Playdates, fall weather - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Playdates, fall weather - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Playdates, fall weather

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 November 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Tja hoe zullen we deze week eens beginnen? Denk dat ik helaas toch niet vrolijk ging beginnen. Deze week hebben Marjan en Dave te horen gekregen dat de hele lieve buurvrouw hier erachter is gekomen dat ze kanker heeft in haar neus. Op Nils haar verjaardag word ze geopereerd en dan is het hopelijk weg, voorgoed. Ze zal waarschijnlijk 50% van haar reuk verliezen. Niet bepaald leuk nieuws. Schrok er ook van want is echt een schat van een mens.

Maandag; weer lekker vroeg in de ijskoude auto (0 graden). Eerst Marjan afzetten en daarna meteen door naar Lenka haar school.
Met nils gezellig naar Emma en Fiona geweest voor een playdate! Zoals gewoonlijk weer erg gezellig. Nils was ook niet topfit dus eenmaal thuis heerlijk geslapen!
'S middags Lenka opgehaald om vervolgen de middag activiteit van vorige week verder te zetten; kleuren. Het was buiten ook redelijk lekker weer en waren al veel blaadjes van de bomen gevallen dus lekker buiten in de blaadjes gespeeld!
In de avond maar weer eens naar de sportschool gedaan. Merk dat ik steeds minder doe of er minder zin in krijg. Dus volgende week moet ik van mijzelf wel weer elk apparaat af!

Dinsdag; weer lekker in de koude auto om Marjan en Lenka af te zetten!
Dit is ook vaak de ochtend dat het nog beetje bijkomen uitbraken is van de maandag na het weekend. Ook de tijd dat ik Nils lekker alleen zelf laat spelen. Zijn "zelfstandig spelen tijd". Hij kan de laatste tijd heel lief en leuk met de auto's spelen. Ook omdat hij er fantasie bij krijgt en er tegen begint te praten. Helaas zodra ik er iets van zeg als; 'mooi hoor nils' of 'lekker aan het spelen', dan is hij ook vaak klaar met spelen haha.
Ach vaak is het tegen de tijd dat we ook langzaam moeten vertrekken voor de voetbal! Hij was nog steeds verkouden en nu ook wat hoesterig dus ging niet op en top, daarnaast is concentratie soms ook lastig. Al met al zou doe volgende sessie, vanaf januari, mee kunnen doen met de 2,5-3,5 jarige.
Naast de, ondertussen standaard, 5 minuten power nap op weg naar de voetbal heeft nils thuis van 12-2.45 geslapen! Dat hij maar snel beter word!
'S middags Lenka weer opgehaald om daarna gezellig samen te puzzelen. Nils was weer lekker met de auto's aan het spelen dus had ik volledige aandacht voor Lenka. Vond ik zelf ook wel fijn/leuk.
In de avond, in de spits, naar de walmart gegaan. Goedkoper dan de target. Op jacht naar een jas en kijken bij kerstspullen, getipt door Marjan. Genoeg leuke/lekkere dingen gekocht maar geen jas. Denk dat ik maar moet stoppen bij de sportschool. Elke jas die ik pas trekt in mijn oksel.. En dan ook altijd de linker kant... *zucht, word nu best koud*

Woensdag; hoefde ik alleen maar Lenka af te zetten. Gelukkig, in vergelijking met de andere school, hoeven we in de ochtend niet zo lang te wachten voordat we weg moeten. Houd het spelen in de ochtend vaak ook nog gezellig/vriendelijk. We zijn al weg voordat het evt tussen Lenka en nils kan escaleren. Dat Lenka dan soms boos op mij is tja dat is niet bijzonder haha.
Aangezien het al aardig koud is gezellig bij Jack thuis een playdate gehad. Nils en Jack zijn voor mij de neppe tweeling haha. Zijn op dezelfde dag jarig van hetzelfde jaar. Daarnaast zijn ze ook beide fan van Thomas the train dus hebben heerlijk samen met de treinen gespeeld.
Zo hard gespeeld dat hij in de middag heerlijk heeft geslapen. Lenka ophalen om vervolgens meteen weer lekker buiten te blijven en weer in de blaadjes te spelen.
Lenka had een my little pony meegenomen naar school en wou daar ook buiten mee spelen. Ik; "ja dat is goed maar als je hem laat vallen ben je hem kwijt". Denk nog geen 5 minuten later keek Lenka sip en was ook best stil. Ja hoor mevrouw had hem laten vallen. "Ja Lenka ik heb het gezegd of je gaat hem zoeken of je hebt pech."
Even later komt papa weer terug Lenka dus meteen huilen. Samen met papa even gezocht maar geen resultaat. Papa vervolgens; "we kopen wel weer een nieuwe voor je". Als ik een fluit ketel was geweest had ik mijn kookpunt zeker bereikt. Vertelde Lenka maar dat ze een nieuwe voor de kerstman moet vragen.
"Gemeen" dat ik ben stelde ik voor dat ik Marjan wel zou gaan halen. Hele verhaal uit leggen en vertelt dat ze voor de kerstman maar een nieuwe moet vragen omdat ze ook anders niet met haar spullen om leert gaan. Zo Marjan geef jij dat even door aan Dave haha.
Gelukkig mocht ik in de avond lekker naar Zumba gaan. Even alle stress/frustratie eruit schudden!

Donderdag; helaas mijn enige uitslaap dag deze werkweek. Helaas was ik na een zware nacht ook om half 8 alweer wakker, blehh. Waar is de tijd van uitslapen gebleven.
Met mijn goede gedrag had ik aangeboden om blaadjes te verzamelen in de tuin omdat ze dit weekend werden opgehaald. Nou het weer was het niet met mij eens. Toen ik goed bezig was en al veel had begon het beetje te regenen. Oke daar kan ik nog wel mee leven. Toen ik even weer gezellig met oud klasgenootje ging Skype ging het toch een partij waaien! Ik was zo boos/teleurgesteld. Ik kom gewoon echt weer helemaal opnieuw beginnen... Ik vertik het, heb het alleen wel aangeboden en liggen hier en daar wel 3 blader bergen grr...
Nog even pauze genomen, getwijfeld en toch weer de stoute regenlaarzen aangetrokken om maar van die 3 bergjes een hoop te maken! Voelde ik mij er toch al wat beter over maar baalde nog steeds flink!
Nog steeds half teleurstellend de auto in om Lenka te halen. Weer even lekker samen een middagje puzzelen!
Tegen het einde van de middag met Lenka en Dave de auto in om eerst nils op te halen en daarna Marjan. Om daarna meteen door te gaan naar een restaurant. Deze avond ging er 15% van alle aankopen naar de school van Lenka. Je raad het al; bijna de hele school van Lenka was daar. Wat een kippenhok zeg jeetje mina. Was blij toen we weer ik de auto zaten haha. Werd nog net niet doof. Ach wel weer Lenka haar school gesponsord. Ohja het restaurant heette fuddruckers ook al een aparte naam..

Vrijdag; was Lenka weer eens vrij van school. Waarom? De leraren hadden ouder gesprekken dus ja dan geef je de kinderen daar een dag voor vrij. Zou bijna denken dat de leraren het hier makkelijker hebben dan in Nederland.
Nu moest ik eerst Marjan en daarna nils afzetten. Het begon al goed want was bijna vergeten Marjan af te zetten. Reed het punt voorbij waar ik Marjan normaal afzet haha. Het begin van een laaaaaaaange dag.
Door de blaadjes verzamelen had ik een blaar opgelopen die ook open was gegaan (en ik natuurlijk dan het velletje eraf heb getrokken). Dus dat deed pijn. Daarnaast had ik ook last van mijn rug. Sorry Lenka we gaan dus niet zwemmen, daarnaast ook geen zin meer omdat Marjan het de hele tijd erover had en Lenka dus ook.
Uiteindelijk naar de mall gegaan en daar gespeeld om vervolgens op cadeautjes jacht te gaan die ze aan de kerstman kan vinden.
Bij toeval kwamen we ook Emma en Fiona tegen. Lenka helemaal blij want ze vind het niet eerlijk dat ik daar zo vaak met Nils heen ga. Plus ik had gevraagd of ze konden spelen maar voelde zich alle 3 niet heel goed.
Rest van de ochtend dus gezellig opgetrokken met Emma, Fiona en Elizabeth. Helemaal super gezellig, lekker gelunched en daarna heerlijk gespeeld. Lenka blij met de tweeling en ik met Elizabeth! Super aardige en gezellige, Duitse, meid! Volgend jaar gaat ze trouwen in Duitsland, vorig jaar al hier getrouwd, en ik mag van haar ook langs komen!! Reken er maar op dat Esther van de partij is!! Ben altijd in voor een bruiloft. Plakken we er meteen een vakantie aan vast. Is toch in de zomer en vlak bij de haven naar Denemarken!
'S middags tijd voor quiet time was een lange maar zeker gezellige ochtend. Zowel Lenka als ik waren best moe. Hebben lekker samen in bed gelegen en beide op onze iPad geweest haha.
Na ongeveer 1,5 uur vond Lenka het wel mooi geweest en wou ze lekker kleuren. Hebben daarna ook nog even met de knikkerbaan gespeeld. Naja gespeeld, we hadden blokken waar we zelf een baan mee moesten maken zonder voorbeeld. Wat een ramp zijn die dingen!! Moet je vooral Esther hebben.. Dan komt er niks van haha.
Hoefde vandaag ook maar tot 5 uur omdat ik al aan mijn uren zat. Plus had ook mijn maximale van 10 uur op een dag erop zitten. Nog even snel nils ophalen en het is weekend!!

Zaterdag; bleek Nils in de nacht wel 8/9 keer te hebben overgegeven :(. Ik moest weer helpen op de Nederlandse school. Dit keer bij Lenka in haar klas. In het begin vond ik het geen strak plan omdat ik bang was dat Lenka teveel aan mij zou hangen. Gelukkig deed ze dat niet. Het bleek een mooie observatie les te zijn. Mevrouw heeft niet echt rust in haar billen of enige concentratie.
Tegen de pauze aan vroeg ze aan de andere hulp of we al buiten gingen spelen. Na 5 minuten weer binnen te zijn van spelen vroeg ze aan mij of ze al bijna naar huis gingen.
Ze deed ook niet echt mee met de liedjes of bewegingen. Deels denk ik ook onzekerheid van het niet vloeiend beheersen van de taal.
Marjan had ouder gesprek gehad met de juf en kwamen beetje tot dezelfde conclusie. Marjan maakt zich er nog niet echt druk om haha. Marjan had wel aan de juf verteld dat sinds dat ik er ben Lenka haar Nederlands heel erg vooruit is gegaan. *maakt een vreugde sprongetje*
Eenmaal thuis Lenka even afzetten en niet veel later weer in de auto naar de metro. Gezellig weer een middagje met Maureen.
Vorige keer geslaagd voor laarzen met haar dus nu maar kijken of we een jas kunnen scoren. Tja uiteindelijk een jaa gevonden die goed past en niet trekt. Is het prijskaartje minder leuk, mamaaaaa hihi.
Rest van de avond heerlijk rustig aan gedaan.

Zondag; helaas al rond half 8 wakker. Uitslapen waar ben je gebleven?!?!
Vergeleken met vorige week wel iets meer gedaan haha. Was gedraaid en opgeruimd. Globaal al kijken van dingen die weg kunnen. Dingen die ik op kan maken/al kan weg gooien. Want tja nog maar bijna 10 weken te gaan.
Wou ook al alle kaarten van mijn muur halen maar wacht ik wel mee totdat mama volgende week is geweest!

Dus zoals ik al net beetje zei ga ik mij deze week opmaken voor een nieuwe week waarin mama op zaterdag zal komen!
Papa is al in Amerika alleen hele andere kant op dus is Fam. Kroon deels een soort van herenigd haha.
Hopelijk kunnen we snel echt herenigd worden en kom ik, hopelijk, deze week ook mijn vlucht gegevens te weten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 46636

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: