Florida - Nederland - Reisverslag uit Nieuw-Vennep, Nederland van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Florida - Nederland - Reisverslag uit Nieuw-Vennep, Nederland van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Florida - Nederland

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Maart 2013 | Nederland, Nieuw-Vennep

Sorry, sorry, sorry, het is vandaag maandag en geen zondag! De meeste zullen wel weten dat ik het heel druk heb gehad omdat ik weer een paar dagen in Nederland ben!
Maar eerst wat vooraf ging...

Maandag gingen Dave ging naar zijn werk en zou Marjan eerst afzeggen op haar werk. Dit beviel Lenka niet dus begon ligt te protesteren. Na wat gestamp tegen het traphek en gehuil was ze na een tijd van het een op andere moment omgeslagen. Zoals Marjan al zei; Ze was er waarschijnlijk achtergekomen dat er niks meer te proberen viel. Uiteindelijk ook gewoon zonder problemen op school afgezet.
Zoals gewoonlijk na thuiskomst van Lenka afzetten, ontbijten met Nils. Marjan had gevraagd of ik wat kaarten op de bus wou doen maar moest zelf ook kaart op de bus doen voor mijn moeder! Dus lekker een wandeling gemaakt naar de brievenbus met Nils, is maar 1 minuutje lopen, had er meteen een groter rondje van gemaakt dus even lekker half uurtje gelopen. De rest van de ochtend zijn we thuis gebleven.
Tegenwoordig wilt Lenka meteen slapen als ze uit school komt, prima heb ik rustig de tijd met Nils om met hem te eten en hem te leren wennen aan zijn nieuwe slapen. Vandaag had Lenka 3 uur lang geslapen!! Had haar maar na een tijd wakker gemaakt hihi.
Nadat Lenka wakker word gaat zij altijd lunchen. Dit keer heb ik haar gestampte muisjes laten proberen, nou dat viel wel goed in de smaak! Er zit toch echt nog wel wat nederlands in haar hihi.
In de middag hebben we met ze 3e lekker gek gedaan heb een paar kunstjes met ze uitgehaald. Ik deed het eerst bij Nils omdat die ook een paar kilo lichter is dus het makkelijker kon, maar wat er bij Nils gebeurde moest ook bij Lenka gebeuren. Liever 1 seconde eerder dan later.
's Avonds maar begonnen met mijn koffer in te pakken voor mijn vertrek donderdag!

Dinsdag met een auto vol, Ik, Marjan, Lenka en Nils, eerst Marjan afgezet op haar werk en vervolgens Lenka afgezet op school omdat ging een lichtelijk drama momentje was.
In de ochtend ben ik nog met Nils naar speeltuin geweest in de mall, word nu wel vaste prik om daar 1 à 2 ochtenden door te brengen. Aangezien Nils, zoals altijd, bij de laatste bocht voordat we thuis waren in slaap is gevallen en vervolgens een half uur lang heeft geslapen wou hij in de middag niet meer slapen..
Ruim 1,5 uur heb ik geprobeerd hem in slaap te krijgen terwijl Lenka wel lekker sliep. Toen Lenka wakker was geworden heb ik rustig met haar gegeten en Nils laten huilen, in de hoop dat hij zou slapen. Uiteindelijk maar besloten dat ik met de kinderen de auto in zou gaan en zonder eindpunt rondjes zou rijden in de hoop dat Nils in slaap zal vallen.
Precies wanneer je wilt dat hij in slaap valt blijft hij heel erg wakker.. Het was vandaag ook best wel warm, zat zonder jas in de auto, dus besloot ik om dan maar gewoon met de kinderen naar een buiten speeltuin te gaan.
Gister was er weer een mail uitgegaan door mijn counsler dat er nieuwe au pairs zijn gearriveerd. Er is een meisje uit Polen die ongeveer 3 minuten bij mij vandaag woont. Nadat ik haar gister had gemaild hadden we afgesproken om vanavond elkaar te ontmoeten. Ik heb haar beetje Kensington laten zien voor hoever er iets te zien valt hihi.

Na een dag als gister was het Woensdag een gek idee dat het sneeuwde! Als je denkt dat je geen grip kan krijgen op het Nederlandse weer dan heb je het weer in Amerika nog niet meegemaakt.
Lenka had vandaag geen school, Marjan mocht daardoor ook thuis blijven en het vliegveld waarvan ik morgen zal gaan vertrekken had alle vluchten geannuleerd. Geloof mij in Kensington lag er voornamelijk sneeuw op het gras en niet op de stoepen of wegen. In plaatsten er omheen lag er best wel een pak sneeuw maar ver bij ons vandaan.
Elke woensdag is er in een grote boekwinkel story time voor de kinderen. Dacht dat het nu wel een leuk idee was om met beide kinderen te gaan aangezien Lenka nooit mee kan omdat ze dan op school zit. Maar vanwege dat beetje sneeuw was er ook niemand van de storie time dus heb zelf maar wat boekjes voor gelezen. Ondertussen kon Marjan ook rustig de laatste spullen inpakken omdat zij morgen naar Florida gaan.
Dit keer wou Nils in de middag ook niet echt slapen en Marjan ging in de auto met hem een stukje rijden. Marjan zij dat hij te wakker was in de auto en alleen maar begon te zingen. Lenka wou ook niet echt slapen. Uiteindelijk waren de kinderen rond 4 uur wel af en vielen ze zo in slaap.
Ik besloot ook voor mijzelf maar de laatste spullen in te pakken.
's Avonds twijfelde ik heel erg of ik wel of niet naar Zumba zou gaan vanwege de sneeuw. Marjan die zij ga lekker joh, ze is jaloers dat ik zo vaak kan sporten haha. Toch maar besloten wel te gaan alleen was er dus geen Zumba vanwege de sneeuw... Waarschijnlijk omdat de scholen in de "gemeente" waren gesloten waren dus ook alle klassen geannuleerd... Ga je dan met je goede gedrag hihi.

Donderdag heb ik helemaal niet veel gedaan heb lang in mijn bed gelegen omdat de schoonmaker er ook was en geen zin had om hem te zien haha. Nog de laatste was opgevouwen en echt de aller aller aller laatste dingen ingepakt. Inmiddels zat mijn gezin al lekker in Florida en terwijl ik in de taxi zat naar het vliegveld kreeg ik foto's van mijn gezin waar de zon goed scheen.
Rond 18.15 was het dan zo ver! Daar ging het vliegtuig op naar Nederland, alleen vroeg ik mij wel heel erg in het vliegtuig af wat ik hier deed hihi.

Voor je het wist was het vrijdag half 8 en stond je met beide voeten weer in Nederland! Na een hele goed vlucht opgehaald door papa. Het leek net alsof ik hier gister ook was. Vanaf Schiphol doorgegaan naar mijn zus want daar zou ik 1 nacht slapen. Maar mijn god wat is alles klein in Nederland, de wegen, gebouwen, auto's enzo kwamen heel erg op mij af hihi. Nu werd het ook wel een beetje spannend want moest mij toch wel een beetje verstoppen zodat mijn moeder mij niet zou zien. Afgezet bij mijn zus en op naar de kapper en even wat Nederlandse inkopen doen. Ik kwam nu wel wat bekende tegen maar niet personen die gevaar dreigde voor mijn moeder hihi. Het was heel leuk om de reactie's te zien. Eerst gewoon gedag zeggen en dan het besef krijgen; HUH wat doe jij hier?! En dan vertellen; Mijn moeder word morgen 50 ben hier als verrassing voor haar alleen weet ze het nog niet.
's Middags even 2 uurtjes geslapen om het grootste deel van mijn jetlag te overwinnen en daarna naar Mignon gegaan. Wat wa het weer fijn om mijn beste vriendin te zien. Samen lekker pannenkoeken gegeten, wat heb ik die dunne versie gemist haha. De avond was ook super gezellig en heb onwijs veel gelachen en plezier gehad met Mignon en Jordy.
Soms voelde het gek om weer in Nederland te zijn want ik wist de weg maar was ook zo onbekend maar als je met je vrienden bent voelt het snel weer vertrouwd.

Zaterdag werd ik wakker in het huisje van mijn zus, dat is ook best wel gek haha. Ik voelde mij weer heel erg geleefd terwijl ik eigenlijk thuis was.
Vandaag was de grote dag; MAMA IS SARA GEWORDEN! Maaike en Michael gingen even op visite en mama kreeg haar kado; een ritje in een oude kever! Papa en mama waren vertrokken en ik kreeg een update van Maaike en Michael. Alle spullen gepakt en verzameld om vervolgens naar huis te gaan. Ook dit voelde weer bekend maar ook onbekend.
Nu moesten we hard aan de bak; alle meubels verplaatsten/opbergen, ballonnen blazen, slingers ophangen, wachten op de verhuur en catering enz. Alles was klaar voor het feest. Ik ging mij nu verstoppen, voordat de gasten langzaam binnen kwamen druppelen.
Daar kwamen ze dan aan; ik kon alles horen maar niet echt zien dus dat was ook best gek. Nadat mijn moeder was bijgekomen van de eerste schrik vanwege de verrassing was het tijd om met mij te Skype, want ja eigenlijk zit ik met mijn gezin in Florida. Is mijn moeder eerst haar telefoon kwijt en later wilt Skype niet mee werken. Wat een mega baal moment daar ging het ideetje. Toen werd ik maar gewoon aangekondigd, voor mij minder leuk maar mijn moeder was er niet minder blij om hihi. Nu was iedereen binnen dus kon het feest echt beginnen! Het was echt een geslaagd feest!
In de avond had ik nog een andere verjaardag en zag ik ook mijn andere vrienden allemaal weer. Daarna nog gezellig uitgeweest. Dacht ik voorheen dat er niet zo veel aan was aan uitgaan in Nieuw-Vennep was ik nu blij dat ik gewoon normaal kon uitgaan hihi.

Zondag; the after party! Ik werd pas rond half 2 wakker! Oeps toch nog een jetlag?? Het huis was al grotendeels al weer in huiskamer style. Nu kon ik ook alle kado's, kaarten en bloemen zien die mijn moeder had gekregen. Ze is goed verwend!!
's Middags even bij mijn buurmeisjes langs geweest want had nog iets kleins voor ze gekocht en natuurlijk blijf ik dan altijd nog even gezellig bij mijn buren hangen.
's Avonds ziijn we met z'n 5e uit eten geweest als after party. Vervolgens ben ik ook nog door gegaan naar een andere goede vriendin. Was ook weer heel fijn om haar weer even te zien! Gewoon verder praten waar we 7 weken geleden waren gebleven hihi.

Zo ben je in Amerika en zo ben je in Nederland. Het was na een tijd wel lastig om te moeten liegen maar was voor een goed doel.
In feite heb ik niet heel erg gelogen want mijn gezin zit nu echt in Florida alleen ging ik niet met ze mee. Door alle foto's en filmpjes die ze mij hebben gestuurd was ik er wel een beetje bij.
Als je dan hoort dat Lenka een dolfijn heeft aangeraakt word je wel jaloers!

Ik ga nu nog even de toerist uithangen en dinsdag zal ik weer in Amerika zijn en daar nu ook blijven tot het tijd is om naar huis te gaan!

Groeten uit Nieuw-Vennep!

  • 12 Maart 2013 - 15:46

    T. Petra:

    Hoi Esther, was leuk je weer te zien. Je zag er goed uit. Jammer dat we het moment dat je moeder je zag niet konden zien. Maar de foto's spraken boekdelen. We hopen dat je een goede reis terug naar de VS hebt gehad. Heel veel plezier daar verder en ik blijf je verhalen lezen. Was tussen haakjes wel even schrikken die 4 personen na zoveel tijd weer te zien!!!!!! Liefs O Wim en T Petra.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 46717

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: