Back to normal! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Back to normal! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Back to normal!

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 Maart 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Zo heb je op een groot feest na weer je leven in Nederland en zo zit je weer in Amerika alsof je niet bent weg geweest!

Maandag ben ik lekker met mijn ouders de toerist wezen uithangen. Dat wou ik graag want voelde mij immers wel een toerist in eigen land. We zijn naar Volendam geweest en moest natuurlijk in style op de foto!
Het was erg jammer dat het de hele dag heel koud was en heel hard waaide, mijn wangen deden er pijn van. Alleen wat wil je, ik ben in Nederland wat had ik verwacht 35 graden?
Tegen de middag waren we weer terug in de Vennep, Volendam was echt niet veel haha maar wel gezellig! Morgen ga ik weer terug naar Amerika dus nog even wat spullen inkopen die ze in Amerika niet hebben. Naast het eten kennen ze ook geen deospray, blijkbaar heeeeeeeel gevaarlijk... En vind het ook wel fijn om lekker nog mijn eigen shampoo te hebben. Ben hier nu toch.
In de avond ben ik weer gezellig naar mijn beste vriendin Mignon geweest. Even als vanouds weer foto's gemaakt want dat was ook al een tijdje geleden! Er was ook genoeg om over te praten hihi.

Dinsdag was het weer tijd om naar "huis" te gaan (zo beter mama hihi). Ik begon net weer beetje te wennen aan Nederland maar terug naar Amerika is ook totaal niet erg!
Alle laatste spullen ingepakt en ook een paar spullen meegenomen die nog in Nederland waren. Het gene wat echt mee MOEST was 'opa-beer' een knuffel die ik bij de geboorte van mijn opa heb gekregen. Die staat nu op mijn kamer. Naast de trouwring van oma is ook de knuffel van opa er :).
Weer een goed vlucht gehad, ook bij de douane geen problemen gehad. Met de soort van taxi terug naar "huis" gegaan waar ik ook mee naar het vliegveld was gegaan. Lekker luxe voor de deur afgezet, helemaal goed!
Er waren geen kids die naar het raam kwamen rennen toen ik aan kwam lopen. Later bleek dat dit niet zo gek was want ze zaten in bad hihi. Ze waren weer blij om mij te zien en ook Marjan was blij haha.
Ze hadden eten voor mij bewaard, ik heb een zelf geschoten hert gegeten en smaakte goed! En een bakje met fruit stond voor mij klaar. Dat noem ik nog eens thuis komen hihi, heerlijk!
Een beetje verhalen uitgewisseld en wat kadootjes, heb een handdoek van hun gekregen. Ik mocht kiezen of een oranje of een turquoise. De keus was lastig want oranje is van Nederland maar turquoise mijn lievelingskleur, en het plaatje was leuker hihi. Toch maar turquoise gekozen :).
En in mijn kamer lag mijn post, inclusief mama's traktatie's pakket! Jammie, dropjes spekjes en ontbijtkoek dat gaat er wel goed in.

Woensdag begon het gewone leven weer, wekker half 7 en om 7 uur boven bij de kids. Alsof ik niet weg ben geweest haha.
Dave ging op de fiets en Marjan bracht Lenka eerst naar school en ging vervolgens door naar haar werk. Ik ben met Nils naar story time geweest. Een andere dan gewoon, deze mevrouw doet er tussendoor ook nog liedjes bij. Had ook nog wat andere au pairs gevraagd dus was weer een gezellige au pair drukte hihi.
Nils was helaas niet helemaal in zijn doen en wou niet stil zitten en thuis bleef hij ook maar aan mijn been hangen.. Ook in de middag wou hij niet spelen. Hij wilt zeker niet slapen als hij rond 11 uur/half 12 in slaap is gevallen. Het is alleen heel lastig om hem wakker te houden omdat het altijd in de auto is...
's Middags hebben de kinderen lekker gespeeld, het word ook steeds gezelliger met Lenka.

Donderdag ben ik alweer 2 maanden in Amerika, tel dat kleine weekje in Nederland niet mee. Is gek om te bedenken dat ik vandaag een week geleden lichtelijk in de stress/spanningen was voor mijn vertrek hihi.
Heb heerlijk geslapen tot een uur of 9 uur, wat kan er een rust in het huis zijn zeg heerlijk!
Ik moest er nu echt aan geloven om mijn speech voor de klas van vanavond te maken, wat had ik geen motivatie. Uiteindelijk wel iets in elkaar gezet waarvan ik dacht dat het iets te hard zou zijn dus beetje gespannen.
Om 3 uur had ik Lenka opgehaald van school, ze kwam erg moe uit school en was weer heel stil en reageerde op niks wat ik zei. Was bang dat het een zware/lange middag zou worden. Thuis wou ze in bed liggen, dus melk gemaakt en even in bed laten liggen. Na een half uurtje kwam ze er weer uit en wou ze toch niet slapen, had tenminste wel wat gerust. Later bleek dat ze bijna niet had geslapen op school.
Toen Lenka uit bed kwam was ik aan het lunchen, tja beetje laat haha. Ze kwam gezellig bij mij zitten aan tafel terwijl zij haar fruit at dat terug kwam van school. We hebben heel gezellig geklets over de katten, kerstboom en nog veel meer. Voor een kleine meid was het een best serieus gesprek maar heel gezellig!
Dave was ondertussen ook weer thuis en Lenka wou daarom niet meer met mij mee Nils op halen dus ik ging maar alleen, gaat stuk sneller hihi. Ze vroegen bij de daycare wel meteen; "where is the little girl". Als je dan zegt dat die bij haar vader is kijken ze je raar aan.
Weer terug begon Lenka beetje vervelend te worden door Nils bij zijn nekje te pakken en hem te trekken en duwen. Het was weer tijd voor time out. Die middag vertelde ze nog; "Sometimes I don't like you and sometimes I love you". Ze vind mij niet aardig als ze in time out moet... Ze was best rustig toen ze in time out moest maar later wou ze er niet uit en bleef maar huilen. Dave nam er uiteindelijk, met tegen zin, mee om Marjan op te halen. Ik was blij dat er even rust was en tijd had met Nils alleen.
Gelukkig verteld Lenka altijd alles meteen aan Marjan wat ze heeft gedaan dus moest meteen sorry tegen mij zeggen. Dat is soms nog lastig voor haar en komt er dan met tegenzin uit.
's Avonds was het dan tijd voor mijn klas waar ik tegenop zat omdat ik dacht dat mijn speech te grof zou zijn. Wat denk je?! Gingen al die andere eerst waardoor er geen tijd meer was voor die van mij en ik nu volgende week moet plus de speech die we voor dan moeten voorbereiden...

Vrijdag was het weer een shopping ochtend! Marjan is morgen jarig en had nog geen kado.. Dat moest dus even gescoord worden. Eigenlijk stond op de planning the disneystore maar de tomtom werkte niet mee, wat baalde ik!! Op naar de mall voor een kado, geslaagd! Ook maar weer even naar de old navy geweest hhihi. Een lekkere lounge broek en nog een vest gekocht hihi. Teurg in de auto gaf ik de tomtom nog 1 kans, en HIJ DEED HET!! Geen twijfel, meteen on the road! Waar ik nu toch was beland... Deze mall is zo groot als alle 3 de malls hier in de buurt. De disneystore is 25 minuten rijden in een andere staat. Je kon hier letterlijk verdwalen en moest wel even zoeken en lopen voordat ik hem had gevonden. Helaas was hij niet zo groot en was er niet veel van Winnie the pooh maar toch een mok en drink beker van Pooh gekocht! Me like!
Na een uur weer thuis te zijn geweest was het weer tijd om Lenka op te halen. Het was heerlijk weer dus jas kon thuis blijven en de airco kon aan met mijn zonnebril op! Ik besloot om meteen vanuit school door te gaan naar de speeltuin, blijft toch genoeg eten en drinken over van Lenka die ze later bij de speeltuin kan eten. Wat denk je.. had ze vandaag aardig goed gegeten en gedronken waardoor er maar 4 druiven overbleven om te eten haha. Heerlijk 1,5 uur bij de speeltuin gespendeerd in de zon. Ben altijd trots op mijzelf dat ik mensen zie komen en niet veel later weer gaan en ik het zo lang uit hou! Jammer is dat kinderen soms te eerlijk zijn omdat Lenka leuk aan de kindjes ging vertellen dat ze bij de boom had geplast haha.
Want vanuit de speeltuin gingen we meteen door naar Nils ophalen.
Geen idee hoe die vrouw het voor elkaar krijgt maar elke keer rond slaaptijd van de kinderen belt de moeder van Dave.. en aangezien Dave Lenka altijd naar bed brengt en hij lang kan praten met zijn ouders gaat Lenka vaak later naar bed of Marjan legt haar in bed omdat Nils dan al slaapt.
Dit keer vond ik het laat genoeg, was ongeveer half 9, dus zei tegen Lenka kom wij gaan wel even lezen! Als je in de middag niet veel hebt geslapen, zoals ze mij vertelde, en 1,5 uur buiten bent geweest wil je wel slapen.
Nou ik was 1,5 hoofdstuk verder van Pinkeltje en mevrouw sliep! Was wel even trots op mijzelf. Dave was ondertussen gewoon nog aan het bellen. Strike for Esther!!

Zaterdag was het een feestdag! Happy 45th birthday to Marjan!! Alleen denk maar niet dat het zoals in Nederland is dat er mensen langs komen bij dit gezin. Ik had mijn kado gegeven en niet later ging Marjan even hardlopen. Toen ze terug was zijn we naar een Playsuem geweest. een soort museum waar de kinderen konden spelen en verven en nog veel meer. Gevolgd door een lunch bij marjans favo restaurant.
Marjan kreeg wel kaarten en mails en kwamen er ook door iemand anders achter dat ze vandaag 4 jaar getrouwd zijn. Ze waren het zelf totaal vergeten haha.
;s Middags was ik lekker lui en heb ik een beetje op mijn bed gelegen geskyped en mij verveeld haha.
Dave ging met Lenka naar de supermarkt voor wat eten en kwam toen thuis met een taart omdat het toch wel een beetje feest was. Marjan wou eigenlijk geen taart maarja verjaardag en huwelijk, hoort er dan wel bij!
Met ze alle gezongen, in engels en nederlands, voor Marjan. Toch nog een leuk klein feestje.
Na het eten was ik weer naar mijn kamer beneden gegaan maar na een tijd hoorde ik de geluiden van Elvis. Dat betekende; het huwelijksfilmpje! Marjan had mij verteld dat ze eerst niet wouden trouwen maar uiteindelijk in Las Vegas met Elvis zijn getrouwd toen Marjan 6 maanden zwanger was. Het was erg grappig om te zien en kwamen ook meteen wat foto;s te voorschijn dus een gezellige avond gehad met Dave en Marjan.

Zondag, jaja het is weer een tijdje geleden dus er is weer een feestdag! Vandaag is het St. Patricks Day. Bijna in elke grote stad blijken er parade's te zijn maar Esther heeft geen behoefte en wilt sporten.
In de ochtend heb ik met een andere Nederlandse au pair die in Pennsylvania woont gespkyed om onze uitgaans "trip" te bespreken en hebben een hotel geboekt in Baltimore. We willen daar volgend weekend uit gaan.
Omdat het gezellig was op skype en ik ook lui was besloot ik om maar 1 uur te gaan sporten. Ik wist ook dat mijn normale trainster er niet zou zijn dus had al minder zin haha.
Toch maar naar turbo kick gegaan maar ik had echt geen zin en de les was uiteindelijk ook niet leuk door de invaller...
Vanuit de sportschool doorgegaan om 4 helium hart ballonnen te kopen voor Dave en Marjan, een kleinigheidje voor hun huwelijk.
Vanaf het moment dat Nils ze zag werd hij meteen een stuk actiever haha. Hij is gek op ballonnen, ballen en bubbels!!
's Middags lekker weer lui gedaan en een begin, met nadruk op begin, gemaakt voor mijn speech van donderdag.

Op naar een nieuwe week waarbij een nieuwe poging voor mijn rijbewijs op de planning staat! Zullen we nu echt de stap kunnen maken om de theorie en praktijk te kunnen doen. Zal ik uberhaupt in 1 keer slagen voor mijn theorie.
We komen het allemaal volgende week te weten...

  • 21 Maart 2013 - 13:17

    Joep:

    Hi esther,

    Ik hoorde dat je van dunne pannekoeken houd. Eigenlijk zo als alle nederlanders.
    Nu weet ik 2 keten van restaurants waar je die kan krijgen.
    Ik zag dat er ook in de buurt van Kensington restaurants van die ketens zijn
    De ene is IHOP (International house of pancakes) de ander is The Original House of Pancakes.
    In the USA heten de dunne pannekoeken crepes.
    Ik zag dat er in Bethesda aan de Wisconsin Avenue een Original House of Pancakes is.
    van IHOP zijn er veel meer maar de dichtsbij zijnde is in Wheaton aan de university avenue hoek grandview avenue.
    IHOP restaurants zijn ook vaak 24 uur per dag open en je kan ze herkennen aan het blauwe dak.
    ga zo door met je blog ik lees het met interesse.

    Groeten
    Joep en Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 46727

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: