Labor day, sleep off, party - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Labor day, sleep off, party - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Labor day, sleep off, party

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 September 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Het komt vaak voor dat ik op een zondag denk; zou ik nu al douche en dan blog schrijven of in de andere volgorde? Aangezien ik niet altijd nog veel kracht heb voor het type van een blog na het douche. Aan de andere kant; het word dan vaak ook wel erg laat om te douche haha. Normaal eindig ik toch met eerst douche en dan lekker rustig type. Zo zit ik dus nu ook heel charmant met een handdoek op mijn hoofd, in mijn pyjama, lekker in mijn bed mijn blog te type! (en het is nu pas 8 uur)

Maandag; was het na een lange tijd dus weer eens een feestdag! Labor day! Blijkbaar vieren ze dan het einde van de vakantie. Beetje krom lijkt mij zo?! haha ach blijven, gekke, amerikanen. Dave en Marjan zijn dan altijd vrij omdat ze voor de overheid werken. Als au pair ben je dan ook altijd vrij. Ik weet ook dat Dave en Marjan op zulke dagen dan graag lange/verre ritten willen maken met de fiets dus vragen ze altijd of ik wil werken. Nou ben ik niet de beroerdste dus zeg ik altijd ja. Voor zover ik weet heb ik geloof ik nog nooit een keer nee gezegd met de vraag of ik zou willen werken haha.
Er was vandaag een parade in Kensington, van scholen tot verrenigingen en van bepaalde winkels tot de brandweer. Ik had daar afgesproken met Daisy om samen met onze kinderen naar de parade te kijken. Lekker in het gras zitten en kijken naar alle mensen, versierde auto's en snoepgoed dat werd gegooid. Was voor mij pas echt de eerste keer dat ik een parade zag, weet dat ze het ook met St. Patricks day doen alleen was ik daar niet heen. Vond het wel leuk om een keer mee te maken, lekker Amerikaans. Je kan het ergens ook wel vergelijken met de bloemencorso in Nederland. Alleen denk dat ze hier de bloemen hebben ingeruild voor snoep haha. Wat alleen beetje jammer/zielig was; alle grotere kinderen zaten echt op de rand van de weg, eerste rang, dus elke keer als er wat werd gegooid grepen die alles voor je neus weg. Soms moest ik dus gewoon even naar voren om voor Lenka wat te vangen/aanpakken.
Aangezien Dave en Marjan eerst ergens heen gingen rijden en dan pas fietsen waren zij dus met "mijn" auto. Dus ik had weer de grote bak en moest toen uitparkeren. Altijd leuk op een kleine parkeerplaats haha. No worries; de auto is nog helemaal heel! Was alleen geloof ik echt de eerste keer dat ik op een kleine/krappe parkeerplaats met veel gepaarkeerde auto's en auto's die op je wachten moest uitparkeren. Gaat ook nooit ontspannen als je weet dat er mensen op je vingers zitten te kijken.. Ach..
Eenmaal thuis even snel wat eten en ook snel slapen. Ze waren best moe. Was veel te zien dus allemaal heel indrukwekkend voor ze! Nils was zo weg en Lenka sliep echt net toen Dave en Marjan thuis kwamen. Konden die ook even rustig douche etc voordat de kinderen weer wakker werden!
In de middag lekker rustig gedaan; wassen, skype, programma's terug kijken. En niet te vergeten; ik heb mijn vlucht naar Miami geboekt!!! Dus 29 september stap ik lekker het vliegtuih in WOEHOE kom maar op!

Dinsdag; ja dinsdag... Die dag begon uhm iets later. Lenka maakte mij wakker om 07.08! Terwijl ik altijd om 7 uur moet beginnen. Lenka kwam; Esther je moet nu naar boven komen. En ik was net wakker dus dacht waar is de brand? Ik ben net wakker laat mij nog even liggen haha. Tja tot ik besefte dat het al over 7e was haha. SNEL SNEL SNEL!
Ongeveer 10 minuten later zat ik alweer in de auto met de kinderen om Lenka af te zetten op school! Eenmaal weer terug Nils in de stroller gezet en even lekker, gezond, stukje gelopen. Niet veel later stuurde Elizabeth een bericht of we zin hadden in een playdate. Met de tweeling; AL-TIJD! Dus lekker gespeeld in de speeltuin. Eenmaal tijd voor lunch ging ik lekker naar de McDrive hihi. Had echt trek in frietjes! En aangezien Lenka nu telkens tot 3 uur naar school is heb ik lekker de tijd met Nils. Thuis dus even lekker gegeten, nadat er al aardig wat frietjes door Nils en mij in de auto waren genuttigd haha. Tijd om te slapen voor Nils. Ik ga niet meer naast hem liggen maar stuur hem naar bed, geef hem zijn melk en loop weg. Na minder dan 30 minuten was hij stil en sliep die! Trots op hem! Langzamerhand gaat het beter/sneller.
Rond 3 uur Lenka weer ophalen, thuis even gespeeld en tegen de middag weer met de kinderen Marjan opgehaald. De middagen gana tegenwoordig echt zo snel! Lekker een lange ochtend met Nils en vervolgens zijn er nog 1,5/2 uur over in de middag met beide kinderen!

Woensdag; begon ik weer met Lenka afzetten. Weer deden ze de deur van Nils open, aangezien die aan de "stoep" kan zit. Besproken om de stoelen te wisselen met Marjan in de avond maar is ergens toch niet makkelijk. Woendag betekend ook altijd story time; dacht laat ik eens proberen om Nils op het bankje te laten zitten ipv altijd in de stroller. Nou was niet echt een heel groot succes haha. Dan maar weer in de stroller en even langs de winkels, zoals eigenlijk elke woensdag ochtend haha. Dit keer was het lekker weer én er was geen haast om Lenka op te halen. Had totaal geen zin om al weer terug naar huis te gaan. Een stemmentje in mijn hoofd zei; Esther ga toch eens met dit mooie weer een frappocino proberen van de Starbucks. En dat stemmentje bleef het maar roepen. Okee dus ik belandde dus bij de starbucks haha. Heerlijk even daar buiten gezetten in het zonnentje met Nils. Vervolgens nog even langs de Toys R' us geweest om te kijken of ik een kado kon vinden voor Lenka haar vriendinnentej die zaterdag haar verjaardag heeft. Het is minder dan 5 minuten in de auto maar niet te lopen. Nils die was gewoon in dat stukje bijna in slaap gevallen. In een winkelwagentje gezet en maar even kijken voor iets leuks. Nou binnen 1 minuut begon Nils al te knikkenbollen en ging telkens weer recht zitten omdat hij zijn arm nergens kwijt kon. Vervolgens had ik dus mijn armen langs hem zodat hij op mijn armen kon slapen. Nou van dat winkelen is dus niet echt veel gekomen. Ik kon niet lekker lopen dus ook niet lekker kijken! Dus dacht; het is wel best Marjan kijkt maar van de week haha.
Snel naar huis zodat Nils lekker in zijn bed verder kan slapen. Ja denk maar niet dat Nils thuis nou wou slapen he... Hoe krijgen die kinderen dat elke keer voor elkaar?! Ik kan totaal niet slapen in de auto en die kids; met 1 min OUT!
's Middags Lenka opgehaald en de kinderen hebben lekker gespeeld.
's avonds mijzelf weer naar de sportschool geschopt. Nou ik moet dus echt weer even inkomen hoor. Ging allemaal niet zo lekker als kers op de taart ging ik ook maar eens de rare amerikaanse weegschool proberen. HAD IK NIET MOETEN DOEN!! Laten we maar in ons achterhoofd houden dat het spieren zijn dat erbij zijn gekomen. Opzich lijkt het niet alsof ik veel ben aangekomen ofzo dus laat het maar spieren zijn haha.

Donderdag; was het eindelijk tijd om uit te slapen. Nu kon en moch het ook echt haha. Ondertussen was de schoonmaker ook gearriveerd. Altijd een extra reden om snel het huis uit te gaan zodat mijn kamer ook word gedaan hihi, ik weet het beetje slecht. Had gezellig met Daisy afgesproken om te winkelen. Moest wel weer op tijd weg aangezien ik Lenka om 3 uur moest ophalen. Was best geslaagd met winkelen heb voor verschillende mensen wat gekocht behalve voor mijzelf haha.
Spullen even thuis gebracht en snel weer in de auto om Lenka op te halen. Lenka in de auto en meteen door naar de dierenarts. Vanochtend was de kitty weggebracht om zijn mannelijkheid te laten weghalen ahhww haha. Aan Esther de vraag of ik met Lenka de kat wou ophalen omdat Lenka dan ook weer snel de kat heeft. Ja hoor vind ik zelf ook wel leuk omdat ik gek ben op die kat. Totdat ik de kat in de auto ging zetten, MY GOD! Wat was dat eng en zielig haha. Dat beest maar piepen en skieën in zijn reismandje.. Gelukkig was het maar een klein stukje van daar naar ons huis. Wat was ik blij doen ik hem veilig thuis had en uit het kooitje!
Voordat ik het wist kwam Dave ook alweer thuis en had Nils ook opgehaald. Dave ging niet veel later weg om Marjan op te halen en een avondje te hebben samen. Dus Esther en de kinderen hadden weer pizza haha. Verder even lekker rustig gedaan.

Vrijdag; werd ik heer-lijk om 10 uur wakker!! Rustig wakker worden, aankleden en op pad. Even langs het postkantoor en vervolgens door naar school. Even regelen dat ik orginele certificaten krijg! Dacht ik dat ik wist waar ik moest zijn dus zeggen waarvoor ik kom; nee je moet daar heen, prima ik daar heen. Kom ik daar; Nee dan moet je daar wezen. GRRRRR zal eens niet hier op deze school! Uiteindelijk dus op de juiste plaats van bestemming. Ja nee dan moet je die en die mailen. Ja en bedankt vrienden!! Soort van onverrichte zaken naar huis!
Thuis even meteen gemaild en ondertussen ook gewoon GTST gekeken haha. Heerlijk weer die programma's.
Al snel was het ook tijd om Lenka op te halen. Lenka viel onderweg naar huis half in slaap. Zoals zij zei; "Nee ik wil mijn ogen open te houden maar mijn ogen willen niet." In de avond stond er ook een druk programma klaar dus maar even rustig gedaan in de middag. Lekker samen my little pony filmpjes gekeken haha.
Toen Marjan eenmaal thuis was ging ik Nils ophalen zodat zij wat spullen bij elkaar kon pakken. Want niet veel later gingen we naar Lenka haar school voor een picknick! Was een gezellige drukte maar opzich wel leuk.
Weer thuis ben heb ik een klein, lees 4/5 blz, begin gemaakt aan het scrapbook van de vakantiefoto's voor het gezin.

Zaterdag; was het de dag dat Lenka voor het eerst naar de Nederlandse school ging. Samen met Marjan haar afgezet zodat ik ook weet waar het is. Ook even gesproken met de directrice omdat ik waarschijnlijk ga invallen/helpen. Dit is vrijwillig want ik mag/kan niet betaald worden omdat ik anders door de immigratie dienst naar huis word gestuurd. Vinden sommige mensen vast niet terug als ik terug kom naar Nederland maar maakt toch liever af waar ik aan ben begonnen haha. Had zelf ook alleen al bedacht om het vrijwillig te doen dus niks aan de hand haha.
Marjan en ik gingen vervolgens door naar een open house van de voetbal waar we Dave met Nils zouden ontmoeten. Daar ging Nils een proeflesje doen samen met Dave, aangezien er een ouder bij de klas moet zijn. Nils deed goed mee dus meteen ingeschreven voor de dinsdag ochtend. Voor de snelle rekenaars; Esther mag dus nu elke ochtend met Nils naar voetbal. PLUS ik moet ook mee doen... Thank god dat het spelender wijs is haha. Esther en voetbal is namelijk niet de beste combinatie!
Even thuis spelen om vervolgens weer naar de Nederlandse school te gaan om Lenka op te halen. Hup in de auto en op naar de verjaardag van haar vriendinnentje! Nils had in de auto al geslapen en Lenka was ook best moe en dan nog naar een verjaardag.. Buitein met een grote speeltuin, pizza, taart en kinderen heeeel veel kinderen! Of ik even een oogje op de kids wil houden. Beetje jammer dat Marjan lekker op een bankje zat en soms met wat ouders sprak. Ergens snap ik het ook maar aan de andere kant; de kinderen zijn nu niet echt te hendelen. Zeker Lenka niet, die was onwijs moe en deed mega druk. Denk maar niet dat zij dan echt naar mij luistert. Wat was ik blij toen we weer in de auto zaten naar huis haha.
Eenmaal thuis weer gezellig Life gespeeld via Skype maar nu met Jordy en zijn neef. Extra administratie voor mij haha maar wel leuk. Duurt het spelletje ook meteen wat langer haha. Zelfs nu kon ik ook weer winnen! hihi.
Verder lekker in de avond een film gekeken en rond half 11 maar de luiken dicht gedaan.

Zondag; werd ik heerlijk, eindelijk weer eens, uitgerust wakker voor mijn wekker. Marjan had gevraagd of ik er geen problemen mee had om even 2 uurtjes op de kids te letten. Daarna zou dan de oude oppas komen zodat zij de kinderen weer zag en visa versa. Dave en Marjan gingen weer fietsen en daarna winkelen. Aan mij de vraag of ik dan niet thuis wou zijn rond de tijd dat zij terug kwamen van fietsen en konden douche. Ja prima, ga ik wel weer naar een speeltuin waar ik een tijd niet ben geweest. Ja doei Esther niet doen op een dag dat er ook een marathon is in de buurt en heel veel wegen zijn afgesloten. Ga je niet komen! Dan maar naar een andere speeltuin. Eenmaal terug kwam ook de oude oppas net aan. Overdracht van de kinderen gedaan haha en hup in de auto naar de metro. Met Daisy in DC afgesproken om naar een museum te gaan; Museum of national american history. Leuk om te zien maar niet super speciaal haha.
Nog beetje gewinkeld en op rugzakken jacht gegaan voor mij. Denk dat ik er uiteindelijk nu wel uit ben. Word als het goed is een van North Face. Kost wat maar heb je ook wat. Morgen meteen even mijn check incasseren haha.
Voordat je het weet is het dan weer avond en tijd voor mijn blog.

Met de concentratie die ik altijd heb is het nu half 11 en ben ik net klaar met mijn blog. Mensen die mij berichten sturen, moet ik natuurlijk ook antwoorden en antwoorden en antwoorden. Soms een blikje werken op de cabaret die ik aan het kijken ben. Beetje weg dromen, haren kammen, etc etc etc...

Ready for next week, what will it bring us?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 46723

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: