School, struggles, sleepy - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu School, struggles, sleepy - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

School, struggles, sleepy

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 September 2013 | Verenigde Staten, Kensington

"Nog even een aflevering kijken en dan kan ik wel douche. Denk ik nadat ik in weekend heb opgeschreven in het boekje. Ik doe het boekje dicht en denk een tel later; shit! Ik heb net zondag opgeschreven, dat betekend dat ik zo weer een blog moet schrijven." Na meer dan 7 maanden laat mijn verstand mij soms in de steek betreft het schrijven van het blog.

Maandag; had ik geen zin om vroeg lang thuis te blijven dus ging ik al even lekker vroeg op stap. Op naar de speeltuin waar ik laatst voor het eerst was geweest met Nils en de tweeling. Toen ik er eenmaal was had ik Elizabeth een bericht gestuurd of ze ook wou komen. Toevallig had ze ook al met andere au pairs afgesproken bij die speeltuin! De kinderen dus nog even met de tweeling gespeeld. Ondertussen waren de andere au pairs er ook maar die heb ik niet gesproken of iets.
Aangezien we er redelijk op tijd waren gingen we ook weer redelijk op tijd weg. Ook omdat Nils helemaal een nat zweet hoofd had. Lenka moet ik zo ie zo altijd in de gaten houden als het warm weer is met een evt koortsstuip die ze kan krijgen maar Nils is altijd de gene die als eerste zeiknat is van het zweet haha.
Na het drukke buitenspelen en het warme weer natuurlijk, sliep Nils snel. Lenka wou absoluut niet slapen maar moest wel, zoals altijd, verplicht quiet time doen. Helaas komt ze er wel vaak uit. Ook viel ze soms wel eens in slaap met haar iPad. Ik bedacht mij opeens dat ik dat niet meer wil/niet goed vind. Heb dus met haar de afspraak; je mag twee filmpjes van my little pony kijken en dan moet je proberen te slapen. Sinds de afspraak komt ze hem ook elke keer netjes na de twee filmpjes brengen!
's middags lekker met de kinderen gespeeld. Helaas hebben we voor Lenka nog twee projecten te volbrengen, naja zou het fijn vinden als dat gedaan is voordat ik weg ben. De eerste is niet meer met een speen slapen of en er naar vragen en de tweede is kunnen poepen in de WC en niet alleen in een luier.
Lenka moest dus hoog nodig dus hup luier in de potty en dan zitten, dat is de eerste stap die we nu proberen. Daarnaast, helaas idee van Marjan, mag ze dan ook haar speen in als ze erop zit. Het lukte maar niet dus zei tegen Lenka; hou anders maar mijn handen vast en knijp er zo hard in als je kan. Even later legde ze ook haar hoofd op mijn armen, nou oke prima als dat helpt. Wat denk je? Was ze dus gewoon in slaap gevallen haha. Nou maar op bed gelegd en weer half aangekleed, zie er anders ook zo raar uit. Heeft ze vervolgens ruim een uur nog geslapen. Wat voor mij dus een rustig middagje met Nils betekende haha.
Tussen het slapen door en Lenka die een paar keer uit bed kwam ook een hotel geboekt voor Miami. Om nog een beetje een buffer te hebben voor deze week was het nog niet mogelijk om ook meteen mijn ticket te boeken. Maar deel 1 is in ieder geval al geboekt!

Dinsdag; was al een beetje de dag om naar school te gaan voor Lenka. In de ochtend ging Marjan op de fiets naar het werk en Dave met de auto. Even thuis met de kinderen gespeeld om rond half 10 Marjan van haar werk op te halen. Rond half 11 had Lenka met Marjan een kennismaking met haar juffen en klas. Ook leverde Marjan de spullen in die elk kind moest hebben aan het begin van het schooljaar, jemig dat was nog wel een lijst. Ondertussen liep ik maar een beetje rondjes met Nils in de kinderwagen op het schoolplein.
Al snel kwamen Lenka en Marjan weer de school uit lopen. Marjan vertelde dat Lenka geen woord had gezegd en alleen maar had gespeeld. Nou juffen maak jullie borst maar vast na voor als ze wat gewend is in de klas! Dan ben je blij als ze even stil is haha. Moet ook wel toegeven dat ik ook geloof dat ze heel goed kan zijn op school. Ze is ook wel geinteresseerd in schrijven etc.
Onderweg naar huis was Nils al heel moe en half in slaap gevallen. Hij voelde zich ook niet zo lekker. Marjan vertelde dat hij in de nacht koorts had en is ook al tijd verkouden. Hij klinkt soms ook benauwd. Aangezien ik hem uit de auto had gehaald was die wakker geworden. Eenmaal binnen tempratuur opgenomen en maar besloten hem wat te geven. Vervolgens heeft hij van 12 uur tot 3 uur geslapen!! Lenka had ook nog even geslapen.
Dave was ook vroeg thuis. Marjan had hem ondertussen al gebeld omdat we nog folders (soort insteek mappen) moesten halen. Of ik met Lenka wou of Lenka met Dave. Uiteindelijk zijn we met ze alle gegaan en hebben we 3 mooie gevonden van Hello Kitty. Tja ze moesten er 3 hebben!
's Avonds mochten Dave en Marjan samen naar de school van Lenka waar ze een informatie avond hadden. Hoe het gaat met ophalen en wegbrengen en andere belangrijke zaken. Ze hadden dus gevraagd of ik even wou oppassen. Prima, het zou maar voor een uurtje ongeveer zijn. Een uurtje werd, ander half uur en dat werd twee uur haha. Rond hafl 9 dacht ik maar van ik leg de kinderen langzaam maar in bed. Uiteindelijk lagen we allemaal in bed gekke dingen te doen met onze armen en benen haha. Ach was wel even grappig. Had in het begin wel geprobeerd om ze te laten slapen maar merkte ergens ook dat het niet snel zou lukken. Ach ze waren allang blij dat ik wou oppassen en een poging had gedaan. Nouja Marjan verteld dat dan altijd haha.

Woensdag; was het dan echt zo ver, Lenka's eerste schooldag! Weet niet precies waarom maar Marjan ging uiteindelijk niet mee om haar weg te bregen. Daar ging ik dan, op naar Lenka's nieuwe school met een nieuw systeem van wegbrengen als dat maar goed gaat! Eenmaal aangekomen bij de school; voorrijden tot ik bij een "guard" ben (die de deur open moeten doen en kinderen begeleiden), ten eerste deed deze de deur ook niet open (oke Lenka zit preceis aan de andere kant) dus ik Lenka eruit gehaald en gezegd ga maar lopen, loop maar naar binnen. Kijkt Lenka mij na een tijdje beetje zielig aan; ja wat moet ik nu doen? Neemt uiteindelijk een jongentje haar mee naar binnen, fijn! Kan ik ook vervolgens veilig wegrijden.
Zelf moest ik ook weer in het ritme komen, weer even wennen dat ik alleen Nils heb nu en dat woensdag altijd story time dag is haha. Het is dat Marjan er mee kwam anders had ik er echt niet aan gedacht. Is toch weer even een uitje voor Nils en hebben hij en ik meteen ook weer wat te doen.
Aangezien ik nog wat te vroeg was om Lenka op te halen vanuit de story time ging ik met Nils nog even winkelen haha. Kwam toen super leuke kalenders tegen van Cars en My little pony. Nils begint nu echt geinteresseerd te raken in auto's en Lenka is helemaal weg van de kleine pony's haha. Vervelend voor mijzelf hadden ze er ook 1 van Winnie the Pooh haha. Ach het is de Dollar Store waarom ook niet he! Op tijd om nog even de spullen thuis af te zetten en dan meteen door te gaan naar Lenka haar school. Nils was lekker in slaap gevallen.. Sta ik daar dan bij de school, te wachten tot Lenka naar buiten komt. Ondertussen staan alle moeders bij elkaar en gezellig te praten, op het parkeerplaatsje. Sta ik bij de auto, zo dat ik Lenka kan zien maar ook dicht bij Nils ben voor als die wakker word. Daar kwam het rijtje aan lopen hoor, juf voorop kinderen erachter en help juf achteraan. Zo schattig om te zien haha. Even voorgesteld aan de juf en vertelde dat alles helemaal goed was gegaan met iedereen vandaag. Super leuk, spontane, aardige juf! Lenka in de auto zetten en Nils was ondertussen ook wakker.
Na een eerste ochtend school was Lenka best wel moe. Dan denk je; die slaapt wel snel! Dat had ik dus mooi mis! Wat een drama was het die middag met slapen. Het waren mij toch een stelletje draken. Nils die Lenka beetje zat op te jagen terwijl Lenka rustig in bed op haar iPad was. Dan maar Nils inwikkelen kan die ook minder. Nee hoor nog steeds spoken. Oke dan is het genoeg. Lenka naar een andere kamer in een ander bed en Nils, tja die blijft alleen over! Dat vind die natuurlijk niet leuk dus begint meteen te huilen. "Ja Nils het is je eigen schuld moest je Lenka maar met rust laten." Even toegesproken en toen was die ook stil. Verwachtte dat hij weer in slaap was gevallen maar nee die zat gewoon in bed. Hij was wel stil dus vond het prima! Lenka was uiteindelijk pas rond half 3 in slaap gevallen.
Ik wou haar niet wakker maken omdat ik weet dat ze dan de hele middag niet te genieten is en ik dan de schuldige ben. Vervolgens is Dave vroeg thuis. Al snel belt Marjan. Vraagt Dave; sinds wanneer slaapt Lenka al?? Ik zo uhm half 3. Dave hangt Marjan weer op. Loopt hij naar de kamer waar Lenka slaapt en maakt haar wakker. Ik dacht; Neeeeeeeeee!! Waarschijnlijk had marjan het gezegd, was inmiddels 4 uur, en Dave maakte haar wakker dus ik was deels veilig. Een vraag als heb je lekker geslapen was al; WHEE HUU *hoe durf jij te praten tegen mij* De rest van de middag was gewon een RAMP! Lenka die bleef maar huilen om alles en niks was goed. Mevrouw wou een koekje, dat vroeg ze aan Dave, maar ik zei (heel gemeen in het engels haha) nee Lenka je moet eerst yoghurt eten of appelmoes. NEE IK WIL EEN OREO!! OREEOOOOOO! OREEOOOOOO! Nee Lenka eerst wat gezonds. Lenka; HUUUU. Vervolgens pakte ze het pak en maakte hem al half open. Tja die had pech dat Esther in de buurt was. Doeii pak oreo's! En de rest van het lekkers? Tja daar ga ik gewoon voor staan. Wat doe je dan als kind? Ja slaan en shoppen. Dave moest Marjan ophalen met Nils. Ik bleef dus met een gillende Lenka over die Dave ook al had verteld dat hij maar ergens anders moest gaan wonen. Dave die lost het dan ook op met weglopen of gewoon schreeuwen dat ze stil moet zijn. Ik had er genoeg van en Lenka in time out gezet. TOen ze half stil was wou ik wel gaan praten met haar. Lenka wou dat niet met mij. Prima, blijf jij nog even lekker zitten! Marjan ook al een sms gestuurd; Lenka is nog steeds niet stil maar ik wil dit afhandelen. Ze moet ook leren om bij mij te kunnen praten wat ze fout doet en niet elke keer naar mama willen vragen/gaan om te praten omdat ze weet dat jij (marjan) , te, lief bent. Reactie van Marjan; Prima maar hoop dat ze nu wel stil is, wij gaan nu even subway halen.
Ik had er echt een hard hoofd in dat Lenka niet stil wou zijn en wou gewoon dat het lukte bij mij! Na een tijd was ik het echt zat. Ze wou niet praten, draaide weg etc. "Oke Lenka, als jij nu niet stil bent dan gooi ik je spenen weg." Lenka; "NEEEEEEEEE ESTHER NEEEEEEEEEEEE NIET WEG GOOIEN IK BEN AL STILL WHHHEEE". Bedenk er ook bij dat ze aan mijn kleren begon te trekken. Ik; "Nou Lenka je bent niet stil, als jij nu stopt met huilen dan ga jij weer op de stoel zitten en gaan wij rustig praten waarom jij zo deed". ZO gezegd zo gedaan. Duurde even maar uiteindelijk wel gepraat en heeft ze Sorry gezegd, zowel in het engels als Nederlands, okee wel wat hulp van mij.
Dave en Marjan en Nils kwamen ook weer thuis. Marjan meteen; Lenka ik hoorde dat jij niet zo lief was en dat jij wilt dat papa hier niet meer woont die is nu verdrietig. Wat mij verbaasde was dat er nu echt een verheffing in haar stem zat. Ik was zo blij haha. Ook de spenen bedreigement moest er een paar keer aan te pas komen eer dat Lenka excuus aanbod aan Dave. Ik was trots op Marjan dat ze voet bij stuk hield! Wat was ik blij toen ik klaar was met werken zeg pff..
Door dit alles had in echt hoofdpijn gekregen! Zal wel eens kijken of ik kan filmen als Lenka weer zo uit haar plaat gaat. Het is gewoon niet te doen! Tijd om stoom af te blazen in de sportschool! De hele week moest ik mij een schop onder mijn hol geven om richting de sportschool te gaan. Nou dit was dus wel een mooie gelegenheid om daadwerkelijk te gaan!
Blij als ik in bed lig en de dag voorbij is!

Donderdag; was vannacht blijkbaar in slaap gevallen voordat ik de kans kreeg mijn licht uit te doen haha. Werd wakker rond 6 uur het eerste wat ik dan doe is; mijn telefoon zoeken. Even zien hoe laat het is maar wacht mijn telefoon zit niet aan de oplader... (Doe ik altijd als ik ga slapen) Zie ik dus dat het 6 uur is.. voel ik mijn boek naast mij en mijn boeken legger ergens halverwege mijn bed. Wacht eens even, ik geloof dat ik net het licht heb uitgedaan.. Strakke actie Esther haha. Vervolgens werd ik weer om half 8 wakker omdat Lenka voorbij kwam lopen om naar buiten te gaan. Dat Lenka naar school gaat betekend dat ik weer 2 ochtenden vrij heb, lees uitslapen haha. Vandaag was ik dus best vroeg wakker. Toch lekker lui gedaan en beetje op Skype geweest om rond 12 uur richting Lenka haar school te gaan. Deze week gaat ze nog maar tot 12.15 naar school om in te komen.
Daar kwam het rijtje weer aan hoor. De help juf hield Lenka haar hand de hele tijd vast. Armen Lenka ze was helemaal op! Gesloopt. Snel naar huis en naar bed! Denk maar niet dat ze ging slapen. Nee, na een tijd kreeg mevrouw zelfs een opruim bui. Nadat ze uit bed mocht heeft ze dus heel de woonkamer opgeruimd. Ze was niet te stoppen, oke prima ga maar verder ik help je wel een beetje. Als beloning maar even naar de McDonalds geweest om een ijsje te eten. Eenmaal weer thuis was ze nog niet klaar. Bezems mee naar boven en de vloer schoonmaken. Om te eindigen met de tafel, stoelen etc.. schoon te maken met een nat doekje! Waar kwam dit ineens vandaan? Ze is nooooooit zo haha.
Inmiddels was Dave ook thuis en was die snel buiten voor het verschonen van de kattenbakke en het gras te maaien. Aan mij dus de taak om Nils op te halen. Lenka wou niet mee. Oke prima. Dave is thuis dus mag ze alleen binnen blijven. Nils was lekker buiten spelen en zag mij meteen zodra die hoorde dat er een deur open ging haha. Toen ik weer thuis kwam aanrijden reed Marjan net voor mij op de fiets. Lenka was ook buiten. Mevrouw was door 1 tel buiten meteen stuk of 20 keer gebeten door muggen... Strakke actie Lenka!
's Avonds ging ik gezellig naar Daisy. Lekker stampot eten haha. Eerst even voorgesteld en haar kinderen gezien. Ze past op 3 jongens van 5 / 2,5 / 5 maanden. Het jochie van 5 maanden was nog aan het eten toen ik kwam. Nou die was snel klaar met eten toen die mij zag. Hij heeft gewoon 10 minuten naar mij gestaard en bijna geen beweging gemaakt haha. Uiteindelijk kreeg ik hem in mijn handen gedrukt. Meneer ging even over mijn hele gezicht en wou mijn haar op eten haha. Zelfs de ketting van Daisy wat zijn favo speeltje is was niet interessant meer haha. Ik weet niet wat het was hoor haha, zo speciaal ben ik niet om te zien haha.
Lekker gegeten en gezellig avond gehad. Gaan we zeker vaker doen!

Vrijdag; was ik ook, weer...., voor dat ik mijn licht uit kon doen in slaap gevallen haha. Dit keer was mijn boek ingeruild voor mijn laptop! Ook werd ik pas rond 7.15 wakker omdat iedereen het huis verliet. Gelukkig kon ik daarna nog slapen. Vervolgens schoot ik wakker; shit hoe laat is het ik moet Lenka halen!! Ja was het dus half 12, oeps haha. Snel wakker worden, aan kleden en Lenka halen! Vandaag was de hele school om kwart over 12 uit dus was ophalen, om het voor de eerste week makkelijk te houden, weer anders! Ingewikkeld om uit te leggen maar had het gevoel alsof ik op een boot stond ofzo, ja dat is miss goed te beschrijven. Stonden in een rijtje en motor moest uit haha. Toen de kinderen naar buiten kwamen moest ik Lenka ophalen. Eenmaal terug in de auto moesten we wachten totdat we rij voor rij weg mochten!
Net op het moment dat Lenka rustig lag en evt zo in slaap kon vallen kwam Dave thuis. Jippie goede timing... Ook vind ik het zelf niet prettig als hij vroeg thuis is aangezien het dan ongemakkelijk is en ik beter uit mijn neus kan eten. Verbazingwekkend genoeg zei Dave dat ze nog even moest proberen te slapen. Oke hij bleef het roepen tot 4 uur.. Dat ik ook dacht uhm nou na 3 uur is het wel klaar om proberen te slapen. Ach goed ze lag lekker op bed bij pappa die dus ook lui kon doen.
Vervolgens nog wel met Lenka cakejes gemaakt. Lenka was zo enthausiast dat ze Dave telkens riep om het te laten zien. Na hem de derde keer te hebben geroepen begon hij te zuchten. Worp 1 blik en ging weer weg.. Nee leuk! Het is dat Lenka het niet echt op viel maar goed..
's avonds lekker rustig gedaan en maar eens eindelijk de foto's besteld van de vakantie voor het scrapbook!

Zaterdag; was ik lekker vrij omdat het beter uit kwam! Het gezin gingen naar open house van de Nederlandse school wat maar een uurtje was en Marjan vond niet perse dat ik mee hoefde. Ik had ook al lang van te voren afgesproken met Maureen om mee te gaan als ze haar tattoo ging laten zetten! Today was the day!! Zaten we dan in de winkel te wachten. Te praten over verschillende tattoo's en piercings. Zo begon ik te twijfelen om een piericing te nemen boven mijn oor. Uiteindelijk maar besloten dat ik hem maar in Nederland ga zetten. Dan gaat Maureen met mij mee! *Ja Maureen staat nu ook zwart op wit haha* Het is niet dat ik er nu ineens aan denk om het te laten doen want wil het ergens al een tijdje. Helaas, of ergens misschien niet helaas haha, kon ik niet mee naar binnen wanneer Maureen haar tattoo werd gezet. Dan ga ik maar even winkelen haha. Ze was sneller klaar dan verwacht dus even samen gewinkeld! Haar tattoo is echt gaaf geworden! Het is een cherry blossum, wat symbool staat voor haar tijd als au pair hier, heel gaaf! Vervolgens even samen gewinkeld!
Tussendoor moest ik natuurlijk ook nog even mijn lieve tante bellen die jarig was! Kleine moeite groot gebaar hihi! Volgend jaar ben ik gewoon weer op visite!
In de avond lekker rustig aan gedaan en lekker films gekeken! Ook zo fijn dat de zomerstop van tv klaar is! Wat betekende dat er ook weer nederlandse programma's onderweg zijn! Heerlijk!

Zondag; moest ik werken ipv zaterdag. Lekker met de kinderen naar de speeltuin geweest nu het nog niet zo ongeloofelijk warm is en het nog lekker beschut is. ZO konden Dave en Marjan lekker fietsen.
Op de terug was Lenka het niet helemaal eens met de radio. Mevrouw wou graag een ander nummer horen. Soms heb ik een Nederlandse CD op die ik van Marjan heb. Toevallig weet ik welk liedje Lenka daar heel leuk van vind. Dus zoeken waar dat nummer is. Daar ging die dan; bij de eerste noten kijken of Lenka het al wist. Ja hoor; haar ogen werden meteen groter toen ze het hoorde! Welk nummer het is? Guus Meeuwis - Per Spoor. Ook Nils begon het "refrein" nu soort van mee te zingen haha.
Eenmaal thuis gingen de kinderen niet veel later lekker naar het zwembad en bleef ik thuis haha. Via Skype een spel spelen! De nieuwe versie, wel amerikaans, van levensweg! Super handig die techniek van tegenwoordig haha. Moeten de Nederlandse gezelligheid er wel inhouden.
Ook nog even met mijn ouders geskyped die morgen, voor jullie vandaag, op vakantie gaan! Heel veel plezier pap en mam! Hoop dat jullie warme tempraturen minder benauwd zijn dan dat ze bij mij hier zijn. Zal vast wel goed komen in Spanje!
Verder lekker; "Ik hou van Holland" en "The voice of Holland" gekeken, heerlijk genieten.

Voor de verandering beginnen we deze week weer eens met een feestdag dus extra lang weekend!

Tot de volgende!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 46639

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: