School new, MVA and Baltimore - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu School new, MVA and Baltimore - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

School new, MVA and Baltimore

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 Maart 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Hallo trouwe lezers, super leuk dat jullie mijn blogs nog steeds met plezier lezen. Ik vind het super leuk om jullie reactie's te lezen en evt tips te krijgen om naar toe te gaan of die ik moet zien! Dus blijf vooral reactie's sturen!

Maandag is niet Lenka's beste dag omdat ze nog een beetje in het ritme zit dus Dave en Marjan brachtte haar naar school. Anders zat ik ook weer met een huil kind. Had ik weer lekker een lange ochtend met Nils. Vandaag had ik weer met Elizabeth afgesproken. Samen met Nils ging ik naar het huis van haar tweeling. De kinderen hebben gezellig samen of apart gespeeld. Het huis had ook een mooie speelruimte, helemaal goed en fijn voor de kinderen. Aangezien ik Lenka ook weer moest ophalen en ik in een ander plaats was, wat ongeveer 20 minuten rijden was, ging ik om half 12 weg om direct Lenka van school te halen.
Dit was voor Nils een mooie gelegenheid om in de auto in slaap te vallen, wat dus automatisch betekend dat hij dan niet meer wilt slapen als die wakker word.. Lenka daar in tegen had weer 3 uur geslapen in de middag.
In de middag hebben we geloof ik niet heel veel gedaan gewoon thuis wat gespeeld.
In de avond stuurde Chaya, nederlandse au pair uit Pennsylvania, mij een text of ik mee zou willen naar Armin van Buuren in Mei. Hij is een nederlandse DJ en draait dan op een festival. Zo'n kans krijg je niet vaak en is anders snel iutverkocht dus waarom ook niet!!
Dat betekend ook meteen dat ik dan een trip van 3 uur naar Pennsylvania zal gaan maken. Je moet er wat voor over hebben!

Dinsdag begon niet zo lekker. Toen ik de kinderen in de auto had en bij het grote kruispunt aankwam, ong iets meer dan 500m rijden, bleek er een ongeluk te zijn gebeurt. Precies bij mijn deel van het kruispunt... Omkeren en snel bedenken hoe ik anders moet gaan rijden. Alternatieve route gevonden maar de hele weg was het druk.. overal stond ik vast. Fijn dit.. de minuten tikken weg en Lenka moet wel gewoon optijd op school zijn.. Marjan maar getext dat ik niet zeker wist of ik net op tijd zou zijn om Lenka te brengen. Zij de school gebeld en laten weten dat ik iets later kan zijn en haar dus via de achterkant van de school breng, moet haar dan de klas in brengen anders worden ze opgewacht door de juf en neemt die de kinderen mee. En Lenka hielp ook zo fijn mee door te zeggen; "Waar gaan we naar toe?" Naar school. "Maar dit is niet de weg naar school" We kunnen niet anders. "Hoezo niet" en dat wel 4x.. als alles vast staat zit je hier niet op te wachten haha. Eindelijk bij de school aangekomen bleken we lang niet de enige die te laat waren haha.
's Middags vertelde Marjan dat er behalve bij "ons" kruispunt ook nog op de highway en twee andere plekken ongelukken waren gebeurt. Dat verklaarde dus die gezellige drukte..
Was van plan om met Nils naar de mall te gaan omdat de Easter bunny daar zou zijn. Leuk zou je denken. Nou het is gewoon een manier om geld te verdienen. Je kan met de paashaas op de foto maar dan wel alleen met een foto die zij maken met hun camera.. Oké dan niet.. toen maar twee paar schoenen gekocht haha. Ik was nu eenmaal toch in de mall.
De middag was zo lekker warm dat we die hebben besteed in de tuin. Lenka en Nils hebben lekker in de zandbak gespeeld en beetje gerend in de tuin. Rond half 5 was het tijd om Marjan op te halen van werk. Dave had een meeting op zijn werk dus zou niet met ons mee eten.

Woensdag zaten Marjan, Ik en de kinderen al vroeg in de auto. Lenka afgezet op school en daar gingen Marjan, Ik en Nils dan weer op naar de MVA. Na de vorige keer dat ze zeurde dat ik niet genoeg bewijs had dat ik op dit adres woonde heb ik postzegels besteld en laten bezorgen zodat ik daarna het goede bewijs had. Alle spullen mee genomen en inderdaad nu was alles in orde. Dit betekende dat ik mijn theorie mocht gaan doen. Daar ging ik dan.. In nederland heb ik voor zowel mijn scooter als auto theorie er 3 keer over gedaan... Ik weet niet hoe maar amerika doet wat met mij, ik ben gewoon in 1 keer geslaagd! Van de 25 vragen mocht je er maar 3 fout en ik had er 3 fout! Pff wat was ik blij!! Oke dat betekend dus dat ik nu meteen door mag voor mijn praktijk. Na een tijd in de rij te hebben gestaan en spullen heb afgegeven wachten tot je nummer word genoemd en dan in je EIGEN auto instappen en rijden. Ik was al gewaarschuwd voor het file parkeren maar hé voor een Nederland is dat geen probleem. Nou mijn eerste opdracht was dus file parkeren.. Ik was lichtelijk gespannen omdat ik het al een tijd niet meer had gedaan maar met rijles ging het altijd super. Ook nu had ik super ingeparkeerd. En toen moest ik wegrijden... Ik wilde nog een beetje naar achter zodat ik makkelijk eruit kon draaien en toen horde ik heel licht tik. Wat bleek.. ik raakte de pion, nou ik mocht kijken hoe en van de 3 die er stonden had ik er maar 1 geraakt en die was een halve centimeter ongever verschoven, dit betekende dus einde oefening. Was ik zo bang voor mij theorie zakte ik alsnog voor mijn praktijk haha. Ook meteen de eerste keer dat ik iets raak.. Dit bekend dat ik een derde keer terug moet gaan naar de MVA.. Ach Esther zal Esther niet zijn als alles niet in 3e zou gaan..
Dave was met de fiets naar zijn werk gegaan dus bij thuiskomst ging Marjan meteen door naar het werk met Dave zijn auto en ik bleef thuis met Nils.
Rond half 4 kwam Marjan weer terug van haar werk want zij moest naar de tandarts samen met Lenka. Dit was de tweede keer dat Lenka ooit naar de tandarts ging. Ze vind het helemaal leuk bij de tandarts en vertelde zelfs dat ze later ook tandarts wilt worden haha.
In de avond weer een geweldige Zumba les gehad! Dit keer danste wij ook op een nummer van Burlesque, een film die erg goed is!

Donderdag had ik Marjan weer naar haar werk gebracht, normaal hoef ik pas 3 uur te beginnen maar denk dat ik voorlopig om half 8 mijn bed uit moet om haar weg te brengen. Vind het niet heel erg want dan besteeds ik mijn dag ook nog deels nuttig omdat ik er vroeg uit ben.
Vandaag kwam ook weer de schoonmaker dus dat betekend ook voor mij wasdraaien, bed verschonen en nog een was draaien, was vouwen. Eigenlijk ook nog kamer zuigen maar zoals gewoonlijk geen zin in, gewoonte uit Nederland mee genomen haha. Vorige keer dat de schoonmaker er was was ik weg gegaan en bleek ik mijn deur niet dicht te hebben gedaan. Toen ik terug kwam was mijn kamer gezogen. Ik ging proberen of het deze keer ook ging lukken, beetje gemeen maar vind het wel prettig haha. Heel onschuldig ging ik naar een winkel die Five Below heet, alles in die winkel is 5 dollar of minder, nooit verkeerd. Het is een leuke snuffel winkel en kan er wel leuk kadootjes kopen voor de kids. Bij terug komst ging de schoonmaker bijna weg en toen ik mijn kamer in liep zag ik meteen dat hij gezogen EN gedweild was. Ghehehe "trucje" gelukt, was wel even blij haha. Officieel hoeft hij mijn kamer namelijk niet te doen want had alleen aangegeven om mijn badkamer schoon te laten maken, wat een vervelend leven haha.
In de middag lekker met Lenka geknutseld. We gingen verven, had haar hand onder de verf gesmeerd zodat je een afdruk zou krijgen van haar hand en daarvan weer en boom gemaakt. En nog een andere tekening van een rendier waarvan het gewei bestaat uit haar handen. Het was een erg gezellige middag en gaat nu helemaal goed tussen Lenka en mij.
Omdat het weer wel redelijk was en een keer geen zin had om een klein stukje met de auto te gaan om Nils op te halen gingen we met de wagen. Het is een soort van bolderwagen. Beetje jammer van de heuveltjes op en af, zie het maar als een excersice haha. Nils op gehaald en in de wagen gezet. Wonder boven wonder bleef hij ook goed zitten en ging het tussen Nils en Lenka zelf ook goed.
Lenka had een brief van school gekregen met de mededeling dat de school na de zomer zal gaan sluiten! Half juni heeft Lenka zomervakantie en dit betekend ook meteen het einde van de school. Lenka zit op een katholieke school en bestaat voornamelijk van giften van de kerk. De meeste kinderen kunnen gratis naar school gaan. Er zijn ongeveer 60 mensen die schoolgeld betalen waarvan Dave en Marjan er 1 van zijn. Vroeger vroegen ze ongeveer 1500 dollar schoolgeld ofzo iets en nu blijkt dat bedrag nog maar iets meer dan 200 dollar te zijn.. Het is niet meer haalbaar voor de school waardoor ze moeten sluiten...
's Avonds had ik weer les. Dit keer moest ik twee speeches houden omdat we er vorige week niet aan toe waren gekomen. Voor de speech van vorige week was ik erg bang omdat het ging over de Amerikaan door het ook van een Nederlander. Wonder boven wonder vonden ze het heel erg leuk! Mijn tweede speech die ik voor vandaag moest voorbereiden had ik gedaan over Nederland. De opdracht voor deze week was om visual aids te gebruiken, plaatjes of tekst die betrekking hadden op je speech. IK had een foto van de euro en een foto van een molen met tulpen veld ervoor. BLijkbaar vond de leraar deze foto's erg goed/duidelijk, ze hadden primaire kleuren, want hij wou ze graag bewaren. Volgende les hoor ik waarschijnlijk waarom..

Vrijdag ging mijn wekker weer om half 8 om Marjan om 8 uur weg te brengen. Opzich kan ik nu wel een uur langer slapen haha. Weer terug van Marjan afzetten heb ik lekker lui heerlijk niks gedaan. Tegen de middag ben ik naar de supermarkt gegaan omdat bedenken wat ik zou gaan eten. Ik moest met de kinderen eten en die waren al voorzien van eten ik moest alleen wat voor mijzelf halen. Het blijft lastig om te kiezen. Uiteindelijk maar hotdogs gehaald omdat er thuis nog broodjes waren haha. Lenka's school is vandaag om 12 uur uit vanwege een leraren dag. Gelukkig kon ze wel naar after care dus ik kon zelf kijken hoe laat ik haar ging halen. Thuis van Lenka ophalen bleek Dave ook al thuis te zijn maar was gaan fietsen. Toen hij daarvan terug was vroeg hij of die een pizza voor mij moest bestellen, PRIMA! Scheelde mij weer voor het eten haha.
Dit keer weer lui Nils opgehaald met Lenka en de auto. Was ook beetje te koud en laat om weer met de wagen te gaan hoewel Lenka dat graag wilde.
's Avonds hebben de kinderen goed gegeten, Nils werkte de stukjes pizza die ik hem gaf als een bouwvakker naar binnen haha.

Zaterdag heb ik in de ochtend even met de kinderen gespeeld en gingen Dave en Marjan samen een stuk wielrennen. Rond 11 uur gingen ze naar een optreden voor kinderen van 1 tot 5 jaar. Ik ging niet mee want.... in de middag ging ik naar Baltimore. Samen met Chaya hadden we een hotel geboekt om vervolgens in de avond uit te gaan!
Eenmaal 's middags aangekomen bij het hotel en ingecheckt te hebben gingen we even in de buurt lopen want het was ook nog eens lekker weer.
We kwamen al snel tot het besluit dat we maar niet uit zouden gaan omdat we de mensen hier een beetje eng vonden en niet vertrouwde. Dus op naar een winkel waar ze drank verkochten haha. Nadat de drank gekocht was nog wat andere boodschappen gehaald, subway gehaald en weer op naar het hotel. Dan maar een feestje in onze hotelkamer!
Het begon al goed want terwijl we aan het eten waren op ons bed dachten wij even dat het bed kapot was! Bleek het hoofdbord verschoven te zijn.. Uitgevonden hoe we hem weer recht konden zetten en nog geen half uur later zakte die weer weg. Nou dan zoekt ie het maar uit... haha
Het lang opblijven ben ik echt niet meer gewend! Rond 11 uur was ik al onwijs moe en wou ik het liefst gaan slapen haha. UIteindelijk zijn we allebei rond half 1 in slaap gevallen...

Zondag werd ik rond 3 uur wakker; tv nog aan, licht nog aan en nog een troep op het bed wat er al lag haha. Tv en licht uitgedaan en lekker verder gaan slapen. Chaya had gezegd dat ze haar wekker ging zetten om 8.45 omdat we maar tot 10 uur konden ontbijten. Ze maakte mij wakker en liet mij leuk zien dat het al 10.15 was.. dag ontbijt haha. Langzaam wakker wroden want om 12 uur moesten we uitchecken..
We besloten om maar wat sight seeing te doen. Mijn hostmom vertelde dat er bij de Inner Harbor het Amerikaanse volkslied is ontstaan. Tas konden we gelukkig nog in het hotel laten staan.
Helaas was het vandaag best wel koud. Er waren genoeg standbeelden om te zien en fotograveren. Onderweg naar de Inner Harbor kwamen we overal cheerleaders tegen.. Nadat we besloten even op te warmen bij het Hard Rock cafe besloten wij te vragen waarom al die cheerleaders hier waren.Er bleek in de buurt een cometitie te zijn. Dat verklaart een hoop haha. Aangezien we toch al aansprak hadden omdat hij blijkbaar hoorde dat we niet van hier kwamen. Die man vroeg eerst of we uit Duitsland kwamen... Daarna deed hij een poging tot Nederladns praten haha.
Tegen het eind van de middag maar onze tassen opgehaald bij het hotel en ready om weer aan onze toch naar huis te beginnen; voor Chaya ruim 2 uur en voor mij maar 1,5 uur hoewel de terugweg heel kort duurde!
En nu kwam het leuke; hoeveel zouden wij moeten betalen voor bijna 24 uur in de parkeergarage? Er stond 10 dollar op het bord dus dachten we nog dat valt mee. Later lazen wij 4 dollar per dag in het weekend, okee dat is dan dus 8 dollar voor zaterdag en zondag. Nou we hoefde dus maar 4 dollar te betalen haha!
Het was een goed hotel, mooie ruime kamer en dan ook nog super goedkoop parkeren!

Al met al was het echt een top weekend en we hebben onwijs veel gelachen! Nu op naar 10 mei voor Armin van Buuren. Dit gaat ook helemaal super worden met Chaya EN mijn beste vriend Jordy zal hier dan ook zijn en gaat ook mee. Dat word een leuk hollands feestje!

Het is hier nu bijna 9 uur maar ben best moe; veel buiten geweest en voor het eerst een lange rit gemaakt in Amerika. En voel mij ook niet lekker dus weltruste!

  • 25 Maart 2013 - 11:35

    Joke.:

    Hoi Es.
    Het is een feestje om maandagmorgen de computer aan te zetten! Ff lekker jou verhalen te lezen.
    Zo te zien verveel jij je niet, maar wat ben je een boef!!! om niet je kamer te zuigen.........
    maar je heb gelijk hoor, wie niet waagt, wie niet wint.
    Ik ben deze week vrij, dus ik ga hier maar aan de gang met schoonmaken, stofzuigen(niet de kamers van de meiden, dat doen ze zelf, als het hun uitkomt) Ha, ha.
    Ik had gehoopt lekker in de tuin te knoeien, maar het is hier nog berekoud, gevoelstemp-10.
    Dus dat gaat het niet worden, dan maar binnen aan de gang.

    Nou wijffie, succes met alles en tot volgende week.

    xxx Jook.

  • 25 Maart 2013 - 13:49

    Mignon:

    Hee beste dinnetje,

    Wat een verhalen heb jij altijd zeg hihi. Ik vind het wel heel makkelijk weg lezen, heerlijk.
    Poe ik mis je wel hoor =(
    En wat ben ik onwijs jaloers op jou, je gaat pottedikkie naar ARMIN VAN BUUREN!!!!!!!

    Dikke smakkerd.
    xxxx

  • 25 Maart 2013 - 19:50

    Papa:

    hai es,

    Wederom weer een leuke blog.
    Ik zie er naar uit om je donderdag weer te zien.
    Ook is het maar kort gekleden dat je hier was zal het weer leuk zijn je te zien.
    Super dat je ons ophaald van het vliegveld.

    Nou tot donderdag

    Groetjes van mij en mama

  • 28 Maart 2013 - 20:55

    T Marianne:

    Hallo Esther,

    Nou het is geboren op 28 maart om 16,18 uur en ze weegt 3100 gram, moeder en kind maken het goed, ze is met de keizersnee geboren, ze heet Lieke. Vertel jij het je vader want die weet het nog niet.

    Blijf maar flink schrijven want wij genieten ervan, groetjes t Marianne en o Ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 46619

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: