Spring break, DC, sunburn - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Spring break, DC, sunburn - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Spring break, DC, sunburn

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 April 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Elk weekend blijf ik maar lui dus elke keer is het weer, oh wacht vandaag niet vergeten een blog te schrijven haha maar hier komt hij weer hoor;

Maandag; pff tja jaa maandag... Lenka had nog steeds vakantie, nu de volle week, en het was ook lekker weer. Elizabeth vroeg of we vandaag weer zouden meeten met de kinderen, altijd gezellig. Aangezien het ook lekker weer was hadden we gepland om naar de Zoo te gaan. Oké tijd om met elkaar te meeten afgesproken, broodjes maken, yoghurt pakken, fruit pakken, appelmoes squeezer pakken en in de koeltas, ja had ook een koelelement erin haha. Drinkflessen vullen met water, luiertas pakken even alles checken, oke nu moet ik alles wel hebben. Kids in de auto, spullen in de auto en nog de andere stroller pakken, dan kan Lenka ook soms zitten/staan. Daar gaan we dan op naar de Zoo. Elizabeth had mij al getext en zei dat het erg druk was en ergens op de laatste parkeerplaats stond. Nou ik heb het geweten dat het druk was! Duurde een uur voordat ik ongeveer bij het einde van de parkeerplaats was en denk maar niet dat ik toen een plek had. Nee, die lieve mensen stuurde je gewoon de wijk in!! Hoe moet ik hier ooit een plek gaan vinden half op een heuvel waar alles ook al vol staat en waar ik nooit kom.
Ik zal eerlijk zijn ik was kwaad/geirriteerd alles! Nils die was al in slaap gevallen en Lenka was ook erg slaperig dus zei; doe maar 1 oog open en 1 oog dicht. Voor ik het wist sliep die dus ook, is beetje truc om haar in de auto in slaap te krijgen haha. Zit je dan zwaar geirriteerd in de auto om gezellig naar de Zoo te gaan met ook nog 2 slapende kinderen en ondertussen ook ergens zijn beland waar je onbekend bent. TomTom maar gepakt en besloten om naar huis te gaan. Elizabeth was ondertussen maar al de Zoo in gegaan en had haar vertelt dat ik maar terug naar huis ging.
Had Lenka vertelt dat we een picknick zouden doen in de Zoo dus toen ze wakker werd en wist dat we thuis waren was ze wel wat teleurgesteld.
In totaal heb ik 2 uur in de auto gezeten en had ik niks bereikt, nouja ik was weer thuis..
's Middag dus naar de speeltuin geweest om een kleine picknick te houden en lekker te spelen. Na ongeveer een uurtje begon het een beetje te regenen.. Fijn, kids in de auto en dan maar naar huis. Daar even wat gespeeld. Gelukkig werd het weer lekker weer dus maar even naar de speeltuin geweest bij de school. Daar heeft Lenka even lekker gefietst en ging echt goed, ze kijkt nogal graag om haar heen. Lenka; "Would dadda be proud of me?" Ik; Ja zeker en ik ben ook trots op je. Eenmaal thuis zei Lenka; "Dadda I did good biking are you proud?" De reactie van haar vader was nog mooier; "Ofcourse, dadda would be more proud if you did a poopie on the potty". Tja daar word ook nog steeds langzaam aan gewerkt.
's Avonds had ik weer met de nieuwe Poolse au pair afgesproken, wou bijna Duitse type maar nee dit keer geen Duitse!! We hebben weer even lekker rondje gelopen en wat gepraat!

Dinsdag; Marjan wou graag naar haar werk fietsen alleen Lenka dacht daar even anders over. Uiteindelijk heb ik Marjan afgezet op haar werk samen met de kinderen haha. Eenmaal thuis moesten we ook nog allemaal ontbijten, ach was pas iets van half 8/ kwart voor 8 haha.
Daarna naar een nieuwe speeltuin geweest waar ook een horsesman (draaimolen) en trein is dus klinkt al helemaal goed! Tja natuurlijk ben ik er weer voor 10 uur dus draaimolen en trein nog dicht. Gelukkig zaten we nog in de auto dus klein stukje verder gereden naar de parkeerplek van de speelplaats. Wauw wat is het daar geweldig! Het is nog vrij nieuw want zijn nog druk bezig. De speeltuin is beetje in kleinere speeltuinen opgebouwd op leeftijd. Je kan daar spelen van denk 2, oke Nils speelde ook dus 1,5-12 jaar. Je schuift alleen wat speeltoestellen op haha.
Genoeg schommels, glijbanen en andere dingen. De zandbak was toch wel de grote hit! Overgens de eerste zandbak die ik heb gezien bij een speeluin. Lenka was helemaal weg van de kameel die daar stond, ze dacht dat het een paard was haha. Heeft daar heel lang op gezeten en mee gespeeld, heel lief. Nils die was als de dood voor de kleine wipwap toestellen, ze hadden een hond (Clifford, die grote rode hond) een dino, kikker en geloof nog 1. Na beetje tegensputteren en schreeuwen ging hij er toch op maar wat was hij bang haha. Eenmaal erop vond hij het leuk en moest hij meteen de andere ook proberen, gek kind ook haha.
Toen was het nap tijd.. Kan je zeggen dat ik er de laatste dagen wel tegenop zit met Nils maar vandaag zou ik het WEER anders doen haha.
Matras van zijn bedje naast zijn bed gelegd zodat hij daar zou gaan slapen als ik hem inwikkelde. Nou denk maar niet dat hij dat wou. Oke, dan maar naar het bed van papa en mama. Samen met hem op het bed gaan liggen, hem zijn melk laten drinken en ik lag met mijn ogen dicht.
Bleef net zo lang met mijn ogen dicht totdat hij in slaap viel. Natuurlijk had hij het idee dat hij weer het bed uit kon na zijn melk en kwam Lenka even storen. Dit keer duurde het maar 20 minuten ofzo voordat hij sliep dus dat is wel lekker snel!
Na ongeveer 50 minuten werd ie weer wakker en begon natuurlijk te huilen. Op mijn armen genomen want wou niet echt meer liggen. Toen is hij bij mij in slaap gevallen en heb ik hem maar op de bank gelegd. Soms werd ie wakker zag die mij en ging die weer slapen, prima! Toch bijna 2 uur geslapen ik was blij!
Voor zo ver ik weet hebben we in de middag gewoon binnen gespeeld, ben het een beetje kwijt haha. Ohnee ik ging met Nils alleen naar de speeltuin want Dave was thuis gekomen en Lenka wilde bij papa blijven. Ook goed heb ik meer aandacht voor Nils.

Oh oh dit word weer een lang verhaal... Met dank aan de Zoo haha. Was nu iig wel Zoo moe dus wou het deze week maar niet weer proberen, sorry kids!

Woensdag; is eigenlijk nu wel story time dag! Elke woensdag ga ik wel, denk dat het goed voor Nils is ook al pikt ie er niet echt heel veel van op behalve dat hij weet dat hij dan altijd een snack krijgt haha. Dit keer was ik dus ook met Lenka erbij. Ze vond het heel leuk en zat ook goed stil! Dit keer vond ik de boeken zelf ook heel erg leuk, het laatste boek van de serie speelde zich ook deels in Nederland af, hoe toevallig!
Daarna nog even in de boekwinkel zelf rondgelopen, denk aan een hele grote bruna. Uiteindelijk een boekje voor Lenka, twee kado's en een bordspel gescoord. Kwam ik er ook achter dat ik ook met de telefoonnummer van Dave 10% korting kan krijgen, beterrrrr!! De vrouw achter de kassa doet normaal story time en herkende mij al, oeps haha!
's Middags Nils beetje "geplaagd" om hem boven zijn bedje te houden maar denk maar niet dat dat nu zijn vriend is! Meteen doorgelopen naar het bed en daar weer hetzelfde; flesje geven, ik mijn ogen dicht, flesje aanpakken en voor je het weet slaapt Nils. Ook dit keer kwam Lenka er weer tussen, ze was mij "kwijt". "ESTHER come upstairs NOW, ESTHERR" Ahhww, ik reageerde niet omdat Nils net half in slaap ging. Lenka riep alleen maar omdat haar melk op was zodat ik haar flesje moest aannemen.. 1 tel later kwam ze natuurlijk weer dat ze moest plassen, lang leven de potty!
Nils was nu na een uur wakker geworden maar sliep nu wel weer snel nadat ik weer even bij hem had gelegen voor een ander uur, YES!
's Middags ging ik weer naar Wheaton park, speeltuin met de draaimolen en trein. Ook dit keer was de draaimolen en trein gesloten, had ik nu kunnen weten. Ik hoorde een vrouw dinsdag zeggen; normaal is hij alleen in het weekend open maar vandaag ook vanwege spring break. Gister kwam inderdaad de ene schoolbus na de andere aan met kids... Doet mij ook denken aan een grappig jongentje. Er loopt een houtenpad zig-zaggend naar "beneden" en al die kinderen rende daar op hoorde je dat jochie; "Wauw this is soo much fun!! This is sooo much fun". Moest wel even lachen hij moest nog beginnen met spelen, wel lief.
Dus zoals ik al zei haha geen draaimolen en trein dus het werd weer, ongepland, de zandbak. Als ik dat eerder wist had ik wat spullen uit onze zandbak mee genomen. Gelukkig was er een ander meisje die hetzelfde idee had haha. Dit keer had ook Nils het rennen op het houtenpad ontdenkt, helaas. Want het pad licht hoger en gaat beetje omhoog dus ik moest ook achter hem aan zodat hij niet zou vallen/ te ver zou gaan/ kwijt zou raken. Gelukkig staat er een ijzeren hek zodat ik een oog op Lenka kon houden. Al met al was het weer een geslaagde middag want de zon begint ook gezellig mee te doen!
's Avonds weer naar Zumba gegaan maar mensen kinderen wat was het daar warm niet normaal!! Gewoon de 2 deuren naar buiten op een kier gezet omdat de ventilator niet echt veel hielpen, er hangen er aardig wat!

Ohja had weer post!!! Jaja de postbode kan mijn huisje hier vinden! Dit kaartje was via internet verstuurd en was er binnen een week ipv 2 weken als het een hand geschreven is, hint hint hint?!?!

Ouwe hoer dat ik ook ben..

Donderdag; EINDELIJK WEER UITSLAPEN! Jaja ik werd gewoon om half 9 wakker!! Dat is uitslapen! Lenka was vandaag ook bij Yanzi, de daycare waar Nils naar toe gaat. Hoefde ze dus niet bepaald vroeg op te halen van Marjan.
De house cleaning kwam vandaag ook weer dus dat betekend ook voor mij; actie! Bed afhalen, wassen, bed opmaken, was in de droger, andere was er iets later in, schone lakens opvouwen, andere was in de droger...
Maar mensen wat was ik ook weer lui vandaag. Wonder boven wonder was mijn speech vanavond al af hoefde maar een paar dingentjes te maken dus dat heel laat ook maar gedaan haha.
Ik was zelfs te lui om het huis uit te gaan zodat mijn kamer weer gezogen zou worden. Nu op zondag moet ik dat dus nog steeds zelf doen... Komt morgen wel, komt morgen wel... (tja mam niks nieuws he, blijf nog wel hetzelfde haha)
Rond half 5/ 5 uur maar de kinderen opgehaald. Lenka had zich ook prima vermaakt en bleek heel erg geintresseerd te zijn in de baby's.
Yanzi vroeg af hoe Lenka sliep, nou ze heeft graag een knuffel en speen maar Nils heeft dat echt niet, zei Marjan. Toen kwamen wij er dus achter dat Nils wel iets heeft waar die gek op is. Yanzi vertelde Marjan; "Nils loves his blanked" Okee top!! Weten wij dat nu ook weer, daarom wijst hij er dus soms naar haha. Hij heeft het hoekje van zijn deken graag tegen zijn wang haha.
Op "school" waren we maar met zn 3e in totaal. Ik zat daar en dacht; tja echt vooruit ga ik niet. Na mijn speech; Ja je boekt vooruit gang en dit keer was je speech ook goed klein. Ze vonden het zelfs een goede marketing speech, uhm mama hoezo ik een kind van jou haha.

Vrijdag; Ja vrijdag gingen Marjan en ik, plus Lenka weer naar de MVA, weer een poging voor mijn rijbewijs. Weer een poging om te zakken! Dus daar gaan we het ook gewoon even verder NIET over hebben, scheelt lezen, hihi!
Op de weg naar huis gezellig even ergens wat gegeten, was toen ongeveer half 11 en had nog niet bepaald ontbeten haha.
Marjan had mij afgezet en ging door met Lenka naar een, ja hoe zal je het noemen... Ze had een beeldje geschilder en Marjan 2 puzzelstukken van porselein die ze later glazuren en bakken, volgende week kunnen ze het halen. Je kan er van alles beschilderen, van borden tot beeldjes tot je eigen eten en drinken. Ja je kan daar ze maar een hele picknick houden! Je mag je eigen eten en drinken meenemen en zelfs wijn!! Maar die waren dus gezellig samen op pad en denk dat ik daar zelf ook nog een keer een kijkje ga nemen.
Dave kwam later in de middag ook thuis. Dave en Marjan zijn toen samen gaan fietsen en ik hoefde pas te beginnen met "werken". Geloof mij het voelt nog steeds niet als werk haha. Ohnee Marjan ging alleen want Dave was te lang aan de telefoon haha.
Samen met Lenka even in de zandbak gespeeld want het was weer lekker weer. Toen ging ik maar Nils op halen maar Lenka wou niet mee. Zij bleef dus thuis bij Dave.
Nils opgehaald en was lekker weer om raampje open te hebben en zonnenbril op en gaan... Tja ik heb het zo zwaar en jullie maar in de kou, hihi.
's Avonds weer eens met de kinderen gegeten, PIZZA! Wauw dit was de raarste bezorgen OOIT! Klopt ie, dus ik doe open, begint die man; "Oh you must be the au pair, where are you from here is your food enjoy!. Ziet hij de fietsen; "Oh is one of thoose bikes your" Uhm nee.. Nou doeii he ik heb honger. Dus...
Lekker pizza gegeten en Nils had nog een stukje in zijn mond of hij vroeg al om een ander stukje en Lenka vond hem niet zo lekker. Precies dat k dacht ; Ohh deze pizza's blijven zo goed zei Lenka; "I don't like the pizza" WHAT! haha.
Dave en Marjan gingen samen eten en wat boodschappen doen. Toen ze thuis kwamen vertelde Dave dat die rare pizzabezorger hem gewoon terug gebeld had!! Moet niet gekker worden.. "Ohh thank you so much for the tip, I really appreciate it.." Well okay...

Zaterdag; wist wel dat ik moest werken want zeiden niet dat dit weekend mijn vrije weekend zou zijn voor deze maand. Alleen ik wist niet hoe laat.. Ach gelukkig was ik al om 4 uur wakker... dus om half 8 maar even gesmst of het goed was als ik rond 9 uur boven zou zijn. Tja zij waren gewoon 1 verdieping boven maar was nog wel beetje lui en hoorde dat ze wakker waren. Dit keer lekker een douche genomen om wakker te worden om 9 uur begonnen met "werken" en een kwartier later waren we al buiten! Papa en mama gingen fietsen dus Lenka ging ook even fietsen! Na 10 rondjes voor het huis verplaatste wij ons naar de zandbak. Het was nog wel wat fris maar de zon was er al en was wel lekker.
's Middags zou ik Fenna, duitse au pair waar ik normaal mee sport maar wat al een tijd geleden is, ontmoeten bij de metro. Een vriendin van haar uit Chicago was nu bij haar en moest even sightseeing in DC doen. Top zie ik ook meteen alles ipv alleen het witte huis haha.
Oke even zien of ik alles nog weet wat wij in 4 uur hebben gezien, incl een break; Capitol, national mall (waar alle museums zijn) washington monument (helaas in steigers), Jefferson memorial, Lincoln memorial, WW II memorial, Vietnam memorial, South Korea memorial, Cherry blossum (is nu grote trek), White house. Geloof dat dat het was miss vergeet ik iets... Het was ook heer-lijk weer en, sorry, ik ben zelf een beetje verbrand!
's Avonds was er een vuurwerkshow, wel 20 hele minuten, vanwege de cherry blossums wat ook opening van toeristen seizoen betekend. Geloof het of niet maar de souvenier shop is ook in de ban van de cherry blossums en zelfd op de poortjes van de metro zitten er stickers van cherry blossums op! Okee moet toegeven ziet er mooi uit.
Ze groep duitsers ging daarna nog door naar de film maar ik vond het mooi geweest voor vandaag. Ohja, beetje jammer dat ik ze soms kan begrijpen en ook korte duitse dingen ga zeggen haha.
Dat was een lang maar zeker geslaagd dagje, nu weet ik iig wat ik de andere moet laten zien als ze hier zijn!

Zondag; een andere luie dag! Was alweer om half 8 wakker.. Uitslapen waar ben je?? HAd geen zin om te sporten omdat ik lui was, en heel verrassend, spierpijn had ik mijn kuit.
Uiteindelijk mijn luie reet in beweging gezet richting, jawel tijd niet gezien of gehoord, de mall! Wou jurkjen kopen omdat het lekker weer word maar niet echt kunnen vinden, Wel aantal oorbellen gekocht, helemaal happy!
Weer terug waren de kids met PAPA naar de speeltuin en ging mama fietsen. Papa had in de ochtend al gefietst. Wat een heerlijke rust.
Maar weer eens met mama geskyped, zit ze dan allen in dat grote huis hihi.
Het weer was vandaag ook heerlijk en wou ook nog wel wat beweging doen dus besloot om te gaan hardlopen. Het is al ongeveer meer dan 3 maanden geleden sinds dat ik echt heb hardgelopen. Moet zeggen dat ik trots op mijzelf ben. Heb een rondje gedaan die ik al eens met Marjan heb gelopen, wat een uurtje duurt, en deed daar 25/30 minuten over! Heb gewoon aan 1 stuk gerend geen pauze's genomen, geen seconde stil gestaan! Zelfs niet voor het stoplicht, gewoon in beweging! Wel fijn om als kers op de taart even de heuvel naar je huis nog op te moeten.. ook die gewoon gerend en niet gelopen, YEAH!
Was wel beetje te warm gekleed met lange broek en shirt met 3/4 mouwen, gelukkig was er plek op mijn gezicht om te verbranden, alweer.
In de avond lekker rustig aan gedaan, word ongeveer standaard planning in het weekend haha.

Benieuwd wat volgende week gaat brenen, in ieder geval heeft Lenka morgen gewoon weer school dus heb ik ook iets meer rust!

En ohja voor de mensen die mijn adres zijn vergeten speciaal nog een keer;
3918 Denfeld Court
Kensington, MD, 20895
UNITED STATES

Hihi collega's trek morgen maar extra lang uit om dit te lezen plus dinsdag om het te bespreken! Blijf het leuk/grappig vinden dat jullie elk verslag bespreken!
Natuurlijk ook alle andere trouwe lezers super bedankt voor alle leuke reactie's en weekelijkse interesse!

Write you next week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 2213
Totaal aantal bezoekers 46715

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: