FOUR MONTHS! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu FOUR MONTHS! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

FOUR MONTHS!

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 Mei 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Tijd vliegt als je het naar je zin hebt. En die tijd is ook zeker wel gevlogen want deze week ben ik hier al vier maanden. Alleen ergens na maandag, gaat de tijd nu even niet meer zo snel meer...

Maandag; moest ik gewon weer beginnen met werken. Rond half 8 was ik al boven bij de kids en Marjan. Lenka ging vandaag gewoon weer naar school. Weer even wennen en inkomen om bijna 12 dagen met mama te zijn geweest weer weg van haar te zijn. Nils hing nu nog meer dan voorheen als een aapje om Marjan heen.
Marjan bracht Lenka naar school en ik ging tegelijk met Nils naar buiten om even een rondje te lopen en het voor Nils en vooral voor mij draagbaarder te maken.
Aangezien het nog niet heel warm was ging ik na twee kleine rondjes weer naar binnen. Niet veel later kwam Marjan ook weer terug van Lenka weg brengen. Marjan had nog genoeg te doen van was tot opruimen dus ging ik samen met Nils en Jordy naar de speeltuin om vervolgens door te gaan naar zijn muziek klasje..
Na nog geen 5 minuten weer in de auto opweg naar huis was Nils out! Eenmaal thuis wou Marjan net de deur uit om Lenka op te halen van school. Nu kon ze dat mooi doen omdat ze morgen pas weer ging werken.
Met een oogje op Nils die nog lekker in de auto lag te slapen ging ik samen met Jordy zijn koffer inpakken..
Alle kado's van mij voor thuis moesten natuurlijk ook mee. Paste makkelijk omdat er nu geen berg snoep meer inzat wat hij had meegenomen.
Rond half 2 moest Nils naar de dokter omdat hij in Nederland een soort van zwemmersexceem heeft opgelopen (denkt Marjan). Ze zou Lenka mee nemen.
Voordat ik het wist was het weer tijd om Jordy naar het vliegveld te brengen.. De bijna twee weken waren gevlogen. Eerst ging ik natuurlijk ook nog de verkeerde richting op.. Gelukkig kwam ik er na 15 minuten ongeveer achter. Eenmaal aangekomen op het vliegveld nog een soort van aanvaring gehad op de parkeerplaats. Een zwarte, grote, geblindeerde auto ging uit parkeren dus dacht; mooi ga ik daar staan. Auto eruit, esther erin. Begint er een auto toch te toeteren en nog net niet tegen mij aan te rijden. Heb nooit kunnen zien dat er auto's aan de andere kant stonden. Opzich is het niet logisch op die parkeerplaats dat er van die kant auto's komen. Uiteindelijk had die meneer ergens anders geparkeerd, nog sneller dan mij. En moest ook nog even laten horen dat hij boos was... Ja meneer sorry dat ik het aller, aller, aller laatste plekje van de parkeerplaats heb ingenomen.. NOT... Soms hè Amerikanen...
Koffer ingecheckt en tijd om afscheid te nemen.
Op de terug weg natuurlijk WEER de verkeerde kant op gegaan, ben te eigenwijs om meteen de tomtom te gebruiken want denk dat ik de richtingen nu allemaal wel weet. Beetje naïef haha, als ik de weg in Nederland al amper weet, hoezo zou ik het dan in freaking Amerika dan wel weten? Alsof Amerika kleiner is haha.
Uiteindelijk maar de TomTom erbij gepakt en die werkt ook altijd heel goed mee.. Nou uiteindelijk, met geloof ik een mega omweg, ben ik thuis gekomen. Pff was het wel zat.

Dinsdagl; Vandaag ben ik alweer 4 maanden in Amerika! De tijd is snel gegaan maar nu Jordy weer weg is heb ik wel een dipje. Een deel vertrouwdheid en gezelligheid is nu weg. Weer terug naar mijn avondjes alleen... En weg met het "famillie" gevoel van gezellig in de avond spelletjes spelen. Nog maar 8 maanden te gaan en dan zit dit jaar erop!
Nils en ik waren deze morgen ook erg moe, Nils denk ergens nog wel een jetlag. Ik was zo moe dat ik er beetje misselijk van werd dus wou echt even slapen, gelukkig vond Nils dat ook niet bepaald een slecht idee. Samen hebben we lekker van 9-10.30 geslapen. Oepsie hihi, heerlijk!
Voordat ik het wist moesten we Lenka weer ophalen, dat is nog eens wat je noemt een snelle ochtend haha.
In de middag was ik van plan om naar "Lenka's" speeltuin te gaan. Even een ritje op de draaimolen, beter bekend als de horsesman. Het is denk ik 15 minuutjes rijden. Lenka was erg moe en voor ik het wist sliep ze ook. Als je kind niet in de auto ofzo wilt slapen of half slaapt maar nog net niet helemaal zeg tegen ze; Doe maar 1 oog open en 1 oog dicht. Voordat je het weet slapen ze haha, Lenka wel iig. Nils maar naar Lenka wijzen dat ze sliep hihi. Alleen niet veel later werd hij ook weer wat slaperig. Lenka had in de middag niet geslapen dus wou ik laten slapen. Dan maar naar een andere speeltuin waar Nils kan spelen en waar ik een oogje op Lenka kan houden.. Bijna bij die speeltuin aangekomen sliep Nils ook. Dat is nog eens een gezellig middagje haha. Besloten om expres voor niks wat verder te rijden zodat Nils ook iets meer in slaap was. Om daarna naar huis te rijden.
Dit was wat je noemt een slaperig dagje haha.
's avonds ingeschreven voor Spaanse les. Aangezien donderdag mijn speech class eindigt word wel tijd voor iets anders. Dus; een meisje uit Nederlands in Amerika gaat Spaans leren. Ach waarom ook niet he. Spaans is hier de tweede taal dus kan geen kwaad! En heb ik ook meteen weer meer uren voor als ik eventueel wil verlengen. Als ik Spaans heb afgerond hoef ik nog maar 19 uur voor school en dan kan ik verlengen.
Mijn spaanse les begint 3 juni en is, als ik het goed heb, elke maandag en woensdag twee uurtjes. De laatste les is op woensdag 17 juli. Voor de snelle/slimme rekenaars; Ja ik heb mijn een na laatste les op mijn verjaardag!

Woensdag; was het weer tijd om eens lekker vroeg met zijn alle in de auto te zitten. Marjan bracht Lenka naar school terwijl ik weer met Nils in de auto wachtte. Om daarna Marjan op haar werk af te zetten. Weer thuis heb ik gezellig met Nils en de blokken gespeeld. Hij is nog wel wat aanhankelijk want moest wel op mijn schoot zitten. Soms is dat wel fijn/lief.
Aangezien het woensdag was was het ook weer tijd voor story time. Het duurde ongeveer een half uur voordat ze begonnen dus tegen die tijd was het klaar met stil zitten voor Nils. Prima, hij heeft zich tot die tijd toch netjes gedragen. Dan maar even beetje de winkels rond.. Voordat ik het wist sliep Nils in de kinderwagen, met zijn hoofd naar voren haha. Als je zijn hoofd naar achter legt gaat hij vanzelf weer naar voren haha.
's Middags had Nils geen zin om te slapen en had ik een uur nodig om Nils in slaap te krijgen. Hij was wel echt moe maar wou niet slapen, Lenka die elke keer naar mij toe kwam hielp ook niet bepaald mee!
's Middag lekker in de tuin gespeeld aangezien de temperatuur lekeer begint te stijgen.
's avonds ein-de-lijk weer eens tijd om naar de sportschool te gaan voor Zumba. Nou en dat voelde ik gelijk tijdens de les! Mijn rug die weer vast ging zitten en spierpijn die op kwam aan de binnenkant van mijn benen.

Donderdag; zoals gewoonlijk weer genoeg op de planning en zoals gewoonlijk twee keer knipperen met mijn ogen en het is tijd om Lenka om 3 uur op te halen. Eigenlijk moest Alberto, de schoonmaker, vandaag komen maar die komt morgen. Om maar in mijn ritme te blijven wel even een was gedraaid. Ondertussen ook druk bezig met foto's aan het uitzoeken om af te laten drukken. Daarnaast was ik ook lekker op Skype met Jordy, eindelijk heeft die geen last meer van zijn jetlag haha.
Nadat ik Lenka van school heb opgehaald hebben we lekker gekleurd, was echt een gezellige middag. Beetje kletsen, kleuren en een lekkere snack.
Dave en Marjan gingen gezellig ergens samen eten, want donderdag is immers mijn lange dag. Met klein beetje moeite Lenka mee gekregen om Nils op te halen. Ik had Lenka echt NET maar dan ook NET 1 tel in de auto toen Marjan aan kwam rijden om Dave op te halen. PFFF gelukkig had Lenka Marjan niet gezien anders werd het nog leuk.
's avonds met de kinderen gegeten, nouja, eerst de kinderen en toen ik. Lenka die zit in een groeispeurt want drinkt ineens heel veel maar eet ook super goed! En Nils blijft een klein vreetzakje hihi.
En dan was het ook ein-de-lijk tijd voor mijn laatste speech klas. Was er ook wel een beetje klaar mee want zat best veel voorbereiding in. Vorige week zei een voruw; ja je moet er volgende week dan wel echt zijn hoor! Alleen zij en ik waren over voor vanavond. Kom ik daar, is zij in geen velden of wegen te bekennen! Hebben een half uur gewacht maar nog steeds geen teken van leven. Uiteindelijk met de video begonnen die de leraar klaar had staan, hij heeft iets met video's en hand outs... Die video duurde gewoon 1,5 uur!! Zit je daar alleen met die enge gozer... Toen waren er nog 5 minuten over voordat de klas over was. Ja dan mag je je speech doen. Uhm.. sorry meneer maar dat ga ik niet doen als er niemand is. Okay, it's up to you! Uiteindelijk speech niet gedaan! Hè maar ik was er wel!
De klas begon met 6 mensen, waarna na les 1 al 1 persoon was afgevallen. De laatste 3 weken kwam iemand anders al niet meer en bij de laatste les konden er 2 mensen niet aanwezig zijn, waar uiteindelijk ik er alleen was! Nu wachten tot ik dat certificaat in de brievenbus krijg. Heb ik wel mooi even in the pocket!

Vrijdag; weer een dagje verder aan mijn foto's. Uiteindelijk door al mijn mappen geweest en een selectie gemaakt. Ondertussen was Alberto ook gearriveerd dus was het maar weer eens tijd om weg te gaan. Op naar Montgomery College om mijn boek te halen voor Spaans. Nou dat heb ik geweten ook.... Ben meteen 77 dollar lichter!! Goedemorgen.. Er zit dan wel weer een cd-rom bij. Bedenk mij alleen net dat ik er niks mee kan haha. Dan maar op de laptop van Dave en Marjan.. Wel grappig om daar op de campus rond te lopen. Iedereen die zijn boeken inleverd en, hoe heet dat ook alweer, die jurken haalt voor de diplomering.
Alberto was al weer weg toen ik thuis kwam en ook mijn kamer was weer netjes, woehoe!!
Gezellig weer even met mijn beste vriendin geskyped die bij mijn liefste buurmeisjes aan het oppassen was! Super leuk om die meiden ook weer even te zien, gelukkig zijn ze nog niet echt veranderd!
Met Lenka lekker getut en haar nagels gelakt. Mevrouw moest natuurlijk wel 5 verschillende kleurtjes.. haha. Vervolgens wat lekkers gehaald om bij Lenka's speeltuin te eten na een rondje op the horsesman.
En voor we het wisten was het tijd om Nils op te halen bij de daycare.
Ook nu gingen Dave en Marjan samen wat eten en was het beter/makkelijker als ik rond half 5 niet thuis zou zijn. Dus vanaf de daycare meteen door naar de McDonalds om te eten. Het was nog best lekker weer dus dacht nou laten we dan nog even naar de speeltuin gaan.
Geloof het of niet, komen we daar aan zitten Dave en Marjan daar bij de picknick tafels. Ik had Dave zijn auto al zien staan, althans, ik ga een auto die bekend voor kwam; bekend type en kleur, bekende sticker en binnenkant kon ook wel kloppen maarja die verwacht ik hier niet snel. Uiteindelijk gezellig nog even bijna een uur met ze alle bij de speeltuin geweest haha. Aparte wending van de avond. Ze zaten daar echt net en wouden puzzelen voor een nieuw schema voor mij voor in de zomer.

Zaterdag; in de ochend weer even op de kinderen gelet. Op naar een speeltuin. Dave was al weg op de fiets en Marjan ging zich ook zo klaar maken. Onderweg naar de auto voelde we al wat spetters dus maar besloten om naar de speeltuin in de mall te gaan. Ik ben even niet meer in het gedeelte van de speeltuin geweest en er is 1 winkel open en wel 2 dicht...
's middags eerst nog even met papa en mama wezen skypen, dat is wel weer een tijdje geleden! Hadden aardig wat bij te kletsen en meteen even gedag gezegd voordat ze morgen middag naar New Castle gaan met Maaike en Michael voor hun 25 jarige huwelijk.
Na memorial day, 27 mei, gaan alle zwembaden hier in de buurt open dus wij gingen een kijkje nemen bij een zwembad in onze wijk. Al met al is die afgekeurd.. pas open om 11.30 en niet echt super fijn/veilig voor de kinderen en daarnaast ook duur. Lenka was erg moe dus Marjan bleef met Lenka daarna thuis en Daven, Nils en ik gingen door om boodschappen te doen. Ik ging maar mee om Nils beetje in de gaten/bedwang te houden maakt het voor Dave ook allemaal draagzamer haha.
En natuurlijk kon ik niet achter blijven om ook het Eurosongfestival te kijken. Hallo! Weer in de finale sinds 9 jaar!! En eindigen op nummer 9. De beste plaats sinds 14 jaar. Toen ze alle landen lieten zien, en ondertussen met iets anders bezig was, keek ik op bij het nummer van Anouk. Het was van, hè wie is dat? Leek alsof ik niet eens meer naar het songfestival luisterde. Super trots op hoe ze het heeft gedaan, ondanks dat ik al fan van haar ben. Zie dit volgend jaar maar te overtreffen Nederland!

Zondag; dit weekend was echt weer eens een keer ouderwets een lui weekend. Helemaal niet erg na een super leuk maar ook drukke tijd. Heerlijk even lui zijn. Heb vandaag foto's laten afdrukken en eindelijk in mijn fotolijsten gedaan. En omdat ik toch al bezig was heb ik ze ook meteen in mijn kamer op gehangen. Eindelijk wat foto's in mijn kamer! Ach heb maar ongeveer 70 foto's laten afdrukken dus ga zeker zorgen dat er nog veel meer foto's komen te hangen. Al dan niet los dan wel in een foto lijst. Van de week maar eens kijken of de Hallmark winkel nog leeft met 75% korting haha.
En dacht dat ik deze avond zou afsluiten met een heerlijk lang avondje lezen alleen het is ondertussen alweer half 10 dus word toch minder lang denk ik haha. Ga zo ie zo lezen want heb nog genoeg andere, leuke, boeken die op mij staan te wachten!

Hoewel deze week zijn ups and downs had omdat ik echt wel mijn vrienden nu mis heb ik ook genoeg andere meiden leren kennen via Facebook. Ook van andere organisatie's die bij mij in de buurt wonen en ben zeker van plan om wat af te spreken met wat meiden. Zo zijn mijn avonden ook niet meer saai en gaat de tijd ook sneller.
Dat is ook deels een reden dat ik nu denk; het is super hier en geniet van deze enorme kans die ik krijg en wat ik ga mee maken, MAAR de avonden zijn niet super leuk, daarom denk ik ook heel erg dat ik niet zal gaan verlengen.
Over iets meer dan 8 maandjes weer lekker richting huis naar mijn vrienden en famillie, genoeg dingen die ik thuis wil doen en heb te doen. Hopelijk kan ik dan ook weer lekker terug naar mijn oude baantje. Het goede oude leventje oppakken.
Voor nu zijn dat gedachte's en ga ik hier nog volop genieten!

Ben super blij met alle steun en lieve, verwarmende berichtjes. Doet mij heel erg goed!

  • 20 Mei 2013 - 09:35

    Joke.:

    He Es. Je heb ons weer lekker bijgepraat, en een dippie? Mag je ook met ons delen hoor, geeft niks.
    En de deur van WK staat nog steeds open je. Ik moet vandaag (tweede pinksterdag) met peet werken
    dus dat wordt weer gezellig. Volgens mij gaan we appeltjes eten. nou wijffie succes met alles dikke xxx
    Jook.

  • 21 Mei 2013 - 17:46

    Patries:

    Hi lief nichtje

    Van de week al je blog gelezen en toen las ik dat je de koffer van jordy vol had gestopt met cadeautjes vanuit USA. Helemaal niet verwacht dat er ook een cadeautje voor mij tussen zat. Wat ontzettend lief van je! De oogjes zijn echt ontzettend grappig! Echt te schattig. Ik ga er zeker wat leuk van maken en stuur je de foto's wel door!

    Ben blij om te lezen dat je nog vollop geniet. Het gemis van iedereen in Nederland kan ik me goed voorstellen, maar gelukkig hebben we tegenwoordig facebook e.d. dus blijf je van (bijna) alles op de hoogte van iedereen. Als je terug komt gaan we zeker weer wat eten in Haarlem.

    Geniet er nog van, voordat je het weet ben je weer in Nederland en mis je USA.

    Je foto's die je me app'ed van de mooie bruine busjes die daar rond rijden vind ik ook altijd er leuk om te zien!

    Liefs je Nicht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 46738

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: