SIX MONTHS! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu SIX MONTHS! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

SIX MONTHS!

Blijf op de hoogte en volg Esther

15 Juli 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Times flies when your having fun! Deze maand/week al weer zes maanden in de USA! Het is ergens ook snel gegaan. Denk nog vaak aan de eerste vrijdag middag dat ik hier net was en met Marjan over van alles aan het praten was! Nog 6 maanden en dan ga ik alweer naar huis. Hier zullen veel tripjes/vakantie's in voor komen dus ben benieuwd hoe snel deze maanden zullen gaan!

Maandag; had ik eerst Marjan afgezet om vervolgens Nils af te zetten bij de daycare. Vind het nog steeds wel lekker om Marjan en/of Nils weg te brengen omdat daardoor de ochtend ook lekker snel gaat. Ben toch al snel een uur verder eer dat ik terug ben!
Lenka en ik zijn de laatste tijd aan het kleuren wat ook betekend dat er nieuwe stiften gekocht moesten worden! Even lekker makkelijk/goedkoop bij de dollar store (soort action) stiften gehaalf haha vind het wel goed. Om vervolgens thuis weer lekker te kleuren, ja ik doe ook gezellig mee met de Hello Kitty kleurplaten.
Vandaag was een lekker rustig/ontspannen dagje. 's Middags hebben we gezellig samen croissantjes gemaakt om vervolgens heerlijk op te eten. Lenka was ook best moe dus ging lekker tijd slapen, wel 2 uur lang, wat mij weer goed uit kwam. Rond 3 uur ging ik namelijk Ilana, vriendin uit Nederland, ophalen van het vliegveld! Aangezien het met vervoer en tijden beter uit kwam mocht ik Lenka mee nemen. Gelukkig was Ilana er met een uurtje en gedroeg Lenka zich prima in de kinderwagen met een lolly!
Eenmaal net thuis kwamen Dave, Marjan en Nils ook thuis. Snel lekker pizza bestellen, eten en toen moest ik Ilana alweer alleen laten voor Spaanse les. Tja, mijn Amerikaanse leven gaat ook gewoon door hier. Met nog 3 klassen te gaan hebben we nu al alle stof doorgenomen en is het een kwestie van herhalen en vragen stellen.

Dinsdag; was het jammer om mijn bed uit te moeten terwijl iemand naast je nog lekker slaapt haha. Nils was al helemaal klaar en aangekleed en Lenka was nog een beetje lui. Hup, Lenka gewoon in haar pyjama in de auto, Nils in de auto en afzetten bij de daycare. Vervolgens heeft Lenka nog lekker thuis in haar pyjama gespeeld om niet veel later haar klaar te maken om voor het eerst, voor Lenka, naar de biosscoop te gaan. We gingen naar Despicable Me 2! Na ongeveer een uur zei Lenka; Esther this story is too loooong! Daar was is ook al bang voor, even een rondje lopen, tussendoor popcorn halen, laten spelen met mijn telefoon en Ilana en ik hebben de film af kunnen zien met goed gedraad van Lenka. Soms vond ze hem een beetje eng en ging heel erg in de hoek van haar stoel zitten mijn kant op. Ze was nooit zo erg als ik een keer naar de film van Kabouter Plop...
Aangezien Ilana hier net is en de mall nog niet had gezien waarin de biosscoop was gingen we daar even een rondje lopen, ondertussen hadden we Lenka al in de stroller gestopt. Van al dat winkelen werd ze moe en is ze uiteindelijk in de auto in slaap gevallen. Eenmaal thuis van de auto naar haar bed getild was ze bijna klaar wakker... Lekker dan.. Maar nog wel goed ruim een uur lekker rustig in haar bed gelegen!
Rond 4 uur was ik heerlijk klaar met werken om vervolgens weer te gaan winkelen met Ilana. Ik weet niet hoe wij het voor elkaar hebben gekregen, oke neem Ilana mee en je snapt het misschien haha maar we hebben gewoon 4 uur lang gewinkeld in de mall vlak bij mij. Ach het was gezellig daar gaat het om, dat je het later in je benen voelt is een detail.

Woensdag; begon ik weer met eerst Marjan afzetten en vervolgens Nils. Ik zou bijna vergeten dat ik Nils moet afzetten omdat ik dat bijna nooit doe haha. In de bibliotheek hier in de buurt bleek er vandaag een leuke voorstelling te zijn voor kinderen rond Lenka's leeftijd. Nou prima wil dat wel even bekijken, Bea zou ook komen (ongeveeer het achterbuurmeisje van 2 jaar, super schatje!) Eenmaal daar aangekomen kwam ik Adriana, moeder van Bea, nog niet tegen en was het ook al vol en wij konden er niet meer bij. Op het moment dat wij weg wouden kwam ik Adriana bij de deur tegen en vertelde dat het vol was. Beetje teleurgesteld omdat ze speciaal vrij had genomen omdat hij super leuk/goed is. Wat gaan wij nu doen? Dan maar gezellig naar het park wat ongeveer achter de bibliotheek is. Eerst een rondje op de draaimolen om vervolgens nog even lekker in de speeltuin te spelen. Het is zo leuk om te zien dat Lenka en Bea ook echt gek op elkaar zijn.
Je zou denken dat na zulk warm weer en lekker buiten spelen je vervolgens ook heerlijk slaapt? Nou Lenka dacht daar anders over. Ze bleef wel heel goed lekker in haar bed zitten/liggen met haar computer. Voor ik het wist was het weer 4 uur en was ik lekker klaar met werken.
Vanuit "werk" ging ik lekker met Ilana een rondje Kensington lopen. Niet dat er veel te doen/zien is maar even naar de brandweer lopen is wel een beetje vaste prik! Het blijft gaaf om de brandweerauto's te zien staan. Daarnaast is het ook wel indrukwekkend dat er nog een pilaar overblijfsel is van 11 september.. Rondje afgesloten met lekker wat eten om vervolgens weer terug te lopen, helaas met een opgelopen blaar. Even snel omkleden en hup weer in de auto naar Spaans. Dit zijn toch wel echt lange drukke dagen zo voor mij.

Donderdag; had ik weer Marjan en Nils afgezet haha. Prima hoor geen probleem is zo gedaan. Ilana komt toch elke dag rond 9 uur naar boven lopen! Lekker voor haar omdat ze toch gewoon vakantie heeft, jammer voor mij dat ik dan al weer 2 uur aan het werk ben. Vandaag was het weer oke maar niet te warm want het had de nacht er voor aardig geregend. We besloten dus naar Brookside Gardens te gaan. Mooie tuinen/planten eigenlijk waarbij er ook een vlindertuin is. Ons doel was eigenlijk de vlindertuin voor Lenka dus meteen op het doel af; moesten we er EN voor betalen EN we dachten dat het toch niet zo groot was dus lopen we wel even lekker rond in de tuinen. Heel mooi aangelegd en onderhouden en wel leuk/mooi om te zien. Ook Lenka vond het wel leuk/mooi om te zien en genoot lekker vanuit de stroller. Af en toe kwam er een vlinder voorbij, die voor de verandering geel was in vergelijking met de altijd witte vlinders. Zo was iedereen weer blij! Lenka was er ook helemaal moe van geworden dat ze in de middag heerlijk twee uur heeft geslapen.
Ilana en ik hadden ons daardoor in de tuin verplaatst met een boek en een oog op de deur zodat ik Lenka kon zien. Na een tijdje werd het mij te warm en ging ik heerlijk in de airco zitten. Precies op dat moment was ook Lenka wakker geworden, perfect timing! Je zou ook denken dat slapen een kind goed zou doen.. Lenka was helaas in een minder goede stemming deze middag. Ze besloot om een speeltje in haar mond te stoppen wat ik een minder goed plan vond, ik "pakte" hem af. Daar was Lenka het minder mee eens wat uitmonde in de gewoonlijke Lenka opmerkingen; Everything I want you need to get to me. Dat was toch wel een die een paar keer voorbij kwam en grof was. Daarnaast kwamen ook dingen voorbij als; you don't get anything // nobody is your friend // you don't get a party // you have no friends. Na er gewoon mee ingestemd te hebben wint de aanhouder toch! uiteindelijk heeft ze gewoon lief/goed gevraagd of ze het speeltje terug mocht.
Om 4 uur was ik weer heerlijk klaar omdat ik anders over mijn 45 uur kom. Dus het was weer; hup in de auto en winkelen maar! We dachten dat we naar een outlet gingen, zag er een beetje uit als batavia stad. Alles was wel in de uitverkoop of had goede aanbiedingen maar om nou echt te zeggen spot goedkoop; nee. Wel weer leuke dingen gescoord haha.

Vrijdag; gingen Dave en Marjan meteen naar het werk en had ik weer beide kinderen voor mijn rekening. Dat is altijd zwaarder en zeker op een vrijdag als je niet veel puf meer hebt haha. Na wat thuis te hebben gespeeld verplaatste wij ons allemaal naar de het huis van de tweeling voor een playdate. De eerste keer dat ik daar was met Nils en Lenka ipv apart. Het was een gezellige drukke boel want ook Sophie was er met Jack die even oud is als Nils. Daar zaten we dan in een woonachtige kelder met 4 volwassene en 5 kinderen haha. De kinderen hebben heerlijk gespeeld dus was een geslaagde ochtend.
Al dat spelen maakte Nils wel moe want die had vervolgens heerlijk 1,5 uur geslapen maar Lenka niet. Ze zei; I just only want to do quiet time. Oke ook prima je blijft iig lekker in je bed liggen dan ben ik allang blij!
Na het slapen is het zo weer 4 uur dat je daardoor eigenlijk ook niet meer weet wat je hebt gedaan haha. Ohja; Dave was redelijk vroeg thuis en ging rond half 4 met de kinderen boodschappen doen. Dat betekende voor mij; WEEKEND!! Pff HEER-LIJK. Daar moet op gewinkeld worden haha.
Op naar de leuke en goedkope winkels die Ilana nog niet echt kent. Nou dat was best gevaarlijk; in 1 winkel ruim 2 uur doorgebracht en Ilana moest 3x het pashokje in aangezien je maar 10 kleding stuks per keer mag mee nemen. Jup tel maar na.. Ik hoefde maar 1 keer te gaan waarna er ook maar 1 kledingstuk overbleef haha.

Zaterdag; heerlijk uitgeslapen tot 8 uur! Jaja haha voelde als later maar altijd fijn als ik weer eens 1 uur tot 1,5 uur langer heb geslapen dan normaal. Rond het middag uur vertrokken naar de metro om vervolgens een rondje DC te doen voor Ilana. Mensen kinderen wat was het HEET. Daarom zijn we ook niks voor niks heel erg verbrand.. Krijg je er van als je alles lopend doet en niet als echte Amerikanen een tour op een sagway of fiets doet.. Je kan ook merken dat het vakantie tijd is want ik hoorde steeds meer Nederlanders om mij heen, naja kwamen 4 mensen/stellen tegen. Blijft toch best wel gek!
De dag afgesloten met pijn in onze voeten en 40 minuten wachten om te eten bij het Hard Rock cafe. Wat vervolgens wel werd beloond met een dnas van de homo medewerkers op een nummer van Beyonce, echt heel gaaf/leuk!

Zondag; is de dag dat ik een half jaar in Amerika ben! Rond de middag gingen we in de middag naar het national aquarium. We hadden er iets meer van verwacht, iets groter, maar des ondanks was het wel heel leuk om te zien! Mooie vissen en zaten ook allemaal in hele mooie bassains (schrijf je dat zo?!) het was nog steeds heel warm en wouden dus niet echt nog ergens verder lopen. Het enige wat wij wouden was schaduw haha. Kracht in onze benen was ook ver te zoeken!
Eenmaal weer terug van de metro door naar de Target. Voor mij maar even zonnenbrand in slaan. Jup ik had mij gister alleen niet niet ingesmeerd, ik heb het ook gewoon niet haha. Maar nu met 2 aardige grote bussen van factor 50 heb ik eigenlijk geen excuus, op het feit na dat ik smeren haat haha.
In de avond hadden we afgesproken met de Bruna, Jackie, Anna en Charlene om gezellig frozen yoghurt te eten. Gewoon even gezellig bij elkaar alvast voor mijn verjaardag!
Inmiddels was het namelijk in Nederland al mijn verjaardag en hier moet ik nog ongeveer 20 minuten wachten. Ja ik ben laat met mijn blog..

Als jullie dit lezen ben in JARIG! Geen tiener meer maar een tigger :(. Door deze drukke maar ook zeker drukke week ben ik er helemaal niet meer mee bezig geweest en voelt het ook niet alsof ik bijna jarig ben.
Ondertussen heb ik al aardig wat kaarten gehad en wat pakketjes! Bedankt allemaal!

Aankomende week gaat het hier niet normaal heet worden 34-38!!!! graden.. Donderdag zullen Ilana en ik vertrekken naar Chicago met de bus, gezellig 16 uur ongeveer haha. Ik ga mijn best doen om op zondag een blog te schrijven anders krijgen jullie die week erna een extra lange..

Tot de volgende..

  • 15 Juli 2013 - 19:48

    Patricia:

    Jeetje, al een half jaar alweer in THE USA. Wat gaat dat hard zeg.
    Leuk dat weer bezoek uit nl hebt. Geniet van me aankomende tripjes, het gaat al snel genoeg.

    Nog een hele fijne verjaardag em tot over 6 maanden!

    Liefs je nicht

  • 15 Juli 2013 - 20:22

    Kolkmann:

    Hallo Esther, gefeliciteerd met je 20ste verjaardag hoop dat je een leuke verjaardag hebt met veel leuke dingetjes. Hoop dat de kaart op tijd was. Groetjes T-Marianne en O-Ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 46636

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: