Car back, pool and good times - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Car back, pool and good times - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Car back, pool and good times

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Net als een groot deel in Nederland was hier dan ook ein-de-lijk de laatste week van de vakantie aangebroken. Drie maanden vakantie zitten er weer op voor de Amerikanen. Pffff wat een tijd.. Gelukkig is het maar over want je kan merken dat het te lang word voor Lenka. Krijg ik ook weer mijn twee ochtenden uitslapen terug hihi. Ook niet heel onbelangrijke; alle leuke tv-programma's beginnen dan ook weer haha.

Maandag; begonnen we met een playdate. Heel verrassend weer met de tweeling maar zowel de tweeling als mijn kids vinden het leuk met elkaar. We hadden afgesproken in de mall. Aangezien de auto nog steeds niet klaar was mocht ik met de grote Nissan. Nadat ze lekker met elkaar hadden gespeeld, ohhww ik heb toen een hele lieve foto gemaakt van het zooitje bij elkaar die moet ik er even bij doen! Moest Elizabeth klein boodschapje doen bij de Target en ik liep ook even mee. Lenka die week geen zijde af van Elizabeth haha.
's Middags slapen was geen groot succes. Nils die had maar heel kort geslapen en eigenlijk ook klaar wakker. Lenka viel rond half 2 pas een keer in slaap. Vervolgens dus met Nils lekker rustig aan gedaan. Dora aangezet, snack erbij en samen allebei op een kinder stoeltje. Helemaal gezellig en leuk! Vervolgens ging de middag ook super snel. Soms ook niet echt erg haha.
Was ook alweer de laatste dag om de kat eten te geven. Dikke Dexter haha. Zal misschien nog wel een mogelijkheid voor doen.

Dinsdag; had ik weer de Nissan tot mijn beschikking omdat mijn auto nog niet klaar was.. Lenka ging weer een keer naar gymnastics. Sinds ze heel goed een koprol kan doen blijft ze maar stuiteren om weer eens naar gymnastics te gaan. Wat betekende; een ouderwets ochtendje met Nils. Heel verrassend had ik weer met de tweeling afgesproken. We gingen naar een speeltuin waar ik nog nooit was geweest. Verbazingwekkend was het su-per dicht bij mijn huis haha. Die ga ik dus onthouden want was een leuke speeltuin en ook lekker beschut! Soms verbaas ik hoeveel groen en mooie natuur er in Amerika is.
Voor ik het wist was het ook weer tijd om Lenka op te halen. Na de hele ochtend goed je best te hebben gedaan bij de gymnastics zou je wel denken dat ze heel moe was. Maar nee, uiteindelijk heeft ze quiet time gedaan en Nils heerlijk geslapen!
Verbazend wekkend was Dave ook heel vroeg thuis. Een klein vermoeden maar met niet te veel hoop hoopte ik dat de auto klaar was. Ja hoor hij was klaar!! WOEHOE. Met ze allen in de huur auto, op naar het schadehestelbedrijf om "mijn" auto te halen. Daar stond die dan hoor, te glimmen vol in de zon. Ik voelde mij als een klein meisje die haar eerste auto had gekocht ofzo en ein-de-lijk mocht ophalen! Een half uur later kwam Dave er dan weer aan met de sleutel YEAH! Kids overplaatsen in mijn auto en ik weer achter het stuur! Ik voelde mij zo gelukkig!! Achter Dave aanrijden naar de rental place om de huur auto terug te brengen. Dave wou terug rijden in mijn auto om te voelen of er wat anders is of voelt. Hij had er ook al heel lang niet meer in gereden dus wist het eigenlijk ook niet zo goed haha. Voor mij voelde er in ieder geval niks anders aan!
Ondertussen was Lenka ook lekker grumpy omdat ze moe was, krijg je als je niet slaapt en ik je wel waarschuw om even te gaan slapen. In de avond was ze dus ook super moe en huilerig en gewoon niet in bedwang te houden!
Ik was ondertussen al benenden in mijn kamer. Rustig een film kijken was er niet echt bij omdat haar gehuil er ook gewoon doorheen kwam. Dus kwam ook maar even een kijkje boven nemen. Op de een of andere manier veranderd Lenka dan wel altijd een beetje want ze weet dat ik wat strenger/strickter ben. Uiteindelijk wel lekker rustig alle programma's en films gekeken.

Woensdag; had ik drie op een rij; playdate met Emma en Fiona. Dit keer gingen we weer naar de tweeling toe. Ze hadden niet heel veel tijd want ze moesten ook optijd weer weg om paspoort foto's te laten maken. Toch even leuk gespeeld en ik praat altijd dan gezellig met Elizabeth. Onderweg naar huis lekker even een milkshake gehaald door de McDrive aangezien Nils, voor de verandering, weer eens sliep. Toen ik hem uit de auto haalde werd hij weer wakker. Vervolgens had ik hem rond 1 uur weer in slaap gekregen en had meneer tot 3.45 geslapen. Ik had hem maar wakker gemaakt.. Lenka die had nu ook weer niet geslapen.
's Middags hadden we heerlijk met ze drieen samen gespeeld en de kinderen hadden ook de grootste lol.
's Avonds heb ik weer lekker films gekeken. Denk dat ik een beetje een off week heb in de avonden ofzo haha. Helaas kreeg ik ook te lezen/horen dat het 20 jarige duitse meisje wat vorige week in Hawaii door een haai in haar arm is gebeten is overleden. Het meisje was ook een au pair die net haar jaar had afgerond. Was wel beetje in shock/geschrokken toen ik het las. Ze had de trip naar Hawaii als kado gekregen van haar gezin.. Heel zielig. Te bedenken dat k ook 20 jaar ben... Gewoon onwerkelijk

Donderdag; had ik ineens heel erg veel zin om te gaan zwemmen met Lenka. Eigenlijk de hele week al maar vandaag kwam het beste uit. Helaas waren allen leuke zwembaden voor Lenka pas om 1 uur open... Gekke mensen. Uiteindelijk dus maar naar het zwembad geweest van mij sportschool. Dat was dus niet echt bepaald de ideaale plek om te gaan zwemmen. Het waren allemaal baantjes trek banen. Er was een deel waar ik wel even met Lenka in kon spelen/zwemmen het was diep genoeg voor Lenka. Na een tijd wouden we een snack gaan nemen dus hup bad uit en op naar het de snack. Nog geen 10 min later komen we terug en zit er dus een groep in het bad. Op het tijdstip dat ik er was het kamp, dat de YMCA in de zomer organiseerd, zwemlessen aan het geven, FIJN.. Toen maar even in het pierenbadje gezeten/gespeeld. Zonder dat ik het door had waren we toch ruim twee uur in het zwembad geweest. Als afsluiting lekker croissantjes gemaakt. Lenka had er wel 4 gegeten!
Je zou vervolgens verwachten dat na dat zwemmen in het water en chloor dat ze dan lekker zal gaan slapen. Raad eens; ik ben vervolgens degene die ongeveer een uur heeft geslapen terwijl Lenka naast mij lekker op haar iPad heeft gespeeld haha. Oepsie..
Rondd 4 uur was Dave weer thuis en zei die dat hij het wel kon over nomen. Prima!! In de avond ook nog lekker even een beetje gewinkeld. Heerlijke dag gehad! Ohja; Dave had zelf de hechtingen bij Nils eruit gehaald!!! Gelukkig was ik winkelen. Marjan vertelde mij dat Nils het niet eens echt in de gaten had dus dat was wel super. Blijf het toch echt wel een eng idee vinden.

Vrijdag; ging Lenka weer naar gymnastics. Tussen de tijd dat ik Lenka heb afgezet en weer moest ophalen heb ik lekker gewinkeld. Ik had nog wat giftcards van mijn verjaardag die ik maar even ging opmaken haha. Anders vergeet ik weer dat ik ze heb en voor dat ik het weet ben ik weg.. Dus bij de arts & craft store flink inkopen gedaan. Ik heb twee scrapboeken gekocht en spullen ervoor. Marjan vroeg of ik een fotoboek wou maken van de zomervakantie en bedacht mij toen ook dat ik een scrap boek ga maken van alle trips die ik heb en ga maken in Amerika! Al spullen heb ik al behalve de foto's dus ik kan nog niet echt veel doen haha.
Nadat ik Lenka had opgehaald hebben we gezellig samen gelunched. Beetje als afsluiting van de vakantie! Gelukkig had ze eenmaal thuis heerlijk een uurtje geslapen.
Marjan was rond 3 uur thuis en dat betekende dat ik klaar was met werken aangezien ik al aan mijn uren zat dus; WEEKEND! Deze was ik lekker lui begonnen met een beetje rommelen op mijn kamer. Ging fotolijsjtes ophangen. Had vorige week ofzo ze ook al opgehangen maar 3 fotolijstjes aan elkaar gemaakt met een touwjte en aan een haakje gehangen. Tja dat was dus iets te zwaar voor het haakje. Waardoor het hele zooitje, natuurlijk in de nacht (rond half 4), naar beneden was gevallen. Nu moet het als het goed is niet meer vallen haha! Daarna maar wat programma's terug gekeken.
Lenka ging logeren bij het achterbuurmeisje, helemaal hyper was ze er door. Ze werd rond 6 uur opgehaald door die moeder als verrassing voor haar dochter. Niet veel later zijn Dave, Marjan, Nils en ik uiteten gegaan. Nils gedroeg zich echt super goed!

Zaterdag; een dag om heerlijk uit te slapen. Mijn gevoel zei ook dat ik super lang had geslapen maar mijn klok vertelde wat anders; 8 uur. Was dit een grapje? Het voelde als 10 uur ofzo. Ach lekker lui beetje films kijken enz. Rond 12 uur ging ik met Marjan en Lenka weg. Eerst gingen we langs uhm de goodwill dat is soort kringloopwinkel. Daar heb ik een zak met kleren afgegeven en inruil daarvoor krijg ik een tax ding. Ongeveer de waarde die je hebt gedoneerd kam je op dat blaadje schrijven en vervolgens van je belasting aangifte aftrekken. Geen idee of dat voor mij veel gaat uitmaken maar we kunnen het proberen! Daarna gingen we door naar een tweedehands kleding winkel voor de kinderen. Er waren een paar bakken met kleding waar je een tas mee kon vullen. Alles wat in die tas paste kon je meenemen voor 10 dollar. Hele zak vol voor Nils haha. Daarnaast ook nog een garage gekocht. Om vervolgens door te gaan naar Chucky Cheese, kinder gok hal achtig haha, waar Lenka een verjaardagsfeestje had. Dacht laat ik ook eens mee gaan haha.
Om uiteindelijk de middag weer heel lui door te brengen. Had op YouTube twee Nederlandse films gekeken; Diep een film waar ik geen ene moer van snapte en First Mission; best indrukwekkende film deels gebaseerd op het werk van Artsen zonder grensen.
In de avond werd ik opgehaald door Bruna, de Braziliaanse au pair, om Jacki (andere braziliaanse) op te halen van het vliegveld. Ze was een week op een cruise geweest. Kleine grap met haar koffer uitgehaald haha, ik liep er mee weg in de hoop dat ze zou opmerken dat het haar koffer was maar helaas haha. Was al verrassing dat ik mee was! Daarna nog even bij Jackie wat gehangen, na een bezoekje langs de MacDrive haha. Gezellig avond maar was ook best moe dus was blij toen ik weer in mijn bedje lag haha.

Zondag; voelde het weer alsof ik rond 10 uur wakker werd maar het was pas half 8.. Uiteindelijk rond 8 uur echt wakker wakker geworden. De hele ochtend heb ik niks anders gedaan dan films gekeken en lui gedaan. Rond 12 uur ging ik pas ontbijten om vervolgens weer films te kijken. Daarnaast ben ik ook druk op zoek geweest voor een vlucht en hotel voor Miami van 29 september tot 4 oktober! Het gezin is dan in San Fransico en ik wil ook wel even lekker een paar dagen eruit. Vlucht is gelukt, maar nog niet geboekt omdat er nog niet echt een goed/goedkoop hotel gevonden is haha. Iemand tips of suggesties?
Heb dus een heerlijk lui weekend gehad en vandaag voelde voor mijn gevoel zoooooooo lang haha. Gister dacht ik nog; times flies when your having fun is bullshit omdat de tijd niet sneller of langzamer gaat. De tijd gaat elke keer zoals die gaat seconde voor seconde nooit een keer sneller of langzamer. Het is gewoon een gevoel wat ergens ook raar is. Goed dat was dus even een gedachte haha.

Volgende week begint Lenka dus op haar nieuwe school. Het zijn eerst nog maar korte wen dagen.

Hoop dat iedereen een leuke/fijne zomer heeft gehad in Nederland en hun vakantiebestemming en dat de kinderen ergens wel weer zin hebben om naar school te gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 46627

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: