9 moths full - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu 9 moths full - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

9 moths full

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Tijd vliegt en tijd staat stil. Vaak denk ik nog terug aan de eerste dag dat ik hier was. Vrijdag de eerste echte volle dag bij mijn gezin en praten over van alles met Marjan. Het voelt als gisteren maar als ik denk aan andere dingen die ik hier heb mee gemaakt en korter geleden zijn voelt het als een eeuwigheid geleden!! Wat zullen de laatste maanden mij brengen? Hoe snel zou het gaan.

Maandag; was ik hier dan al weer 9 maanden. Jaa nog 3 maanden te gaan want ben er best wel klaar voor om naar huis te gaan. Echt werken aan mijn toekomst. Aangezien ik de 21e terug vlieg zijn het net iets meer dan 3 maanden die ik heb te gaan!
Sinds lange tijd was het hier weer eens een feest dag; Columbus day. Dave moest gewoon werken en Marjan zit nog steeds thuis door die stomme overheid. Gelukkig hoefde ik pas om half 9 te werken. Na dit weekend kon ik uitslapen wel goed gebruiken haha.
Rond 9 uur zaten we al in de auto, Marjan, de kids en ik, op weg naar een appelpluk. Marjan had gevraagd of Bea en anaish ook kwamen met hun ouders. Ze hadden wat vertraging met vertrekken dus wij gingen gewoon al appels plukken. Aangezien het goed had geregend was het beetje nat/blubberig. Daar gingen we dan met onze voeten beetje in de blubber appels plukken. De kinderen vonden het heel leuk en al snel hadden we een mand vol.
Naast appels plukken waren er ook nog wat dieren en konden kinderen spelen bij/op hooi en waren er heel veel pompoenen. Na het appels plukken gingen we dus even snel bij de dieren kijken om vervolgens bij het hooi te spelen. Al snel kwamen Bea en anaish ook en hebben we een tijdbij het hooi gespeeld. Incl dat ik ben onder bedolven door de vieze natte hooi haha. Nog even pompoenen uitzoeken en tijd om naar huis te gaan.
Moe, hongerig en voldaan gingen we weer de auto in. Beide kinderen waren na een lekker broodje heerlijk in slaap gevallen. Eenmaal thuis wou lenka niet meer slapen en was ik even vrij totdat nils wakker zou worden!
'S middags werd meteen van de lekkere geplukte appels een heerlijke appeltaart gemaakt door Marjan en lenka. Nils vond dat ook allemaal erg interessant maar extra hulp was niet bepaald gewenst dus ging ik met nils buiten even rondje lopen op zijn step!
Toen de appeltaart eenmaal in de oven was kwam anaish weer spelen en Bea kwam toevallig ook nog even langs. Niet veel later moesten ze weer weg omdat we moesten eten om vervolgens naar zwemles te gaan. Het was de laatste les van deze sessie dus ging gezellig mee om te kijken. Was leuk om eens te zien. Nils had ook zwemles en deed soms beetje zijn eigen ding. Lenka's klas vond ik maar beetje rommelig maar wel leuk om een keer te zien.

Dinsdag; ging Marjan Dave afzetten met mijn auto en ik zou dan lenka met nils in de Nissan wegbrengen. Toen ik op het punt stond om weg te gaan bleek dus dat zowel Dave als Marjan een sleutel mee hadden en ik dus nergens heen kwam. Gelukkig was Marjan op tijd terug en bracht lenka toen weg. Nils huilen want die dacht jaa ik ga in de auto en uiteindelijk toch niet. Dan maar samen de tijd doden door te spelen met de trein voordat we naar voetballes moesten! Ik kon niet eens even spullen pakken laat staan een slok drinken nemen of meneer begon te piepen dat ik naast hem moest komen zitten haha.
Voetballes ging wel aardig. Hij weet nu goed wat hij elke keer moet doen alleen is een oefening soms snel zat. Daarnaast was hij vandaag ook moe tijdens de les dus was er altijd niet helemaal bij. Op de terug weg was hij dan ook heel verrassend in slaap gevallen.
In de middag samen met Nils Lenka van school gehaald. Toen ze min zag moest ze huilen. Neee niet omdat ze mij zag! Een vriendinnetje had per ongeluk Lenka geraakt toen ze haar rugzak op haar rug wou doen. Kan gebeuren niks aan te doen. Dan maar thuis voor de troost lekker warme appeltaart met ijs eten hihi.
In de middag moest er ook weer druk met de trein gespeeld worden en nu moest lenka elke keer blijven zitten. Dat de trein smaller is dan de rails werkt soms ook lekker frustrerend mee voor nils.
Kort na het avond eten kwam de man van Marjan haar beste vriendin langs. Hij was voor zijn werk hier in de buurt en kwam gezellig langs. Aan mij dus de vraag of ik in de avond ook even een oogje op de kids wou houden. Ik was voornamelijk met lenka; schoolboek lezen, koekeloere kijken en kletsen. Dat alles lekker in het bed van Dave en Marjan dus ik kon ook lekker liggen haha

Woensdag; mocht ik , denk door mijn actie van gister, om 8 uur beginnen. Marjan is nog steeds thuis en bracht daarom samen te nils lenka naar school.
Zowel ik als Marjan wouden met nils het huis uit maar wat gaan we doen als de tweeling niet kan?? Gelukkig kon Jack wel spelen. We plakte er ook gelijk een lunch achter aan. De jongens hebben lekker gespeeld en vinden het ook echt wel leuk om ook samen te spelen. Toch blijft het gek om te bedenken dat Jack en nils op dezelfde dag zijn geboren plus zelfde jaar en zo'n verschil zit in lengte en gewicht.
Nils was zo moe geworden van het drukke spelen dat hij om 12 uur al in slaap viel en ik hem maar eens om 3 uur heb wakker gemaakt. Ondertussen was Marjan Lenka van school aan het halen. Nils werd rustig helemaal wakker om de rest van de middag lekker samen met lenka te spelen.
In de avond was het dan eindelijk weer eens tijd voor de sportschool!!

Donderdag; heb ik lekker uitgeslapen tot half 9. Nooit verwacht dat ik die tijd als heerlijk uitslapen zou beschouwen. Rustig aangedaan met volledig wakker worden en aankleden voordat ik weer een gezellig ritje naar de MVA ging maken. Vergeleken met de vorige keer word en nu al bij de balie gecontroleerd of de papieren goed zijn zodat je niet lang hoeft te wachten om opgeroepen te worden. Papieren waren in orde en verbazingwekkend was ik met een half uurtje al aan de beurt. Papieren scannen, gegevens controleren, oog test (dit keer lekker zonder bril hihi) alles goed en weer officieel in het systeem. Op naar de theorie test. Een vraag waarvan ik hem niet helemaal snapte overgeslagen om op het einde opnieuw te doen. Van de 25 vragen mag je maar 3 fout. Ik had al 3 fout en moest de overgeslagen vraag nog doen. Ja mooi fout haha. Ergens vond ik het niet erg. Morgen weer een kans.
In plaats van om 3 uur lenka op te halen ging ik nu nils ophalen van de daycare. Marjan was weer aan het werk. Had haar al de hele dag niet geien en gister avond werd er bepaald hoe of wat. Die uitslag kon ik nergens echtgoed vinden omdat er al heel veel nieuws over was. Doordat Marjan dus weer aan het werk was kon zij beter lenka halen en ik nils.
De kinderen kregen heel leuk een griepprik bij de dokter. Nils een prik in zijn been en lenka een mist in haar neus. Thuis aan papa vertellen wat ze hadden gedaan en hoe goed ze waren. Om vervolgens lekker de rest van de middag en avond te spelen.
Nog de kinderen even helpen klaar maken om te gaan slapen en toen was ik ook lekker klaar met werken.

Vrijdag; was het weer zwaai zwaai uitslapen en hallo om 8 uur in de auto zitten om Marjan naar haar werk te brengen. Daarna weer terug naar huis klein beetje nog lui zijn om daarna naar de sportschool te gaan. Was nou niet echt een succes. Was beetje warm dus al snel mee gestopt. Maar hè ben wel twee keer geweest deze week haha. Even snel douche om vervolgens weer naar mijn vrienden van MVA te gaan. Gaan we weer de test doen. Had nu tafelnummer 5 dus dat is al goed. Vraag na vraag na vraag had ik goed en kon zo door gaan. Makkelijk geslaagd met 1 fout!!
'S middags weer Lenka van school gehaald en de hele middag lekker gekleurd voordat we nils moesten ophalen. Papa en mama wouden weer gezellig samen op pad en wat inkopen doen. Ik most dus samen met Lenka nils halen. Snel naar huis want al snel kwam ook onze heerlijke pizza aan.
De kinderen waren heel goed en hebben na het eten ook lekker gespeeld. Lenka kwam al moe uit school dus mocht van mij na het eten haar pyjama aan en lekker in bed van papa en mama tv kijken. Rond kwart over 7 was ze al heerlijk in dromenland. Nils is een draak met slapen dus die lag wel al in bed maar denk maar niet dat hij ook ging slapen. Lang verhaal kort mama zegt het een papa doet het ander waarna mama uiteindelijk toch weer toegeeft aan haar zelf em nils dus steeds niet alleen in slaap kan komen in de avond.
Ik was klaar met werken en er klaar mee. In de avond mijn tas gepakt voor dit weekend want ik ga Chaya weer zien en gaan we lekker door Philadelphia lopen!!

Zaterdag; werd in rond 8 uur bij de metro afgezet door Marjan, nils en lenka. Lenka ging daarna door naar de Nederlandse school. Na 40 minuten met de metro was ik bij de opstap plaats van de bus. Ik was mooi op tijd aan gezien de bus ging om 10 uur. Stond daardoor wel vooraan in de rij wat betekende een mooie plek in de bus. Bovenin helemaal vooraan! Na 3 uur non stop in Debussy te hebben gezeten kwam ik dan aan in Philadelphia. Lopen/zoeken naar Chaya om meteen de stad in te lopen. Onderweg lekker kletsen, kletsen, kletsen en ook lachen, lachen, lachen. Heerlijk gelunched bij het hard rock café om weer verder te lopen.
Hoewel Chaya al 10 maanden vlak bij philly (in de Amerikaanse volksmond) woont is ze er helemaal niet vaak geweest. Bekendste dingen in philly zijn het love sign en de liberty Bell. Voor die bel was een hele lange rij. Ook hoorde ik dat de film rocky in philly is opgenomen. Nou ken ik de film niet dus hoefde die trap ook niet te zien haha.
Rond half 6 genoeg gelopen dus maar tijd om richting de trein te gaan en naar chaya haar huis te gaan. Ritje met de trein van ongeveer 45 minuten. Eenmaal bij Chaya thuis rustig aangedaan totdat we er achter kwamen dat het al half 9 is en nu wel wat moeten gaan eten voordat alles dicht is. Waren we dus rond/op sluitingstijd aan bij de panera bread en dachten dat ze dicht waren. De filiaalmanger foto kwam naar buiten en zij van ja zijn nog en hoor kom maar. Door het personeels voelde we ons niet zo gewenst en vroegen we nog maar eens aan de manager of het echt oké was. Ja hoor geen probleem. Personeel was meteen vriendelijker aangezien die erbij stond toen de manager het zij haha.
Natuurlijk was Esther bij Chaya dus regende het weer lekker hard. Wachten tot het wat minder is en dan snel naar binnen rennen. Pyjama aan en voeten laten rusten.

Zondag; was ik al om half 9 wakker terwijl Chaya maar bleef slapen en slapen haha. Rond half 1 was die dus ook levendig. Om nou te zeggen wakker.. Dat was een ander verhaal haha.
Tegen half 2 weer in de trein naar philly kijken of we nog wat cultuur kunnen snuiven. Hoewel dit weekend ook beetje voor bijkletsen bedoeld was en dat is meer dan goed gelukt haha.
Was een korte middag maar nog wel nog wat gezien en klein beetje gewinkeld! Nieuwe schoenen; afgeprijsd plus extra korting!!
Rond half 6 ging mijn bus weer terug naar DC. Goede reis weer gehad en zonder files!! Helaas in DC op een haar de metro gemist.
Om half 10 was ik echt thuis thuis en was ik opgehaald bij ons metro station door Lenka en Marjan.
Tas soort van uitpakken, pyjama aan en lekker met de voetjes de lucht in. Wat al snel slapen werd.

Weer genoeg energie op doen voor de komende week waar ik dan toch eindelijk de gok naar de kapper ga wagen!!