Play dates, sinterklaas, goodbyes - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Play dates, sinterklaas, goodbyes - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Play dates, sinterklaas, goodbyes

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 December 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Soms heb je gewoon last van luxe problemen. Ik ben meer dan super blij met mijn toetsenbord. Alleen zit ik ook met het punt dat ik denk van ja ik wil dat programma nog kijken en dat programma dus eindig ik weer met het typen van mijn blog op mijn telefoon haha.
Daarnaast heb ik deze week nog een luxe probleem. Met nog iets meer dan 6 weken te gaan, 44 dagen klinkt korter, is het tijd om op te ruimen. Ben dus door mijn kast gegaan met het oog van dit doe ik niet meer, dat kan ik wel missen, die kan ook achter blijven. Zo heb ik twee grote tassen met kleren en een tas met schoenen om te doneren. En dit is al de tweede keer dit jaar. Hoeveel kleren kan een mens verzamelen in een jaar... Ik ben best materialistisch maar dit jaar heeft mij wel ergens minder kledingistisch gemaakt haha. Kijk met een scherper oog dan zomaar even kopen.

Maandag; begon ik weer eerst met Lenka af te zetten. Al snel ging ik met nils weer naar Emma en Fiona. Het was redelijk goed weer dus hebben eerst lekker buiten gespeeld. Ergens een beetje fris maar ook gezond voor de Kids.
Na tijdje toch nog maar terug gelopen naar huis. Helaas vertelde Elizabeth mij ook dat volgende week haar laatste week is bij de tweeling. Ze had verteld dat ze ging stoppen maar niet verwacht dat de moeder van haar tweeling zo snel iets anders voor de tweeling had gevonden.
'S middags had ik heel veel trek in de McDonald's dus onderweg naar huis even langs de Mc drive geweest hihi. Nils had goed gegeten en heerlijk geslapen.
Al snel was het ook tijd om Lenka op te halen. Nils word altijd blij om Lenka weer te zien echt schattig om te zien.
In de avond was ik nog beetje moe en in de stemming thanksgiving stemming. Daardoor ben ik niet naar de sportschool geweest maar lekker lui geweest en voor ik het wist was het al veelste laat... Times flies when you're bored.

Dinsdag; moest ik eerst Marjan en Lenka afzetten.
Even thuis spelen om vervolgens naar de laatste voetbal les te gaan. Nils deed het goed en sommige dingen ook snel hij heeft zeker vooruitgang gemaakt. Aan het einde van de les krijg hij een certificaat. Ook heb ik hem meteen opgegeven voor een nieuwe sessie maar die begint pas op 7 januari.
Nils was zo moe dat hij meteen on slaap was gevallen en ruim twee uur heeft geslapen. Uiteindelijk maar wakker gemaakt omdat hij ook nog wel even moest lunchen. Daarna gingen we Lenka halen. Hebben een lekkere middag gehad tot dat Dave en Marjan thuis kwamen. Lenka was lichtelijk in een ramp debiel veranderd. Meteen heel gek doen en keihard schreeuwen.
In de avond heb ik weer geen ene zak uitgevoerd maar voelde heel goed. Gewoon even lekker in bed liggen spelletjes spelen. Een van de weinige avonden dat niks doen heel goed voelde. Voelde mij echt tot rust komen :).

Woensdag; weer eerst Marjan en Lenka afgezet. Ochtend blijft dan echt sneller gaan.
Weer was het zo dat het 9 uur was en ik nog moest ontbijten alleen ondertussen was het van; ja nog zin in een playdate hoe laat spreken we af. Oh shit opschieten haha.
Rond 10 uur was ik dus in de speeltuin voor een playdate met nils zijn tweeling broer Jack.
Heerlijk buiten gespeeld. Alleen was er een grapjurk geweest die een of andere mint gel in de glijbaan had gesmeerd. Dus Jack en nils hadden lekkere natte billen haha.
Helaas is dit elke keer weer bij een speeltuin waar ook een schooltje is. Als wij er zijn niet veel later komt dat schooltje ook naar buiten. Nou dan ben ik altijd wel klaar om naar huis te gaan.
'S middags had nils ook weer super lang geslapen. Dus wakker maken, schone luier, schoenen aan en in de auto! Nils weet het ook altijd meteen; Lenka school. Okee komt wel iets anders uit maar goed hihi. Eenmaal thuis hebben de Kids lekker gespeeld.
In de avond was het eindelijk weer eens tijd voor Zumba. Weer goed uitgeput. Helaas volgende week even geen les...

Donderdag; was het eindelijk weer eens een dag om uit te slapen. Dat heb ik zeker ook gedaan! Werd heerlijk pas om 10.15 wakker omdat de schoonmaker kwam. Even rustig wakker worden voordat ik maar op pad ging. Thuis zijn als de schoonmaker er is voelt niet fijn plus als ik er niet ben dan word mijn kamer gedaan haha. Eenmaal terug maar weer even wat programma's terug gekeken.
Voordat ik wist was het weer tijd om Lenka op te halen van school. We konden maar even thuis zijn omdat Dave om half 5 een Skype sollicitatie had. Normaal loopt hij veel heen en weer nu nog meer dan normaal. Moest er wel om lachen maar kreeg er zelf ook wel de zenuwen van.
Toen ik zeker wist dat hij in gesprek was, was zijn eerste keer skypen, ging ik met Lenka nils halen. Vanaf de daycare meteen door naar de mall, lekker eten om in de speeltuin uit te razen. Om vervolgens als echt afsluiting nog een ijsje, en voor Lenka een smoothie, te eten was het meer dan een geslaagde avond.

Vrijdag; kon ik weer uitslapen, max tot 12 uur maar dat haalde ik niet. Het was pas 8.15 toen ok wakker werd. Ach altijd beter dan half 7 haha.
Rond 12 uur dus maar eens Lenka ophalen van school. Thuis lekker lunchen om haar vervolgens gewoon quiet time te geven. Waarom Esther ik wil niet slapen. Lenka op school moet je quiet time doen dus ook thuis.
Eenmaal klaar met quiet time gingen we lekker pepernoten maken. Helaas ging het brandalarm ook paar keer af want die aftuiging hier... Maar goed de pepernoten zijn zeker geslaagd.
Voor de rest van de middag ook nog veel gekleurd.
Tegen het eind van de middag nils opgehaald met Lenka. Even thuis gezellig spelen en gek doen voordat de pizza er was! Nils; pizzzaaaaa. Het is ook een oude snoepert. Zelfs met een volle pizza buik kunnen de Kids nog druk in de ronte springen en gek doen. Uiteindelijk toch rustig geëindigd in de pyjama in bed van papa en mama een filmpje kijken.
Zelf was ik van plan om op tijd naar bed te gaan winst morgen werd een drukke dag. Helaas was het voor ik het wist pas half 12 voordat ik ging slapen. Dat je soms denkt wat heb ik allemaal gedaan.

Zaterdag; ging de wekker al om half 8 om rond 8 uur in de auto te zitten naar daisy. Vanaf daisy gingen we meteen door naar de ambassade. Daar was vandaag het grote sinterklaasfeest. Daisy en ik speelde naast Sinterklaas ook een hoofdrol; hoofdpieten.
Rond 9 uur moesten we bij de ambassade zijn. Bij een komen bespreken en langzaam opbouwen en al snel was het tijd om ons om te kleden. Tussendoor kwam er ook weer de verhitte discussie waarom niet zwart maar ook kleuren bla bla bla het was al warm in de kamer en tijdens de vergadering hadden we er al uitgebreid over gehad dus ik dacht; toedels ik ga wat anders doen dan nog warmer te krijgen in deze kamer.
Rond 12 uur was het dan echt zo ver; de pieten die al klaar waren, waren al in de zaal waar langzaam de mensen binnen stroomde. Om half 1 kwam daar dan ook eindelijk Sinterklaas! Toen eenmaal de lift open ging waren we meteen in beeld voor alle mensen vanaf een gang/vide. Toen we eenmaal in de lift stonden ging mijn hart ook echt wel even goed te keer haha. Eenmaal aan de wandel naar beneden kijkend was het van; waar zijn Lenka en nils?? Ze waren er nog niet oh nee...
Het feest begon en groep een kwam achter Sinterklaas aan naar binnen lopen. En ja hoor gelukkig kwamen daar ook "mijn" Kids aan lopen. Laat het feest nu maar echt beginnen!!
Al met al was het een meer dan geslaagd maar zeker druk/intensief feest.
Of de Kids mij hebben herkent? Toen ik begon te praten vertelde Marjan dat nils zei; Esther, Esther? En Lenka was beetje bang maar zat er echt volledig in. Ook zo mooi er was 1 kind van een jaar of 8 ofzo. Hij was Engels of iig sprak Engels, Sinterklaas vroeg hem wat en hij keek van waaaaatt jij weet dat?? Hoe kan dat nou?? Prachtig!! Gewoon leuk om te zien hoe overtuigd de kinderen kunnen zijn.
Rond half 4 was het; dag sinterklaasje dag dag dag zwarte piet. Poppetje gezien deurtje dicht! We kunnen weer adem halen, krabben etc etc.
Eenmaal weer ons zelf is het tijd om naar huis te gaan. Helemaal kapot eigenlijk zijn we rond half 5 weer terug bij daisy. Het plan was om voor vanavond te gaan schaatsen. Nou als ik ergens geen kracht meer had dan is het schaatsen. Zo gezegd zo gedaan schaatsen afgezegd en de andere meiden hadden ook geen kracht meer. Dus lekker thuis beetje gehangen en gediscussieerd; eten halen, maken of niet eten. En weer uur later wat doen we nou met eten. Nou rond half 9 zaten we in de auto op weg naar de mcdrive haha. Haar hostparents hadden ook iemand over en hun eten was ook net bezorg dus samen in de keuken aan een barretje gegeten en blikken uitgewisseld als; dat noem jij kip en jij eet een gamba haha was gezellig!
Rond half 11 was ik lekker thuis. Voordat ik het wist waren de luiken dicht.

Zondag; gingen die luiken weer open en dicht en weer op en dicht. Uiteindelijk om half 1 bleven die luiken maar open! Maar het lijf bleef lekker in bed. Beetje filmpjes kijken pogingen doen voor Skype lekker lui.
Uiteindelijk om 5 uur maar mijn bed uit omdat er twee kindjes bij mijn bed kwamen; Esther het eten is klaar. En nils kijken van; hallo kom je nu mee. Nils ik kom zo ja zeg maar tegen mama Esther komt eraan. Okee dan ga ik maar ja, even omkijken van zal ze al komen haha. Sorry vriend maar ik moet toch wel even wat anders aan doen want ben nog in mijn pyjama.
De kinderen hebben niet stil gezeten want hebben, zonder hulp van papa en mama, de kerstboom versiert. Lenka ook beetje uitgehoord over het Sinterklaasfeest. Alleen Marjan dan wel vragen stellen in de buurt van Lenka ja heb jij die gezien of wat die er ook. Ja oke moet dat met Lenka erbij. Misschien krijg ze het niet echt mee maar toch...
Na het eten toch maar even productief gedaan door wat op te ruimen en mijn kleding uit te zoeken. Zodat ik die van de week kan wegbrengen.
Vandaag heeft het hier ook gesneeuwd. Zelf heb ik er dus niet veel van gemerkt maar de kinderen hebben wel beide lekker buiten gespeeld.
Voor de rest van de avond/nacht voorspellen ze ook hagel en sneeuw dus zullen zien hoe het er dan bij ligt.

Voor nu ga ik mij klaar maken voor een laatste week playdates met Emma en Fiona. Maakt mij een beetje verdrietig want zowel de meiden als Elizabeth hebben een speciale plek bij mij. Hallo Esther welkom in de realiteit; het begin van tot ziens...

  • 09 December 2013 - 18:09

    Joke:

    Hoi es.
    ik heb weer met plezier je verslag gelezen.
    En ook dat je zwarte piet bent geweest! nou ik ben ook wezen zwarte pieten in westerkim!!!!!!!!!!!!
    leuk hoor om te doen.
    ik lees ook tussen de regels door dat je al lekker aan het aftellen bent, ik zie je over 45 dagen (gun je een dag rust) om in wk een lekker bakkie te doen, en je weer een dikke knuffel te geven.
    lees elke week wel je verhalen, maar reageer niet altijd. Maar nu wel dus............ zie je in het nieuwe jaar weer. dikke kus jook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 46622

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: