Three months! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Three months! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Three months!

Blijf op de hoogte en volg Esther

15 April 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Lieve mensen ik moet toch echt even beginnen met een grote dank aan jullie! Vandaag ben ik precies 3 maanden in Amerika en ben jullie heel erg dankbaar dat jullie elke keer mijn, te lange, blogs lezen. Echt super!!

Maandag; in de ochtend hoefde ik Lenka niet af te zetten maar had geen zin om lang thuis te blijven. Besloot dus om even te gaan winkelen in de target omdat die als enige winkel, supermarkt, al om 8 uur open is!
Vandaag had ik ook voor het eerst een muziekklas met Nils. Dave, Marjan, Lenka en Nils zijn al een keer naar een open dag hier geweest en nu wou Marjan dat ik met Nils ging kijken of het wat was.
Zoals met de eerdere soort gymklas die ik met Nils had gevolgd was hij in het begin wat verlegen maar op het einde vond hij het wel interessant. Marjan wilt graag dat hij de klas gaat volgen en denk dat hij er na een paar weken ook meer lol in heeft.
's Middags heeft Nils weer goed geslapen. Als het tijd is om te slapen ga ik lekker naast hem liggen terwijl hij melk drinkt en doe ik alsof ik slaap. Ben nog steeds bang dat ik een keer zelf echt in slaap val haha. Gelukkig werkt dit goed en scheelt het een hoop gehuil.
's Middags ook nog lekker in de tuin gespeeld aangezien het hier heerlijk zomer weer word!
's Avonds besloot ik maar om wat kleren te kopen want heb niet zo veel zomer kleren, jurkjes en korte broeken. En aangezien het in de avond ook rond de 25 graden was is dat best prettig om te hebben!
Uiteindelijk weer thuis gekomen met 2 jurkjes, een kort broekje en een kort sport broekje. Natuurlijk als je net aardig wat geld hebt uitgegeven gaat er iets kapot..
Precies voor het slapen gaan en met een batterij die elk moment kon uitvallen ging mijn oplader van mijn telefoon stuk!
Ik had al maatregelen getroffen om een nieuwe telefoon te kopen maar wou toch liever nog een beetje meer sparen. Alleen nu moest ik wel! Nou morgen maar een nieuwe telefoon kopen..

Dinsdag; na een lange tijd had ik Lenka weer eens naar school gebracht. Ik zat daar weer met Nils op mijn schoot en Lenka die beetje rond dwarreld in de buurt van haar klasgenootjes. Dat voelde heel lang geleden maar weer even leuk om te doen!
Eenmaal thuis kon de tijd mij niet snel genoeg gaan en bleef ik maar kijken op de tijd tot het ongeveer kwart voor 10 was. Tijd om naar de apple store te gaan en mijn nieuwe telefoon, de iPhone 5 te kopen!
Na nog wat te moeten regelen, een andere simkaart bij mijn provider (gelukkig ook aanwezig in de mall) kon ik dan mijn telefoon kopen!
Voordat ik het wist stond ik met 10 minuten weer buiten en was ik bijna 700 dollar lichter haha. Ik kon niet snel genoeg naar huis gaan om weer bereikbaar te zijn.
Wat is het toch vervelend om in deze tijd niet bereikbaar te zijn, niet op de hoogte van de laatste dingen haha. Moet zeggen dat ik het meest vervelende vond dat ik niet wist hoe laat het was, ja okee kon een horloge om doen maarja die had ik dus niet om haha.
Voordat ik Lenka weer van school kon ophalen om 12 uur was ik weer helemaal bereikbaar, me happy!
Het was vandaag een hele warme dag, sorry moet het toch even melden, het was wel 31 graden hier.. Jullie zullen nu denken ohh lekker hadden wij dat maar. Alleen ik vind het niet echt zo grappig, het is echt wel warm. Vooral als je weet dat het in de zomer over de 40 graden kan zijn is dit dus echt NIKS!
De kinderen wouden hierdoor ook niet echt naar buiten, beter gezegd Lenka wou niet naar buiten. Als Nils eenmaal buiten is zet hij het op het gillen als die naar binnen moet haha.

Woensdag; Dave voelde zich niet zo lekker vanwege alle pollen die nu in de lucht zitten dus bleef langer thuis, uiteindelijk de hel dag. Marjan had Lenka afgezet op school en ging daarna met de Nissan, Dave's auto, naar haar werk. Ik wou niet de hele tijd thuis zijn als Dave er ook is en aangezien het weer lekker warm was ben ik naar een speeltuin geweest, al opweg richting de mall voor story time. Woensdagt is eigenlijk een vaste story time dag. Normaal gaan we elke week naar een boekwinkel, Barnes & Nobels, waar ik al herkent word! Alleen eens in de maand is er een vrouw in een van de malls hier die story time houd maar tussendoor ook op haar gitaar speelt. Even leuk was afwisseling en Nils is gek op muziek. Nou dit keer had hij er dus even echt geen zin in. Meneertje wou niet zitten en alleen maar staan maar die vrouw vond dat hij moest zitten, alleen Nils begon dan te huilen... Fijn dan maar rondje lopen wat eindigde in een snack. Ja nu is die stil maarja hij zat wel van de groep af. Uiteindelijk ben ik maar weg gegaan want hij had er niet echt zin in...
Dave was ondertussen druk in de tuin bezig geweest, gras maaien, nieuwe lampjes, bladblazer en ook ontkruidbestrijder gesproeid... Dat betekende niet naar buiten met de kids want ze mogen niet op de stenen.
Lenka wou niet slapen in de middag en Nils had weer goed geslapen. Tegen het eind van de middag rond half 5 was Lenka dan uiteindelijk in haar bed in slaap gevallen.
En ik weet niet waarom maar ze hadden in de avond Zumba GE-CANCELLED, hoe durven ze?! Het was ook maar weer 31 graden en de vorige keer was het ook super heet in de ruimte zelf.

Donderdag; ein-de-lijk kon ik weer eens echt uitslapen op een donderdag! Marjan bracht de kinderen naar daycare en school en ging daarna door voor een rondleiding op een nieuwe school voor Lenka. Dit keer dus niet om 8 uur klaar zijn om haar af te zetten, heerlijk! Natuurlijk was ik wel weer op tijd wakker.. maar ik hoefde er gelukkig niet uit!
Uiteindelijk bleef Marjan de hele dag thuis ipv de geplande ochtend. Gelukkig heeft Lenka nu wel een nieuwe school! Marjan had ik totaal 3 scholen bekeken geloof ik maar de eerste school waar ze naar toe ging nadat ze de kinderen had afgezet is het geworden.
Dit betekend ook dat na de zomer er weer wat gaat veranderen in mijn schema, gelukkig ben ik flexibel haha. Deze school heeft alleen hele of halve programma's. Lenka zal het hele programma volgen. Dit betekend dat ze 5 dagen naar school gaat tot 3 uur. Ze komt in een klas met kinderen die net 4 zijn geworden. Met dit programma worden ze al klaar gemaakt voor kindergarden, eerste klas. En slapen tussen de middag ook nog maar 1 uurtje zodat ze er al aan wennen dat ze straks niet meer kunnen slapen.
Voor de rest vertelde Marjan nog veel meer over de manier van werken op de school maar zal ik jullie besparen, mijn blogs zijn altijd al zo lang haha. Waar het op neer komt is dat dit echt een hele goede school is waar echt heel erg word gedaan aan regelmaat en structuur. Voor Lenka denk ik heel erg moeilijk in het begin maar meer dan heel erg goed van haar. Ik ben er helemaal blij mee!
Dit zal dus betekenen dat ik nu ook 3 dagen tot 3 uur heb samen met Nils. Wat betekend; in de ochtend meer tijd om wat dingen te doen.
Marjan wou in de middag eigenlijk slapen dus ben uit school meteen met Lenka op stap geweest. Eerst even lekker een ijsje gegeten bij de McDonalds, ja die hebben ze hier ook kom er niet vaak! Vervolgd door een bezoekje aan de speeltuin.
Rond half 5 wou ik Nils ophalen maar kreeg al een text van Marjan dat zij hem samen met Dave zal ophalen, helemaal goed! Dan maar gewoon richting huis.
Donderdag is ook de dag van school; ik vond zelf dat ik een goed onderwerp had maar zaten wel moeilijke woorden in en oefen mijn tekst nooit! Het onderwerp was dit keer aspect, ik had mijn speech over; wat is leeftijd precies. Ze vonden het ook erg interessant. Aan het einde van de klas vroeg de leraar aan mij of eens een wedstrijd zou willen bijwonen.
En of ik zelfs dan ook zelf een speech zou willen geven. Ergens zou ik het wel willen omdat ik, al zeg ik het zelf, best goede inhoudelijke speeches heb maar voel mij nog niet helemaal vol vertrouwen als ik spreek. Denk dat ik wel een keer een kijkje ga nemen hoe het er aan toe gaat.

Vrijdag; helaas geen extra uitslaap dag haha. Dave moest vroeg naar zijn werk en Marjan had de kinderen afgezet. Met de lieve vraag of ik haar dan wou afzetten, eigenlijk nooit een probleem! Vroeg wakker ben ik tegenwoordig toch wel, moe of niet..
Het duurde even voordat ik mijn luie kont in beweging wou zetten om wat boodschappen te halen, was eigen voorstel en eigen belang.
Uit school heb ik thuis samen met Lenka, correctie ik gaf de kwarts aan Lenka deed het kies en kleur werk, en schilderij geschilderd. Aangezien de komende twee weekenden in het teken staan van trips en Marjan daarna met de kinderen naar Nederland gaat moest het nu wel. Dit schilderij wil ik Lenka laten geven op moederdag met een foto van Lenka. Moet er alleen nog "I love Mama" opschrijven. (met nils moet ik ook nog aan de slag maar daar heb ik meer tijd voor)
Zo kom je nooit bij de McDonalds zo kom je er 2 dagen achter elkaar in een week. Na het verven ging ik met Lenka Nils ophalen en vanaf de daycare meteen door naar de McDonalds voor dinner! Hoewel.. Lenka was meer weg van het speeltje en Nils van de happy meal. Daarna natuurlijk weer een ijsje toe, Lenka had net als gister weer een soort smoothie milkshake wat genoeg vulde aangezien ze niet veel had gegeten.
Thuis nog even lekker gespeeld in de pyjama's en toen kwamen papa en mama ook weer thuis!
Ohja; toen ik Nils ophaalde en hij mij zag rende hij naar 1 van de vrouwen, gaf haar een knuffel (okeeee haar benen) en kwam toen naar mij. Dat was zoooo lief!

Zaterdag; Dave en Marjan wouden weer even lekker een stuk samen fietsen. Aangezien het nu weekend was, was de draaimolen en trein open! Oke... om 10 uur pas maar toch ik eindig uiteindelijk niet alleen in de speeltuin daar. We begonnen wel even in de speeltuin omdat ik al om half 10 bij de speeltuin was. Kaartjes gekocht en hop de draaimolen, of zoals Lenka (tegenwoordig ik ook) noemt; horsesman! Lenka ging alleen op een Zebra.. ja er zijn genoeg paarden maar Lenka moest op de zebra haha en ik ging 'gezellig' met Nils. WOW bang dat hij was! Hij hield mij helemaal stevig vast en wist niet hoe snel die weg moest zijn bij de paarden. Gelukkig zag er achter Lenka haar zebra een wagen ofzo, iig het had een bankje, waar ik de hele tijd met Nils had gezeten! Lief dat hij zo lekker tegen mij aanzat maar kon niet even gezellig bij Lenka staan want Nils klemde zich dan als een koala aan mij vast! Na het ritje maar naar huis gegaan. Dave en Marjan waren ook al terug van fietsen.
's Middags mee geweest met Marjan en de kids om schoenen te kopen voor Nils. Zijn andere schoenen die hij normaal aan heeft waren te klein geworden. Dat arme kind had gewoon kapotte grote teennagels, later kwamen we er achter dat het door zijn schoenen kwam!
Nu heeft hij mooie nieuwe stappers die wel voor hem wennen zijn, is al paar keer gevallen. Zijn toch wat groter en breder.
Nieuwe schoenen waren dus geslaagd, nu moest Marjan een nieuw kapsel. OP naar de kapsalon waar Marjan uiteindelijk samen met Lenka naar de kapper en ik met Nils naar huis.
Thuis gekomen was Dave weer even in de tuin bezig maar de tuinslag werd opgerold dus dacht die komt zo naar binnen op Nils passen want ik ben nu vrij. Nou dat is dus te mooi om waar te zijn he haha. Denk binnen een half uur kwam Dave wel naar binnen. Het eerste de beste moment dat ik weg kon ben ik ook meteen naar beneden gegaan. Stel ik zou boven blijven was ik toch degene die moest opletten. Later ging Dave samen met Nils weg, eerder dan dat ze Marjan en Lenka op moesten halen.
Kom ik boven wanneer iedereen weer thuis is, staat er een mini basketbalbasket! Dave zijn ouders hadden geld gestuurd voor de kinderen dus was Dave samen met Nils op stap geweest en heeft hij dit gekocht, dat was dan weer wel leuk om te horen!
Natuurlijk was ik in de middag weer eens lui en kwam ik rond avondeten pas boven haha. 's Avonds heeft Dave weer eens een nieuw gerecht gemaakt. Het waren een zalmburgers, vorm van een hamburger maar dan van zalm. Moet zeggen dat het erg lekker was. Speciaal voor mij hadden ze een versie zonder uien gemaakt. Eigenlijk moet ik zeggen, ze hebben er twee gemaakt. De ander heb ik nog voor morgen (maandag).
Van de week weer eens iets met ui gegeten en toen moest ik echt erg hoesten en deed heel erg pijn. Voor degene die het niet weten, ik denk dus dat ik allergisch ben voor uit, ja ik weet het ik ben raar..

Zondag; een lekkere dag vrij maar wel de hele dag op stap met de familie! Rond 10 uur gingen we op weg naar een zoo waar je ook een safari toch kon doen. Deze dierentuin was erg leuk ingedeeld en hadden ook veel slangen en alligators.. Totaal andere dieren als in de andere dierentuin die dichterbij is. De safari tocht heb ik samen met Lenka en Dave gedaan. We gingen met ze alleen op zo'n safari auto en stopte twee keer. De eerste keer stopte we in het gebied met bizons. Deze mochten we voeren, in de auto stonden twee groote kratten met bagels en andere broodjes. Lenka was totaal niet bang en gooide het ene broodje na het andere broodje. Ze kwamen wel erg dichtbij. De tweede stop was bij een gebied waar verschillende dieren stonden. Door de aardbeving die hier was geweest, tijd geleden maak jullie geen zorgen, is het gebied verkleind en zijn de dieren bij elkaar gekomen. In dit gebied stonden; pony's, dromedarissen, lama's, geiten, ezels uhm miss vergeet ik nog een dier. MY GOD! die dromedarissen kwamen dichtbij! Ik moet bekennen dat ik wel een beetje bang was en Lenka? Die gooide weer vrolijk brood. Was wel gaaf om mee te maken. De hele rit was ook lekker hobbelig..
Na de dierentuin, nadat we een krijsende Lenka hadden overleefd in de souveniershop ( ze kreeg niks hoewel ze dat natuurlijk wou), gingen we door naar de grootste waterval in Maryland. Had mij stiekem voorbereid op iets kleins haha. Nadat we broodjes hadden gehaald en vervolgens bij het park, bij de waterval, een picknick hadden gehouden gingen Marjan en ik de wandeltocht maken naar de waterval. Lenka was in de auto in slaap gevallen en had haar favorite deel de picknick al gemist. Marjan ging even vragen of ze mee wou naar de waterval maar zou de andere keer wel mee gaan.
We hadden een kort pad gekozen wat gelukkig ook niet stijl was alleen, zoals overal, waren er rotsen en stenen op het pad.. De waterval zelf is best hoog maar het water stroomde niet heel hard en het water onder de waterval was ook niet zo hoog.
Nils had de hele tijd nog niet geslapen, ondertussen was het al tegen 2 uur denk ik of later. Hij was lekker aan het spelen in een speeltuin terwijl Dave oplette. Lenka was ondertussen ook wakker geworden en lekker aan het spelen toen Marjan en ik ons bij de rest voegde.
Er was een meertje waar de kinderen nog lekker hebben gespeeld.
We zaten nog geen 1 minuut in de auto of Nils was OUT! haha.
Het was een hele leuke dag, terug in de auto was ik ook wel erg moe!
's Avonds heb ik een kaart gegeven aan de familie als bedankje voor de 3 maanden dat ik nu al bij ze ben! Ze vonden het heel lief.
Dave maakte een grapje dat hij wel iets van een giftcard had verwacht erin of geld haha. Nou met 6 maanden wil ik weer een kaart geven dus doe ik dat er wel even in haha.


Zoals ik al zei; iedereen heel erg bedankt voor al 3 maanden lang elke week mijn blog te lezen! Ze zijn namelijk niet altijd bepaald kort.
Zelf vind ik het ook heel erg leuk om te doen en heb zeker plannen om later meer met schrijven te gaan doen!

Voor degene die zich afvragen hoe ik nou eigenlijk elke week kan onthouden wat ik heb gedaan;
Ik heb van mijn nicht een delfsblauw notitieboekje gekregen waarin ik elke dag opschrijf wat ik doe, plus de kaarten en pakketten die in ontvang.
(Oh bedenk mij nu net dat het misschien al ergens staat, ach hoeven jullie niet elk blog weer terug te lezen) Geloof dat ik deze week zelfs de helft van het boekje heb bereikt!

Tot volgende week!

  • 15 April 2013 - 08:09

    Mama:

    Wat een gezellig blog weer, mop (en inderdaad weer heel lang)! Fijn dat je het daar zo naar je zin hebt en ons daarvan op de hoogte houdt. Enjoy!

  • 15 April 2013 - 09:26

    Joke:

    HOI Es.
    Ja hoor hier ben ik ook weer, lekker met een bakkie koffie jou gezellige verhaal weer lezen.
    Meid, meid. geweldig allemaal!
    Van de week hebben we jou post ontvangen bij wk. Het hangt bij ons in de keuken, iedereen
    vond het erg leuk, om zo iets van jou te horen. Nu nog een kaart van onze kant toch?

    Dikke kus jook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 46640

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: