Struggles, school, sick - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Struggles, school, sick - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Struggles, school, sick

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 Februari 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Ik moet toegeven dat ik mij er steeds meer toe moet gaan zetten om een nieuw verslag te schrijven. Geloof mij mensen ik zal elke week een verslag schrijven, hoe dan ook! Quitting is not an option for Esther!

Maandag was er, jaja het blijft Amerika, weer een feestdag! Het was presidentsday, dit bekende van Lenka een dag vrij van school. Dit betekende dus een ochtend samen met de kinderen. Marjan werkt voor de overheid dus was eigenlijk vrij. Er was een afspraak gepland en moest wat dingen afhandelen dus was rond half 1 weer terug van haar werk. De kinderen zijn ook nog beetje verkouden en hoesterig dus was niet heel erg dat ik geen auto had om ergens heen te gaan.
In de middag kwam Octave. Dit is een klasgenootje van Lenka, zijn vader is nederlands en moeder Frans maar zijn gescheiden. Vader moest weg voor zaken en moeder zou halverwege de middag naar huis komen van een ski trip dus vroegen ze of ik op hem wou passen, tuurlijk! Ook weer wat extra zakgeld. Helaas wouden ze allebei niet slapen, hoewel Octave wou wel slapen maar samen met Lenka in bed is dan geen succes.
Ergens was ik wel blij dat ik wel blij dat de extra handen van Marjan er ook waren, zij had de kinderen wat voorgelezen en ik kon Nils weer in slaap brengen toen die wakker werd. Al met al was het wel een gezellige middag en gedraagde ze zich allemaal heel goed.

Dinsdag was een hele fijne ochtend. Lenka naar school brengen was totaal geen probleem. Dave bracht Marjan naar werk, Lenka had niet eens gevraagd/gehuild naar haar ouders. Zou het dan eindelijk helemaal goed zijn dat ik haar soms weg breng?!
Nadat ik Lenka had afgezet ben ik meteen door gereden naar de MVA, soort CBR om een theorie boek te halen, jaa ik moet ook mijn rijbewijs hier halen dus even sommige regels hier leren, vooral de afstanden!
Ondertussen was ik ook lekker verkouden doordat de kids het waren dus voor de rest thuis gebleven. Nils was zelfs half op mij half op de leuning van de bank in slaap gevallen, heel schattig maar minder leuk voor mijn arm die begon te slapen hihi. Na een half uurtje wakker gemaakt omdat hij anders niet meer zou slapen in de middag.
Helaas was Nils nog steeds een beetje vervelend, hij was heel hangerig en wou niet veel eten. Hij had zelfs ook niet lang geslapen..
Ook kwam daar eindelijk mijn pakket vanuit Nederland aan! Heerlijk om weer extra kleren te hebben (ja ik shop ook veel maar je eigen kleren is altijd fijn haha). En natuurlijk DROP! en andere lekkere ding (inmiddels al zo goed als op hihi) Mijn moeder zou mijn moeder niet zijn als ze er ook voor de kids een kado in had gedaan. Voor Lenka een puzzel van vissen met een hengel (doet mij denken aan het visspelletje wat ik vroeger altijd deed) en voor Nils Lego van een politie met een hond. Deze vielen goed in de smaak en Lenka vind het kado voor Nils ook erg leuk.

Woensdag kon Dave later naar werk omdat hij in de avond weer moest werken en daar maakte Lenka goed gebruik van. Toen ik boven kwam vertelde ze mij al dat papa haar naar school ging brengen en niet ik. Oké, het gaat dus nog niet veel beter... Dan maar lekker rustig dagje met Nils aangezien wij ook allebei nog verkouden waren en ik dus ook niet veel kracht had om iets te doen. Rond 10 uur naar storytime geweest om er wel maar even tussenuit te zijn en goed voor Nils om nieuwe dingen/woorden te leren. Heel vervelend voor mij is dit ook bij mijn favo shop Old Navy dus ook weer even in gedoken. En tja.. dan ga ik toch altijd met iets meer eruit dan ik erin ging. Dit keer alleen een 3/4 broek voor te sporten (was nodig, don't worry haha). Voor ik het wist was het ook al weer tijd om Lenka van school te halen.
Nils wou niet slapen dus nu ging voor mij de knop echt om, om hem op een andere manier in slaap te brengen. Normaal moet ik hem inwikkelen en dan heen en weer wiegen tot hij slaapt en dan in zijn bed leggen. In het begin dacht ik; leuk train ik meteen spierballen! Nu denk ik; mijn armen kunnen niet meer.. Dus nu leg ik hem gewoon neer en wrijf/aai ik over zijn rug tot hij slaapt. Wou niet allemaal echt lukken dus maar even laten huilen, Lenka sliep toch al. Later kwam ik terug legde ik hem weer neer aaide ik hem en hij was zo weg. Denken meer over zijn rug en weltruste Nils! Yeah, happy. Beetje jammer dat het Woensdag is en ik Maandag weer een poging kan doen..
In de middag hebben beide kids heel lief gespeeld en soms kunnen ze ook wel heel lief samen spelen. Rond half 5 met ze alle de auto in om Marjan op te halen. Dave zou laat thuis zijn dus ergens wat eten halen en weer naar huis.
Woensdagavond betekend altijd Zumba avond, wat blijft dat lekker en wat is het elke keer een feest!

Donderdag betekend pas om 3 uur beginnen dus lekker mijn tijd nemen voor alles! Dit betekende ook mijn eerste dag school in de avond. Wat wel een goede tip was van Marjan was om alvast overdag bij licht de route te rijden zodat ik weet waar ik kan parkeren etc. Dus dat gingen wij maar doen maar goed ook want ik dacht oké ik weet het en kan nu dezelfde weg terug, want die is ook lekker makkelijk. Helaas, pindakaas (ohh men ik mis de nederlandse pindakaas, dat ff tussendoor hihi). Het was dus One Way dus Esther heeft even leuk stukje tegen het verkeer in gereden, grapjeee... Terug weg is meer opletten en meer bochten maar ken het wel, zonder tomtom WOEHOE.
Dave was ook vroeg thuis en toen ik dacht oh bijna tijd om Lenka op te halen laat ik maar gaan ging Dave aan Marjan vragen wat precies het plan was voor vandaag. Dave moest namelijk in de avond weer naar werk. Marjan vond het leuk als Dave Lenka op zal gaan halen van school, uhm okee ook goed. Wel leuk dat hij aan mij ging vragen hoe en waar hij moest staan haha. Beetje jammer dat Lenka voor de rest ook beetje anti mij was.
Ik zou Nils gaan halen en Dave, wat ik niet echt goed vond, samen met Lenka Marjan. Dave en Marjan zouden samen gaan eten maar aangezien Lenka mee wou dacht ik niet dat Dave eerst terug zou komen om haar af te zetten. En inderdaad.. ik kreeg een bericht van Marjan dat ze Lenka mee namen met eten en of ik oke was met Nils. Natuurlijk, ik en Nils zijn echte vriendjes!
Het bleek dat Lenka tijdens het eten bijna niks had gegeven en ook lekker dwars was.. Ergens was ik blij dat ze dat ook bij haar ouders heeft.
Toen was het alweer avond tijd voor mijn eerste klas, best spannend! De leraar is echt raaaaaaaaaaar en eng en ook wel vies haha. We zullen in totaal met 8 mensen zijn maar waren vandaag met 4. Het was nog maar een kleine introductie en hebben ook huiswerk gekregen voor volgende week; een introductie speech over jezelf. Niet lastig, hoeft ook maar 2-3 min, maar blijft huiswerk dus dat betekend UITSTELLEN.. Jup nu nog steeds niet gedaan terwijl ik mijn vrijdag ochtenden ervoor wil gebruiken...

Vrijdag was dus mijn plan om huiswerk te doen maar ik had nergens zin in. Was ook nog steeds niet echt topfit en moest nu ook veel hoesten, het was een hoest van; jij hebt straks lekker geen stem! Ik besloot maar om mijn bed te verschonen en mijn was te doen om vervolgens weer in bed te duiken met mijn laptop. Wat was dit een lekkere luie ochtend! Voor ik het wist moest ik mij aankleden omdat het al bijna 3 uur was en ik Lenka moest halen. Wat genoot ik van de terug reis... Lenka heeft geen woord gezegd! Ze kwam al stil/sip uit school. Thuis begon ze meteen naar de keuken te lopen omdat ze een koekje of yoghurt wou. Ze eet niet veel en allemaal geen fruit maar snacks, ja snacks gaan er wel in. Marjan en Dave vinden ook dat dit moet veranderen hoewel Dave makkelijk is in toegeven en Marjan nu beter een grens stelt. En Esther? Tja Esther is de boze wolf voor haar, denk ik, erin want van Esther MOET ze eerst fruit eten voordat ze iets anders moet. Dat is helemaal niet leuk/eerlijk dus gaan we maar weer struggles hebben. Dave kwam vroeg uit en hoorde Lenka ook uit haar plaat gaan. Hij zij zelfs; laat haar maar even uitrazen, DANK U!!
Zoals mijn hoest het al aangaf had ik ook helemaal geen stem dus heel erg boven Lenka haar gehuil uitkomen of stem verheffen lukte niet..
Dave ging weer met Lenka Marjan ophalen en daarna eten en ik ging mijn vriend ophalen.
Marjan vertelde mij dat Lenka er best mee zat dat ze in time-out zat. OKe gelukkig maak ik wel indruk op Lenka.
De avond was wel weer oke met Lenka, hebben samen een beetje geknutseld en weer Bumba gekeken.

Zaterdag moest ik om 9 uur aanwezig zijn. Het plan was dat ik Nils mee zou nemen naar de mall en Dave met Lenka boodschappen ging doen zodat Marjan de belasting in orde kon maken. Zo gezegd zo gedaan. Marjan was ook goed opgeschoten totdat wij langzaam allemaal weer thuis kwamen haha.
Samen met Lenka nog cupcakes gemaakt hoewel, tja heel verrassend, Marjan er wel bij moest zijn. Waarschijnlijk vond ze het niet eerlijk van mij dat ze de lepel met beslag niet mocht aflikken om vervolgens weer in het beslag te dopen. Tja sorry je moet ze wel het goede leren, de laatste hap is nog over te praten..
's Middags zijn we naar de dierentuin geweest. Deze is hier gratis en dat lieten de dieren je merken ook.. We hebben welgeteld 1 panda(die dieren zijn om te knuffelen!), 2 zebra's, 2 wolven, 4 zeehonden, 2 otters en wat dieren in het kinderboederij gedeelte gezien. Wat wel grappig was is dat er een koe was die Tulip heet.
Er was ook een draaimolen, zoals Lenka hem noemt; a horseman, dus daar moesten wij natuurlijk ook op. Ik mocht met Nils, Marjan word duizelig, wat vervelend voor Esther hihi.
Na wat in de buurt te hebben gegeten, bij thuiskomst lekker in bad gedoken met mijn boek. Hoewel duiken... het bad is hier lager dan in Nederland dus lekker in een bad liggen is het ook niet. Heb ik eindelijk een eigen bad... haha. In bed verder gelezen om vervolgens al om half 10 te gaan slapen, dat was best lekker!

En voor je het weet is het weer zondag en weet je dat je in de avond een blog moet schrijven. Ook al heb je er geen zin; hij word altijd te lang ( je zal het elke week maar trouw lezen).
Deze morgen werd ik al 8 uur wakker maar niet gek als je al om half 10 sliep haha. Samen met Fenna hadden wij het leuke plan om 2 uur achter elkaar te sporten; Body pump en Turbo kick. Nou dat heb ik geweten, de focus voor Turbo kick was wel beetje weg haha en mijn benen laten ook goed weten dat ze er zijn.
In de auto naar de YMCA dacht ik; Ohhh het weer ziet er zo lekker uit en ik zit in de f*cking auto om te gaan sporten terwijl iedereen aan het fietsen of hardlopen is. Ik ga lekker ook hardlopen aan het einde van de middag..
Dat werd dus een stukje lopen met Lisa naar de brandweer. Er staat daar een stuk overgebleven steunpilaar van het WTC. Op de grond liggen stenen met namen van brandweerlieden uit de omgeving die zijn omgekomen.
Aan het einde van de middag hadden we afgesproken met Sophie in Bethesda; plaatsje met veel restaurantjes en is geloof ik ook wel in het midden voor Sophie en Lisa en mij. Gezellig met ze 3e wat gegeten, het is altijd leuk met die meiden ze zijn super aardig. Denk elke keer; jammer dat Lisa gaat verhuizen in mei (omdat ze bij mij aan de overkant woont).
De avond afgesloten in de Target omdat er blijkbaar M&M's zijn van witte chocolade en Lisa alleen witte chocolade lust. Dat werd dus meteen 6 zakken in slaan.. en natuurlijk nog meer wat niet op de planning stond haha.

Ik bedacht mij dat jullie helemaal mijn adres niet weten. Aangezien jullie allemaal wel het idee hebben om mij een lief kaartje te sturen of een foto of een pakketje of gewoon nieuwschierig zijn zal ik mijn adres wel geven;

3918 Denfeld Court
Kensington, Maryland, 20895
United States.

Hou er rekening mee dat het ongeveer 2 weken duurt voordat een kaartje aan komt (denk aan mijn verjaardag ofzo hihi, ps die is 15 juli, dus je bent nog op tijd haha).
Wil je een pakketje sturen; geen vlees of surprise eieren; om een of andere reden denken ze dat de surprise erin gevaarlijk is...

Denk dat jullie nu wel weer een week vooruit kunnen..
Alvast weer onwijs bedankt voor het lezen en blijf reacties sturen; heb ik ook weer wat om te lezen!

Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 46714

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: