Halloween, dog bday, mama is coming - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Halloween, dog bday, mama is coming - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Halloween, dog bday, mama is coming

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 November 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Na aanleiding van mijn oproep van vorige week kreeg ik mijn eerst suggestie, hartstikke bedankt voor de suggestie. De vraag was; wat is er typisch Amerikaans om te doen. In Nederland ga je bijv. cursus bloemschikken volgen.
Wat hier bevoordeeld heel vaak word gedaan is buiten de deur eten. Ik bestel soms alleen een voorgerecht omdat dat al meer dan genoeg is. Daarnaast is het dan ook heel gewoon om een "box" te vragen, kortom de restjes mee naar huis te nemen.
Vergeet niet de fristdranken die je een keer betaald en vervolgens ,gratis, ontelbaar keer bij gevuld. Blijft raar/ongemakkelijk en voelde mij laatst ongemakkelijk toen mijn drinken in totaal 4 keer werd bijgevuld.
Hoop dat de vraag beetje goed beantwoord is kon verder niet zo snel iets bedenken haha.

Maandag; ging de ochtend lekker snel. Eerst Marjan en Lenka afzeggen en niet veel later kwamen Emma en Fiona spelen. Helaas had nils een beetje koorts dus veel hoesten. Had toevallig het weekend tompoezen gemaakt dus Elizabeth het laten proeven. Ze vond het heeeeerlijk. Yeah, Duitse aan het Nederlandse eten hihi. Andere kant; hij had wel heel goed en lang geslapen.
"S middags Lenka opgehaald en lekker lui met de kinderen gekleurd. Het begin van een echt kleur week...
Met Lenka had ik gister de afspraak gemaakt; Ik weet dat jij heel goed Nederlands kan praten dus als jij Engels spreekt versta ik jou niet oke? Nou die middag heeft Lenka super goed en de hele middag Nederlands gesproken!! Trots en super blij.
Lenka naar zwemles en ik dus naar de sportschool. Al zoekend naar een parkeerplaats zag ik de cardio apparaten buiten staan. Uhm oh oh what's going on?? Ja krijgen dus nieuwe apparaten ofzo dus dicht tot woensdag... Ga je met je goeie gedrag haha

Dinsdag; weer eerst lekker Marjan en Lenka afgezet. Ergens is het misschien vroeg om kwart over 7 in de auto te zitten maar haalt die ochtend sleur er wel een beetje uit.
Niet veel later had Nils ook weer, alleen, voetballes. Ondanks dat hij nog steeds niet topfit was heeft hij het wel goed gedaan. Volgende week vragen of hij de wintersessie met de 2,5 jarige mag/kan mee doen. Is die ook niet meer alleen in de groep.
Na voetbal lekker terug naar huis. Nils eet altijd lekker een broodje in de auto zodat hij thuis snel kan slapen. Hij had nu van 12-2.45 geslapen. Ja meneer is echt nog niet topfit.
Snel in de auto om Lenka op te halen, als is het maar 3/5 min met de auto, stress hem toch als het kwart voor 3 is en ik nog thuis ben.
Al lopend met Lenka aan de hand kwam weer de vraag; Esther kan ik kleuren thuis? Jaa tuurlijk dat mag al-tijd. Dag twee dus met de kinderen en kleuren. Nils en stiften is nog niet altijd een goede optie. Maar goed he ze moeten het eens leren.
Dave ging met Lenka naar de kapper ofzo dus ik ging samen met Nils Marjan halen van haar werk. Gaat de werkdag ook weer even wat sneller haha.

Woensdag; hoefde ik alleen Lenka af te zetten op school. Is soms beetje afzien in de ochtenden, afhankelijk van de bui van de Kids.
Met nils had ik niet veel om te doen een keer. Je bent altijd maar op sleeptouw met die kinderen. Naast lenka haar handen en voeten afdruk heb ik vandaag een poging met nils gedaan. Voeten zijn niet echt super gelukt haha. Dus dacht Nils je gaat maar lekker alleen spelen moet je ook leren. Uiteindelijk had ik geen zin om thuis te blijven zitten dus maar naar de mall gegaan om Nils daar te laten spelen.
Eenmaal thuis niet super veel gegeten, met dank aan mama begint hij ook te hoesten, maar wel heerlijk 1,5 uur geslapen. Dat gaat weer de goede kant op!
Lenka opgehaald van school en al snel was daar de vraag; Esther mag ik kleuren thuis. Ja hoor dag nummer 3 lekker kleuren!
In de avond maar weer eens naar Zumba geweest. Aangezien de sportschool verbouwt werd of wat dan ook. Daarnaast wou ik door vorige week weer een keer Zumba doen. Nou ik heb het geweten hoor. Pff mijn god ben weer lekker afgebeuld maar mensen wat was het weer leuk en ergens ook lekker!
Gelukkig was de rust ook weer gekeerd in huis toen ik terug kwam want Dave was helemaal uit zijn plaat gedaan aangezien de tv, telefoon en wifi het niet meer deden. Als de buren dachten dat er iemand vermoord werd gaf ik ze geen ongelijk. Wat was die aan het schreeuwen en vloeken.

Donderdag; werd ik wakker met een partij spierpijn in mijn benen haha. Hallo de dag na Zumba.
Het was ook Halloween en dat vieren we hier natuurlijk enthousiast. Nils ging verkleed naar de daycare en Lenka had een parade op school. Alle ouders mochten komen kijken. Ook ik kwam dus even langs. Lenka was bang dat ik niet kwam door een waarschuwing van gister avond. Helemaal blij dat ik er wel was en wou meteen met mij mee naar huis. Nou dat kan niet en gebeurt ook zeker niet.
Wat ik dan niet snap; hoe kan het toch dat zoveel ouders hier zomaar even tussen hun werk uit kunnen glippen en even uurtje kunnen kijken naar hun kind die verkleed is. Hoef je in nederland niet te proberen. Maar goed was wel even leuk/schattig om te zien.
Eenmaal thuis was de schoonmaker nog bezig en had geen zin om dan ook thuis te hangen. Plus de kans mislopen dat hij mijn kamer zou doen hihi (he nog even profiteren zolang het kan mijn enige luxe hier een beetje). Dus toen maar alle ramen van de auto schoongemaakt en in de auto wat troep/speelgoed opgeruimd. Irriteerde mij er namelijk aan dat mijn achterruit niet veel meer zicht dan de boog van de ruitenwisser had.
Om 3 uur dan weer naar Lenka's school om haar op te halen. Even lekker als grote meid mogen spelen. Marjan was ook al thuis omdat iemand de tv etc ging fixen. Thank god was het gemaakt en vrede in huis haha.
Niet veel later gingen we Nils bij de daycare ophalen om door te gaan naar scary Perry street. Een straat waarvan de mensen elk jaar met halloween hun voortuin ombouwen in griezel stijl van spoken tot heksen tot verdwaalde lichaams onderdelen, geluids effecten en rook.
Even snel eten om daarna met de Kids en mama trick or treat te doen! Sint Maarten gevoel kwam weer naar boven haha. Ik moest een soort van ook verkleed. Zwarte kleren aan een staart en haarband met oortjes en je hebt Esther de kat haha. Lenka was ook een kitty en Nils in een pietenpak als piraat! Haha
Natuurlijk was het de hele dag droog en ging het halverwege trick or treat regenen..
Vond het ook wel weer mooi geweest haha

Vrijdag; heb ik weer eens heerlijk uitgeslapen tot 10 uur. Weet niet waar ik de laatste nachten last van heb maar meer dan veel slaap blijk ik nodig te hebben.
Lenka was vandaag, net als de rest van de school, om 12.15 uit dus moest ik vroeger beginnen.
Even lunchen om toch een poging te doen om haar te laten slapen. Ze wou niet echt slapen en kwam, tegen de afspraak in, ook vaak uit bed. Tja kan je zielig/verdrietig doen maar dan is Esther wel een beetje boos.
Onverwachts kwam Dave ook nog eens vroeg thuis, fijn daar heb ok niet echt zin in haha. Uiteindelijk wel lekker met Lenka gekleurd, ja heel verrassend, haar huiswerk voor de Nederlandse school gemaakt en gespeeld.
Dave ging Marjan ophalen en ik ging samen met Lenka nils ophalen. Om niet veel later met de hele zooi naar een verjaardag te gaan van, jaa hou je vast, een hond!! Jup de hond van de buurvrouw hier in het rondje werd 12 jaar!
Feest dat niet echt veel voor. Marjan en Dave gingen al snel weg omdat ze wat anders hadden en ik bleef met de kinderen achter. Die speelden nog even lekker met de honden. Werd meteen kort gesloten nog met Dave en die vrouw dat ze best een keer de honden hier mag brengen. Vinden de kinderen ook helemaal leuk.
Het werd al snel donker dus niet super veel later ging ik er ook maar met de Kids vandoor. Kijken of er nog wat eten bij ze naar binnen ging. Lenka was al best moe en kreeg het ook koud, had ook beetje koorts. Dus lekker klaar gemaakt voor bed en lekker onder de dekens in papa en mama's bed tv laten kijken. Om half 8, half uur na thuis komst ongeveer, was die heerlijk in dromenland.
Nils moest weer even gezellig tijd met mij hebben haha. Even samen Dora kijken, jippie... Haha, om hem half uur later in bed te leggen. Kusje voor nils, slaap lekker. Tijd voor Esther haha. Rond half 9 even stiekem door de deur kijken en ja hoor meneer sliep ook. Sms naar Marjan; neem jullie tijd hier alles onder controle! Nils was uiteindelijk twee keer wakker geworden maar beide keren binnen 1 min in slaap gekregen. Rond half 10 kwamen Dave en Marjan ook thuis. Ik trots op mijzelf dat beide Kids heerlijk slapen, naar mijn idee beter en sneller dan mama, Marjan en Dave blij omdat ze een gezellig avond hadden. Win win!

Zaterdag; was het weer tijd om te helpen op de Nederlandse school. Best apart als je ineens juf Esther word genoemd. Naast Lenka die tegen andere altijd zegt dat ik jaar au pair ben. Nils noemt mij gewoon Esther. Zo heb ik alles wel gehad. Ohja alleen mama Esther en tante Esther nog niet... Haha.
Was weer een gezellig ochtend. Komen al in de Sinterklaas stemming dus gezellig liedjes aan het zingen. Aansluitend na de les was er dit keer ook een gezellige lunch met alle leerkrachten en assistentes. Werd ook meteen gevraagd of ik volgende week kan helpen. Dit keer bij Lenka in de klas. Dus volgende week ben ik er weer, drie op een rij op naar kwartet!
'S middags even lekker geslapen aangezien ik hoofdpijn kreeg. Toen ok wakker werd was het helaas wat erger. Misschien kwam dat omdat de kinderen erachter waren gekomen dat ik sliep. Ik werd al half wakker, waarschijnlijk door de kinderen, doordat Lenka leuk aan het fluiten was half naast mijn oor. Toen kwam nils er achter dat Lenka bij mij was dus kwam ook op bezoek. Hij kwam, al roepend, bij mij op bed; esjer esjer esjer(geen idee eigenlijk hoe die precies mijn naam zegt maar dit komt in de buurt). Om vervolgens mijn kamer te inspecteren haha. Lief bedoeld uitvoering vond ik wat minder maar ze houden stiekem wel van mij hihi.
Rest van de middag lekker heel veel gelezen en beetje op mijn iPad gezeten.

Zondag; werd ik naar mijn idee te vroeg wakker. Had geen zin om al wakker te zijn. De klok gaf 7.47 aan. Neeeeeee grapje Please? Tot ik bedacht; ohja wij hebben nu ook wintertijd! Yes weer 6 uur verschil, rekent makkelijker haha.
Sommige van jullie zullen wel denken van wat is Esther vroeg met haar blog. Dat komt omdat ik deze hele dag geen moer heb uitgevoerd en mega lang in bed ben blijven liggen.
Het gezin was de hele ochtend op stap dus was ook lekker rustig haha
Het meest nuttige dat ik heb gedaan? Mijn telefoon een nieuwe screenprotector gegeven en dit blog geschreven haha. Jup niet veel dus haha.

Op naar volgende week! En mensen tips, nieuwschierigheid of andere dingen die jullie willen weten over het land, mij en mijn jaar hier, Please let me know!
Want met 80 dagen sta ik weer met mijn voeten op Nederlandse bodem!!

Ohja mama heeft ook een ticket geboekt om hier van 16-21 november te zijn. We gaan samen gezellig naar dc, nyc en natuurlijk winkelen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 46710

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: