Ready to go! - Reisverslag uit Nieuw-Vennep, Nederland van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Ready to go! - Reisverslag uit Nieuw-Vennep, Nederland van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Ready to go!

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Januari 2013 | Nederland, Nieuw-Vennep

Hallootjes!

Aangezien ik de meeste mensen had beloofd vandaag weer een verslag te schrijven doe ik het nog maar even mooi op de valreep!

Zoals de titel het al zegt; I'm ready to go! alleen laat ik eerst even terug gaan naar de periode van de match tot vertrek.
Nadat ik dan een match had is alles super snel gegaan. Oorspronkelijk dachten we dat ik rond 28 januari richting New York zou vertrekken maar de organisatie sprak al over 14 januari! Ik vond 28 januari al snel maar 14 januari was echt super snel! Het was ook nog maar de vraag of het haalbaar was ivm mijn visum. Helemaal hyper meteen mijn contact persoon van Activity gemaild om te kijken of dit haalbaar was. Doordat ze Au Pair in America mijn aanvraag formulieren voor mijn visum met spoed hebben laten versturen zou dit goed haalbaar moeten zijn. En ja hoor voordat ik het wist kwam daar 2 dagen later een pakketje van de DHL met mijn visum papieren. Hup meteen aan de slag! Na alles te hebben doorgenomen ervoor gezorgd dat ik een mega vragenlijst op internet had ingevuld zodat ik een afspraak kon maken bij het consulaat.
Precies de dag na kerst kon ik terecht bij het consulaat om mijn visum aan te vragen. Tot grote opluchting kreeg ik meteen te horen dat mijn visum was goedgekeurd en dat ik ong. na 3-4 werkdagen mijn paspoort weer thuis gestuurd kreeg met mijn visum erin. Als grote verrassing ging 2 dagen later de bel en was er voor mij mijn aangetekende envelop. Mijn paspoort was gewoon al weer terug! Alles is dus super snel gegaan, nu wist ik dat niks meer mis kon gaan.
Het gene wat ik nu nog hoofdzakelijk moest regelen was mijn reisverzekering.

Nadat alles was geregeld en de dagen best snel voorbij tikten was het al weer tijd voor al mijn afscheidsfeesten. Ja echt waar feesten... In totaal heb ik er 4!! gehad. En ze waren ook leuk allemaal achter elkaar. De eerste was op donderdag waarbij ik afscheid heb genomen op mijn werk en super super lief ben toegesproken. Zelfs namens een bewoner uit de clientenraad, ik moet toegeven die speech onroerde mij wel ligt komt ook door mijn zwak voor opa's en oma's. Toen ben ik al echt mega verwend met mooie bloemen, heel veel dollars en lieve kaarten.
Vrijdag stond het feest voor mijn vrienden op het programma, gezellig om ook weer wat vriendinnen te zien die ik of te weinig spreek of te weinig zie! Mijn ouders hadden ook het leuke idee om iedereen op een nederlandse vlag te laten schrijven. Er staan super leuke en lieve dingen op van nederlands tot fins en van engels tot japans (JoëL ik wil weten wat het betekend!! haha) en ook toen weer te erg verwend!
Zaterdag was de drukste afscheidsdag; overdag kwamen al mijn oppaskindjes langs (welgeteld 16 stuks) met hun ouders, ze hadden allemaal een mooie tekening met foto erbij van hun gemaakt, ook weer zo'n leuk en lief idee van mijn ouders! In de avond kwam mijn familie langs. Ook deze hele dag ben ik te erg verwend. Aan het einde van de dag was ik ook wel meer dan gesloopt. MAAR we gingen gewoon door...
Aangezien ze in amerika van die leuke regeltjes hebben en je onder de 21 niet mag drinken dus eigenlijk ook niet mag uitgaan ben ik zaterdagavond voor het laatst nog even uitgeweest in het plaatselijke discotheekje in ons dorpje!

En zo is het al weer zondag en zit je na een drukke, stressende dag je laatste blog vanuit nederland te schrijven.
Ik dacht dat ik heel slim was om eerder deze week mijn koffer al wat in te pakken maar door alle feestjes moesten er echt nog wel wat dingen mee. Oké alles wat ik mee wil zit in mijn koffer nu de volgende test; hoe zwaar is die? Ja natuurlijk VEEL TE ZWAAR. Dus wat moet je dan, jawel alles er weer uithalen. Daar gingen we dan weer... Nu met nog meer stress dan de vorige keer. Uiteindelijk heb ik gewoon 8 kilo!! uit mijn koffer kunnen halen en is hij nu onder de 23 kg die ik mag meenemen. Naast mijn grote koffer neem ik ook nog een handbagage koffer mee. Onder het mom van; handig voor mijn trainingsdagen in Stamford. Ja, FORGET IT! Daar zit nu alleen nog maar een pyjama in voor de rest allemaal kadootjes voor mijn hostfamily!

Het is nu echt tijd om, zoals het voor mij voelt, lang op vakantie te gaan!
Morgen zal ik dan toch echt vliegen naar New York waarna ik door rij naar Stamford om een training te volgen. Op donderdag zal ik dan vertrekken naar mijn hostfamily! EXCITED!!

Voor nu tot ziens vanuit nederland en mijn volgende blog zal zijn vanuit amerika!

Hollandse groetjes,
Esther

  • 13 Januari 2013 - 23:30

    Mignon:

    I love you

  • 14 Januari 2013 - 05:18

    Ilona:

    Heel veel plezier en we zullen je missen! Kus ilona

  • 14 Januari 2013 - 12:31

    Petra :

    Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag. X

  • 14 Januari 2013 - 20:05

    Je Nicht:

    Heel veel plezier in USA en ik ga je verslagen lezen en je volgen! Ben erg benieuwd naar je verhalen uit de USA!

  • 15 Januari 2013 - 10:22

    Marijke (Activity International):

    Hoi Esther,

    Wat leuk om je blog te lezen:-) Je hebt in ieder geval goed afscheid genomen van al je vrienden, familie en oppaskindjes. En ach ja, dat probleem met het gewicht in je koffer dat kennen we allemaal, ha ha!

    Ik hoop dat je in ieder geval goed bent aangekomen in de VS en wens je heel veel plezier!

    Mochten wij tussentijds iets voor je kunnen betekenen laat het dan gerust weten. Je weet ons te vinden;-)

    Groetjes,

    Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 46622

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: