4th of July, Docter, Beach - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu 4th of July, Docter, Beach - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

4th of July, Docter, Beach

Blijf op de hoogte en volg Esther

08 Juli 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Here we go again! Tijd om weer mijn weekelijkse blog te schrijven. De ene keer voelt het alsof het gister was dat ik mijn vorige blog schreef en de andere keer voelt het veel langer geleden. Deze week voelt het alsof het wel even is geleden haha. Moet mij er alleen wel een beetje toe zetten om te gaan schrijven haha.

Maandag; ging Nils weer gewoon naar daycare en Lenka ging naar geen enkel kamp. Dat betekend; leuke dingen doen met Esther! Alleen eerst moesten we we wel een beetje inkopen doen. Hup in de auto op naar een grote knutselwinkel. Onder andere leuke houte dingen gekocht om te kunnen schilderen! Eenmaal thuis dus meteen aan de slag. Helaas is het met de concentratie en de rustige billen van Lenka niet zo heel goed gesteld haha dus duurde niet heel lang voordat ze weer met wat anders wou spelen.
Winkelen met Esther maakt ieder kind moe dus Lenka had heerlijk geslapen. Om vervolgens om in de middag weer verder te gaan winkelen! Lenka had voor haar verjaardasg een cadeaukaart gekregen voor de Toys 'R us. Vond het wel een leuk plan om dan samen met Lenka iets daarvoor uit te zoeken. Leek het ook een beetje alsof ik het aan haar gaf en werd ik beter vrienden met haar, haha beetje gemeen maar slim! We hebben leuke poppentjes van peppa pig gekocht (programma wat niet in Nederland is). Lenka is alleen nog niet gemaakt voor winkelen want al snel wilt ze naar huis haha. Eenmaal thuis gekomen heeft ze heel erg lekker gespeelt met haar nieuwe poppentjes.
's Avonds was het weer lekker tijd voor de sportschool. Nou ja lekker.. Ik begon weer met rennen maar na 2 km op de loopband had ik het gevoel alsof mijn keel werd dicht geknepen. Dus maar aardig wezen doorlopen en af en toe weer een poging gedaan tot rennen. Vervolgens wel gewoon de krachtig oefeningen gedaan.

Dinsdag; gingen Dave, Marjan en Nils met ze alle in de auto op naar werk en de daycare. Lenka wou nog even wat langer in bed blijven en besloot uiteindelijk om 7.45 am eruit te komen. Kon ik ook even heerlijk langzaam wakker worden haha. De ochtend lekker doorgebracht bij de speeltuin in de mall om vervolgens daar lekker bij de McDonalds te eten haha
Duurde alleen helaas wel een tijdje voordat ze in slaap viel. Heb nog wel heel erg graag dat ze slaapt want anders is ze niet te genieten. Ik gaf haar nog 1 poging om in slaap te vallen daarna is de tijd over en kon ze niet meer slapen tot na het eten. Waarschijnlijk deed dat haar besluiten maar te gaan slapen want toen ik weer ging kijken bij haar sliep ze heerlijk!
's middags lekker thuis gespeeld voordat we rond kwart voor 5 mama gingen opahlen!

Woensdag; had ik Marjan eerst naar haar werk gebracht om vervolgens Nils af te zetten bij de daycare. Even later was ik samen met Lenka naar story time geweest. Lenka weet nu ook heel goed dat ik fan ben van winnei the pooh dus heeft daar nu ook een oog voor. Elke keer zegt ze; Kijk Esther Winnie the PPoohh! Dus met dank aan Lenka heb ik nu een leuke boekenlegger van Winnie! Aangezien het heel hard regende na story time hebben we wat lekkers gehaald bij de Starbucks. Natuurlijk wou Lenka ook weer snel naar huis. Ze was ook heel erg moe dus om 11 uur lag ze al weer heelijk te slapen. Dat kwam nu prima uit want rond half 4 moesten we naar de dokter, alleen daarvoor moesten we eerst Marjan nog ophalen. Terwijl Lenka sliep even gezellig bij gekletst met mijn ouders. Was al weer een tijd geleden en was wel weer even fijn om ze te spreken!
In de middag was het dan tijd voor Lenka haar 4 jaars afspraak bij de dokter. We waren voorbereid want de meid kreeg waarschijnlijk 4 prikjes.. Vorig jaar, zo vertelde Marjan, had ze bijna de hele afspraak onder de behandel tafel gelegen omdat ze zo bang was. Nu dus goed geoefend dat je een kant op moet kijken als de dokter je een prik geeft en dan de andere kant. Alles ging goed; meten, wegen, oefeningen, vragen en toen tijd voor de prikken.. Marjan en ik hielden ons hart wel vast.. De dokter zei dat ze 4 prikjes moest maar ook nu 2 kon krijgen en bij 5 jaar de andere 2. Laten we dat dan maar doen dacht Marjan. Lenka op schoot bij Marjan en daar kwam prikje 1, Lenka; auw.. en klaar. Marjan en ik waren echt verbaasd! Nu de andere arm, prik. Lenka; auw. KLAAR! Wow wat waren bij verbaasd en trots. Marjan wou eigenlijk vragen voor de andere twee zodat we al klaar waren maar lieten het maar zitten omdat Lenka het nu gewoon had overwonnen.
Als beloning kreeg Lenka "van mij" en My Little Pony book die Lenka en ik eerder die ochtend al hadden gekocht in de boek winkel. Het is een boek met speelplattegrond en kleine pony's in een. Niet geschikt voor Nils dus, aangezien die nog niet terug was van de daycare kon ze er even leuk mee spelen. Totdat Nils thuis kwam en alles opgeruimd moest worden.. Tja dat was niet zo leuk.
's Avonds weer naar de sportschoo. Beetje "bang" omdat het maandag niet zo goed ging. Daarin tegen ging het echt super goed vandaag! Rennen ging lekker, beetje zwaar maar niet gek aangezien ik de snelheid net wat sneller had gezet. Met de gewichten ging het ook super want heb ongeveer de helft van de apparaten zwaarder kunnen zetten. Ik was heel verbaasd maar ook trots haha.
Ja het klopt, normaal heb ik spaans op maandag en woensdag maar deze week had ik vakantie omdat het morgen 4th of July is.

Donderdag; sinds lange tijd weer een feestdag voor de Amerikanen. Wat ook meteen betekend dat bijna heel Amerika vrij is! 4th of July, Independence day, zie het als bevrijdingsdag bij ons. Alleen de Amerikanen vieren het hier altijd met optochten en 's avond bijna in elke stad vuurwerk.
Aangezien ik geen plannen had voor vandaag heb ik in de ochtend even op de kinderen gepast. Hoefde pas om 9 uur te beginnen. Heerlijk even uitslapen! Dave en Marjan gingen fietsen terwijl ik met de kinderen in de speeltuin was. Natuurlijk als je net bij de speeltuin bent heeft Nils een poepluier.. Lang leve picnicktafels haha. Ze hadden super lief gespeeld en gingen ook heel leuk samen van de glijbaan (foto). Helaas was het ook best warm en zag ik Nils zijn haar langzaam al lekker nat worden. Tijd om naar huis te gaan. Ook omdat we met Lenka goed moeten oppassen met haar tempratuur.
Na ongeveer 2 uurtjes te hebben gewerkt was ik klaar! Want feestdagen/vrije dagen voor Dave en Marjan zijn ook vrije dagen voor mij! WOEHOE haha. Heerlijk in de middag niks gedaan, beetje op mijn bed gehangen, wat dingen geordend en 3 foto kaarten gemaakt, voor wie o wie? haha.
Het gezin was lekker gaan zwemmen maar ik voelde er niet echt veel voor om mee te gaan.
's Avonds gingen we naar een high school hier in de buurt om daar naar het vuurwerk te kijken. Het begon al rond half 8, er was een goede band aan het spelen totdat het donker werd en het tijd was voor het vuurwerk. Geen idee wat er gebeurde met iedereen om ons heen toen het vuurwerk begon maar iedereen zat gezellig bij elkaar. Alle gezinnen met hun kids. En Esther? Die stond daar beetje alleen bij de rest waarmee we waren.. Nils die vond het maar eng en wou het liefst weg. Lenka vond het leuk samen met haar beste vriendin waren ze lekker aan het kijken/roepen. Na een tijdje ging ik na haar zitten en op z'n tijd even haar oren bedekken voor de harde knallen.
Of ze met oud en nieuw ook zo iets doen? Begin maar met lachen maar met oud en nieuw is hier dus GEEN vuurwerk. Hier moet ik 1,5 jaar mee doen tot oud en nieuw 2014/2015.

Vrijdag; voelde Dave zich een beetje beroerd en zou misschien later naar zijn werk gaan. Ook de kinderen hadden een beetje koorts. Marjan die had nergens last van. Waarschijnlijk iets wat in het zwembad was waar Marjan niet was geweest. Vind het toch altijd minder fijn/lekker als 1 van de ouders thuis is en ik ook moet werken haha. Gelukkig trekt Dave zich toch al niet zoveel van de kinderen aan en was de rest van de dag in bed. Alleen Lenka weet wel heel goed dat papa thuis is en verzint dan elke keer wel een smoes om naar hem toe te gaan.
Gelukkig ging zij in de middag naar een kennis/achter buren om daar te spelen en bleef ik alleen met Nils over. Aangezien ik er niet zoveel voor voelde om vanavond in de sportschool weer te gaan rennen ben ik naar een speeltuin gelopen met Nils in de stroller. Heen en terug is ongeveer een uur lopen, met heuvels en warm weer vind ik dat wel gelijk aan 30 min rennen haha. Rond 12 uur maar Nils eten geven voordat we Lenka weer zouden gaan ophalen. Kreeg alleen een sms van Marjan dat Lenka haar arm heel dik/warm was van de prik en de moeder waarmee ze was zich zorgen maakte en de dokter hadden gebeld. Ondertussen was LEnka ook al onderweg naar huis. Voor de zekerheid de dokter gebeld maar hoefde er niet heen, is gewoon een bij werken en moet max 3 dagen duren.
Gelukkig had Nils al gegeten en Lenka had niet echt honger. Melk maken voor Nils en naar bed brengen, voordat ik het wist sliep Nils, hij was ook wel een beetje moe. Lenka heeft een tijd bij Dave in bed gezeten maar niet echt geslapen. Nils heef heerlijk 1,5 uur geslapen dus had ik ook heel even rust haha.
Tegen de tijd dat Marjan weer thuis kwam, op de fiets, van werken was ik klaar en er ook wel klaar mee haha. Na een dag werken is het lekker om naar mijn kamer te gaan en de deur dicht te doen haha.
's avonds nog even alleen wat gewichten gedaan in de sportschool, dat is nummer 3 voor deze week! Heerlijk!

Zaterdag; is altijd een korte ochtend die soms niet snel genoeg voorbij kan gaan haha. Dave voelde zich nog niet helemaal top fit en Marjan ging fietsen. Dave zou het gras gaan maaien dus Lenka bleef bij hem thuis, succes voor hem want weet zeker dat Lenka 10000x naar buiten gaat. Ik ging heerlijk met Nils naar de speeltuin, eentje die iets verder rijden is zodat de tijd hopelijk ook sneller ging, had niet echt puf vandaag haha. Na een uur vond ik het wel weer mooi geweest en hoopte ik dat Marjan ook al terug was zodat ik snel klaar was haha. Helaas was Marjan nog niet thuis. Ook kwam Lenka, heel verrassend, net naar buiten rennen om Dave de Dadda truck (speelgoed pick up) te laten zien. Ook had Lenka de deur open gelaten, leuk met 2 in huis katten.. Dus nu was Lenka voor mij... ze wou naar papa maar die was het grasmaaien en moet je ook gewoon niet vaak storen wil je hebben dat hij gezellig/vrolijk blijft. Lenka mocht van mij niet naar buiten om naar Dave te gaan dus nu was ik de sjaak.. I don't like you Esther / The kitty is my friend not your / Nobody is your friend / You're not going to the beach too / Anaish is not your friend, only mine! enz... Ja Lenka hou ook van jou. Pff zat er toen wel even door heen.
's Middags gingen we lekker naar het strand. Al snel kreeg ik de kriebels van het strand door dat freaking zand overal, ach het blijft een strand. Dave ging uiteindelijk wel mee. Vond Marjan wel een goed plan zodat zij niet hoefde te rijden haha. Is toch nog ongeveer een uurtje in de auto. Natuurlijk toen we net een plekje hadden ging Dave eten... (laten we er ons maar niet over uit) Ook de zon brande goed dus maar een shirt aan houden voordat mijn schouders een kreeft zijn. Nils was niet uit het water te krijgen, hij begon echt te gillen als hij eruit moest! Lenka vermaakte zich prima met HAAR beste vriendin Anaish. Na een paar keer even met Nils in het water te zijn geweest vond ik het allemaal wel best, was tenslotte ook vrij, en heb ik lekker op een handdoek onder een parasol gelegen. Af en toe kwamen de kinderen wat zand op de handdoek lopen... Het zijn maar kinderen.. Rond half 5 was het wel mooi geweest en gingen we, thank god, weer richting huis haha. Had echt geen puf vandaag en was er wel klaar mee. Nils en ik gingen al richting de "uitgang" , ja je moest ook betalen om op het strand te kunnen.. Zodat Dave, Marjan en Lenka alles konden verzamelen en omkleden. Ondertussen nog sensatie door iemand die half verdronk in het water, het was gewoon echt niet diep.. maar goed niet iedereen kan goed zwemmen hier. Je wilt niet weten hoeveel politie, lijfwachten enzo er dan op af komen hier.. Het was maar 1 persoon hoor.. Gelukkig waren wij al in de auto.. Dave werd eindelijk eens gestraft voor zijn rij gedrag haha. De politie staat hier altijd aan de zijkant van de weg en trapt dan altijd van de voren even op zijn rem. En ik wou echt zeggen; Dat de politie dat nooit door heeft. Nou ik kon het nog niet zeggen of de politie kwam achter ons aan ja hoor; pulled over! Ticket voor de hard rijden, ongeveer 20 miles. Om een of andere reden was de ticket verminderd van 210 naar 90 dollar! Als het een zwarte politie agent was was Dave denk ik helemaal pissed, hij heeft iets tegen die mensen. Het was gewoon een blank iemand maar wel een vrouw hihi!
's avonds lekker pizza eten, althans er was iets mis gegaan met de bestelling waardoor we alleen maar het cheesebread hadden en niet nog de pizza erbij.. Nog een irritatie factortje voor Dave erbij haha. Ach samen met Marjan de cheesebread gedeeld, Dave had geen honger, en fruit toe zat ik wel vol. Weer terug naar mijn kamer en een filmpje kijken. Ondertussen vielen mijn ogen echt wel dicht. Om 8 uur (ja jullie zien het goed) besloot ik maar te gaan slapen. Als ik de nacht wakker zou worden, so be it, maar ik kon niet meer.

Zondag; begon ik langzaam uit mijn slaap te komen door wat kinderen boven mij hoofd. Eens kijken hoe laat het is; 7 uur! Wow ik heb gewoon serieus aan 1 stuk geslapen, 11 uur lang. Dat was best lekker en had ik nooit verwacht dat het zou lukken haha. Na tot 9 uur nog paar keer in slaap te zijn gevallen was ik wel klaar met slapen. Alleen ik voelde er niks voor om enige actie te ondernemen vandaag. Heb ook gewoon de hele dag in bed gelegen en niks gedaan. Tegen de tijd dat het tijd was om te eten was ik er maar eens uit gekomen. Om na het avond eten weer in mijn bed te belanden en een blog voor jullie te schrijven!


Voor de hele oplettende lezer hebben julie het goed gezien; oud en nieuw 2014/2015 zal ik gewoon in Nederland door bregen. Vorige week heb ik de knoop doorgehakt en besloten dat ik niet ga verlengen. Het gezin is super en ben nog steeds elke dag blij met hun, hoewel alles wel echt in het teken staat van de kids en niet echt ook eens tijd voor de au pair is. Hoe ik tot dit besluit ben gekomen? Naast mijn vrienden mis ik Nederland ook echt wel, het even op je fiets ergens heen gaan. De gezellige etentjes met vrienden die ik best vaak heb. Andere leuke feestjes en uitjes enz.
Mijn jaar eindigt op 14 januari wat op een dinsdag is, ik ga gewoon de week hier afmaken en dan lekker op naar huis. Geen extra maand meer om te reizen ofzo. In september ga ik gewoon weer naar school dus heb ik in de tussentijd nog genoeg tijd om te reizen!

Morgen komt een lieve vriendin naar mij toe om 1,5 hier te zijn en daarna samen een weekje naar Chicago te gaan! Mijn verjaardag komt dus ook dichterbij! En voor de kaarten die ik al heb ontvangen; Dank jullie wel, jullie zijn schatten!

Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 46721

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: