Relaxing, Armin van Buuren, Return kids - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Relaxing, Armin van Buuren, Return kids - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Relaxing, Armin van Buuren, Return kids

Blijf op de hoogte en volg Esther

13 Mei 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Deze week had ik ook nog steeds vakantie en dat begon ik deze week ook wel goed te merken want was aardig lui, hihi. Ja normaal ook wel maar nu begon ik weer in het uitslapen te komen, haha!

Maandag; besloten we ook lekker lui thuis te blijven. Na het drukke maar zeker mazzel weekend in DC bleven we nu voor het grootste deel thuis. Laat uit bed, laat ontbijten en beetje de was gedaan. Met de was voor twee personen gaat dat nu wel sneller haha. Gelukkig is het ook weer zo opgevouwen omdat we met twee zijn.
Ook heb ik mijn speech geschreven voor mijn klas voor donderdag. Nu had ik daar goed en rustig de tijd voor dus heb ik op donderdag niet zoveel stress of dat ik zit met de "planning" van dingen die we nog willen doen of zien.
Nu had ik ook mooi de tijd om de laatste hand te leggen aan de moederdag kado's die ik met de kinderen heb gemaakt voor Marjan.
Aangezien ik er niet echt tegen kan om een hele dag thuis te blijven en het wel lekker vond om er ook nog even uit te gaan zijn we naar de mall geweest. Jordy die diverse m&m's ging probere, okee ik ook, en ik die een nieuwe badmat heb gekocht! Het word maar eens tijd dat mijn badkamer in mijn style komt, turquise haha. Ben nu alleen nog hard op zoek naar een leuke/mooie stoffen douchegordijn voor aan de buitenkant. Aan de binnenkant heb ik namelijk een gewoon doorzichtig plastic gordijn.

Dinsdag; ook vandaag waren we heel erg lui en gingen we pas eens rond 2 uur ontbijten, nou noem het maar gerust een brunch!
Ook nog even twee mall's laten zien waar ik regelmatig wel eens kom, is het niet voor te winkelen dan is het wel voor story time. We hebben een mooi kado gekocht voor een goede vriend van ons en zelf ben ik ook nog goed geslaagd voor kleding! Later gingen we naar de andere mall omdat ik toevallig weet dat daar een hallmark winkel is die bij mijn weten 25% korting heeft. De hallmark winkel is super leuk om te kijken voor kado's. Ik wou graag wat fotolijsten kopen om beetje mijn kamer op te leuken. Komen we de winkel in lopen, staat er dat er overal 50% korting is. Nou dat is helemaal leuk winkelen! Uiteindelijk 4 fotolijsten gevonden, groot, klein en met collage's. Wil ik afrekenen hoef ik maar iets van bijna 18 dollar te betalen. Ik dacht okeeee beter maar naar mijn idee moest ik toch echt meer betalen. Wat bleek? Ik had gewoon 75% korting! Uiteindelijk heb ik gewoon bijna 52 dollar BESPAARD! Dat was nog eens even heel erg leuk winkelen.
In de avond hebben we even een revanche gedaan van het spel "The game of Life" na twee potjes stond het weer 1-1 (dus eigenlijk 2-2) en uiteindelijk heb ik even 3-2 GEWONNEN! Spelletjes spelen ben ik dus gelukkig niet verleerd haha! Merk wel dat ik de gezelligheid/famillie tijd wel mis. Beetje praten en soms spelletjes spelen. Dit maakt het gelukkig allemaal meer dan goed!

Woensdag; aangezien het weer de afgelopen twee dagen niet mooi was en wij het ook niet heel erg vonden om een beetje lui te zijn besloten we vandaag weer eens op pad te gaan. Vandaag stond het air and space museum in DC op het programma. Toen we de metro uitstapten hadden we zo iets van; oke wij hebben dit weekend echt geluk gehad! Het weer was wel oke maar voor de foto's was het weer van afgelopen weekend stukken beter. Toen hadden we strak blauwe lucht en een mooi heldere zon! Nu was de zon er wel maar alles had wel een beetje grauw uiterlijk omdat het de dagen ervoor ook had geregend.
Helaas viel voor ons beide het museum wat tegen. Het scheelt dat alle museums wel gratis zijn hier! Geloof dat je maar voor 1 of 2 museums die in DC staan moet betalen. Opzich was het wel leuk om te zien maar had er eigenlijk niks mee. Het enige wat ik echt interessant vond was het vliegtuig, oke wel nagemaakt maar goed, van de gebroeder Wright! Dat was ook wel iets wat wij jammer vonden dat niet alles echt was maar, niet super goed, nagemaakt. Het enige wat volgens ons wel echt was waren sommige capsules van raketten. Ach, we zijn er in ieder geval geweest en hebben nu niet zo iets van wat als we niet waren geweest zouden we dan veel gemist hebben. Nou dat niet dus haha.
Aangezien we meteen weer terug naar huis gingen waren we redelijk vroeg weer terug en besloot ik om eindelijk de auto eens goed uit te zuigen. Ik was bijna vergeten dat de binnenkant van de auto zwart was! Nu is hij weer goed zwart van binnen. We stonden naast de wasstraat dus was het ook beetje de twijfel zou ik hem daar doorheen laten gaan of niet? Ach weetje, we waren nu toch bezig dan is die meteen weer goed schoon! Nou dat heb ik geweten ook. We moesten gewoon in de auto blijven zitten! Ik had echt zo iets van uhmm.. dat was niet helemaal de bedoeling.. Zo maak je nog eens wat mee. Kan je zeggen het is echt heel erg raar om in de auto te zitten als je door de wasstraat gaat. Zeker als de auto droog geblazen word. Dat geluid was je dan hoort en de spetters die je langzaam omhoog ziet verdwijnen! Aangezien de motor aan moest blijven ging het stuur soms ook heen en weer dat was ook wel apart haha.
Aangekomen bij het einde moet je vrolijk wegrijden, half nog bij komen van wat mij net is overkomen haha. Blijkt de wasstraat zelfs iets om mijn achterruitenwisser gedaan te hebben. Soort bescherming ofzo. En geloof het of niet maar nog geen 5 minuten later begint het te regenen.... Dat was even een goed baal momentje. (Ondertussen is de auto al weer beetje vies van spul dat uit de boom komt maar kan nog wel beetje zien dat hij ook in de was is gezet) Gaaf wel een goed gevoel dat de auto nu eens een keer helemaal schoon is gemaakt. Elke keer als ik de auto in stap denk ik Ohhh het is zwart van binnen! hihi.
Daarna meteen door gegaan weer naar de five below, ook een leuke winkel met allemaal spullen onder de 5 dollar. Nog even wat dingen gehaald die Jordy nog wou hebben en natuurlijk ook nog even gesnuffeld dat je weer wat andere leuke dingen tegen kwam.
Helaas regende het toen keihard toen we de winkel uit kwamen! Weer een baal moment aangezien de auto net gewassen was :( ach niks aan te doen hij zit nog in de was dacht ik maar!
De rest van de avond lekker rustig aangedaan waren wel weer productief genoeg geweest vandaag dacht ik zo!

Donderdag; vandaag was het ook weer lekker weer en gingen we naar de zoo. Ook deze is gratis je betaald alleen voor het parkeren. Dat is alleen het probleem van die hele dierentuin! Er is bijna nooit plaats. Waren we aangekomen bij een parkeerterrein die nog open was, was er gewoon geen ene plek meer. Twee rondjes later op de parkeerplaats te hebben gereden waren we eindelijk geparkeerd! Het hele kromme is nog dat ik wel gewoon een kaartje kon halen, die moet je eerst halen voordat je het parkeerterrein op kan.. Zei ook al meteen tegen Jordy dat ik nu echt wel klaar ben met deze zoo. Weet niet of jullie mijn vorige ervaring kunnen herrineren? Dat ik ruim 2 uur erover gedaan heb van huis -zoo - huis zonder ooit uit de auto te zijn geweest.
Dit keer wel veeeeeeeeeeeel meer dieren gezien dan toen ik er met de hele familie was geweest! Het weer was ook super want had het gewoon onwijs warm. Ook meteen weer goed onze spieren getraind aangezien de dierentuin op een heuvel is. We stonden helemaal benenden geparkeerd dus begonnen helemaal bovenaan. Dat is mij toch een klim/loop!
Ik was al weer helemaal gelukkig toen ik de panda's zag, blijf die dieren echt geweldig vinden!
Nadat we alles hadden gezien wouden we even bij de dierentuin wat eten,. Terwijl we stonden te kijken wat er allemaal was kwamen er mensen aanlopen en toen hoorde we een mevrouw zeggen; Wat willen jullie hebben? Jordy en ik keken elkaar echt aan; HUH, dat is raar. Je verwacht ook niet snel dat je in een dierentuin Nederlanders hoort/ziet.
's Avonds Subway gehaald, lekker amerikaans en voor Jordy ook nieuw!
Er was niet veel tijd meer of ik moest alweer richting mijn klas, gelukkig de een na laatste! Er waren twee mensen, van de in totaal vier mensen die nu nog over zijn, die al "afstudeerde". Volgende week ben ik dus nog maar met 1 vrouw over. Deze week moesten we een speech geven over/voor een school/klas die net hun examen hadden gehaald en een wijze les moesten mee geven. Denk dat ik dat wel goed heb gedaan. Had het over dat je een pad gaat wandelen met verschillende zijwegen en geen een weg goed of fout is. Ik eindigde met; As long as you stay truth to your own hart!
Helaas moesten we daarna nog een uur lang een deels saaie video kijken. Hoop dat we volgende week na de speech gewoon weg mogen.
Is wel gek dat als je weer terug komt na je klas dat er iemand op je zit te wachten!

Vrijdag; na een korte nacht, ongeveer 6 uurtjes geslapen. Ging sinds tijden weer eens de wekker! Vandaag is het tijd om naar Paoli, Pennsylvania te gaan! Op naar Chaya, nederlandse au pair, en in de avond naar het concert van ARMIN VAN BUUREN! Voor onze oudere lezers die hem niet kennen; het is de nummer 1 DJ van de wereld en komt uit Nederland!!
We vertrokken rond 10 uur en tegen 1 uur waren we bij Chaya aangekomen! Was wel verbazend dat de weg naar haar toe een rechte weg was, het snelweg gedeelte dan!
Even bij Chaya thuis geweest en voordat we het wisten was het tijd om richting de trein te gaan naar Philedalphia (Philly) te gaan, waar het concert was! Rond 7 uur zou het beginnen, zoals verwacht was het een voorprogramma, deze duurde een uur. En om 8 uur kwam die oplopen hoor, Nederlands trots/export product! En wat was hij goed!! Was echt super super super gaaf om mee te maken.
Het zou tot 11 uur duren maar rond kwart over 10 besloten we maar weer richting Chaya haar huis te gaan. Maar goed ook want rond half 11 begon het te regenen en voordat we het wisten was het een serieuze heftige regenbui! Eerst moesten we met de metro, daarna rennen naar het trein station om vervolgens weer te rennen van de trein naar de auto. Het kortste stukje dat we moesten rennen, van de auto naar Chaya haar huis, was nog erger. Toen waren we helemaal zeiknat! Het was het wel meer dan waard.
Want ik weet niet wat het is met de Amerikaanse mensen/jongeren en uit gaan maar ze waren dus gewoon gekleed in hun bikini of droegen kleding dat aardig wat prijs gaf! Ach wij waren nu lekker droog binnen terwijl zij nog terug moesten naar huis, doorweekt. Want het concert was buiten.

Zaterdag; uiteindelijk werden we tussen 9-10 uur wakker. Chaya moest "werken" haha. Ze moest haar hostchild afzetten, boodschappen doen met haar hostdad en vervolgens haar hostchild weer ophalen. Daarna hebben we nog beetje na gepraat en wat gekletst. Was weer super gezellig om haar weer even te zien, het is zeker niet de laatste keer dat ik haar zal zien!
Rond 1 uur maar eens weer de auto ingestapt richting huis. Onderweg nog even een stop gemaakt bij de IHOP, met dank aan mijn oom wist ik nu wat het was! Super lekker gegeten! Jordy had french toast met aardbeien en banaan en ik had orginal french toast. We konden zeker merken dat we hadden gegeten. We konden er weer even tegenaan, aangezien er nog 2 uur in de auto op ons te wachten stond. Het leek net een echt vakantie want ik ging proberen te raden welk bedrijf/winkelketen in nederland welke quote/slogan heeft! Net als vroeg, super leuk en heel erg gelachen.
In de avond als afsluiting lekker pizza besteld! Onze "standaard" pizzaboer vind ik erg lekker en moest Jordy wel even geprobeerd hebben voordat hij maandag weer terug gaat.. Nou die beviel hem zeker wel goed!
Er moest ook weer gewassen worden en ondertussen lekker wat nederlandse programma's terug gekeken. Heerlijke avond gehad, na een super leuk maar wel druk/inspannend weekend.

Zondag; FIJNE MOEDERDAG! Gister heeft mijn moeder al twee kaarten van mij gehad, ja twee. Dacht dat het de eerste keer niet gelukt was dus dan maar voor de zekerheid nog een keer sturen haha. Tegen de mdidag Mama ook nog even gebeld! Er moesten duidelijk wat uurtjes bijgeslapen worden van afgelopen nacht want het was pas rond half 12 eer dat ik echt goed uitgerust was! Daarna rustig aan wezen ontbijten, Dave was vroeg in de ochtend al weer terug gekomen van zijn trip naar Pittsburgh, Pennsylvania. Hij was vrijdag vroeg naar een vriend van hem gegaan. Bijft gek; we waren in dezelfde staat, voor mij was het 3 uur rijden en voor hem 6 uur! Rond 2 uur kreeg Dave een telefoontje van Marjan, jaaaa ze zijn weer in het land! Hij ging meteen de auto in om Marjan en de kinderen op te halen. Ik wou graag boven wachten zodat ik dan goed zicht had als ze aan kwamen rijden. Ondertussen moesten de auto stoeltjes ook nog terug in de auto. Natuurlijk op het moment dat we besloten die weer terug te zetten kwamen ze er aan.
Marjan was helemaal op, je kon van haar gezicht aflezen dat ze heeel erg moe was! Nils kwam ook meteen aanlopen en kwam even lekker knuffelen. Lenka was waarschijnlijk in de auto in slaap gevallen en even later kwam ze ook aanlopen en was het; Estherr. Natuurlijk Lenka ook even lekker geknuffeld. Wat is het weer fijn dat ze weer terug zijn.
Het voelde meteen alsof ze niet weg waren geweest; Lenka die weer van alles van Marjan wou, Nils die weer lekker druk was en op onderzoek uitging en de kamer die meteen weer vol met speelgoed lag!
Helaas heeft Nils waarschijnlijk zwemmerseczeem opgelopen bij zijn billen, die gaat morgen even langs de dokter.
(Toen dacht ik even dat ik bijna mijn hele verslag kwijt was, ja precies op dit moment... ik ging een pagina terug namelijk maar 1 druk op de knop en mijn tekst stond er gelukkig nog. Even een goed schrik momentje)
Marjan ging vroeg slapen want die was echt helemaal kapot en Dave bleef met de kinderen over. Dat was voor mij een reden om ook weer even lekker weg te gaan met Jordy en wat laatste dingen te kopen. Zoals nog meer M&M's die we moesten testen. Nou dat hebben we geweten, morgen gaan we even een grotere zak halen hihi. M&M Mint is ook wel ERG lekker, net een soort after eight, jummie!
Als afsluiter ook nog heerlijk een McFlurry M&M gehaald, in style haha.
Thuis gekomen weer lekker The game of Life gespeeld, natuurlijk eindigde het weer 1-1. Hier blijft het dan maar bij want morgen begint voor mij het gewone leven weer!
Rond half 8 moet ik weer boven zijn om even op Nils te passen en dan zien we wel hoe de rest van de dag gaat verlopen.
Een ding is zeker tussen half 3 en 3 uur moet ik mijn beste vriend weer wegbrengen richting het vliegveld!
Times fly when you having fun! We hebben, al zeg ik het zelf, super leuke dingen gedaan en ook vooral veel dingen!

Voordat ik het weet ben ik ook weer in Nederland en kan ik mijn vrienden weer lekker zien want volgende week ben ik hier alweer 4 maanden, het is niet te geloven hoe snel de tijd gaat!

Op naar het, voor nu, normale dagelijkse leven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 46636

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: