Cry out, papa, Easter - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Cry out, papa, Easter - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Cry out, papa, Easter

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 April 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Oh mensen wat erg! Jullie zitten met smart te wachten om straks wakker te worden met een nieuw blog van mij en ik denk er net pas aan terwijl ik mijn tanden aan het poetsen was..
Dat word dan later slapen eigen straf, ergens ook niet erg want er zit nog een enge film in mijn hoofd..
Laten we beginnen bij het begin..

Maandag had het 's nachts gesneeuwd, was denk ik 5-10 cm dus viel wel mee. Bijna elke school was gesloten behalve de scholen in Montgomery County, daar valt Kensington onder, volgens het nieuws.
Marjan en Dave gewoon samen naar het werk en ik zou Lenka afzetten op school. Ik heb de tik als we bijna bij de school zijn een kijkje te nemen op de parkeerplaats zodat ik kan zien waar ik kan parkeren. Je voelt hem al aankomen, dit keer was de parkeerplaats verdacht leeg. Het was rond 8.05 en zou ongeveer wachten tot kwart over. Nog geen minuut later belde Marjan; 'Ja de school heeft om 07.55 een mail eruit gestuurd dat alle katholieken scholen in Montgomery County dicht zijn ivm de sneeuw". Daar stond ik dan... Way to go school, mooi op tijd.
Terug naar huis omdat Nils en ik zoals gewoonlijk nog moesten ontbijten, doe ik altijd nadat we terug komen van Lenka afzetten op school.
Besloten om dan maar de ochtend te besteden in de mall. Wonder boven wonder deden beide kids het heel goed in de mall. Na een tijd was het veelste druk en vond het nu wel leuk om een keer te lunchen in de mall.
Het gedrag van de kinderen was goed dus het kon. En wat waren ze ook toen goed. Helemaal geen probleem; Lenka lekker zelf eten, ik kon rustig eten en ondertussen Nils wat eten geven.
Het was echt heel erg gezellig en heb er echt van genoten.
's middags wou ik starten met de cry-out methode voor Nils want als je 16 maanden bent moet je wel eens zelf kunnen slapen. Meneertje heeft lekker 1,5 uur gehuild terwijl zijn zus lekker lag te slapen.
In de middag zijn we lekker naar buiten geweest en hebben we gespeeld bij de speeltuin van de school schuin tegenover onze straat.
Nils had ik in de stroller gedaan en bleef maar rondjes om het speelplein lopen om hem in slaap te krijgen. Nou dat werkte na aardig wat rondjes!
Ondanks een lekker begin van de dag en een tegenvaller van Nils zijn slapen was het toch een geslaagde dag voor ongepland met beide kinderen te zijn!

Dinsdag was het weer een vroege maar gezellige drukte in de auto. Eerst hadden we Lenka afgezet op school en daarna gingen wij meteen door om Marjan op haar werk af te zetten. Dan is het kwart voor 8 ben je al weer thuis van 2 mensen afzetten..
In de ochtend had ik ook weer met Elizabeth, de nanny van Emma en Fiona, afgesproken in de mall. Het was al beetje druk dus zat op de grond naast Elizabeth die op de bank zat. Nils vond het leuk om soms naar mij toe te rennen, wel heel lief, en ik moest hem echt tegenhouden omdat hij best hard kwam aanrennen. Toen lette ik 1 keer niet op... voordat ik het wist knalde hij met zijn hoofd keihard tegen mijn hoofd/neus. Dat deed even goed pijn.. Nu nog steeds aan het "genezen" maar zo goed als over.
's middags ging ik weer de cry out doen bij Nils en Lenka had geen zin om te slapen. Lenka lag nu lekker rustig op de stoel met de iPad liedjes te kijken/luisteren en toen viel ze in slaap... Gelukkig had zij wel even geslapen want Nils had weer 1,5 uur lang gehuild...
Dus in de middag maar weer Nils in de stroller gezet en met Lenka naar de speeltuin bij de school geweest. Nils kreeg een wakker aanval en moest natuurlijk ook spelen. En Nils is Nils niet als hij dan even goed valt.. Nou toen was het snel klaar voor Esther en weer terug in de stroller.. Het was erg lekker weer en besloot na de speeltuin nog even lekker in de achtertuin te spelen.
Dave kwam snel daarna ook thuis maar wou nog even een stuk fietsen omdat het lekker weer was. Daar dacht Lenka helaas anders over en Dave moest en zal thuis blijven omdat Lenka dat wou. En ja hoor Dave ging niet fietsen...

Woensdag ging Dave op de fiets naar het werk en Marjan zou met Dave zijn auto gaan. Toen ze helemaal klaar was om Lenka naar school te brengen kwam ze er achter dat haar sleutels van de Nissan, Dave zijn auto, nog op haar werk lagen. Dus hup Esther, Marjan, Lenka en Nils weer in de auto. Marjan bracht Lenka naar school en zetten daarna Marjan af bij haar werk. Om half 10 moest ik Marjan weer ophalen van werk en afzetten bij huis zodat zij met de Nissan naar Lenka's school kon. Er was vandaag een Egg hunt op school en de ouders waren ook welkom. Bleek dat Lenka meer aandacht had voor Marjan dan de eieren... Ik ging, na Marjan afzetten, meteen door naar de boekwinkel waar ze story time hebben. Nils was dit keer alleen helaas minder goed als normaal.
Lenka opgehaald en blij gemaakt met het nieuws dat ze nu vakantie heeft, spring break, van school. Zij dacht meteen dat ze op vakantie ging haha. Voor 1,5 week zal ze niet naar school hoeven..
Thuis weer de cry out geprobeerd bij Nils en weer zonder succes, word er nu wel een beetje moedeloos van maar morgen gaat hij naar day care.
Dave moest wat afgeven bij de belasting en hij zou mij laten zien hoe ik moest tanken want de vorige keer lukte het niet, nee niks te maken met dat ik een vrouw ben het gaat hier nu eenmaal anders haha. Wij hadden Nils ook mee zodat Marjan rustig kon koken. Voordat we het wisten was Nils in slaap gevallen.
Bij thuiskomst had Lenka de tafel versierd was echt schattig!
's Avonds was het weer tijd om te sporten; Zumba. Even lekker die lange dagen eruit dansen, heerlijk!

Donderdag was de dag dat ik niet hoefde te werken maar denk maar niet dat ik het daardoor minder druk had! Vandaag ging ik papa en zijn vriend ophalen van het vliegveld. Jaja jullie lezen het goed PAPA. Hij is weer een paar dagen in Nederland met zijn vriend om jukeboxen te kopen.
Maar voordat ze aankwamen had ik Marjan nog even afgezet op haar werk, uitslapen zit er niet meer in op donderdagen maar kan het ondertussen ook niet meer haha. En omdat ik wist dat papa kwam moesten er even wat M&M's worden gescoord voor M&M. Nu denken jullie die kan je in Nederland ook gewoon kopen. Nee, dit zijn witte M&M's, vanwege Pasen, en M&M peanutbutter, die zijn zo lekker haha! Onverwachts ook nog wat gescoord voor de vriend van mijn vader.
Bij thuiskomst alles bij elkaar gepakt wie wat mee moest nemen of krijgen. En nog een keer gekeken hoe laat ze precies aankomen. Ik weet niet of dat vliegtuig peper in zijn reet had maar ze zouden orsprongelijk 14.50 aankomen maar kwamen dus 14.00 aan! AAHHH snel in de auto want is nog even 40 minuten rijden, als ik in 1 keer goed rij. Zo trots als ik was, was ik in 1 keer goed gereden zonder tomtom! JAA ik begin de wegen te kennen.
Ja hoor daar waren ze dan; de Original jukebox boys! Naar de auto en op naar de verhuur om hun vrachtwagen te halen. Daarna achter elkaar door naar het hotel om vervolgens mijn gezin te ontmoeten.
Dat is gek; staat ineens je vader in je (tweede) huis! Hele rondleiding gehad door mijn hostmom. En toen was het alweer tijd om naar het restaurant te gaan.
Lenka was overdag naar de oude daycare en in de middag opgehaald door de oude oppas waar ze ook de hele avond was. Nils ging gezellig met ons mee. Wat waren papa en Nils schattig samen! FOTO
Mama had ook wat lekkers meegegeven aan papa dus weer lekker nederlands vreetwerk, wat te snel op gaat!
Na het eten de mannen afgezet bij het hotel, alsof het dood normaal was haha. Tot in November?

Vrijdag was het gewoon weer tijd om te werken. Gister avond op de terugweg van het restaurant en thuis hebben Dave en Marjan, Lenka opgehaald bij de oude oppas. Ik had aangegeven dat het geen probleem was als zij vandaag bij mij zou blijven. Ik vond het zelfs wel leuk/lekker even een dagje met een wat minder afhankelijk kind.
In de ochtend lekker wat gekleurd wat bij Lenka al snel om gaat in; "I need to cut something" en kort daarna "I need glue"
Toen kwam het moment dat ze moe werd. Gister sliep ze pas om 10 uur en was alweer om 6 uur wakker. Ze weet dat als ze gaat slapen alleen haar speen krijgt dus acteert soms dat ze moe is. Nu dacht ik ook dat het ook dit keer weer zo was, kreeg een beetje struggels met Lenka omdat ze meteen uit haar dak ging omdat ik hem niet wou geven. Uiteindelijk heb ik haar op bed gelegd en haar speen maar gegeven. Vervolgens heeft ze 3 uur lang geslapen!
Dus ondertussen was het allang tijd om te lunchen. Met dank aan mama en postduif papa ging ik pannenkoeken maken! Eindelijk normale dunne pannekoeken, jummie! Ze vielen goed in de smaak bij Lenka.
Daarna zijn we door gegaan naar een Bounce place, een winkel of hoe je het wilt noemen waar ze 3 springkussens hebben. Dus Lenka heeft lekker even een uurtje gesprongen. Het was erg leuk!
Daarna wou ik nog even wat kopen en vond ik voor Lenka plakoorbellen, dat doet mij denken aan vroeger hihi. Dus die maar voor Lenka gekocht en meteen een paar in gedaan.
Het was een geslaagde dag en Lenka vind het ook helemaal leuk!!

Zaterdag heb ik een paar uurtjes op de kinderen gelet terwijl Dave en Marjan samen gingen fietsen.
Omdat het bijna Pasen is gingen we naar een boederij met een groot land waar allemaal paas activiteiten of andere leuke dingen te doen waren.
Zo heeft Lenka een egg hunt gedaan, is ze gesminkt en paar keer wezen glijden. Ook waren er konijnen, schapen en kleine kuikens. Dat vond Nils wel erg interessant. Daarbij hadden ze ook nog een hoek met stro/hooi en wat ballen en hoelahoeps. Dit gedeelte was dus heel erg leuk voor Nils, daar ben ik dus voornamelijk met hem geweest.
Terug in de auto kom je er dan wel achter dat als de zon lekker schijnt en je zo lekker buiten bent je ook snel moe word, ik was gesloopt haha.
Dus 's middags heb ik ook gewoon bijna niks gedaan. Lekker film gekeken en wat gehangen.

Zondag; happy easter! En tja wij hebben maar 1 dag pasen! Wij hadden niet echt iets speciaals gepland. Lekker rond 8 uur wakker geworden en rond 10 uur naar boven gegaan om crossaintjes te eten met Marjan en Lenka. Daarna gingen we naar een plek waar een groot gedeelte allemaal narcissen uit zijn gekomen. Dave en Marjan wouden daar foto's maken met de kinderen. Aangezien het pasen was dachten we dat de YMCA wel dicht zou zijn dus geen sporten... Marjan ik besloten dus om vanaf die narcissen plek terug te lopen naar huis. Het was ongeveer 8 km. Helaas begon het wel een beetje te regenen. Nils merkte er niks van want die lag lekker te slapen hihi. Toch nog een beetje een work out gehad.
's Avonds had Dave pork roast gemaakt, we denken dat het varkensrollade is marjan wist niet precies de vertaling hhaa. Ondertussen had Sophie mij ook getext of ik met haar en een nieuwe au pair wat wou eten en dan naar de film.
Omdat ik wist dat het gerecht 2 uur in de oven moest vond ik het lullig om ergens anders te eten dus was met ze mee gegaan naar de film.
De film heette The Call, en om de een of andere reden dacht ik hé dat is een Comedy met Jennifer Aniston. Toen ging ik hem opzoeken; een Thriller met Halle Berry. Ja dat lijkt er dus niet echt op hé haha. En heb het geweten ook, pff wat een film!

Nu lekker slapen en voorbereiden op een, vast, drukke week met de beide kids. Ook gaan we proberen op een andere manier te laten slapen.. Benieuwd hoe dat zal uitpakken..



  • 06 April 2013 - 04:26

    Papa:

    hallo es,

    wat een week weer, fijn dat het met lenka goed gaat.
    Nogmaals bedankt voor het halen van het vliegveld was erg gezellig.

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 46613

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: