar een bericht gestuurd dat ik hier wel zo goed als klaar was anders had ik morgen niks te zien haha.
Al snel werd ik opgehaald en begon Lenka stuiterend alles te vertellen haha.

Zaterdag; was het even snel ontbijten en op naar de outlet en de fam door naar Dutch Wonderland. Zoals verwacht was ik rond de middag al klaar met winkelen. Marjan had al aangegeven dat ze rond het middag uur weer terug zouden gaan naar het hotel om de kinderen te laten slapen en er daarna weer in konden.
De rest van de middag heb ik dus lekker rustig doorgebracht in het hotel. Een tv en een boek en Esther vermaakt zich wel!
Ook moest ik zelf eten maar was dichtbij genoeg dingen om wat te vinden!
Toen het gezin weer terug kwam bij het hotel kwamen ze eerst even langs bij mij. Lenka had de hele dag wel met mij te doen en maakte zich beetje zorgen om mij; wat deed ik dan vandaag, waar ging ik eten, heb ik wel een auto, hoe kom ik dan weer terug. Ze had ook twee tekeningen voor mij gemaakt! Dat ze mij had gemist en van mij houd.
Wat eindigde in dat ze bij mij wou slapen vannacht. Hummzz.. opzich niet erg want heb altijd nog twee bedden maar hoop niet dat het op dezelfde manier gaat als de vorige keer aangezien ze nu wel aardig wat hotelkamers verder zitten..
Wonder boven wonder sliep ze aangezien wel snel in slaap en is niet meer wakker geworden!

Zondag; werd Lenka alleen rond 6.15 wakker omdat ze haar speen kwijt was. Nadat ze een half uur sliep had ik die uitgedaan, gheghe. Wou hem gister eerst niet geven maar ze bleef maar kletsen en zou anders ook niet snel in slaap zijn gevallen aangezien het al rond 10 uur was. Was ik eenmaal net terug in bed moest ze plassen.. Ik was dus sinds 6.15 wakker en Lenka heeft nog heerlijk tot 8 uur doorgeslapen!
Was wel trots op haar! :) Alleen had ze haar bui van gister bij gister gelaten en was ze de rest van de dag wel beetje klaar met Esther of had ze in ieder geval niet haar luister oren voor Esther op.
Ontbijten, inpakken en tijd om naar huis te gaan. De tijd is echt voorbij gevlogen! Veel gereden maar ook heel veel gezien! Vond het echt een mooie vakantie :) Ik had niet zo iets van Oh ik wil nu echt weer thuis zijn omdat het ergens niet heel erg als vakantie voelde omdat ik nog steeds ergens in Amerika ben haha.
De weg naar huis was niet meer zo lang dus wouden nog even een touristiche route nemen langs eeen Amish dorpje, mensen die nog steeds ergens in de middeleeuwen ofzo leven met geen electrisiteit en geen auto en alles, onvoorstelbaar! Eenmaal in de richting zagen we al buggy's, karretjes met paarden ervoor en die mensen in hun soort van klederdracht. Twee verschillende werelde op een weg haha.
De dingen die we wouden zien waren allemaal dicht omdat het, logisch, zondag was! Dus iedereen zat in de kerk!
Dan maar hiuswaards! Thuis gekomen lag de kat op mijn bed, had eigenlijk ook niet anders verwacht haha. Om vervolgens snel naar boven te gaan voor de post! De reden waarvoor ik terug wou zijn was gearriveerd een pakketje van mijn moeder! Met kerst had ik haar het boe; Mam, vertel eens.. gegeven. Een boek over haar jeugd en ervaringen toen ze jonger was! Ik wou mijn volle concentratie erbij hebben om het te lezen en moest eerst nog op de kinderen letten.
Nadat ik "vrij" was ben ik gaan slapen want was misselijk van moe zijn. Na heerlijk 1,5 uur te hebben geslapen begonnen aan het boek. Een emmer vol later was ik dan klaar met lezen. Het is gewoon een combi van alles dat ik moest huilen denk ik. Vond wel dat het nu een mooie leeftijd is om zo'n boekje te krijgen/lezen. Het is zeker een aanrader! Hoewel er voor je moeder, vader, opa/oma er wel wat tijd in gaat zitten!

Afgelopen nacht heb ik ongeveer met mijn gezicht in de airco gelegen waardoor ik nu verkouden begin te worden maar mij ook gewoon echt ziek begin te voelen! Plus de emotie achtbaan van het boek helpt ook niet echt mee!
Tijd om snel te slapen in de hoop dat ik niet ziek word om morgen, nadat ik mag uitslapen, weer full time moet werken!

Tot de volgende, met vast veeeeel meer concentratie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 46640

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: