Gingerbread house, Thanksgiving, family - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Gingerbread house, Thanksgiving, family - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Gingerbread house, Thanksgiving, family

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 December 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Vandaag is het alweer december wat betekend dat het jaar ook bijna is afgelopen. De komende weekenden staan ook al leuk vol gepland daarnaast is er dus ook genoeg te regelen om klaar te zijn voor 2014!! Voor ik het weet zit ik in dat vliegtuig.

Maandag; mocht ik iets later boven komen. Gelukkig maar want werd pas 7.10 wakker dus mega snel aankleden en doen om 5 min later boven te zijn. Marjan moest wat op Lenka haar school afgeven dus eerst Lenka afzetten en daarna Marjan afgezet.
Met nils gezellig een playdate met Emma en Fiona gehad. Ze hadden ook nog heel lief een kado voor nils. Aangezien we ze vorige week helemaal niet hebben gezien. Hadden hele leuke/mooie auto's gekocht! Altijd goed bij nils. Was snel ook weer tijd voor beide om naar huis te gaan.
Thuis weer tijd om met nils om te lunchen en voor ik het wist heeft nils over 2 uur geslapen! Wel goed voor hem aangezien hij nog beetje last heeft van zijn oor.
Snel in de auto om Lenka op te halen om vervolgens een heerlijke middag te krijgen. Gezellig gekleurd en wat Sinterklaas liedjes geoefend.
In de avond had ik zelf een Sinterklaas meeting. Discussiëren over het Sinterklaasfeest op 7 december op de ambassade in dc. Stomme discussie over de kleur maar goed uitkomst; 4x4 pieten; zwart, blauw, paars en evt ook groen.. Ach goed.

Dinsdag; gingen we eerst Lenka afzetten. Vandaag had ze een thanksgiving meal op school. Als ouders van pre-k moesten ze 12 cornmuffins maken. Die heb ok dus afgegeven op de school.
Nils zag mij al aankomen lopen en Marjan vertelde mij dat nils toen zei; Esther hier toetoe. Het is ook een lekkerding! Met een vrolijk gevoel Marjan afzetten op haar werk.
Al snel kwamen Emma en Fiona weer langs om keer bij ons te spelen. De schoonmaakster kwam bij hun dus kom dan maar gezellig bij ons langs! Ze spelen steeds leuker met ze drieën alleen is delen wel lastig onderling.
Sinds lange tijd had nils weer goed gegeten tijdens de lunch! Vervolgens ook weer ruim 2 uur geslapen.
De hele dag had het geregend dus weer een luie dag met Lenka ophalen. Gewoon lekker in de auto blijven zitten haha.
Lenka heeft al paar keer haar schoen gezet en vandaag zat ee een kleine my little pony puzzel in! Nou mevrouw heeft die dus gewoon 5 keer gemaakt achter elkaar. Rest van de middag hebben ze ook lekker gespeeld.
In de avond beetje gewinkeld en Sinterklaas cadeautjes gekocht voor bij de ambassade. Marjan vind dat ik altijd leuke cadeautjes koop haha. Moet zeggen dat ik nu ook goed geslaagd was! Maar... Het is nog geen Sinterklaas dus blijft nog een verrassing.

Woensdag; was het een beetje een andersom dat. Dave bracht Marjan naar werk en ik nils met Lenka naar de daycare. Vandaag was Lenka vrij van school, alvast voor thanksgiving. Er was voor nils nog plaats bij de daycare. Aangezien hij al twee dagen zou missen maar de daycare wel doorbetaald word. Ik een rustige dag met Lenka en nils op daycare zodat Marjan vanmiddag rustig kan inpakken voor aankomend weekend.
Heerlijke ochtend met Lenka gehad; pannenkoeken voor haar gebakken om daarna een gingerbread huis te maken. Wat. Een. Pokken. Klus! Noooooooit meer. Er zat een zak met icing bij die je moest kneden zodat het makkelijk uit de spuitzak komt. Nou die zak werkte voor geen me-ter. Uiteindelijk met een pot icing die we zelf hebben en een sateprikker alle randjes gevuld zodat er snoepjes op konden etc etc. Kut klus dus. Al snel kon ik wel een vreugde sprongetje maken want heb eindelijk mijn vluchtgegevens gekregen. 21 januari om 6 uur in de avond vlieg ik terug naar Nederland!! Op 22 Januari kom ik om half 8 aan!! Be there
"S middags even snel langs het postkantoor voor den schoenkado voor een heel lief iemand om Lenka daarna quiet time te laten doen.
Helaas had Lenka in de middag niet geslapen waardoor ze niet zo goed luisterde/lief was in de middag. Wel samen met Lenka nils opgehaald.
Al snel was ik, beetje gelukkig, klaar met werken. Even douche om daarna spullen te pakken voor thanksgiving weekend! Snel slapen want morgen 6 uur de wekker...

Donderdag; happy Turkey day! Om 7 uur zaten we met ze alle in de auto om naar pittsburgh te rijden. Dave zijn zus woont daar net buiten. Daar zullen we thanksgiving vieren het hele weekend. Zijn zus heet Stefanie en is getrouwd met Rob. Dave kent Rob via school en zo hebben Rob en Stefanie elkaar ook ontmoet haha.
Rond 11.30 kwamen we eindelijk aan. Helaas waren we vandaag weg gegaan ipv gister snders konden de kinderen in de auto slapen. Nu waren ze hele tijd wakker en beetje ongeduldig.
Tegen half 3 was het tijd voor het thanksgiving maal. Ja om half 3 al. Kalkoen met stufifng(kleffe broodpap zonder melk ofzo haha best te eten), aardappelpuree, sperziebonen en cranberry. Met een, toegestaan, glas wijn.
Best lekker maar je zit daarna best wel vol. Dus na het eten even lekker rustig zitten, bankhangen. Rond 6 uur kwam het toetje pas; pompoen taart en chocolade ijs met mint stukjes. Voor eerste keer pompoen taart gegeten maar smaakte gewoon naar speculaas. Was lekker maar vullend!!
Meer dan gevuld en best moe zaten we allemaal beetje uitgeput voor de tv/op de bank en de Kids die speelde. Er was ook een heerlijke openhaard die 24/7 ongeveer aanstond.
Zelf hoefde ik niet veel te doen en ging ik ook lekker rustig aan doen. De neven zijn helemaal gek op Lenka en nils dus die speelde lekker met elkaar.
Bijna hele avond gelezen. Om de dag af te sluiten in een heerlijk ruim bad. Had lekker veel sop erin gedaan om in bad nog verder te lezen. Heer-lijk.

Vrijdag; kon ik gewoon ook heer-lijk uitslapen. Hoorde niet veel van boven en werd dus pas rond kwart over 9 wakker. Dave en Marjan waren boodschappen doen en de kinderen speelde met hun neven, Neil van 14 en Christopher van 11, dus ik kon ook rustig genieten.
Rond het einde van de middag gingen Marjan de kinderen en ik even het dorpje in. Was niet veel speciaal maar even eruit geweest enzo. Eenmaal terug gingen de kinderen lunchen en vervolgens ging nils snel daarna slapen.
Marjan ging met Stefanie wat drinken dus paste ik op de kinderen. De mannen waren naar de cabin, Rob houd nogal van jagen in jet huis hingen ook wat herten koppen.
Rond 3 uur was iedereen weer thuis en was weer tijd om lui te doen. Er lag wat sneeuw dus Lenka was vaak met haar neven op de slee te vinden. En Esther was weer san een nieuw boek begonnen want die andere was inmiddels heerlijk uit. In 1 dag over de 100 blz gelezen haha.
'S avonds gingen de ouders met ze vieren uiteten. Dus voor de kinderen en de au paiirrr was er pizza. Zo moest ik ineens op 4 Kids letten haha. Ach jongens doen hun ding en waren geïnstrueerd door hun ouders. Nils wou rond half 8 slapen maar kwam maar niet in slaap. Rond 8 uur kwam Lenka dat ze moe was en of ik bij haar sou blijven. Met nils op mijn schoot liedjes zingend en heen en weer schommelend was Lenka binnen 5 minuten in slaap.
Nils maar mee naar beneden genomen en uiteindelijk had Marjan hem naar bed gebracht toen ze weer thuis waren. Nils had de nacht ervoor ook goed geslapen dus mocht van Marjan langer opblijven haha.
Rond 10 uur gingen bij mij zelf heel snel de luiken dicht!

Zaterdag; werd ik rond half 9 wakker. Aankleden, spullen inpakken want vandaag is het weer tijd om naar huis te gaan. Voordat we weer weg gingen, gingen we met ze alle ergens lunchen. Het is een standaard langs komt waar Dave graag eet. Nou niet gezond hoe groot die broodjes waren... Ben blij dat ik gewoon broodje gyros had bestelt.
Omdat we rond 12 uur terug gingen sliepen de kinderen ook een groot deel. Totdat Dave wou stoppen om wat drinken te halen. Al snel wel Lenka er ook wat onrustig van. Na een risk was ik het ook wel zat. Plus werd beetje misselijk van Dave zijn rijstyle ach.. Zijn kinderen.
Thuis de auto uitladen om lekker weer niks te doen. Beetje programma's terug kijken en bij kletsen/Skype met wat vrienden. Weekend was afzien want moest in het midden Vsn de bank zitten wou ik bereik hebben. Of in het raam Van de speelkamer.

Zondag; werd ik al rond 8 uur wakker. De kinderen deden ook goed mee met het zondags gevoel want waren heerlijk rustig. Rond 10 uur moest ik even oogje op de Kids houden. Marjan ging sporten en Dave was gewoon tv kijken.
Hoefde niet veel te doen, gewoon oogje in het zijl haha.
Eenmaal klaar met "werken" heb ik wat inkopen gedaan voor sinterkerst. Over twee weken ga ik dat vieren met Maureen en daisy. Sorry meiden heb alleen net de taai taai opgegeten!
Heb mooi optijd voor jullie mijn blog af tussen programma's kijken door zodat ik straks even de kadootjes kan inpakken dn lekker vroeg ga slapen.

Morgen weer een gewone week. Naja gewoon; Dave een sollicitatie en Lenka een halve dag school op vrijdag.
Ik ben in ieder geval helemaal klaar om af te tellen! Nu de december kalender en dan gaat het wel snel! Verlangen naar huis, het gewone leven, word echt wel groter!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 46710

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: