MATCH! - Reisverslag uit Nieuw-Vennep, Nederland van Esther Kroon - WaarBenJij.nu MATCH! - Reisverslag uit Nieuw-Vennep, Nederland van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

MATCH!

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 December 2012 | Nederland, Nieuw-Vennep

Lieve mensen,

Eindelijk is het zover ik heb een match met een super leuk gezin waar ik een jaar als au pair ga wonen.
Laat ik beginnen bij het begin. Bijna een jaar geleden heb ik besloten dat ik er een jaar tussenuit wou om de wereld te ontdekken. Na wat zoeken op internet kwam ik uit bij ActivityInternational. Hier zag ik dat je voor een jaar als au pair naar Amerika kan. Ik dacht meteen; hoe gaaf is dit, twee vliegen in 1 klap! Hoewel ik eerst nog wat twijfels had heb ik het die dag zelf eigenlijk nog aan mijn ouders verteld.
Na een informatiedag van Activity wist ik het zeker, dit wil ik gaan doen! Ik heb mij bijna direct ingeschreven om deel te nemen aan het programma.
Dit betekende het begin van heel veel formulieren invullen, laten invullen en een hoop geregel. Een kleine bijkomstigheid was ook nog dat ik mijn rijbewijs moet hebben. Ach, Esther is Esther niet als ze op alle spannende dingen nog een extra druk oplegt. Na wat vertraging van mijn theorie mocht ik snel voor mijn praktijk gaan. Dit werd alleen iets minder snel maar in Mei had ik ook mijn rijbewijs! Alles was nu binnen om op gesprek te gaan in Enschede en al mijn papieren langs te lopen.

In Enschede bleek dat ik nog een paar dingen moest laten aanpassen en bijwerken, toen dat eenmaal was gebeurt kreeg ik die oh zo blije mail; mijn profiel stond on line! Geloof het of niet maar ondertussen was het al begin Augustus.
Nu was er een ander spannend moment aangebroken; wachten tot er gezinnen kwamen die geïnteresseerd in je zijn. De gezinnen kwamen maar gingen helaas ook weer snel.
Op het moment dat ik het eigenlijk echt niet meer zag zitten en al had voorgenomen dat ik in September weer naar school zou gaan kwam daar gelukkig weer een gezin. En wat voor gezin! Het is nu mijn gezin!

Zal snel even wat vertellen over het gezin, want het verslag is nu al lang;
Ik kom te wonen bij een nederlands/amerikaans gezin. Het gezin bestaat uit moeder Marjan (nederlands) en vader David (Amerikaans), dochter Lenka (3 jaar), zoon Nils (1 jaar) en tenslotte Seamus (kat).
Ze wonen in Kensington, Maryland. Dat is net iets boven Washington DC. Moeder is wetenschapper en vader helpt mensen met slaapproblemen! Ik krijg mijn eigen "verdieping". Mijn kamer zal zich bevinden in de "kelder", ze wonen op de eerste verdieping waar ze ook slapen. Ik zal dus een eigen slaap gedeelte hebben met een badkamer EN ook heel prettig een eigen ingang.

Mijn avontuur zal pas echt gaan beginnen op 14 januari 2013 ik zal dan vertrekken naar Stanford voor een 3 daags orientatie programma. Op 17 januari 2013 zal ik vertrekken naar mijn famillie.
Nu staat alles vooral in het teken van het regelen van mijn visum en zorgverzekering regelen en nog veel meer dingen die te doen zijn!

Dit was het voor nu maar zal jullie snel op de hoogte houden, nog voor Amerika of pas vanuit Amerika.

Liefs,
Esther

  • 12 December 2012 - 18:54

    Mignon:

    ik ben zo blij voor jou!!!

  • 13 December 2012 - 09:39

    Mama:

    Wat een leuk en enthousiast eerste blog! Ook op deze plek hartelijk gefeliciteerd met deze mijlpaal: Essie goes to the USA! Maar ik ga je wel missen hoor... Op deze manier kun je met velen contact houden en dat is leuk.

  • 15 December 2012 - 12:56

    Tante Lia:

    Je gedroomde avontuur kan beginnen, wat heerlijk Esther! Liefs, tante Lia en oom jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 985
Totaal aantal bezoekers 46729

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: