7 months!! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu 7 months!! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

7 months!!

Blijf op de hoogte en volg Esther

19 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Een keer knipperen met mijn ogen en ben zo alweer een maand verder! Deels ook omdat ik de afgelopen maand 3 weken weg ben geweest, Chicago en vakantie met het gezin. Nog maar 5 maanden te gaan en ik ben weer op Nederlandse bodem! Ze zeggen dat de tweede helft nog sneller gaat dan de eerste 6 maanden. Dat ga ik nu zeker geloven want zal, hopelijk/als alles goed is, ook meer tripjes maken!

Maandag; was de dag na de vakantie. Helaas werd ik niet topfit wakker; verkouden, pijn in mijn keel, warm/koud en weinig energie. Als ik maar geen koorts ga krijgen... Zowel Dave en Marjan bleven thuis omdat er genoeg te regelen viel; verzekeringen ivm gestolen zonnenbril en ook nog het ongeluk van de auto... Ook die was nog steeds niet klaar dus daar moesten ze ook weer achter.. Marjan vroeg of ik het erg vond om anders met Nils te gaan lopen dan kon zij ook rustig de was doen en wat papier werk. Prima dan loop ik wel even naar de soort etos hier, CVS. Even wat keelsnoepjes halen en wat andere vitamine boost spullen haha.
Had Marjan ook vertelt dat ik mij niet top fit voelde, super lief dat ze is, hield ze daar ook veel rekening mee. Het hele gezin ging naar fontijntjes uit de grond op een leuk pleintje zodat ik wat rust had. Kon ik even rustig mijn was wegwerken en wat opruimen. Daarvoor waren ze ook al even met z'n alle weggeweest en had ik een lekkere rustige middag!

Dinsdag; voelde ik mij gelukkig weer goed. Niet meer verkouden en geen keelpijn meer. Alleen mijn energie/kracht was nog wat ver te zoeken. Het weer had er ook niet veel zin in en besloot om maar de hele dag te gaan regenen. Gelukkig vroeg Elizabeth of ik met haar een playdate wou doen. Aangezien de auto nog steeds niet klaar was kon ik dus ook niet echt een kant op.. Marjan wou mij wel afzetten bij de speeltuin en later ophalen om dan vervolgens ook nog met ze alle wat boodschappen te doen. Helemaal goed heerlijk om weer even de deur uit te gaan. Okè, zijn net 2 dagen terug van vakantie maar je voelt je meteen wel zo benauwd/beperkt zonder auto. Lenka vond het ook weer helemaal leuk om de tweeling te zien en de kinderen hebben zicht ook prima vermaakt.
Eenmaal terug was het al snel tijd voor de kinderen om te slapen. Lenka wou natuurlijk niet slapen terwijl Nils heerlijk in dromenland lag. Marjan besloot dus om even een uurtje te fietsen nu Nils sliep. Natuurlijk werd hij dus snel wakker en kwam Marjan gelukkig ook snel thuis. Die ging nog even samen met hem slapen.
Voordat ik het wist was ik al weer klaar met werken. De afgelopen twee dagne vna 9-3 gewerkt en beviel wel prima haha. Kon uitslapen en de tijd gaat sneller haha. Dus voordat ik het wist kon ik mij weer lekker terug trekken in mijn kamer.
Tijd om eens mijn kledingkast goed op te ruimen. Heb nu een grote tas vol met kleding die ik niet meer draag etc om te doneren. Als het mee zit krijg ik dan een tax briefje. Als ik mijn belasting opgave moet invullen kan ik dan dit bedrag, van het briefje, aftrekken van mijn inkomen zodat ik hopelijk minder belasting hoef te betalen haha. Alleen ik heb nog steeds geen auto dus moet het nog steeds een keer gaan wegbrengen.. Ondertussen was ik ook weer lekker nederlandse programma's aan het kijken/luisteren. Kom maar op met dat nieuwe seizoen want die komkommertijd op tv heb ook ik nu wel beetje gehad haha.
's Avonds was het tijd om te zorgen voor de kat van de buurbuurvrouw. Die is een weekje op vakantie en vroeg of ik hem wil voeren. Prima geen probleem, blijk er ook betaald voor te krijgen. Eenmaal aangekomen stond daar dus een envelop met geld klaar voor mij. Even een week een kat eten geven en soms zijn kattenbak leegscheppen; hallo 50 dollar. Dat is nog snel verdient haha.

Woensdag; was ik alweer 7 maanden in Amerika. De tijd gaat zo snel dat ik er bijna niet bij stil had gestaan.
De ochtend was heel zwaar voor Lenka want ze was al vanaf 7/half 8 aan het wachten totdat Elizabeth met de tweeling naar ons zal komen voor een playdate. Helaas spreken wij altijd tussen half 10 en 10 uur af dat word nog even wachten Lenkie.. Het wachten was uiteindelijk ook het minst leuke van de hele dag voor Lenka haha.
Rond 10 uur kwamen ze er dan eindelijk aan hoor! Lenka kroop meteen in haar moeder/bezorgde bui en kwam heel zorgzaam over. De kinderen hadden zich allemaal prima in de zandbak vermaakt! Tijdens de snack was het ook een leuk gezicht de 4 kids op een rij. Nils met 3 meiden haha. Die heeft het nu al goed voor elkaar.
Door later niet echt super gedrag van de tweeling ging Elizabeth redelijk op tijd weg en hebben Lenka en Nils samen nog aardig hard gespeeld. Nils ging daardoor, maar, 15 minuten later naar bed dan normaal maar was, tijdens het drinken van zijn melk, al in slaap gevallen. Heerlijk! Hij had zelfs zo hard gespeeld dat hij bijna 3 hele uren had geslapenn, dat heeft hij noooit!
Ook in de middag hebben de kinderen heerlijk en ook vooral druk gespeeld! Totdat Lenka een grote behoefte had in combinatie met moe zijn dat eindigde in een time out. Overwachts een super mooie plek, eigenlijk stoel, gevonden die meteen al gebruikt kon worden dus! Marjan en Dave ook maar meteen erover ingelicht maar weet nu al dat Dave het niet zal gebruiken hoewel die nu beter met de kinderen om gaat.

Donderdag; was het sinds lange tijd voor Nils weer tijd om naar de daycare te gaan. Wat voor mij betekende een gezellig dagje met Lenka. Tijd om dus allemaal big girls things te doen omdat Nils er niet is! We gingen alleen eerst lekker lopend naar een speeltuin met een picknick/snakc voor daar. Verrassend genoeg begon Lenka eerst haar fruit te eten om vervolgens heel lief de twee broodjes die erin zaten te delen, had het al zelf bedacht maar niet vertelt. Om ook eenmaal thuis weer een panini weg te werken!
Ik wou wel heel graag dat ze ging slapen aangezien ze al 3 middagen niet had geslapen. Soms overslaan prima maar er 4 op een rij van maken, liever niet! Besloot dus maar om samen met haar in het bed van papa en mama te liggen; peppa pig op, ipad erbij, melk erbij en lekker samen liggen. Kon ik ook meteen beetje slapen haha. Was natuurlijk al na een half uur weer wakker maar Lenka sliep wel gelukkig!
's Middags ook weer lekker druk in de zandbak gespeeld om vervolgens rond half 5 samen naar de kat te gaan. Lenka die lekker de kat verwent door hem te kammen en ik die ondertussen de kat voorzie van eten. Heeft die kat mooi voor elkaar haha.

Vrijdag; weer een dagje samen met Lenka. Ze begon in de ochtend al of we naar de kat konden haha. Helaas dat word weer een lange dag wachten haha, net als met de tweeling toen. We begonnen de ochtend weer met een wandeling. Ook weer naar de CVS om dit keer foto's af te drukken, okee misschien lijkt het meer op een Kruitvat haha. Om vervolgens eenmaal weer thuis een eigen fotoboekje te maken van de vakantie met Yogibear. Op vakantie had Dave een pakket gekocht om een scrapboek te maken. De foto's en het boek ontbraken alleen nog maar zeg maar. Met enige zelf creativiteit dus een, al zeg ik het zelf, best leuk fotoboekje gemaakt. Alleen voor Lenka! Dat vond ze wel leuk.
Even lekker lunchen om vervolgens weer naast haar te liggen om te laten slapen. Esther strikes agian! helemaal super, ik even rust en Lenka die gezelliger is.
Vervolgens was de zandbak ook weer een grote hit. Met die grote fantasie van haar ben je nooooooooooooooooooooiit uitgespeeld! Daarnaast is ze ook super trots op haar zelf dat ze zo goed alleen een koprol kan maken. Die moet soms natuurlijk ook gedaan worden. En toen was het ook eindelijk tijd om de kat even te geven, tijd om te orstelen! haha
Rond 6 uur werd ik opgehaald door de nieuwe NEDERLANDSE au apair, Daisy die ongeveer 20 minuten bij mij vandaan woont. We hebben gezellig gegeten en de super grappige film; We're the Millers gezien. Voor bios liefhebbers in nederland; AANRADER! Aangezien de auto ook nog steeds niet klaar was heeft ze mij heel lief opgehaald en weer thuis gebracht. Na nog een uur in de auto voor het huis te hebben gestaan was voor mij al super laat, 0.30, en tijd om te slapen!

Zaterdag; hoefde ik pas om 9 uur te beginnen met werken. Marjan die kon ook wel eerder op de fiets gaan maar wilt mij ook de kans geven om uit te slapen, super lief! Om 8 uur ging dus al fijn mijn wekker. Terwijl ik net wakker werd hoorde ik boven mij een harde klap en vervolgens een huilende nils. Na een minuut hoorde ik Marjan roepen Oh my god, Oh my god. Uhm okee goed wat is er aan de hand? Krijg ik een sms; Ja Esther je hoeft niet te werken Nils is net gevallen en ga met hem naar de ER. Dat is nog eens lekker wakker worden. Wat bleek; Nils was voorover op de grond gevallen en door de spanning op de huid van kinderen is het open gesprongen en spoot het bloed eruit. Marjan vertelde mij dat de dokters zijn vet konden zien dus het gehecht moet worden. Nu loopt Nils met 3 hechtingen in zijn hoofd!
Onverwachts een vrije dag dus, hoewel de reden iets minder is. De auto was nog steeds niet klaar en Dave was net boodschappen n doen met NIls dus moest wachten tot hij terug was. Ik had namelijk weer met Maureen afgesproken en moest dus wel bij de metro worden afgezet. We zijn gezellig Old town in Alexandria ingeweest.


SORRY SORRY SORRY te moe (00.14) om verder te schrijven nu maak het vandaag nog af!

Zoals afgesproken ga ik dus weer verder; Eenmaal in Old Town aangekomen hebben we even lekker gewinkeld, gelunched en natuurlijk ook veel gekletst! Aan het einde van de middag met haar mee gegaan naar haar huis. Daar heeft ze mijn haren even een beetej geknipt. Ik wou absoluut niet naar de kapper omdat mijn haar nu mooi lang is en ik dat graag wil houden. Maureen heeft dus echt alleen mijn puntjes geknipt dus heb nog heerlijk lekker lang haar! Nogmaals bedankt Maureen!
's Avonds bij de metro weer opgehaald om vervolgens meteen mijn avond eten te kunnen opwarmen, dat is nog lekker thuis komen haha. Snel die kat nog even eten geven voordat ik dat ook weer gebeest. Arm beest had al de hele avond op mij gewacht.
's Avonds kwam de Nederlandse au pair Daisy gezellig langs en hebben we twee films gekeken.
Kortom ik had vandaag een heerlijks nederlands dagje gehad! Had ook een moment het gevoel dat ik terug was in nederland!

Zondag; was het vroeg op, wekker maar om 8 uur gezet ( ja dat is vroeg voor mij) rond half 9 werd ik opgehaald door een Amerikaanse vriend. Om vervolgens ruim 2 uur in de auto te zitten op naar Pennsylvania. Met als eindbestemming; Hersey Park. Een pretpark van het chocolade merk hier. Met allemaal chocolade karakters en ook een soort van chocolade fabriek. Voor de afwisseling was er ook nog een zeehonden show. Ook helemaal leuk om te zien! Lang maar zeker leuke dag gehad.
Vandaar dat ik ook niet echt super veel kracht meer had gister om dit laatste stukje af te maken haha.

Op naar een nieuwe week met hopelijk weer de auto!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 46616

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: