Gymnastics, Capitol tour, some information - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Gymnastics, Capitol tour, some information - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Gymnastics, Capitol tour, some information

Blijf op de hoogte en volg Esther

24 Juni 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Dat ik hier al een tijdje ben blijkt ook aan het notitieboekje dat ik van mijn nicht heb gekregen bij mijn afscheid. Inmiddels is die vol en ben ik deze week begonnen in een nieuwe notitieboekje. Deze is alleen niet zo hollands als de andere!

Maandag; Lenka was nog steeds niet helemaal de oude. Ze was nog niet sterk genoeg om naar haar gym kamp/klas te gaan waar ze deze week naar toe zal gaan. Daarom bleef ze vandaag de hele dag bij mij!
Haar concentratie was ook aardig ver te zoeken. Ze wou beginnen met het maken van een vogelhuisje die ze voor haar verjaardag had gekregen. Nadat ik hem in elkaar had gezet en een paar verf strijken verder wou ze weer gewoon spelen. Vandaag had ik ook met Elizabeth afgesproken, een keer met Lenka naar de tweeling weer eens wat anders. Eenmaal daar aangekomen was Lenka wat verlegen en vond het een beetje gek dat er twee waren. Laat staan de twee bedjes in een kamer en de dubbele kinderwagen haha. Al snel gingen we naar de speeltuin nog geen 10 minuten bij de speeltuin wou ze al weer terug naar huis. Het is ongeveer 15 minuten lopen.. Dus maar proberen beetje te rekken. Eenmaal thuis (zoals Lenka zei; naar de baby's huis) was het nog geen 15 minuten later toen ze weer naar boven wou.. Ze had dus niet echt helemaal haar dag en zijn toen maar naar huis gegaan.
Ook slapen was geen succes ruim een uur geprobeerd maar wou niet slapen en was maar beetje wat op haar iPad aan het kijken en met de kat spelen. Nou vooruit dan maar niet slapen en weer met het vogelhuisje. De manier van verven bij Lenka is; kwarts in 1 kleur doen, als er geen verf meer op de kwarst zit niet, zoals wij normaal doen, hem nog een keer in de kleur dopen om meer te verven nee, in het water! En op naar de volgende kleur enz... Zucht haha.
Rond half 5 Nils opgehaald bij de Lenka wou in de auto blijven zitten, binnen 5 minuten ben ik altijd terug en doe de deur van de auto altijd op slot, ze was ook erg moe dus hoopte ergens dat als ik terug kwam met Nils ze zou vragen. Ik had het bijna goed, toen ik terug kwam met Nils vroeg ze of ze haar ogen dicht mocht doen. Thuis aangekomen sliep Lenka dus maar werd geloof ik al weer snel wakker.
's Avonds was het weer tijd voor Spaans. Als ik denk aan mijn vorige klas en aan deze klas dan ga ik nu elke keer met plezier naar de klas haha. Ik heb veel meer een klik met de andere mensen en het is ook gewoon gezellig!

Dinsdag; Lenka had vandaag genoeg energie en zin om naar de gym te gaan. Eerst hebben we samen Marjan afgezet op haar werk om vervolgens meteen door de rijden naar de gymnastics klas! Even gekeken bij de warming up van Lenka en niet snel daarna ging ook ik naar de sportschool! Heb mijn "programma" maar een beetje aangepast. Wil nu elke keer dat ik naar de sportschool ga eerst 30 minuten rennen (doel 5 km binnen 30 minuten renne) en daarna alle gewichten doen. Want anders word mijn conditie ook niet beter als ik alleen maar gewichten doe. Snel naar huis mooi de tijd om even te douche rustig zitten/lezen en dan weer Lenka op halen.
Had het lekkere idee om naar de burrito store quesedilla (tortilla met kaas van de grill) te gaan voor lunch. Vond Lenka ook wel een lekker idee. Na de gym was ze heel moe dat ze van 2 - 5.30 heeft geslapen!
Rond 4 uur was Dave thuis gekomen en had verwacht dat Lenka wel snel wakker zou worden. Rond half 5 ging ik Marjan ophalen om vervolgens weer naar de burrito store te gaan voor ons avond eten en daarna hadden we Nils opgehaald. Toen we weer thuis kwamen werd Lenka net pas wakker. Ik was helemaal verbaasd. Dat is geen nap meer te noemen haha.

Woensdag; Lenka had weer zin om naar de gymnastics te gaan en toen ik haar moest afzetten was ze ook heel makkelijk. Ze zei haar naam en liep zo naar binnen. Helemaal goed! Had niet heel veel kracht om weer te gaan sporten dus ben maar beetje gaan winkelen, is ook een soort sport haha.
Meteen doorgegaan om Lenka op te halen. Even lekker/goed gegeten en toen was Lenka weer moe genoeg om te slapen. Ook dit bleek weer een lange te zijn van half 2 tot ongeveer half 5! In de tussen tijd zat ik lekker op de bank wat te lezen, heerlijk!
En toen was het weer tijd voor Spaans! Als je het leuk hebt gaat het ook snel. Zijn nu op de helft van de hele curcus. *wat ook betekend dat ik bijna jarig ben, een na laatste les*

Donderdag; Lenka was heel laat in slaap gevallen gister en rond 6 uur weer wakker, dus niet in haar beste doen. Snel huilen en niet veel dingen waren goed. Toch moesten we gewoon naar gymnastics gaan. Al huilend, naja bijna krijsend, de auto in naar de gymnastics. Ze stond niet te springen om naar binnen te gaan maar er kwam een meisje aan van haar leeftijd dus dacht; jij moet ook die klas in. Oke Lenka, als dat meisje naar binnen gaat ga jij daarna ook. Zo gezegd zo gedaan! Tijdens de warming up stond ze maar een beetje en deed niet mee. Ik ging naar haar zwaaien dat ik weg ging, op naar de sportschool, ze zwaaide en begon mee te doen, helemaal goed! Op de sportschool weer 30 minuten gerend (je mag ook niet langer) en nu wat harder/sneller gerend dan voorheen. We gaan elke keer een tikje harder. Daarna de gewichten, viel allemaal best zwaar want ging ook niet zo snel allemaal haha.
Na zo'n korte nacht en gymnastics had ik wel verwacht dat Lenka lekker zou slapen maar nee.. mevrouw wou niet slapen. Beetje met de kat spelen, drakje uithangen. Zelfs naast haar liggen had geen zin... Terwijl ik naast Lenka zat zodat zij kon proberen te slapen had ik ondertussen tickets voor de bus naar New York geboekt! Van 18 juli -20 juli zal ik naar New York gaan met een vriendin van mij om vervolgens 20 juli vroeg met het vliegtuig richting Chicago te gaan voor 5 dagen!
Had geen zin om met Lenka thuis te blijven dus gingen maar naar de speeltuin in de mall. Lenka wou bepaalde schoenen aan die wat te klein waren en ik had al gezegd nee doe maar niet die zijn te klein. Ga maar een stukje rennen doet het pijn? Maar nee deed allemaal geen pijn. Nog geen 5 minuten in de mall begon ze te zeuren dat haar voeten zeer deden... Lenka maar getild want was nog steeds niet in een goede bui. Ze wou zelfs ook niet spelen want haar voeten deden zeer, aan beide voeten had ze aan de binnenkant kleine blaartjes. Nou dan maar naar huis. In de auto viel ze wel half in slaap maar vond het nu geen tijd meer om te slapen, ze had haar kans gehad. Ze was heel moe en hangerig en toen Marjan eenmaal thuis was vond ze ook dat ze wakker moest blijven.
Besloot om mee te gaan met Marjan en de kinderen om subway te halen voor avond eten, jammie! Anders moest ik met 1 van de 2 thuis blijven en had ik niet echt zin in haha. Dit was wel makkelijker zo. Had er wel beetje spijt van want Lenka was moe en Nils begint soms ook een boef te zijn.
Na het eten ben ik ook snel naar beneden gegaan. Lekker rust en tijd voor mijzelf even niet de kinderen haha.

Vrijdag; hoefde ik pas om 8 uur te beginnen. Marjan was de hele dag vrij want aan het einde van de ochtend zal het gezin vertrekken naar Pittsburgh voor het weekend. Ik moest dus even op de kinderen letten zodat Marjan rustig kon inpakken. Lenka was niet echt in haar goede doen en wou bij Marjan blijven. Dave was met de mitsubishi naar zijn werk zodat Marjan de Nissan kon inpakken. Ik ging alleen met Nils even naar de speeltuin in de mall en moest dus weer in de Nissan. Was het na de eerste keer nu wel gewend om erin te rijden haha. Het stuur is alleen wel klein dus je bent wel lekker rondjes aan het draain als je wilt sturen soms haha. Nils had ook niet echt zin om te spelen, was ook ongeveer half 9 dus er waren ook niet veel mensen, zeg maar niemand. Toen maar wat rondjes in de mall wezen lopen en naar de Target geweest om wat tijd te rekken zodat Marjan kon inpakken. Nils weer een keer in de speeltuin gezet en rond half 10 weer richting huis gegaan. Besloot maar om de auto achteruit in te parkeren zodat het makkelijker inpakken was. Nou had mijn best gedaan haha. Had namelijk niet alle spiegels goed gezet en moet in een half bochtje staan. Hij stond iig niet voor de boom dus vond het goed! Lenka bleef ook een hand vol te zijn geweest dus Marjan was niet al zo ver als dat ze wou. Niet veel later kwam ook Dave al terug van zijn werk en een half uur later was iedereen in de auto klaar om te vertrekken. Doei allemaal veel plezier bij de famillie daar met een lekker zwembad en een groot huis en speelkamer en alles ik blijf wel achter haha. Ga dit weekend wel even voor 2 katten zorgen..
In de middag ging ik naar de Walmart, een soort supermarkt zoals de Target maar dan net wat anders en goedkoper, wou er zijn geweest. Ik was wel geslaagd voor een kado voor een au pair die gister jarig was en het vanavond een soort van bij mij kwam vieren.
Eenmaal thuis moest ik nog een fiets uitlenen aan een fietsvriend van Dave en Marjan en kwam ook nog een kennis om een rugzak ophalen voor backpacken. Iemand moet ht allemaal geven en regelen he haha. Verder ook gewoon heerlijk rustig aan gedaan. Als ik eenmaal weer een weekend vrij heb voelt het alsof het eeuwen geleden is dat ik een weekend vrij had haha.
's Avonds kwamen de meiden waar ik nu redelijk veel mee voor gezelligheid. Altijd leuk 21+ vrienden in Amerika, dat betekend voor Esther ook weer eens drinken haha. Gister was 1 van de meiden 23 geworden dus vierde het een beetje bij mij met wat drank, pizza's en wat snacks. Heel vervelend was er een echte meiden op tv met leuke/lekkere jongens; Magic Mike! Het kado was een groot fotoframe waar 12 foto's in konden. Ze is sinds kort ook aan het fotograferen met een echt goede camera dus vond het wel een leuk kado! Rond half 12 was iedereen best moe en vielen we half in slaap. Tja laat opblijven zijn we niet echt meer gewend haha.

Zaterdag; na binnen 1 tel in slaap te zijn gevallen werd ik nu heerlijk rond half 10 wakker. HEER-LIJK geslapen, geen kinderen die je wakker maken. Wacht, nu waren het katten haha die hadden honger. Langzaam aan, lekker op mijn gemak, mij klaar gemaakt voor de cluster meeting van deze maand. De reden dat ik ook niet mee ging met het gezin naar de famillie. We kregen een rondleiding in de Capitol. Ik zou samen met de Braziliaanse meiden gaan, ze kwamen wat later dan afgesproken en ik was ook beetje in de stress.. We waren te laat voor de tijd dat we hadden afgesproken met de cluster. Maar wat bleek, wat wij niet wisten en onze counsler waarschijnlijk ook niet, was dat je gratis de tour kan doen en nog geen 5 minuten later konden we mee met de volgende groep. Alsnog de tour gedaan alleen dan met in totaal 4 au pairs en een hoop andere, vage, amerikanen. Het is echt heel erg mooi daar binnen, er werd veel verteld over de geschiedenis dus dat vond ik wat minder haha. We gingen niet in de regering zalen dus dat was wel beetje jammer. Blijkt dat je wel een tour kan boeken waarin je dan die ruimtes in kan.
Aan het einde van de tour nog naar de Jefferson Library. We hadden ook wel honger gekregen, was rond 4 uur, we waren op de national mall ("straat" in DC waar alle musea's zijn) dus er is niet veel waar je kan eten wat ook nog redelijk betaalbaar is. Daarom zijn we het air & space museum ingegaan om daar bij de MacDonalds te eten. Iets anders was er niet haha. Om vervolgens lekker in de schaduw met onze voeten in een fontijn te zitten. Na wat gestress in het begin werd het uiteindelijk nog een hele leuk dag!
Rond half 7 was ik weer terug en stonden er een kat en een kitten op de trap op mij te wachten want die hadden wel honger haha. Vervolgens heerlijk op mijn bed geploft, voelde mijn benen wel van al dat lopen en haasten haha.
Besloot maar om mijn deur een keer open te houden als ik ging slapen zodat de kitten dan bij mij kon slapen. Hij wist mij ook te vinden, benieuwd wat de nacht mij gaat brengen.

Zondag; rond kwart voor 6 was ik wakker omdat er een beest met mijn voeten aan het spelen was... Goedemorgen kat, dit is mij toch echt iets te vroeg. Beest buiten de deur gezet en maar verder geslapen haha.
Voor het eerst deze klas/curcus had ik huiswerk. Een paar opdrachten om te zien of je alles snapt. Helaas had ik ook het probleem dat er een leuk programma op tv's was dat wel aardig mijn aandacht trok haha. Besloten om maar mijn huiswerk te maken en tv te kijken, afwisselend.
Ook maar nog even naar buiten gegaan om beetje te winkelen, dacht dat ik iets kon vinden om wat creatiefs te gaan doen maar niet gelukt. En voordat ik het wist was het alweer bijna 4 uur en kwam het gezin weer thuis!
Viel mij nu pas echt goed op dat Nils een lekker mannentje word met wat vet/vlees om zijn lijf. Niet zo gek als je bedenkt wat hij allemaal eet maar hij krijg nu van die lekkere wangetjes en spek armpjes haha.
Lenka had playmobile gekregen nog voor haar verjaardag van een tante dus wou daar graag mee spelen. Aangezien het kleine onderdelen heeft kon ze niet bij Nils in de buurt spelen en kwam ze gezellig op mijn kamer spelen. Het staat er nu nog steeds haha.
Terwijl ik dit blog nu schrijf heb ik alweer voor de 2e keer vandaag de musical Doe Maar op staan, hij blijft goed en is gewoon lekker genieten van de liedjes. Oke tussendoor had ik soms ook wat pauze's omdat ik er ook beeld bij wou hebben haha.

Op naar een nieuwe week waarbij de daycare van Nils dicht is ivm vakantie dus ik Nils en Lenka heb! Lenka gaat nu naar een soccercamp. Geen sporten voor mij dus in de tussentijd... Dan maar weer in de avonden haha.

Ohja, nog een kleine huishoudelijke medeling. Op 15 juli ben ik jarig (YEAAHH) dat is al over 3 weken. Als jullie het leuk vinden/aan mij denken om wat te sturen zijn er de volgende opties met verzendtijd;
E-mail / SMS / Facebook / WhatsApp; Gaat via internet dus komt meteen aan!
Kaartje versturen via Hallmark (of andere kaartensites) ; Komen ongeveer aan met 5-7 dagen.
Kaart via de gewone post ; kan 1-2 weken duren.

Als jullie mij een berichtje willen sturen via sms of WhatsApp zorg er dan wel voor dat jullie mijn Amerikaanse nummer hebben; +1(301) 825-2420.
Voor de sms'ers ik kan jullie sms wel ontvangen maar mijn abbonement laat het niet toe om iets terug te sturen!

Voor de zekerheid zal ik ook nog een keer mijn adres sturen;
3918 Denfeld Court
Kensington, MD, 20895
UNITED STATES

Sorry ik ben nou eenmaal gek op kaartjes EN op mijn verjaardag hihi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 46715

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: