Alweer 1 maand! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Alweer 1 maand! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Alweer 1 maand!

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 Februari 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Times flies when you're having fun! And I have a lot of fun!

Maandag begon de dag weer met een hele stribbelende Lenka, ik noem het ondertussen al Lenka struggles. Alleen vandaag was gewoon echt niet grappig. Voet bij stuk gehouden en na alle time-out plekken te hebben gehad werd ze uiteindelijk weer rustig. Kosten mij wel een paar trappen en stribbelende armen maar goed, is voor een goed doel!
Ze probeert nog steeds voor elkaar te krijgen dat mama haar naar school brengt gewoon om de grenzen te vinden. Nadate ze was afgekoeld was ze namelijk gewoon heel lief en heeft lekker gespeeld.
Als ik haar dan uiteindelijk naar school moet brengen is er helemaal geen probleem meer. Toen ze op school was lekker een ochtend gehad met Nils, aangezien hij verkouden was maar thuis gebleven.
Om 12 uur Lenka weer van school gehaald, ze begon zelfs te zwaaien toen ze mij zag! Rond half 4 ging Lenka met Dave weg want ze moesten naar de kapper. Om 4 uur heb ik Marjan van haar werk opgehaald met Nils om vervolgens haar ook bij de kapper af te zetten. Vervolgens met Dave, Lenka en Nils terug naar huis gegaan omdat Marjan langer bezig was en die zou terug gaan met de auto van Dave.
Hierdoor had ging ik ook avondeten met Dave en de kids en dat ging allemaal heel goed! Nadat ik Nils had gevoerd heb ik zelf ook gegeten, SUBWAY! Er gaan niks boven een broodje van de Subway want dat is tenminste normaal brood!
Aangezien de ochtend kort gezegd wel een beetje een hell was moest ik de avond echt even voor mijzelf hebben. Even geen kids om mij heen gewoon lekker op mijn kamer. Binnen een uurtje kwam Lenka binnen en vroeg "Esther, moet je huilen?" En dacht huh wat is dit. Nee hoor zei ik, en weg was Lenka weer. Vervolgens kwam ze weer "I'm sorry Esther". *Smelt* Dus zei kom maar even een dikke knuffel geven. Vervolgens bleef ze nog even op mijn kamer hangen en vertellen wat alles was.
Marjan vertelde mij dat Lenka het niet echt leuk vond dat zij haar een badgirl had genoemd vanwege haar gedrag in de ochtend.

Dinsdag dacht ik goed daar gaan we weer benieuwd hoe deze ochtend zal gaan verlopen. Dave, Marjan en ik waren ook al aan het denken wat is anders een goede manier om Lenka te laten wennen dat ik degene ben die haar 3 dagen achter elkaar naar school brengt.. Dave ging vandaag fietsen naar het werk dus Marjan kon alleen met de auto. Zij bleef bij ons totdat het ongeveer voor Lenka tijd was om naar school te vertrekken. Zetten haar in "mijn" auto en reed vervolgens weg. Dit ging beter maar nog steeds moest Marjan haar naar school brengen.
Toen Lenka op school was ben ik met Nils naar de mall geweest omdat ik daar had afgesproken met Lisa en Sophie, twee duitse au pairs. Lisa haar jongste is een meisje van net 2 en Sophie haar jongste is een jongentje van 15 maanden. Leuk voor Nils om mee te spelen aangezien die bijna 15 maanden is. Wat een verschil zit er tussen Nils en het andere jongentje. Die andere begon net pas met lopen terwijl Nils er al lekker op los rent!
In de middag was het lekker weer en heb ik samen met de kids lekker in de zandbak gespeeld!
Vandaag was ook MARDI GRAS! Op zijn hollands; dikke dinsdag. Op Lenka haar school hadden ze een pannenkoekendiner voorbereid. Daar zijn we met ze alle heen gegaan. Was wel geslaagd. Zelfs een lerares van Lenka vroeg hoe het ging. Die vrouw is echt een schat!

Woensdag weer een andere manier bedacht voor het afzetten van Lenka. Rond half 8 gingen wij allemaal in de auto om vervolgens eerst Marjan af te zetten. Daarna meteen door naar Lenka haar school om haar af te zetten. Dit ging goed en was geen protest!
Met Nils naar een andere mall geweest waar een storie time was. Deze was erg leuk omdat de vrouw die het verhaal vertelde ook soms op een gitaar speelde dus Nils ging leuk dansen. Ook zag ik Lisa daar, de duitse au pair die in de straat tegenover mij woont.
De middag verliep ook soepel, helemaal geen protesten of klagerige Lenka gehad! :)

Donderdag was het Valentijnsdag! Een grote dag in Amerika, toen ik 's middags in de mall liep werden er nog druk luchtjes, sieraden en andere kado's gekocht. Vandaag hoefde ik pas om half 5 te beginnen omdat ik morgen Lenka de hele dag zou hebben aangezien ze vrij was van school. Dave en Marjan hadden ook al de kids afgezet dus het was pas rond 11 uur dat ik eens mijn bed uit ging. Toen ik boven kwam om te ontbijten lagen daar presentjes voor mij. Zo lief! Had een kaartje, chocolaatjes en iets om te knutselen met Lenka gekregen. Alleen het idee dat ze ook aan mij dachten om iets te geven vond ik al super lief!
Dave en Marjan gingen vanavond ook lekker samen uit eten. Om half 5 begon ik maar eens met Lenka van school te halen. Daarna gingen wij Nils bij de daycare halen. Wat was dit een lekkere rit aangezien dit op de weg van Lenka's school naar huis was. Voor de oude daycare moesten we nog een stukje verder. Nils doet het super goed op de daycare en Lenka vind het leuk om mee te gaan Nils op te halen.
Wonder boven wonder ging het avondeten helemaal goed! Lenka bleef aan tafel zitten en had nog voor haar doen ook goed gegeten. Wat was ik verbaasd maar blij! De verrassingen waren nog niet voorbij. In de avond toen ik even wat programma's op mijn laptop wou terug kijken, in de woonkamer, kwam Lenka naar mij toe. Ze wou graag Bumba zien. Aangezien ik boven zat had ik ook mijn oordopjes in dus Lenka moest ook een oordopje in haha. Ze hing een beetje op de bank en toen zei ik wil je niet naast mij zitten? Nee dat hoefde niet. Later kwam ze toch wel op de bank kruipen. Zelfs een beetje leunend tegen mij aan lag ze Bumba bij mij te kijken, ze vind het helemaal grappig. Dave was nog steeds aan de telefoon met mijn ouders maar voor Lenka was het wel al bedtijd dus zei ik tegen Lenka kom dan gaan wij alvast in bed een boekje lezen. Zonder enige protest ging ze mij naar haar bed en hadden we wat gelezen. Al snel kwam Dave er later aan. Ja dit was stiekem ook een hint voor hem hihi.
Stom verbaasd liep ik de kamer uit, Lenka die mij dit allemaal toe liet! Wat was dit een mooie Valentijsdag! <3
En vergeet niet dat ik op deze mooie dag ook alweer een maand in Amerika ben! Dit kon allemaal niet beter.

Vrijdag was Lenka vrij van school, geen idee waarom precies. Dave, Marjan en Nils gingen tegelijk weg en ik bleef achter met Lenka. Vandaag zou er een dagje knutselen op de planning staan maar moesten eerst inkopen doen. Rond 9 uur in de auto en tijd om te winkelen. Lenka vond het erg leuk en vermoeiend tegelijk. In de auto was ze in slaap gevallen terwijl we naar een andere winkel gingen. Half slapen had ik haar uit de auto gehaald en in een winkelwagentje gelegd hihi. Uiteindelijk werd ze weer wakker en vertelde haar als ze wakker bleef wij nog een smoothie gingen halen. Met halve slaap ogen bleef ze wel wakker. In de mall dus lekker een smoothie gehaald om vervolgens thuis lekker in bed te slapen.
Na een uurtje werd ze al weer wakker. Nu hadden wij lekker veel tijd om te knutselen met alle spullen die wij hadden gekocht. Het was een erg geslaagde dag.
Aan het begin van de week zag ik een beetje tegen deze dag op maar na gister maakte ik mij minder zorgen. Die zorgen waren ook niet nodig! :)
In de avond gingen we naar een hotel waar ik mijn schriftelijke test moest doen over alcohol en drug. Gelukkig was ik in 1 keer geslaagd! Dat is deel 1 in the pocket voor mijn amerikaanse rijbewijs! Nu alleen nog naar 'rijschool' om mijn theorie, ogentest en praktijk in 1 keer te doen.
De dag afgesloten met een etentje in een 50's diner. Om voor mij in de style te blijven haha, ze bedoelde mijn ouders haha. Ps. pap; had Marjan meteen afgeleerd dat het geen mini jukebox is maar een wallbox hihi.

Zaterdag was mijn eerste echte weekend vrij. En natuurlijk was die meteen vol! Na weer lekker lang in mijn bed te hebben gelegen in de middag wezen winkelen met Lisa en Sophie omdat we vanavond uit gaan! Aangezien Sophie zondag jarig is.
Na het winkelen rond 4 uur gelunched bij Lisa, lekker pasta gemaakt. Rond 8 uur ging ik Lisa op halen om ons verder klaar met maken bij Sophie om uit te gaan. Aangekomen bij de club moesten we eerst nog een uur!!!!! in de rij staan om naar binnen te komen. De club viel best tegen, het was er smal de mensen erg opdringerig. Gelukkig was de muziek goed maar echt niet dat ik er weer heen zou gaan. Aangezien je pas alcohol mag drinken in Amerika als je 21+ bent kreeg ik op elke hand een mooi grote kruis zodat ze weten dat ik geen alcohol mag...
We hebben ook gemerkt dat Sophie mocht drinken haha

Zondag nog steeds uit maar tijd om te racen naar de metro, de laatste zou om 2.40am gaan. De metro's zijn hier ongeveer gelijk aan de NS want de volgende metro kwam pas rond 3.15am... Sta je dan op het metro station met een dronken jarige haha. Eindelijk in de metro en besloten van het station naar Sophie haar huis met een taxi te gaan. Nu wisten wij dat Sophie veilig was en wij ook naar huis konden gaan. Lisa en ik hadden best honger dus lekker naar de McDonalds geweest. Voordat ik het wist was het 4.30am toen ik thuis was.
Mijn wekker ging alweer om 11.30am omdat we van 1-3pm een meeting hadden met alle au pairs. Er was een make up artist die wat tips en tricks gaf. Onverwachts kwam de hostmom van Sophie met haar oudste hostchild lang met een grote taart! Super leuk en lief!
Rond 4 uur gingen we weer lunchen, lekker pizza! Eerst wou ik alleen 1 stuk toen een hele pizza delen, daarna besloot ik een hele te nemen zodat ik dan ook wat voor morgen zou hebben. Nou voor ik het wist was de hele pizza op! Oeps... Toen ik eindelijk weer een thuis was bij mijn hostfamily gingen zij beginnen aan het avond eten haha.
Ik heb lekker wat dingen opgeruimd en een was gedraaid. Daarnaast heb ik er ook voor gezorgd dat mijn nederlandse vlag nu eindelijk hangt!
Rond half 9 gaan we met Lisa, Sophie en nog wat andere naar the Cheesecake factory voor ons avond eten haha.
Ons hele eet schema is lekker in de war maar was zeker tot nu toe al een heel geslaagd weekend!

Tja.. toen was het weer een heel verhaal maar blijf het maar druk hebben hier! :)

  • 18 Februari 2013 - 08:30

    Mama:

    Meisje, meisje, wat heb je weer een leuke en drukke week achter de rug! Je doet het fantastisch. Velen vragen mij hoe ik het nou vind dat jij zo ver weg bent. Maar met het vele contact dat we hebben en zulke goede berichten kan ik alleen maar blij voor jou zijn en super trots!! XX

  • 19 Februari 2013 - 17:04

    Joke:

    Die dollars die je van ons als zakcentje heb gehad?????? Daar ben je al lekker doorheen denk ik!! Maar ik blijf het zeggen. Je merkt aan alles dat je het naar je zin hebt. en daar gaat het om.

    Nou wijffie, zoals je moeder ook al schrijft, ik ben OOK super trots op je!!
    Een dikke knuffel van je 'ouwe''collega.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 46633

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: