Miami, government shutdown... - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Miami, government shutdown... - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Miami, government shutdown...

Blijf op de hoogte en volg Esther

07 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Zo moet je het een tijd zonder laptop doen en vind je het vervelend dat je je blog op je telefoon moet typen. En zo heb je een luxe probleem dat je met een iPad programma's zit te kijken terwijl je alsnog op je telefoon zit te type omdat je liever ook je programma's kijkt haha.

Maandag; was onze eerst volle dag in Miami. Echt uitslapen was er ook niet helemaal bij. Om 9.40 werden we opgehaald om naar Gator park te gaan. Een natuurpark met everglades, air boat en alligators. Na een rit van ongeveer een uurtje ongeveer, moesten nog andere mensen ophalen, kwamen we aan bij het park. De mensen waarmee we in de auto zaten was meteen onze groep. Eerst hadden we een rit van ruim 45 minuten op een air boat. Super gave ervaring door de oneindige everglades. Eerst gingen we wat zacht om later even vol gas te gaan. Een ervaring die ik echt nooit zal vergeten super super super gaaf!!
Het was best warm dus de wind was wel lekker toen we heel hard gingen. Met natte/zweet billen mochten we meteen door naar een show/info ding over alligators en andere beesten. Om de dag helemaal af te sluiten hebben we nog een alligator vastgehouden en zijn we er mee op de foto geweest. Ze hadden twee waarmee je op de foto kon; den baby en een hele grote van 25 kilo. Dus Jordy en ik zijn gewoon met de grote op de foto geweest hihi. No worry, zijn mond zat dicht. Hij was best zwaar en voelde best apart aan!
Niet veel later was het tijd om terug te gaan. Een leuke ochtend die ik, en denk dat ik ook voor Jordy kan spreken, niet snel zal vergeten!!
In de middag even kijkje genomen bij het strand, heel snel weten nu waar het in ieder geval is haha. Het verlegde van onze strand ingang, zijn er heel veel, was de "hoofd" winkel straat waar we even langs zijn gelopen. Het was eigenlijk niet echt uit te houden want was best warm/benauwd dus van winkelen kwam het niet echt. Behalve de Apple store kon ik niet overslaan om mijn iPad mini te kopen! Voor mijn eigen veilige gevoel wou ik snel terug naar het hotel. Natuurlijk wou ik er ook meteen mee spelen. Was wel super fijn dat er gewoon wifi was in het hotel zodat ik alles kon installeren en meteen ook programma's etc kom terug kijken/doen.
Door het warme weer had we ook niet echt heel veel trek dus zijn we niet verder gekomen dan een beetje Mac & cheese, het vult wel heel erg haha. En in het lekkere vakantie gevoel te blijven hadden we mamma mia gekeken. Die film verveelt gewoon noooooiit.

Dinsdag; kreeg ik te horen/lezen dat de overheid officieel had besloten om te sluiten. Wat betekend dat Marjan en Fam. Vanuit san fransisco, waar ze nu zitten voor een congress voor Marjan haar werk, naar huis moeten. Een dag met een beetje dubbele lading.
Naast dat was ik ook al rond 7 uur wakker, hallo vakantie hahaha. Gelukkig kon ik nu wel lang in bed blijven liggen en beetje spelen op mijn iPad haha.
We hadden niet bepaald veel op de planning naast was souvenier shoppen. Daarnaast gingen we ook op jacht voor goedkope fietsverhuur zaak.
'S avonds toen het wat aangenamer was zijn we weer langs alle winkels gelopen. In die straat hebben we vervolgens ook gegeten. Was lekker tot de rekening het deels verpeste. Kregen 20% korting maar in plaats daarvan zat al 20% fooi bij het totaal bedrag berekend. Niks korting dus haha. Het was wel lekker maar kan het soms aan het einde van de avond verpesten haha.

Woensdag; werd ik gelukkig wat later wakker, rond uur of 9. Moet altijd even wennen/in komen in een nieuw bed. Gelukkig ben ik daarnaast ook goed in lui zijn/laat het bed uit komen.
Klaar maken en fietsen huren! Wauw ik was na 1 trap al weer zo blij om op de fiets te zitten haha. Keek er echt heel erg naar uit!
Zijn naar down town Miami gefietst waar het hard rock cafe is. Even lekker lunchen! Wat achteraf ook meteen schuilen voor een bui bleek te zijn want toen we er uit kwamen zagen we dat het net had geregend. Het zat in soort centrum dus ook daar even de winkels langs gelopen. Thank god voor 365 dagen per jaar kerstwinkeltjes in Amerika. Helaas niks leuks gezien maar kijken was ook al super leuk.
Tijd om weer ongeveer 8 kilometer terug te fietsen! Na over de helft te zijn geweest voelde we wat druppels. En die druppels gingen harder en harder en harder en HARDER!!! Uiteindelijk waren we dus zeik en zeik nat aangekomen bij de fietsen verhuur. En mensen maar naar ons staren aangezien het natuurlijk al droog was haha. Onderweg naar het hotel ook even subway gehaald zodat we er ook gewoon niet meer uit hoefde. Snel naar het hotel om een lekkere warme douche te nemen. En die douche is toch lekker. Hotel is pas opgeknapt, zouden evt nog werkzaamheden zijn waar we niks van hebben gemerkt :), en de badkamer was echt super! Inmaken en mee nemen haha.
Al snel hoorde we dat het weer regende. Alleen nu nog veel harder, wist bijna niet dat het mogelijk was haha. Lang leve naar Miami gaan in het orkaan seizoen haha.
Niks is lekkerder dan met regen in bed film te kijken! Zo gezegd zo gedaan :)

Donderdag; eindelijk de dag dat ik heerlijk heb uitgeslapen tot 10 uur!! Ik was meteen de rest van de ochtend/middag lui. Soms is het lekker maar soms kan het ook zonde zijn van je dag. Was uiteindelijk 2 uur eer dat we eens uit het hotel waren. Even een kijkje genomen op het strand. Beide geen behoefte om er te zwemmen dus gewoon lekker met onze voeten langs het strand gelopen. Heerlijk die wind als afkoeling. Niet te vergeten even naar de palmbomen te staren en wat foto's te maken hihi.
Aangezien het de laatste avond was ook maar weer gezellig op Lincoln road, de winkel straat en bruisende gedeelte, gegeten. Nu maar een ander restaurant gezocht. Super leuk en lekker Italiaans restaurant. Alles was helemaal super, personeel was vriendelijk en snel net zoals het eten. Dat was heerlijk en de toetjes konden ook niet beter!!
Eenmaal terug was het dan toch wel echt beetje tijd om koffer in te pakken, jammer maar helaas.

Vrijdag; ging onze vlucht pas rond 20.40 dus hadden gevraagd of we eventueel langer in de kamer konden blijven. Goed voor hun en helaas voor ons was het hotel helemaal volgeboekt. Dan maar op tijd uitchecken, koffers laten opslaan en nog maar even wat doen.
We dachten; okee hoe komen we de dag door tot 5 uur ongeveer als we zo goed als alles al hebben gezien en gedaan?! We besloten om een duck tour te doen. Dit is een bus maar ook een boot in een.
Een leuke tour langs plekjes waar we al waren geweest maar nu ook met wat info over de omgeving en ontstaan van de art deco en wat geschiedenis. Langzaam reden we ook meer richting het water om vervolgens al rijdend het water in te gaan. Langzaam veranderde de bus in een boot. Hierbij kregen we een rondleiding langs de huizen van sterren zoals; Gloria estafana( ofzo?) Enrique Iglesias en nog wat andere voor mij onbekende. Ook zijn er veel films/series in de buurt opgenomen zoals Miami vice.
Langzaam maakte we onze transformatie van boot naar bus. Om laatste stuk te rijden langs ocean drive. Straat om beetje gezien te worden waar ook veel restaurants zijn.
Toen de tour klaar was was het ondertussen ook tijd om te lunchen. Waar we wouden eten; panera bread, soort la place, was wel stuk lopen maar gaat de tijd ook wat sneller haha. Heerlijk gegeten, zoals ik vaker daar doe. Langzaam terug gelopen over Lincoln road naar het strand! Nog even snel een kijkje nemen en eigenlijk ook afscheid te nemen van de palmbomen en het super mooie uitzicht!!
Voor we het wisten was het tijd om naar het hotel te gaan, koffers op te halen en naar de bus op naar het vliegveld :(.
Eenmaal aangekomen bij het vliegveld was het niet super gek dat we begin van de trip de bus niet hadden gevonden. Van de bus moesten we met een soort metro voor we echt op het vliegveld waren. Eindelijk echt echt op jet vliegveld zoeken waar we heen moesten, koffers dumpen en maar even proberen wat te eten. Tijd om echt afscheid te nemen en op te gaan naar het vliegtuig! Beetje dubbel door alles maar nog 3 maanden te gaan en ik ben weer terug in Nederland.
Moet bekennen dat ik dit weekend wel weer even goede dip heb. Door het stomme gedoe van de overheid hier en alle andere regels. Vind het nu lichtelijk mooi geweest dus laat de laatste tijd maar gewoon lekker snel gaan. Wel zal ik er vol op van genieten maar zal het niet erg vinden als ik in januari dat vliegtuig in stap. Alleen dan zal ik wel die kids missen.

Zaterdag; was al tegen de nacht dat ik aankwam. Maureen kwam mij ophalen. Het vliegveld waar ik landde was grenzend aan een metro dus was makkelijk. Maureen kwam vervolgens ook met mij mee naar huis. Lekker makkelijk met de metro. Dat had ik gedacht.... Ze waren precies dit weekend bezig met het traject waar ik heen moest. Een deel moesten we met een shuttle bus en vervolgens nog met de metro en als laatste met de taxi naar huis. Het was dus ongeveer 2 uur 's nachts eer dat we thuis waren!
Lekker slapen en even bij komen. Tja was dus al rond 8 uur wakker haha. Lenka ging gewoon weer naar de Nederlandse school dus werd wel deels van haar wakker.
Eigenlijk zou ik met Maureen naar een vriendin van haar gaan die zij nog kent van haar studenten tijd in leiden. Dat meisje komt uit oosters land gelooft k gestudeerd in leiden en nu wonend vlak bij mij. Heel toevallig, de wereld is klein. Zij kan soms wel oppas gebruiken en ik woon dichterbij dan Maureen. Helaas door de werkzaamheden van de metro kwam het niet zo goed uit. Uiteindelijk gewoon lekker gekletst en gelunched bij panera haha. Om vervolgens haar weer af te zetten bij de metro aangezien zij ook moest werken.
In de middag heb ik even heerlijk 1,5 uur bij geslapen. Om de rest van de middag ook maar rustig aan te doen en beetje verder op te ruimen.

Zondag; vroeg Marjan of ik in twee delen wilde oppassen. Dave ging naar pittsburgh waar een honkbal wedstrijd was, als ik het goed heb. Marjan wou in de ochtend graag fietsen dus vroeg of ik kon oppassen. Samen met de kinderen dus lekker naar het park gegaan. Met het idee gezellig ritje op de horsesman, carrousel, nou dat had ik dus gedacht he. Is natuurlijk een park van de overheid dus dat is gewoon dicht he... Dan maar lekker naar huis. Marjan was ook al tijd dus mocht de kinderen overgeven haha.
In de middag gezellig met daisy afgesproken. Even gezellig wat gedronken en gemaild naar de ambassade met de vraag of we daar zwarte piet kunnen spelen, word vervolgd.
Voor ik het wist moest ik ook naar huis. Marjan had een etentje van haar baas en nam Lenka mee want zag het niet zitten om hele tijd achter nils aan te rennen. Daardoor had ik een gezellige avond met nils. Marjan had wel al eten van Nils en mij dus was makkelijk haha.
Rond 7 uur was Marjan ook weer terug en was ik lekker vrij. Avondje lekker niks doen, nog half in de vakantie stemming.

Opmaken voor een week waarin Marjan niet kan/mag werken door de mega debiele overheid hier. We zullen zien hoe het zal verlopen en afwachten of ze over twee weken weer aan de slag mag

Amerika kan echt super veel van Nederland leren en zal het niet erg vinden om mij daar ook hard voor te maken!
Sommige meiden komen een jaar naar Amerika omdat ze niet weten wat ze in de toekomst willen doen en aan het einde van hun jaar weten ze het vaak nog niet.
Ik kwam hier heen omdat de mogelijkheid zich voor deed en al wist wat ik wou. Nu het einde van het jaar nadert komen er meer passies/ambities naar boven. Mama maak je geen zorgen ik wil nog steeds de opleiding sociaal juridisch dienstverlening gaan doen in leiden. Heb in ieder geval een back up plan wil het geval zich voordoen dat ik het niet haal!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 46642

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: