Lazy, Dutch school, DNA - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Lazy, Dutch school, DNA - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Lazy, Dutch school, DNA

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 September 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Ze zeggen dat als je hier bent de tijd super snel gaat. De laatste drie weken zijn voor mij ook voorbij gevlogen. Vandaag zat ik in de auto en dacht; ik ben hier al over 8 maanden. Een keer knipperen met je ogen en de tijd is weer voorbij.
Voor mij zal de tijd meer voorbij vliegen dan voor jullie! Jullie doen gewoon de dagelijkse dingen. Daarnaast zijn jullie, oke niet iedereen, zo met de tijd bezig.
We leven allemaal van dag tot dag maar iedereen beleeft dat weer anders!

Maandag; was een echt luie maandag. Nadat ik Lenka op school heb afgezet ga ik altijd pas ontbijten. Nog een beetje lui en half wakker worden. Ik had het idee om lekker met nils een stukje te gaan lopen. Even lekker buiten en goed voor mijn lichaam. Al snel kwam daar een regenbui aan. Oke, prima blijven we lekker de hele dag op de bank hangen haha. Tv aan en filmpje kijken. Nils was ook in een lekkere hangbui. Gezellig!!
Na een ochtend niet veel uitspoken word je natuurlijk snel moe haha. Voordat ik het wist sliep nils al heerlijk! Helaas had ik in de tussentijd niet veel te doen aangezien mijn laptop het half heeft begeven....
'S middags tijdens Lenka ophalen was het best fris! De regenbui heeft goed zijn best gedaan!
Thuis nog even gespeeld voordat we een wandeling naar de brievenbus gingen maken. Het is een kort stukje lopen maar met twee kinderen, een step en een heuveltje eerst op doe je er iets langer over hahaha. Was allemaal goed gepland want eenmaal terug, naar beneden, zag ik ook Marjan ons rondje in rijden.
'S avonds ging alleen Lenka naar zwemmen met Marjan. Dave bleef thuis met snotty nils en ik ging ook naar de sportschool. Ja, maandag avond is nu een echte sport avond!

Dinsdag; nadat ik Lenka had afgezet nog even kort met nils thuis gespeeld. Rond 10 uur moesten we weer in de auto zitten voor de voetbal! Nils was wat moe/sloom en zijn oren zaten ook verstopt ofzo want kwam allemaal niet echt binnen. Daarnaast was er nu ook nog een ander meisje. Jaaa, dan moet je ineens gaan delen... Hopen dat volgende week iets beter gaat!
Duurde ook wel even voordat nils sliep maar toch lekker 1,5 uur geslapen. De middagen gaan nu ook zo onwijs snel. Als nils net wakker is moeten we ons altijd alweer klaar maken om de auto in te stappen. Tijd om Lenka te halen!
'S middags kwam rond half 4 octave, oud klasgenootje en Nederlands vriendje van Lenka, spelen. Naja, spelen.. Ik had een extra kind om voor te zorgen haha. Wat ook extra geld betekend haha.
Leuk met alle drie de kinderen gespeeld. Om vervolgens alle kinderen aan een tafeltje te zetten voor het eten. Octave zijn moeder is Frans dus meneer zei na het eten; maar ik wil nog iets als een dessert! Ja hoor meneer haha. Hier een ijsje. De hele dag wou hij buiten fietsen. Nou met deze horde Kids gaat dat niet worden he! Na het eten met Dave en alle kinderen uiteindelijk naar de "scary" playground geweest. Octave vond het enge/gevaarlijke gedeelte inderdaad wel eng haha. Eenmaal terug thuis kwam een minuut later zijn moeder al! Had het erger/zwaarder voorgesteld dan dat het was. Was meteen mooie gelegenheid voor Lenka om ook echt Nederlands te praten.
Octave naar huis rond half 7 en ik eindelijk klaar met werken haha. Tijd om rustig te kunnen eten haha. Niet veel later had ik met Bruna, Jackie en Anna afgesproken om ergens wat te drinken/eten omdat Bruna jarig is!! Was nog een gezellige avond!

Woensdag; hoefde ik Lenka een keer niet af te zetten. Dave zou vanuit zijn werk door gaan naar de dokter of weet ik veel waar heen dus Wou later op zijn werk zijn en bracht daarom Lenka weg.
Ik had met nils gezellig den playdate. Het jongetje kende ik al en is van dezelfde leeftijd als nils. Alleen sinds een maand ongeveer is de au pair die ze hadden weg. Dus had afgesproken met de nieuwe au pair. Leuk meisje en was erg gezellig!
Eenmaal thuis had Nils heerlijk geslapen en kon ik even Skype. Lang leven de iPad van hier dat ik toch niet beetje bereikbaar ben.
Nils was weer mooi op tijd wakker zodat we meteen in de auto konden om Lenka op te halen.
Thuis heerlijk in de zandbak gespeeld. Lenka had alles om de zandbak geveegd en wou vervolgens ook buiten eten haha. Was opzich ook nog lekker weer dus kon prima!
'S avonds even wat boodschapjes voor mijzelf gedaan. Alvast voorbereidingen voor mijn vakantie volgende week haha. Tja als iets in mijn hoofd zit moet ik het ook meteen doen/halen.

Donderdag; kon ik weer eens heeeeerlijk uitslapen. Werd eens rond half 10 wakker. Ochtend heel lui gedaan. Ik had de planning; sporten, douche, griepprik dn dan Lenka halen. Doordat ik lui/sloom was kon ik alleen sporten en douche en voordat ik het wist moest ik Lenka weer ophalen. Sinds lange tijd wel weer eens twee keer in de week gesport!!
Eenmaal met Lenka aan de auto zei Lenka; waar is nils? Die is bij Yanci, daycare. Waarop lenka reageerde; dus ik mag met allemaal kleine dingen spelen? Of wil je naar Emma en Fiona?! Verrassing!! Elizabeth had gevraagd of ik langs kwam omdat we elkaar deze week nog niet hadden gezien haha. Geen probleem wij komen eraan! Lenka vind het leuk met de tweeling en ik met Elizabeth. Win win!
Helaas konden we niet zo lang blijven. We moesten nils oprijd ophalen. Eenmaal thuis was Dave ook thuis en moest ongeveer gelijk weer weg met mijn auto. Gelukkig was al snel de pizza daar om ons te troosten haha.
Marjan had etentje met haar werk en Dave had een bijeenkomst voor vrijwilligerswerk ofzo. Zodat hij mee kan met trips van Lenka haar school. Daardoor was gevraagd of ik uurtje langer wou Werken dan normaal. Geen probleem want hou voor het weekend altijd uren over dus zou egoïstisch zijn als ik nee zeg. En was dan alsnog maar tot 9 uur.
Dit was eigenlijk pas echt de tweede keer dat ik de kinderen in de avond naar bed moest brengen. Nils was best moe dus sliep ook bijna. Totdat mama thuis kwam,.. Tja dan moet mama je wel naar bed brengen! De eerste keer ging het precies hetzelfde haha.
Rest van de avond gewerkt aan het fotoboek voor het gezin van de vakantie.

Vrijdag; kwam het logistiek het beste uit als ik Marjan naar haar werk zou brengen. Ben ik ook op tijd mijn bed uit en maak ik er ook nog een productieve dag van!
Het was vroeg dus gewoon nergens wat van aangetrokken en in mijn pyjama de auto in gestapt. He! Het is en blijft Amerika en zat in een auto. Viel helemaal niet op!!
Thuis even ontbeten en toch maar omgekleed haha. Toen was het weer tijd voor de griepprik. Formulier ingevuld en wachten tot iemand mij een spuit geeft. Je krijgt van dat wachten toch altijd de zenuwen. Ook als dan eenmaal de persoon aan komt lopen met ze bakje en spuit. Zeker als hij niet zo snugger oogt! Nou 1,2,3 in vredesnaam dan maar. En voor je het weet denk je weer; tja is eigenlijk helemaal niet erg en zo gedaan haha.
Om "bij te komen" maar wezen winkelen haha. Alleen shirts passen en elke keer over je pleister gaan is ook geen succes. De keuze pleister eraf, die er al half af was, of stoppen met winkelen is dan snel gemaakt he. Precies, weg met die pleister! Was nog een kinder ding ook met eendjes ofzo.
Winkelen was geen groot succes dus even rustig thuis zijn totdat je denkt; oh moet Lenka bijna ophalen maar wil ook nog naar Starbucks. Nou snel die auto in naar de supermarkt waar een Starbucks in zit, tja is wat anders dan een TNT post bij de appie, en op naar Lenka haar school. Zit toch soort van op de route!
'S middags een leuke dag met Lenka gehad; eerst haar huiswerk gemaakt voor de Nederlandse school om vervolgens daarna samen lekker te verven! Daardoor gaat de tijd ook snel en is het tijd om nils te halen. Vanavond moet ik ook met de kinderen eten. Aangezien ik geen zin heb in de McDonald's omdat het nooit relaxt eten is ging ik voor wat anders. De panera bread, vergelijkbaar beetje met de la place, daar lunch ik soms ook met ze en is allemaal meer ontspannen.
Dus nils opgehaald en vanaf daar doorgegaan naar de mall waar het is. Even lekker eten, lekker ontspannen en de Kids luisteren ook goed. Na het eten nog even laatste energie eruit gooien in de speeltuin. Zijn nu toch in de mall dus waarom ook niet!
Elke keer loop ik in de mall langs een fotohokje en elke keer denk ik dat moet ik een keer met Lenka doen. Helaas denk ik er altijd aan als ik met alleen nils ben haha. Nu dacht ik van; waarom ook niet ga gewoon poging wagen met ze drieën. "Lenka kom doe je schoenen aan ik heb een verrassing". Nieuwschierig dat ze meteen is haha
Toen ze het hokje zag en ik zei wil je daar wel een foto maken was ze meteen enthousiast. Was een leuke afsluiting van de avond!
Al met al een heerlijke, ontspannen avond gehad. Bye, bye McDonald's. Hallo panera bread! Is ook nog gezonder haha.

Zaterdag; ging ik samen met Lenka naar de Nederlandse school. Eerst haar afzetten in de klas om vervolgens zelf te helpen bij de klas van octave, tegenover Lenka haar klas. Lenka wou in de ochtend helemaal niet dat ik haar weg bracht. Na wat gehuil en gesputter was het wel oke.
Leuke ochtend in de klas gehad en kreeg meteen al twee tekeningen van een meisje, Laura! Nou ik maak ook meteen vriendinnen haha. Tijd voor de pauze! Lenka haar klas was er al. Op weg naar de speeltuin zag ik Lenka ook al maar toen ik bij de speeltuin was niet meer. Na een tijd hadden Lenka en ik elkaar weer op het oog en wat denk je? Mevrouw kwam heel blij en enthousiast op mij afgerend en kreeg een dikke knuffel, was bijna een liefdes scène ja haha. Aangezien ik wel even moest slikken van blijdschap! 'S ochtends niet willen dat ik haar weg breng om vervolgens de pauze heel blij te zijn en met mij spelen/gek doen.
Daarna ging het einde van de ochtend ook snel en gingen Lenka en ik weer lekker naar huis. Alleen niet veel later zaten we met ze vijven in de auto, op naar de metro!
Er was in een museum in Dc een opening over DNA wat deels door Marjan haar werk ook is gedaan. In ieder geval wij hadden een soort uitnodiging om daar te komen als familie.
Konden allemaal dingen doen over DNA en smaak. Lenka en ik hebben een ketting met ons DNA erin. Hoe? Nou we moesten slokje water nemen, goed spoelen en op ons wang knijpen, uitspugen in een buisje met spul, dicht doen en schudden. Er moest dan iets wits te voorschijn komen/drijven. Het zag er uit als vies speeksel. Ik vind/vond het heel vies. Uiteindelijk aan de "lab" persoon geven en die keek naar mijn buisje en hoorde haar iets zeggen als; cool! En ik dacht cool? Ik vind het vies haha. Maar nu heb ok dat witte dus in een hangertje aan een ketting! Dus nu kan ik er lekker naar kijken. Je kan niet zonder sliertje speeksel in een hangertje!!
Daarnaast waren er nog wat andere dingen. Ook foto's van gezonde longen en rook longen, Lenka liep daar ineens heen haha. En nog meer.
Nog heel even door de rest van het museum gelopen, was er vorige week of twee weken geleden ook met daisy haha. Om vervolgens naar huis te gaan. Weer met de metro!
Sinds we van de metro naar de auto gingen tot 11 uur of langer heeft het geregend!!
Een regenachtige avond betekend dus ook muziek en werken aan het fotoboek haha

Zondag; werd ik uiteindelijk om 9 uur wakker. Ging om half 11 al slapen dus was wel mooie tijd om eruit te komen haha.
Door Chicago weet ik dat ze ook in Amerika een Aldi hebben en wou ik ook even bij mij in de buurt heen! Ik bood aan om nils mee te nemen aangezien Lenka en nils steeds elkaars spullen afpakte. Nils dacht alleen dat Marjan mee ging. Dus toen ik eenmaal wegreed en mama binnen was was het huilen. Vervolgens is hij na 5 min huilen in slaap gevallen haha.
Aangekomen bij de Aldi voelde ik mij al snel erg wit maar goed.. Sultana in slaan of iig variant van, ze hadden zelfs speculaas! En speculoos van Lotus!? Weet iemand of dat te eten is?! Maar goed. Naar de Aldi gaan kan ik ook van mijn lijstje halen haha.
Weer terug had Marjan druk schoongemaakt en opgeruimd en was ik op tijd terug met nils. Tijd voor mij om mijn kamer te zuigen en badkamer beetje schoon te maken. Aangezien we de schoonmaker week hebben uitgesteld ivm aankomende vakantie. Ook had ik het plan om mijn was op te vouwen, helft moet ok nu nog doen...
Rest van de middag geeeeeen malle moer uitgevoerd. Lenka had ook half opgeruimd en toen ik boven kwam moest ik kijken bij haar op haar kamer. Ze had alle schoenen paar bij paar op den rijtje gezet in het raam. Met daar onder.... Een poster van Camel. Jup, die rook longen hadden geen indruk gemaakt bij Lenka hahah. Vond het wel grappig ook al weet ze er niks van.
Straks maar weer eens, zoals ondertussen gewoonlijk op zondag, douche en dan komende week snel voorbij laten gaan!


Ondertussen ben ik Lenka en Nils een beetje als mijn kleine zusje en broertje gaan zien. Ook al, als ik soms alleen met Nils ben, voel ik mij soms een moeder. Het is ergens niet voor te stellen dat ik zeker weten over 4 maanden weer in Nederland ben. Ik zou bijna langer willen blijven maar een jaar is goed! Daarnaast wilt het gezin geen nieuwe au pair en kom ik, hopelijk hopelijk hopelijk, in de zomer weer terug!

Tot de volgende vanuit Miami!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 46710

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: