NYC, Nils bday, White house - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu NYC, Nils bday, White house - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

NYC, Nils bday, White house

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 November 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Goed nieuws voor jullie, ik heb nu een toetsenbord waardoor ik veeeeeeel sneller kan typen! Vanaf mijn kant dus geen slappe excussen meer van: ik ben te moe, geen tijd, gaat niet snel want nu moet ik gewoon binnen 1 uur een blog af hebben kunnen. Ohja dankje wel kerstvrouw mama voor het kado!

Maandag; was het niks lekker vakantie en uitslapen maar vroeg opstaan maar dan ook echt vroeg. Mijn wekker ging om 6 uur! Eerst de katten eten geven en dan tas inpakken, spullen verzamelen en met mama in de auto naar de metro. Because today we're going to NEW YORK FREAKING CITY.
We hadden om 8.40 de bus naar New York. Verbazingwekkend was de rij om de bus in te mogen eigenlijk leeg. Dat betekende dat we bovenin, voorin konden zitten; top plaatsen met top uitzicht.
Rond 1 uur kwamen we dan aan in New York, prima busrit gehad. Eenmaal uit de bus opzoek naar het hotel, kijken of we de tas kwijt kunnen. Het was nog beter we konden al inchecken! Prima strakke kamer meer dan goed voor 1 nachtje.
Vervolgens meteen de stad ontdekt; Times Square, lunch in het Hard Rock cafe, wat we niet over konden slaan was de M&M store en de Disney Store. Bij de disney store leuke dingen gekocht voor de kinderen!
Rond 9 uur waren we moe maar zeer voldaan terug in het hotel en meer dan klaar om te slapen. Zelf had ik door het vroege donker worden lichtelijk last van een jetlag.
De dag was ook een beetje dubbel aangezien het gezin in Florida was voor Marjan haar werk. Daarnaast werd Nils vandaag ook 2 jaar en kon ik daar niet bij zijn :(

Dinsdag; weer vroeg op, half 8, om klaar te maken om de rest van de stad te verkennen. We dachten dat het wel warm genoeg was om geen jas mee te nemen. Gister was het oke en ook gewoon lekker in een vest en trui gelopen. Vandaag was dat dus ietjes minder.. Vandaag waaide we gewoon uit ons vest en trui. We hadden beide dagen alles gelopen, vandaag waren we begonnen in/op the Empire State building. Super hoog en waaide ook aardig hard en koouuuddd! Daar in tegen was het uitzicht wel super mooi!! Lucht was ook strak/helder dus was ook geluk. Daarna verder gelopen naar 9/11 memorial, heel erg indrukwekkend nu kon je pas echt goed zien hoe groot/breed de gebouwen waren en dichtbij elkaar ze stonden. Ook waren ze al heel ver met het nieuwe gebouw, die word wel heel erg mooi en hooooog. Vervolgens verder gewaaid naar het bryan park waar je de ferry kan nemen naar de State of Liberty. Aangezien we al bijna uit ons hemd waaide gingen we niet met de boot, vanaf de kant konden we mevrouw ook al zien! Was ook al tijd om langzaam, voor zover we het nog konden volhouden, terug te lopen weer op weg naar de bus.
Fris en stevig windje onderweg terug dat je denkt; waarom moet je nou altijd wind tegen hebben. Ach fijn we zijn gelukkig gen ijsblokje geworden. We hadden zelfs zo goed doorgelopen dat we een bus eerder terug konden nemen, HEER-LIJK! Al snel konden we de bus in, de buschauffeur wist dat iedereen ijskoud was ofzo want het voelde alsof we dicht bij de zon stonden, zooooo warm was het in de bus. Halverwege de rit had de bus ook uitgevonden dat de verwarming kouder kon maar toen belandde we ergens op de noordpool, het was of snikheet of koud.. ach gelukkig snel terug.
Na nog een kort metro ritje waren we dan weer home sweet home. Tijd om te slapen en te slapen en te slaaaaapen.

Woensdag; werd ik heerlijk 'pas' om half 9 wakker! Mama was als, niks anders van der gewend te zijn haha, wakker. Even weer gezellig ontbijten om ons daarna langzaam klaar te maken voor een dagje winkelen! Alleen voordat we weg gingen/konden reeg ik een waslesje van mama haha. Hoe was je een rode trui, met witte opdruk zonder dat het uitloopt. Jemig wat een gedoe.. Maar goed, missie is gelukt want het witte is wit!
Ready to shop! Standaard winkel rondje e ik met mijn andere gasten ook heb gedaan. Bij deel/gebeid 1 waren we al goed geslaagd, nog even daar lunchen voordat we door gaan om even boodschappen te doen. Spullen thuis afzetten en op naar winkelen deel 2 haha. Was wel een minder geslaagde winkel deel maar mogen over het algemeen niet klagen over onze shop aanwinsten!
Thuis even lekker bijkomen van het winkelen en onze voeten laten rusten. Na het eten nog even gezellig een spelletje klaverjassen spelen. Na de eerste winst van afgelopen weekend had ik ook vandaag weer gewonnen, jaa mama moet gewoon weer even hihi. Vind het best wel knap van mijzelf na ruim 10 maanden geen klaverjassen te hebben gespeeld, toch twee keer kunnen winnen.
Ik kon dus met een goed gevoel gaan slapen!

Donderdag; was het voor mama weer tijd om naar huis te gaan. Alleen dan moet je wel eerst even je koffer inpakken.. Makkelijker gezegd dan gedaan als je aardig hebt gewinkeld, een fluitketel hebt gekocht (hoe kom je er ook bij om dat op vakantie te kopen haha) en nog wat spullen van mij moet meenemen.. Met wat druk op de ketel, uhm koffer, kon alles mee en nog binnen het gewicht ook, yeah!
Nog even rondje doen in de mall opzoek naar een kadootje voor Nils en de verslaafde M&M mint te halen, tja after eight kennen ze hier nu dus moeten we het maar met chocolade en mint doen hier.
Later besloot ik om met mama nog een rondje buiten te lopen maar kwam het gezin ook weer bijna thuis, de kinderen sliepen dus konden wel weg gaan. Na een paar passen buiten de deur kwam het gezin thuis en de kinderen waren wakker. Even snel hallo zeggen, Nils volede zich niet zo lekekr en kon nog wel even wat slaap gebruiken, om vervolgens onze wandeling te maken. Even langs de brandweer waar ook nog een overblijfsel van 9/11 staat.
Eenmaal thuis sliep Nils nog maar Lenka was lekker aan het spelen. Een rondje kado's voor de fam die wakker was om vervolgens even met Lenka te spelen/zitten. Niet veel later werd Nils ook wakker en kreeg hij ook nog zijn (verjaardags)kado's. Waar vervolgens druk mee gespeeld moest worden, een puzzel van cars en een bowlingset van cars.
Rond half 4 was het dan toch echt tijd om in de auto te gaan en mama naar het vliegveld te brengen! Mooi op tijd om voor de file uit te rijden, konden we nog even gezellig samen wat drinken op het vliegveld. Tot over 2 maandjes!
Met mama was ik misschien vroeg zodat we mooi op tijd op het vliegveld waren maar ik stond dus mooi in de file opweg naar huis! Ach met een automaat in de file maakt het wel makkelijker/aangenamer. We overleven het wel!
Eenmaal thuis evenwat eten voordat ik weer weg mocht.. Niks een weekje vakantie gewoon mega druk gehad en word/blijft alleen maar druk. Na het eten naar Daisy gegaan om daar wat dingen door te spreken over het Sinterklaasfeest, stom gedoe met die pieten ook.. Een traditie is en moet een traditie blijven.

Vrijdag; weer niet kunnen uitslapen.. Marjan ging Lenka afzetten op school, met Nils naar de dokter voor zijn twee jaar afspraak en hem daarna afzetten bij de daycare. Rond 9 uur was Marjan weer terug, Nils heeft op vakantie een oor ontsteking opgelopen dus meteen een kuur gekregen gelukkig! Tijd om Marjan af te zetten op het werk omdat ik anders ook geen auto heb.
Korte ochtend voor mijzelf om beetje alle programma's van de afgelopen week terug te kijken om tegen 12.15 Lenka weer op te halen van school. Heeft ze eerste, bijna, een week geen school gehad begint ze daarna meteen weer met een halve dag haha. Moe dat ze uit school kwam..
Thuis even lunchen om daarna toch echt proberen te slapen/quiet time te doen. Mevrouw was niet moe dus wou niet slapen. Jaaaa dat heb ik gezien. Voordat ik het wist sliep ze en heeft ze toch ruim 2 uur geslapen.
Eenmaal wakker meteen aan het huiswerk gegaan voor de Nederlandse school. Niet veel later belde Marjan of ik Nils al kon ophalen van de daycare want was steeds aan het huilen en wees naar zijn oor, arme jongen. Huiswerk net af en hop in de auto.. Nils zag er een beetje uit als een chinees die stoned was. Thuis weer een shot ibuprofen erin gedaan om daarna even lekker te hangen bij Esther. Na ongeveer 10/15 minuten begon hij weer helemaal op te leven, die shot doet echt wonderen bij hem! Nils begon weer heerlijk te spelen en was weer lekker vrolijk. Hij voelde zich zelfs oke genoeg om met Dave mee Marjan op te halen. Vervolgens heb ik tot ongeveer half 8 met de kinderen gespeeld/op ze gelet. Er was gelukkig ook even wat tijd om met Marjan wat logistieke/aankomende dingen te besprken aangezien de kinderen ook lekker rustig waren.
In de avond zelf nog beetje aan het fotoboek gewerkt die ik voor kerst af wil hebben zodat ik die onder de kerstbom kan leggen.

Zaterdag; was het weer geen uitslapen en de omgekeerde wereld. Ipv dat ik Marjan moest afzetten werd ik afgezet door Marjan. Dave was al vroeg naar zijn werk gegaan, denk om uren in te halen enzo, Daisy ging hulp piet spelen bij de Nederlandse school en ik was hulp zakkendrager haha (ook een vorm van verborgen werkeloosheid mam haha). Vanaf de school gingen we meteen door naar de metro. Eindelijk, ein-de-lijk was het zo ver dat we het witte huis in mochten! Het is dat we au pairs zijn en onze counsler het kan regelen. Normaal kan je het niet doen als je non-american bent. Als Amerikaan kan je gewoon een brief sturen naar de hoofd van je staat.
Natuurlijk eerst door paar controles en scans om daarna stapje voor stapje dichter bij het witte huis te komen. Er werd ons ook snel duidelijk gemaakt dat we vlak/dichtbij het witte huis buiten geen foto's mochten maken. Ook binnen mochten er geen foto's gemaakt worden. De ruimtes die we mochten zien worden namelijk ook nog gewoon gebruikt. Denk aan de persconferentie ruimte, zaal voor state dinners etc. Elke keer als er een tour is worden dus de meubels aan de kant geschoven en de tapijten opgerold. Moet ook zeggen dat alles er heel netjes/schoon uitzag. Er was niet veel te zien dus waren er binnen een haf uur uit. Maar he! Ik ben wel IN het witte huis geweest, terwijl Obama een verdieping hoger ook gewoon thuis was. Het was ook leuk om buiten vervolgens weer foto's te maken van mensen aan de andere kant van het hek, hihi ik weet het klein beetje gemeen maar leuk!
Na de tour nog even lunchen met Daisy om daarna langzaam weer richting huis te gaan en een oogje op de kids te houden. Van ongeveer 3 uur tot net na het eten.
De avond lekker voor mijzelf; programma's kijken en weer verder met het fotoboek. Nog lang niet af maar kerst komt dichtbij en al een tijd niks aan gedaan.

Zondag; helaas weer geen dag van uitslapen. Vakantie/rust waar ben je??? Vandaag moeten werken van 9-3. Dave ging weer vroeg werken, Marjan wou eerst sporten voordat Lenka feestje nummer 1 had. Natuurlijk kwam er niks van het sporten. Ach dan komt het verhaal weer van; als ze gewoon vanaf het begin consequent was en blablabla was alles nu makkelijker. De hele dag/avond stond beetje in het teken van dat, om moedeloos van te worden maar goed. Nog maar 2 maandjes Esther dan ben je weer thuis!
Lenka had dus vandaag twee verjaardagsfeestjes van klasgenootjes. Eerst 1 van 11-12.3- en daarna van 1.30-3.00. Bij beide feestjes gingen ze gymen maar voor de verandering wel ergens anders! Marjan ging naar nummer 1 en ik naar nummer 2. Nou nummer 1 Lenka had leuk en lekker mee gedaan, niet gek als het pas eerste feestje en vroeg is. Ondertussen had ik lekker met Nils gespeeld, gegeten en hem naar bed gedaan. Als hij nog wakker zou zijn geweest als marjan weer terug was dan sliep hij niet uit zichzelf. Hij vroeg ook steeds naar mama. Dus rond half 1 Nils in bed gelegd met melk, weltrusten, kusje en de deur uit. Ongeveer 5 min huilen om mama om vervolgens heerlijk in slaap te vallen. Ja mama doe jij dat maar eens na zo snel, hoe heette het ook alweer? Consequent.
Weer eenmaal thuis had Lenka iets meer dan een half uurtje om bij te komen voordat ik met haar naar feestje nummer 2 mocht. Waarom gaat Esther mee ik wil dat niet. Eenmaal daar gekke bekken door het raam naar mij trekken en het gewoon wel leuk vinden.
Tegen het einde van het feestje moest Lenka plassen, dat kon in de ruimte waar het gym gedeelte was en ik niet kon/mog komen. Lenka was maar weg en weg en weg, kon wss het licht knopje niet vinden ofzo en da vind ze het eng. Nou daar was Lenka dan hoor, sloompjes en stilletjes kwam ze eruit uhm okee?? Voruw/helper van het feestje zei kom maar meisje het is okee kom maar mee. En werd naar mij gebracht. What's going on? Ik dacht die is geen moe en heeft geen zin meer dus nam haar op schoot. Jaa duuuuuussss toen ondervond ik de kern van het probleem; Lenka had in haar broek geplast! Ze huilde niet was gewoon stil/bang en durfde het niet echt te zeggen. Laten we maar naar huis gaan. Esther kan nu ook wel een schone broek gebruiken.
Eenmaal thuis Lenka meteen tegen Marjan; Ik heb in mijn broek geplast maar is een ongelukje dat kan gebeuren. Dat kind is echt bang voor alles wat ze evt fout kan doen etc.. Marjan vragen of ik daarom eerder was weggegaan, nou uhm sorry haar broek is zeik nat. Moet ik haar met een natte broek die naar plas rikt taart/pizza laten eten? Nog niet eens iets gezegd hebbend over mijn broek die sporen achter liet.
Ach na het feestje was ik wel klaar met werken. Even rustig bijkomen, programma's terug kijken en soms gewoon even lekker helemaal niks doen! Tussendoor ook maar even mijn cv bijgewerkt. Helaas was het uploaden ervan niet gemakkelijk dus moest ik het alsnog anders doen.. Apple producten zijn niet altijd even makkelijk/handig. Uiteindelijk goed gekomen maar makkelijk was anders...

Oke ik moet het snel een blog schrijven toch terug nemen, aangezien een kat op mijn schoot ligt lig ik in een niet relaxte positie om te typen haha. Plus ik was soms ook even de motivatie kwijt haha.
Op naar een nieuwe week waarin we weer eens een feestdag hebben, nu wel een van de grotere/belangrijkere; Thanksgiving!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 46616

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: