Fever and birthdays - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Fever and birthdays - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Fever and birthdays

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Juni 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Deze week was korter door memorial day (dodenherdenking) maar toch ook weer lang, tenminste zo voelde hij wel!

Maandag; MEMORIAL DAY. Dat betekend dus weer een vrije dag! Dave en Marjan wouden graag in de ochtend gaan fietsen, eerst ergens heen rijden en daarna daar fietsen. Ze moesten nu met "mijn" auto omdat daar een fietsendrager op het dak zit en op de Nissan van Dave kan dat niet. Dit bekende dus dat ik de Nissan tot mijn beschikking had. De kinderen waren een beetje huilerig dus Marjan vond het wel een goed idee als ik naar een speeltuin ging ofzo met de kinderen. Uhm okeee dat betekend dus in de Nissan.. De Nissan... De auto's der auto's nog net geen truck.. En ik nog tegen Jordy zeggen toen die hier was; daar ga ik dus nooit in rijden he dat durf ik nooit. Nou ik moest er aan geloven haha. Die auto rijd lekker!! Alleen groot dat hij is! En ik zit echt hoog, met mijn hoofd bijna tegen het dak. Stoel dat elektrisch naar voren ging en omhoog en omlaag. Moeten zoeken naar de knopjes van de radio en AC enzo..
Maar goed, hadden het ritje overleef en waren aangekomen bij de speeltuin, het was ongeveer 8 uur/ half 9 dus de zon was nog niet helemaal op zijn hoogste dus sommige dingen waren nog nat of klam. Uiteindelijk nog leuke tijd bij de speeltuin gehad toen er meer mensen waren. Er kwam een man aanfietsen met een kind achter hem in een stroller/bakje die een bal had. Nils zag dat natuurlijk en wou de bal niet meer los laten..
De vader van het kind kwam bij mij staan en vertellen dat Nils nu de bal van zijn zoontje heeft en waar ik vandaan kwam blablabla. DIe mand die vroeg mij iets of ons land bekend stond om weet ik veel wat. Later zei die; "jaa sorry voor ons sommige Amerikanen het draaid voor ons alleen maar om ons land en niet meer dan dat. Amerika is alles voor ons en wat daar buiten is dat doet er niet toe". Hell yeah dank u meneer eindelijk iemand die het toegeeft!
Weer terug naar huis in de Nissan, ging nu beter maar sturen blijft anders omdat er een groter gevaarte achter je zit. De kofferbak van de Nissan is gewoon 2x zo groot als "mijn" auto. Om precies te zijn het is een Nissan Pathfinder. Eenmaal thuis waren Dave en Marjan nog niet thuis en de kinderen een beetje moe. Lunch en melk gegeven en Nils was tijdens het melk drinken in slaap gevallen, helemaal goed! Weer makkelijker voor Marjan als ze terug komen want kan ze gewoon rustig douche!
In de middag was ik vrij en heb ik lekker nederlands programma's terug gekeken, gepuzzeld en gelezen. Lekker dagje, voelde echt als zondag. Om de dag af te sluiten ben ik eerst heerlijk gaan douche om vervolgens de douche te veranderen in een bad. Heerlijk ontspannen.
Ik was iets te ontspannen want was bijna vergeten dat ik de Poolse au pair zou afzetten bij de metro omdat ze naar de Niagra Falls ging..

Dinsdag; had Lenka een field trip van school dus kwam pas rond 1 uur thuis. Dave had haar afgezet op school en ik bracht met Nils Marjan naar haar werk. Daarna in de ochtend doorgebracht in de speeltuin van de mall.
Weer thuis Nils al laten lunchen zodat hij klaar was om te slapen nadat we om 1 uur Lenka hadden opgehaald van de schooltrip. Toen ik aankwam was er nog niemand en 5 minuten later kwam daar de grote gele schoolbus met alle kinderen. Die bus rit had geloof ik meer indruk gemaakt dan waar ze heen gingen. Ze moesten een lunch meenemen in een papieren tas. Marjan had het Dave allemaal uitgelegd en Dave had het verhaal aan de juf verteld. Kijk ik in haar tas; lunch er nog in! Bleek dat Dave eigenlijk de lunch gewoon aan de juf ofzo had moeten geven en niet in haar rugzak laten staan zoals Dave had gedaan. Zeggen maar zo; Dave actie!
Helaas wou Nils niet slapen en kwam Lenka weer heel vaak in en uit lopen dat ik uiteindelijk maar besloot om maar rondjes te rijden in de auto. Uiteindelijk was Lenka degene die in slaap viel en niet Nils..
Daarom was Nils ook niet zo gezellig in de middag en had hij beetje last van een humeur hoewel ze de rest van de avond leuk hebben gespeeld.
Als de kinderen niet hebben geslapen in de middag zijn ze vaak het vervelends/irritants, naja ze luisterne dan gewoon niet, rond etenstijd. Gelukkig is het altijd wanneer Dave en Marjan thuis zijn dus ik er niet mee hoef te dealen haha. Hoewel, het is vaak alleen Marjan die het moet regelen/organiseren.

Woensdag; HAPPY BIRTHDAY DADDY! Je zou bijna vergeten dat de tijd in Nederland ook gewoon verder gaat en dus ook mijn vader ouder word haha. Helaas was mijn kaart er niet op tijd maar mijn kado viel wel goed in de smaak, een coco cola puzzel in jaren 50 style. Ik weet meteen al een kado voor Sinterklaas en Kerst haha.
's Nachts had Nils korts gehad en dus ook niet goed/veel geslapen. Ik had in de ochtend even met Nils gelopen zodat Marjan makkelijker weg kon. Opzich ook niet erg want in de ochtenden is het nog redelijk uit te houden en heb ik ook weer even wat beweging gehad haha.
Toen ik net met Lenka bij de auto was nadt ik haar van school had opgehaald moest ze heel nodig plassen. Ze kon niet meer terug naar school, oke vooruit dan maar even achter de auto in het gras. Nog geen 20 minuten later moest mevrouw weer en uiteindelijk moest ze 3 keer plassen binnen 45 minuten.. Marjan maar even gebeld want dachten dat het al een tijdje dat ze misschien blaasontsteking zou hebben. Marjan zou het op haar werk regelen, dokter bellen en naar huis komen daarna. Voor de zekerheid temperatuur opgenomen en ja hoor ook koorts. Bij de eerst volgende keer plas opgevangen omdat ze anders een katheter zou krijgen en dat wou Marjan niet.
Marjan ging met Lenka naar de dokter terwijl ik dan ging proberen om Nils te laten slapen door maar even weer rondjes te rijden.. Was voor mij ook beetje omgeving verkennen omdat ik nu een bepaalde weg ongeveer ging afrijden. Was mooie omgevind en na bijna een half uur rijden viel meneer eindelijk in slaap haha. Missie geslaagd!
Marjan was ook net terug van de dokter toen Nils en ik terug kwamen. Ze had geen blaasontsteking maar kon waarschijnlijk irritatie zijn doordat ze haar benen altijd dichtbij elkaar houd als ze heeft geplast of gepoept en je wilt het schoonmaken. Daarnaast ook wat tips gekregen voor het poepen in de luier. We moeten haar gewoon de luier om doen en zeggen dat haar lichaam er nog niet klaar voor is. Niet haar de schuld geven maar zeggen dat het haar lichaam is en niet zij zelf.
Lenka had nog steeds koorts dus moesten we goed in de gaten houden omdat ze last kan hebben van koortsstuipen. 's Avonds in bad kreeg ze kippenvel terwijl zij zelf warm aanvoelde en het water ook warm is en ze er nog maar net in zat. Marjan was bang dat ze zou wegvallen (effect van de koortsstuip) omdat ze ook beetje blauw aanliep. Uiteindelijk niet gebeurt maar toch wel even schrikken.

Donderdag; Lenka had nog steeds erge koorts en bleef voor de zekerheid ook maar thuis omdat ze zich na het innemne van Ibuprofen wel beter voelde en even voor een uurtje energie had.In de ochtend ben ik wezen sporten. Marjan vroeg of ik haar wou helpen/opletten. Zo kon zij wat voor haar werk doen, opruimen enz.. Was ergens voor mij wel een makelijke dag want Lenka was beetje mak en als Marjan ook thuis was nam ze ook meer van haar aan dan van mij. Ze wou niet eten en geen melk drinken ze wou alleen maar water..
Dave was ook vroeg van werk. Aangezien Marjan nog lekker aan het rommelen/opruimen enzo aan het doen was heb ik Nils opgehaald. Toen hij thuis was ook zijn tempratuur gechecked en die was ook wel wat aan de hoge kant maar voelde zich verder wel goed en at ook gewoon. Hoewel die op de daycare minder had gegeten dan normaal. Want normaal is alles gewoon op en hij krijgt best veel mee.

Vrijdag; Nils ging naar daycare, Marjan naar werk en Lenka ging met Dave mee naar het werk. Dave kwam rond half 12 terug om Lenka af te zetten, hij moest naar zijn werk. Ze had niet veel gegeten of gedronken en Lenka haar buik deed ook zeer. Oke we zullen zien wat eruit komt. Een half uur later gingen Lenka en ik weer in de auto om Marjan op te halen. Ook die kon niet weer een hele dag thuis blijven met Lenka en moest ook even werken. We zaten samen even in de haar kamer met de kitty en toen we weg wouden gaan en ik de deur dicht deed kwam haar vinger er tussen.. Oepsie, had ik niet gezien even onder de kraan en nog beetje bij komen van de schrik en ging wel weer aardig. Ze zag er wel een beetje zielig uit toen we Marjan gingen ophalen dus die vroeg ook meteen wat er was gebeurt. Ook nu hoefde ik Marjan niet echt heel erg te helpen, soms Lenka in de gaten houden of een ijsje geven als ze daar trek in had.Zo kreeg ze iig meer binnen dan alleen water want had nog steeds niet echt honger.
In de avond ging ik gezellig met Bruna, Jackie (Brazielie) en Charlene (Namibië) ergens wat drinken, ofcourse mocht ik er niet in omdat ik onder de 21 ben ook al zou ik niet drinken. Uiteindelijk in een restaurant geeindigt omdat Jackie en Bruna nog moesten eten en ik had wel trek in een toetje haha. Uiteindelijk weer een leuke avond gehad met de meiden.

Zaterdag; moest ik rond 8 uur beginnen omdat Marjan met de fietstour/route van 7 uur mee ging en ik dan Dave zou (uit)helpen. Nadat het mij heel veel moeite koste om wakker te worden hoorde ik ineens om kwart voor 8 de voordeur dicht gaan.. Ja hoor Dave ging weg met de kinderen.. Gewoon maar om 8 uur naar boven gegaan en tegen half 9 kwamen ze eens terug. Nog met een kado voor Dave ook.. Nils had een poepluier. De eerste keer dat ik Dave een luier zag verschonen. Ik was niet eens van plan om voor te stellen of ik het zou doen. Blijkbaar had Nils al een tijdje de poep want zat zelfs in zijn auto stoel.. en hij had al uitslag.. Arm kind. Toen Marjan terug kwam van fietsen ging Dave fietsen en ging ik met Marjan en de kinderen naar een markt heel dichtbij. Was ook net groot maar wel even leuk om een keer gezien te hebben. Om af te koelen hadden we een limonade slush gehaald. Natuurlijk wilde Nils ook een slokje en dan moet hij de beker zelf vasthouden. Tja dat ging dus over hem heen...
's middags was ik klaar met werken en besloot ik maar om Lenka haar verjaardagskado te kopen. Nadat meerdere ideeën waren afgekraakt of het hem uiteindelijk niet werden kwam Jackie met een goed idee. Er is een winkel die heet Build-a-bear. Je kan een beer/knuffel kiezen die je wilt, ze vullen hem voor je neus en dan kan je er allemaal kleren voor kopen en andere spullen zoals schoentjes, brillen, stoeltjes, draagzakken. Bedenk het maar en ze hebben het; ohja onderbroeken. Dus heb een hello kitty beer uitgekozen met een Happy Birthday shirt een rokje en een jurk om een keer te kunnen verkleden. Helemaal blij met mijn kado! Weet zeker dat Lenka het ook gaat leuk vinden. Daarna nog even kleren gekocht, is weer een tijd gelden dus moet ook even gebeuren haha. ZO heb ik de hele week bijna niks uitgegeven zo geef ik bijna even 100 dollar uit in een paar uur. Het geld gaat hier echt harder dan dat je wilt.
In de middag ook nog even door middel van skype met Jordy engelse versie van Levensweg gespeeld. Hij heeft de app op zijn iPad en ik hier het bijbehorende bordspel dus kunnen we goed samen spelen. Natuurlijk had ik weer 3 keer gewonnen haha.

Zondag; Dave moest al vroeg weg omdat hij een congres had ik Baltimore wat iets meer dan een uur rijden is vanaf hier. Marjan wou graag fietsen dus ik heb even twee uurtjes op de kinderen gelet. We zijn naar Lenka's playground geweest omdat ik nu wel een keer met de trein wou gaan die ze daar ook hebben en niet in de draaimolen omdat Nils daar bang voor is. Was de trein dus kapot.. Uiteindelijk ook prima vermaakt in de speeltuin.
Toen we weer thuis waren was Marjan ook net klaar met douche dus kwam helemaal goed uit.De kids waren al een beetje moe dus even een broodje gegeten en toen gingen ze slapen.
's Middags kwam Dave eerst nog even naar huis en ging die met ons mee naar de watervallen voordat hij door ging naar zijn werk. Het was dichtbij maar een heel mooi gebied met watervallen, kleintjes en grote. Het heet Great Falls Park. Terwijl we langzaam weer terug liepen naar de auto kwam ik onderweg Bruna, Jackie en Charlene tegen. Dus ben uiteindelijk met hun verder gegaan! Ze hebben alle 3 een Nikon camera en houden er heel erg van om foto's te maken dus die gingen lekker schieten en ondertussen wat praten. Super gezellige middag dus! Het weer dacht er anders over en het begon te regenen voordat we weer bij de auto waren. Toen we in de auto waren begon het echt heel hard te regenen daar hadden we dan wel weer geluk mee.

Ook heb ik deze week weer twee kaarten mogen ontvangen dus mijn muur begint nu gezellig vol te worden! Super bedankt mam en mijn werk!

Aankomende week de laatste normale week voordat Lenka halverwege de week vakantie krijgt en haar verjaardag heeft!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 46731

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: