Playdates, dutch school, Miami!! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Playdates, dutch school, Miami!! - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Playdates, dutch school, Miami!!

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 September 2013 | Verenigde Staten, Miami Beach

Mensen mensen mensen. Dit was mij een werkweek wel! Zeker wel mijn 45 uur meer dan gehaald, of het voelt alleen maar zo en daarna ook nog een druk maar zeker niet minder leuk weekend gehad. En nu ben ik op het vliegveld deels al mijn verslag aan het maken zodat hij gewoon oprijd af is!

Maandag; 's ochtends eerst Lenka weer afgezet op school op vervolgens met nils meteen door te gaan naar de dollar store. Zaterdag was de verjaardag van de tweeling. Aangezien we vandaag daar gingen spelen moesten we nog even een kado kopen!
Niet veel later daarna door gegaan naar de tweeling. Daar was nog een ander meisje; Maya die was ook al twee jaar. Nils blijft gewoon de grootste!!
Helaas konden we niet te lang blijven want we moesten Lenka om 12 uur ophalen ivm dokters afspraak in de middag. Dan maar meteen vanaf de tweeling door naar school.
Sinds lange tijd thuis weer met ze alle gelunched. Heel verrassend was Nils in de auto al in slaap gevallen na lunch had ik hem dus meteen weer naar bed gebracht. Lenka was niet echt heel moe dus had quiet time gedaan. Rond 2 uur kwam Marjan haar ook ophalen om mee te nemen naar de dokter.
Eenmaal terug gekomen van de dokter was Lenka in slaap gevallen, niet heel verrassend. Marjan had haar in bed gelegd en ging daarna door eten halen. Nils en ik hebben toen lekker gespeeld.
In de avond was het weer tijd om te sporten. De hele Fam. Naar zwemles, dit keer ging Dave met nils mee in het water. En verbazingwekkend genoeg, voor zowel Marjan als mij, had Dave al helemaal omgekleed en al toen zij klaar waren met zwemmen. Ik ging ook sporten maar eerst kijken voor gave schoenen die ik op internet had gezien. Natuurlijk had de winkel de schoenen niet en ben ik op weg naar de sportschool gegaan met andere gave schoenen. Turquise hakken en de hak is zilver. Echt gaaf!

Dinsdag; eerst Lenka afgezet waarna ik weer eens lui was haha. Probeer nils om lekker zelf ge laten spelen aangezien hij de laatste tijd weer lekker hangerig is. Ondertussen keek ik dus ook beetje series terug. Want niet veel later moesten we ook naar voetballes. De les ging beter dan vorige week maar nog steeds niet super goed. Geloof niet dat de eerste keer beginners geluk is omdat ik weet dat hij goed kan voetballen/schoppen. Eigenlijk wilt hij niks anders dan goed uithalen.
Op de terug weg van voetbal was hij in slaap gevallen. Hij was ook wat verkouden dus dan ben je ook wel snel moe. Hij had in de auto al lekker een broodje gegeten, ja boeldag hij in slaap viel. Dus thuis meteen weer in bed gelegd waarna die weer lekker 1,5 uur heeft geslapen.
Tot nu toe is nils, op een keer na, altijd al wakker geworden voordat ik hem wakker moest maken om Lenka op te halen. Eenmaal bij de school aangekomen en Lenka der klas er aan kwam, kwam Lenka bijna slaap wandelend naar mij toe. In de auto zei ik tegen haar; doe maar nu even je ogen dicht. Je kan nu in slaap vallen als we thuis zijn heb je anders pech. Nou mevrouw was dus zo in slaap gevallen. Thuis eerst nils naar binnen gebracht om later Lenka op te halen. Nils was bang day ik ader weg ging waarschijnlijk want hij moest huilen en bleef op de trap zitten. Daarna Lenka gehaald en in bed getild. Vervolgens maar om half 5 wakker gemaakt. Ze had dan ongeveer een uur geslapen, de slaaptijd die ze ook op school krijgt, anders slaapt ze in de avond ook niet snel.
Nu dat ik geen laptop meer heb besteed ik eigenlijk mijn avonden met niks doen. Vraag mij niet hoe ik het doe maar altijd is jet van weer van; oh laat ik straks gaan lezen. Voor ik het weet ben ok dan al zo moe dat ik er geen kracht meer voor heb en maar ga slapen. Wat ik die avond dan heb gedaan?! Tijd op mijn telefoon door gebracht zonder zelf te weten wat ik nou eigenlijk heb gedaan haha. Hoewel ik deze avond tickets heb besteld voor het gator park in Miami voor volgende week.

Woensdag; begon de dag natuurlijk weer met Lenka afzetten op school. Van het weekend ga ok toch echt maar eens die stoelen omdraaien want dan maken ze de deur voor Lenka open en komt ze meteen aan de stoep kant eruit, dus veiliger.
Eenmaal thuis lunch bij elkaar geraapt voor nils en mij. Ging weer met Jack afspreken. Shira, de au pair van Jack, had het idee om den picknick te houden. Elizabeth en de tweeling kwamen ook. Het was een hele gezellig. Nils had ook heerlijk gespeeld en was daarna ook echt op! Al snel was die in de auto in slaap gevallen. Thuis ook nog heerlijk geslapen en in totaal ruim 1,5 uur geslapen.
Weer tijd om Lenka op te halen. Ze kwam heel vrolijk en opgewekt de school uit. Nou die heeft vast lekker geslapen op school. We zaten in de auto op weg naar huis en voor ik het wist lag Lenka te slapen. Uhm misschien toch niet op school geslapen haha.
Dit keer had Lenka pech en had ik haar uit de auto getild en laten staan. Anders slaapt ze vanavond niet vroeg en krijgen we elke dag hetzelfde verhaal. Uiteindelijk heb ik toch nog lekker gespeeld met de kinderen.
Dave was op tijd thuis dus Lenka bleef thuis terwijl ik met nils Marjan op ging halen. Had Lenka de tijd om met kleine dingen te spelen en Dave tijd om bij te komen zonder dat Nils om hem heen liep of huilde.
In de avond maar alvast mijn koffer in gepakt voor zondag. Dan ga ik lekker naar Miami en komen d'r al wat spullen terug naar Nederland. Het plan was om handbagage mee te nemen aangezien je anders moet betalen als je je koffer in checkt. Al snel kwam kk er achter dat alle spullen die ik naar Nederland wil niet in doe koffer paste haha. Dan zaten mijn eigen kleren er dus nog niet eens bij in... Dus maar gewisseld van koffer.

Donderdag; de dag dat ik even kan uitslapen. Helaas niet vandaag. Marjan vroeg of ik haar om 8 uur wou weg brengen. Aan de andere kant ook geen probleem aangezien de schoonmaker vandaag ook om 9 uur komt. Nou die kwam dus pas om kwart voor 10 aanzetten.. Schoonmaker erin en Esther eruit haha. Geen zin om thuis te zijn als hij er ook is. Heerlijk gesport: half uur cross trainer en dan nog de andere apparaten. Dat je denkt van als ik nu naar huis ga zal de schoonmaker wel weg zijn. Nou meneer was nog niet klaar. Hij was nog aan stofzuigen en moest daarna nog dweilen... Zit je dan op de bank. Wachten tot de schoonmaker weg is en de kust veilig is haha.
'S middags Lenka van school opgehaald en daarna lekker samen gekleurd.
Na het eten nog even ruim een uur gelopen met nils zodat Marjan langzaam wat spullen kon gaan inpakken voor hun trip naar san fransisco op zondag. Meteen ook weer een extra work out voor mij haha.

Vrijdag; kon ik ook weer niet uitslapen. Lenka was vrij van school dus ik moest werken van 7.15 - 15.15. Oke moest, Marjan had gevraagd of het oke was. Aangezien ik nog niet aan mijn uren zat vond ik dat ik niet veel in te brengen had haha.
In de ochtend met Lenka even klein boodschapje gedaan om ver volgens door te gaan naar Chuck e cheese een game hall voor kinderen. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen in Amerika haha. Na een uurtje daar doorgebracht te hebben gingen we lekker naar huis. Tijd om croissants te bakken en een brownie als toetje!
Natuurlijk wou Lenka niet eerder slapen dan dat ze een stukje van de brownie had geproefd. Na nog wat gespook in de kamer heeft ze uiteindelijk heerlijk 1,5 uur geslapen.
Marjan had mij verteld dat wanneer Dave thuis kwam ik klaar was met werken. Dave kwam thuis en ging daarna boodschappen doen. He jammer haha ik was moe van deze week en was er wel een beetje klaar mee. Hoewel Lenka ook nog sliep, dus ik het toch makkelijk had, vond ik het wel fijn sls ik even lekker in bed kon liggen.
Eenmaal echt klaar met werken ging ik ook in mijn bed liggen. Voelde mij niet helemaal lekker/moe dus maar even de ogen dicht. Even bleek uiteindelijk twee uur. Tussendoor werd ik wakker van een deur die dicht kind maar Lenka was nog boven?!?! Met etenstijd kwam ik erachter dat ze mij waarschijnlijk wel hebben geroepen of ik een oog op Lenka wilde houden terwijl Dave nils ging halen. Zou niet mijn aanpak zijn geweest maar alles is goed gekomen.
'S avonds met Anna, de Poolse au pair, tennis gespeeld. Het was ook al heel snel donker, sneller dan kk had verwacht. Die avond heeft mij in laten zien dat ok tennis echt stom vind en echt niet van buiten zijn in het donker hou, incl weinig licht beschikbaar. Na ongeveer 30 minuten had ik het dan ook wel gehad haha. Nooit meer tennis voor mij.
Na in de middag twee uur hebben geslapen was ik al weer snel moe haha. Op tijd slapen voor de drukke dag van morgen!

Zaterdag; was het feest! De Nederlandse school bestaat 5 jaar!! Samen met Lenka zaten we om 8 uur weer in de auto, daar ging weer een dag uitslapen haha, op naar de school! Lenka ging de hele dag circus kunstjes oefenen terwijl ik hielp met het opbouwen! Uit Nederland was er een circus over gekomen, circus Hannes, ze waren hier voor 10 dagen en zijn langs verschillende scholen geweest.
Na wat voorbereidingen getroffen te hebben betreft decoratie, drinken, snack was het in de middag tijd voor mij om popcorn te maken. Na de voorstelling, waar iedereen leuk aan mee deed, mocht ik suikerspin maken. Alle kinderen van de school wisten, door de popcorn, dat er na de voorstelling ook suikerspin kwam. Helaas voor hun, of eigenlijk mijzelf, was ik wat vertraagd en stond er dus al een hele lange rij te wachten. Okee snel beginnen dan maar, popcorn ook nog aan en ondertussen bitterballen bakken voor bij de borrel. Daar dacht de stop toch even anders over. Dat gingen we niet doen dacht hij. Oke stop gevonden en opnieuw proberen; toen viel de bak van de suikerspin eraf... Oke nu moet het dan goed gaan. Gelukkig had ik weer dezelfde hulp als bij de popcorn en waren goed op elkaar ingespeeld!! Wie verzint het dan ook om een rechtshandige popcorn schep mee te geven?! Dan kan ok nooit snel scheppen... Haha
Ze hadden een hele mooie taart, lekkere snack waaronder kaas en bitterballen. Aangezien ik zo hard had gewerkt heb ik maar twee bitterballen op!! Geen kaas of taart gezien. Ach misschien ook maar goed.
Aan het eind van de middag rond half 5 moe maar zeer voldaan naar huis gegaan. De Fam. Was ondertussen al thuis.
Thuis even langzaam bijkomen en dan laatste dingen voor morgen inpakken! En op tijd slapen!

Zondag; de dag van Miami!! Anna was zo lief om mij om 9 uur af te zetten bij de metro.
Rond 12 uur ging mijn eerste vlucht om na een vlucht van nog geen uurtje weer te landen. Half uurtje overstappen en op naar de volgende vlucht die mij naar Miami brengt!! Na een vlucht van twee uur was ik er dan!!
Inmiddels was Jordy ook al geland nu was alleen nog maar de kunst om elkaar te zoeken.
Gelukkig is er wifi op het vliegveld dus hadden we nog wel contact. Jordy was ongeveer helemaal aan de andere kant ja dan vind je elkaar niet haha
Elkaar eenmaal gevonden was de kunst om de bus ge vinden voor naar het hotel. We kwamen een andere dienst tegen die eigenlijk niet bij ons hotel stopt maar ons wel wou brengen.
Bij het hotel aangekomen Konden we meteen inchecken was al half 5. Op internet hadden we al gezien dat het hotel deels aan het renoveren is dus er werkzaamheden kunnen zijn. In de receptie niks te merken. Eenmaal op onze kamer zag die er ook nieuw/netjes uit. En de badkamer?! Die is voor hier helemaal geweldig. Lekkere brede/ruime douche.
In de avond nog even stukje gelopen in de buurt van ons hotel om eenmaal terug ons op te laden voor de komende week!

Groetjes uit Miami van Esther en Jordy!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami Beach

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 46642

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: