Shut down, rain rain rain, fire station - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Shut down, rain rain rain, fire station - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Shut down, rain rain rain, fire station

Blijf op de hoogte en volg Esther

14 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Kensington


Een verschil tussen Nederland en Amerika? Hier heb je een regen/storm bui van ongeveer drie dagen omdat er een orkaan langs komt. Ja wij hebben echt 3 dagen lang regen gehad. Van mieser tot harde hoosbuien, het bleef maar door gaan.. Ergens was het weer ook beetje reflectie van mijn stemming/bui. Het kan het weer zijn, tijd van mijn jaar hier, gedoe met de belachelijke overheid hier of weet ik wat nog meer maar zat deze week niet altijd even lekker in mijn vel. Plus dat ik mij nu ook gewoon echt niet lekker/misselijk voel terwijl ik dit schrijf... Laten we niet ziek worden.

Maandag; had ik in de ochtend met Nils Lenka afgezet. Om even later thuis beetje te spelen, spullen verzamelen en naar de mall te gaan. Marjan was nog steeds thuis door die stomme piiieeeeeeep overheid, voorlopig is ze ook nog wel thuis blehh. Marjan vroeg dus of ik met nils even erg wou zodat zij wat kon opruimen,rommelen etc. Eenmaal op de parkeerplaats van de mall zag ik een man naar buiten komen, in de regen natuurlijk, met een schilderij en een sticker van de target. Dat zag eruit als een uitverkoop sticker!! Laat ik ook maar even gluren. Leuk/lief klein schilderij gevonden van 15 voor 5 dollar, meenemen dat ding! Daarna nils lekker laten spelen bij de speeltuin om vervolgens ook nog eens samen te gaan lunchen. En ik had het goed mis als ik dacht dat ik droog van de uitgang naar de auto kon lopen.
In de auto was nils al in slaap gevallen. Was ook een leuke drukke ochtend. In bed gelegd waar hij ook nog heerlijk verder heeft geslapen. Dat vind ik wel fijn; Marjan is gewoon thuis maar vind wel dat ik dan nils gewoon in bed leg!
In de middag samen met Nils Lenka opgehaald. Waarna ik mij op een "gezellige" middag kon voorbereiden. Lenka had gewoonlijk niet op school geslapen en was dus moe en sacherijnig. Daarnaast had Marjan een sollicitatie of weet ik veel wat via de telefoon met iemand uit nieuw Zeeland. Ze wou dus niet gestoord worden. Tja moet je vooral niet tegen de kinderen zeggen waar je zit...
Lenka gedroeg zich niet goed dus moest ik aanpakken, begon ook nog een te huilen daarnaast dus ook stil krijgen anders kon je het denk ik door de telefoon horen. Vervolgens liep nils richting hun slaapkamer waar Marjan was. Ja met Lenka proberen kalmerend te krijgen kan ik nils ook niet pakken..
Nils bleef uiteindelijk bij Marjan. Dave was ondertussen ook thuis gekomen en rende paar keer heen en weer. Lenka was ondertussen gekalmeerd maar wou wel steeds naar Marjan. Denk maar niet dat Dave beetje hulpzaam was..
Maar goed, tijd om te eten Kids naar zwemmen en ik sporten. Nou het bleef bij 30 minuten op de cross trainer en twee apparaten ofzo en dat was het. En daar bedoel ik de rest van de week ook mee haha.

Dinsdag; ging Marjan Dave afzetten met "mijn" auto zodat hij vanmiddag terug kom fietsen wat betekende dat ik Lenka af moest zetten met de Nissan. Marjan wil wat dingen buitenshuis doen dus wou graag de auto hebben.
Ben ergens wel blij dat ik bijna nooit in de Nissan mag rijden of hem vervolgens na Lenka wegbrengen weer moet "inruilen voor "mijn" auto. Want ik kijk beetje tegen de auto aan tussen mijn voorruit en raam aan mijn kant. Hij rijd voor de rest toch hetzelfde als "mijn" auto.
Na op maandag avond zwemmen te hebben gehad mag nils op dinsdag ochtend altijd weer lekker voetballen. Hij deed het weer goed. Dit keer was hij alleen want het meisje wat er normaal ook bij os was er nu niet. De week ervoor was het juist andersom. Wat bleek volgens de leraar; dat meisje deed vorige week niet goed mee omdat ze niet kon zien hoe/wat Nils deed. Voor Nils is het juist weer goed als ze er wel is omdat hij dan leert delen haha. Al met al deed hij het goed en merkte wij (de leraar en ik) dat hij er nu goed in zit en de opdrachten goed door heeft.
"S middags heeft hij heel lekker 1,5 uur geslapen.
In de middag zou de man uit nieuw Zeeland weer bellen en nu zou Marjan het dan wel prettig vinden als ik de kinderen mee nam. Joh niet zo gek als je een beetje je kinderen goed kent. Lenka dus opgehaald met nils en daarna door gegaan naar de speeltuin. Was echt een fijne middag. De kinderen hebben heerlijk gespeeld en veel lol gehad. Kreeg ook het gevoel dat de kinderen zelf goed weten wat mijn grenzen zijn en waar zij aan toe zijn. Soms proberen ze een stap over de grens te doen maar doen ook na een waarschuwing de stap terug en probeerde niet heel erg over de grens te rennen.
De middag was ook lekker snel gegaan. Eenmaal thuis was Marjan ook weer klaar met bellen dus helemaal goed.
In de avond even weer lekker het huis uit gegaan. Ga proberen om nu ook door de weeks in de avond er even uit te gaan. Was samen met daisy naar de world market gegaan; drop, stroopwafels en nog meer andere producten. Ben maar bescheiden geweest. Betaald voor drop toch al tussen de 2,49-3.99 voor zakjes van max 190 Gr.

Woensdag; ging Marjan Dave weer weg brengen incl zijn fiets wat betekende dat ik de andere auto had. Op het moment dat ik net de trap af wou met de kinderen kwam Marjan thuis. Zij had gehoord dat ze deze week 3-5 uur maximaal per week mocht werken. Dus besloot deze ochtend te gaan werken. Besloten dat Marjan dan Lenka naar school bracht om vervolgens door te gaan naar haar werk.
Nils en ik hadden lekker weer een playdate met de tweeling. Eerst even lekker bij een nieuw ontdekte speeltuin van hun gespeeld. Om daarna heerlijk thuis te spelen en gezellig te lunchen.
Voor we het wisten was het 1 uur en dus de hoogste tijd om naar huis te gaan. Op de weg naar huis kreeg ik een bericht van Marjan; ik ben al terug waar zijn jullie? Leuk hoor een hostmom die thuis is en je in de gaten houd pff.
Ach goed nils was dus in de auto ik slaap gevallen. Misschien beetje korter dan normaal maar goed tijd om Lenka op te halen. Vervolgens was die in de auto weer in slaap gevallen. Kon die even zijn tekort slaap inhalen haha.
In de middag had Marjan even tijd genomen voor de kinderen. Samen met Lenka heb ik gespeld voor haar en schreef zij alles op. Was echt heel leuk en kon ook zien dat zij ervan genoot en het leuk vond.
In de avond beetje begin gemaakt om te kijken/denken over een baan als ik terug ben. Dus voor iedereen die dit leest; vanaf januari wil ik gaan werken (max 36-40 uur denk ik) en kan van administratief tot juridisch of bij verschillende gezinnen overdag oppassen of Nanny zijn. Hoewel horeca mij ook wel leuk lijkt (bediening of afwaskeuken) Liefst iets wat voor mij vanaf nieuw vennep makkelijk met openbaar vervoer te bereiken is. Word zo ie zo periode van half jaar omdat ik half augustus dan weer naar school ga. Tot zover de reclame voor mij haha.

Donderdag; daar doen we kort over de hele ochtend en deel van de middag hebben we weer eens verpest bij de Amerikaanse CBR. Mensen hier hebben achterlijke regels en je word er moe van. Marjan wilt graag dat ik nu nog mijn Amerikaans rijbewijs haal ivm verzekering en ik vind het wel gescheten... Word vervolgd.
In de middag had ik nog een klein uurtje voor mijzelf voordat ik Lenka moest ophalen. Had maar aan Marjan voorgesteld of ik vanuit school met Lenka ergens heen zal gaan zodat zij nog wat in huis kon doen. Haar reactie was; Lenka kan opzich wel hier blijven. Om vervolgens toch te zeggen van ja zou wel fijn vinden als je ergens met haar naar toe gaat al is maar voor een uurtje.
Zo gezegd zo gedaan. Na de wat lagere (regen) Pick up gingen Lenka en ik naar de mall. Ze wou liever naar mama want heeft nu ook door dat die veel thuis was. Op de Nederlandse school moest ze leren over pech. Nou ze had nu dus even mooi pech! Sinds lange tijd weer even alleen met Lenka bij de speeltuin in de mall geweest. Wat was ze lief en heeft ze heerlijk gespeeld. Was zo gezellig dat we tegen half 5 naar huis gingen!
Dave was vroeg thuis maar moest ook weer snel weg. Marjan was daardoor alvast eten voorbereiden, bagel met zalm en Cream cheese, nooit een straf als Dave dus vroeg/snel weg moet haha.
Ik ging nils ophalen om daarna met ze vieren avond te eten. Kids waren ook redelijk moe dus Marjan maakte ze op tijd klaar voor bed. Waardoor ik ook half uurtje eerder klaar was met werken.
Tijd om maar weer eens de was te doen en het bed te verschonen. Het is echt mijn hobby... Om het uit te stellen!

Vrijdag; kon ik eindelijk weer eens lekker uitslapen! Werd heerlijk weer eens rond 10 uur wakker. De rest van de ochtend was ik ook heel lui. Tegen 1 uur ging ik mij eens aan kleden en richting postkantoor. Weet nu een groep waar au pairs onderling dingen verkopen en heb mijn eerste ding verkocht haha. Beetje winst en hoeft niet mee terug. Anders zou ik het doneren maar nu krijg ik er zelf ook nog iets voor haha
"S middags Lenka opgehaald en thuis samen lekker met de blokken gespeeld haha. Klinkt ergens wel oppas achtig; kinderen en spelen met blokken haha.
Dave en Marjan hadden een ouders kenningsmaking bij een van de ouders thuis. Ik ging dus samen met Lenka nils halen om naar de mall te gaan. Eerst eten bij de McDonald's daar en vervolgens heerlijk spelen in de speeltuin.
Dave en Marjan waren ook in de mall aan het eten maar konden elkaar niet tegen komen. Zij aten bij het restaurant bijna boven de speeltuin en konden soms naar beneden kijken haha. Dus soms zag ik een hoofd van Dave voorbijkomen en toen een keer van Marjan haha. Gelukkig viel het de kinderen niet op. Rond 7 uur gingen de kinderen en ik na een zeer geslaagde avond naar huis.
Het ouderfeestje om het zomaar te noemen zou tot 9 uur duren dus mocht de kinderen ook naar bed brengen.
Lenka was best moe want had op school niet geslapen dus eerst klaar gemaakt; pyjama, melk en haar computer ik bed van papa en mama. Nils; pyjama aan, melk en in zijn bed leggen (en er niet naast gaan liggen zoals Marjan). De bedden van Lenka en nils staan op 1 kamer en moet door hun kamer naar kamer van Dave en Marjan. Liep dus paar keer langs nils naar Lenka. Hij bleef netjes liggen en sliep uiteindelijk uit zich zelf om half 9. Lenka slaapt nooit zo snel. Had Sinterklaas liedjes gezongen nadat ze niet meer op haar iPad mocht. Toen was het echt tijd voor haar om te slapen. Ook al wou ze het niet maar binnen 10 minuten sliep ze dan ook. Half 10 en beide Kids slapende! Rond 10 uur kwamen Dave en Marjan thuis. Overwinningsdans voor mijzelf.

Zaterdag; vroeg ik of Nils nog wakker was geworden want verbaasde mij dat hij gister bij mij nog niet wat wakker geworden. Meneer werd om 4 uur eens voor het eerst wakker. Om vervolgens mama half uit bed te duwen en te vragen om melk en Dora op tv. Sorry vriend iets te vroeg haha. Dat maakte mij nog beter voelen. Ook al ligt het wel aan zijn manier van slapen en niet hoe je hem naar bed brengt maar goed haha.
Marjan ging Lenka naar de Nederlandse school brengen want daar was ook een koffie ochtend, heerlijk die Nederlandse dingen haha. Ik ging met nils naar een of ander vaag vierjaardagsfeest van een bibliotheek ofzo. Buiten de mensen om van doe stichting of wat het ook was was er niet echt veel aan haha. Hebben wel, zoals op de open uitnodigen, een boek meegenomen om te doneren.
Eenmaal terug ging nils beetje thuis spelen voordat de hele familie Lenka weer van school ging halen.
In de middag had ik met Maureen afgesproken om gezellig te lunchen. Helaas ging dat niet door omdat door de regen die er al sinds donderdag is(geen grap) de kelder daar deels blank stond en het tapijt dus de lucht in moest haha. Zij moest dus uiteindelijk even met de kinderen het huis uit, niks aan te doen onmacht.
Dan maar alleen; lunchen en veel winkelen. Redelijk goed geslaagd behalve leuk laarzen waar ik opzoek naar ben. Ach was weer lekker een middag op stap.
Was rond 6 uur thuis en zat om 8 uur weer in de auto. Op naar daisy om een film te gaan kijken. Eerst nog tussen stop gemaakt om voor haar hostmom ijs te halen. Vervolgens mij ze drieën gezellig gepraat terwijl we heerlijk ijs aten. Om rond 11 uur eens te beginnen met een film te kijken haha. Was in ieder geval weer eens gezellig.

Zondag; was ik toen half 9 wakker en sliep pas rond half 2 ofzo haha. Lang leve het weekend. Net toen ik wakker werd hoorde ik het gezin uit huis gaan. Lenka wou bij mij langs en mij wakker maken maar mocht niet van Marjan haha. Uiteindelijk bleek dus dat ze lekker in het bos hadden gewandeld. Toen ze eenmaal thuis waren was het lunchen en weer weg. De kinderen wouden niet echt meer weg, niet gek na bijna een wandeling van 5 km. De vrijwilligers brandweer had vandaag open huis en daar gingen we met ze alle heen.
De kinderen konden op/in alle wagens er was muziek en Lenka had aan een brand alarm getrokken (dat was toegestaan haha). Was leuk om te zien. Daisy kwam er ook aan met de twee oudste jongens. De oudste had eerder deze week al naar mij gevraagd en vond het weer leuk om mij te zien haha.
Nils en Lenka waren goed moe dus gezin ging weer terug en ik bleef nog met daisy en haar kinderen. Was een leuke ochtend. Daarna had daisy mij lief thuis gebracht zodat ik niet hoefde te lopen haha.
In de middag lui op mijn bed gehangen om vervolgens nog even een uurtje te slapen. Ik word echt moe en futloos en alles van dit weer. Oké die korte nacht hielp ook niet bepaald mee.
Rest van de dag niet veel gedaan en beetje film gekeken.

Op naar een nieuwe week met nieuwe kansen. Helaas voor Marjan en voor mij zal zij nog, zoals het er nu naar uit ziet, de hele week thuis zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 46710

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: