Hospital, Spanish, Gym - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Hospital, Spanish, Gym - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Hospital, Spanish, Gym

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 Juni 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Altjd interessant om te zien hoeveel mensen mijn verslagen bekijken/lezen en merk dat het aantal beetje begint te dalen. Ergens niet gek want je moet wel de tijd hebben om elke week weer een hele lap tekst te lezen. Aan de andere kant echt heel erg veel respect voor degene die het nog trouw elke week lezen! Ondertussen is dit toch alweer verslag 20. Wat ook betekend dat ik hier nu 20 weken ben!

Maandag; deze week begon alles behalve normaal. 's Ochtends hoorde ik hard gehuil van Nils terwijl ik nog beneden in mijn kamer was. Ik dacht; oh die is weer eens gevallen ofzo. Eenmaal boven bleek dat Lenka de deur dicht had gedaan (van de kamer waar de kitten in zit) en Nils zijn vinger was er tussen gekomen! Ze vingertopje bleek plat te zijn en een stuk van zijn vel was er af en Marjan kon zelfs oppervlakkig alles binnenin zien, lekker.... Als een echte moeder was Marjan over bezorgd en wou graag naar het ziekenhuis. Na alle mogelijke opties te hebben besproken, was tenslotte spits uur om te vertrekken, ging Dave Lenka naar school brengen en door naar werk en Marjan, Nils en ik gingen naar het ziekenhuis. Aangekomen bij het ziekenhuis Marjan afgezet bij Nils ik opzoek naar een parkeerplaats en vervolgens met de kinderwagen en luiertas op zoek naar Marjan. Gelukkig had Marjan aan een dokter doorgegeven dat ik onderweg was en die liep ik dan ongeveer ook meteen tegen het lijf. Die bracht mij naar de kamer waar ze zaten. Dat allemaal binnen een kwartier! Al heel snel kwam er iemand kijken en besproken dat ze een foto gingen maken just in case en dan kijken of ze het gingen plakken of gewoon een pleister eromheen. Foto's zagen er goed uit en hebben er gewoon pleisters omheen gedaan met wat zal. Rond 9 uur/half 10 Marjan afgezet bij haar werk. Mooi op tijd om toch nog om half 11 bij de muziek klas te kunnen zijn! Alsof er niks gebeurt was haha.
Middag was gewoon normaal verlopen. Door dit leuke gebeuren moest Marjan wat langer op het werk blijven want ze moest iets afmaken ofzo. Dat betekende dat ik met Dave en de kinderen overbleef voor het eten. Ging Dave aan mij vragen hoe laat de kinderen moeten eten... Ach fijn Nils was voor mij en Lenka voor Dave haha. Ging Dave even leuk ballonnen opblazen en erop tekenen terwijl de kids moesten eten... En Lenka blijft al goed op de stoel zitten tijdens het eten. Kids gegeten en toen ging ik snel eten want rond kwart over 6 ging ik weg voor mijn eerste spaanse les.
Deze klas is op de school waar ik sta ingeschreven, om te verdwalen zo groot is de campus. Thuis plattegrond al bestudeerd dus wist waar ik heen moest. Eerste les gingen we elkaar voorstellen hoe wij heten en waar we vandaan komen. Zeg ik dat ik uit Nederland kom, na het rondje voorstellen komt de lerares weer terug bij mij; Ja zoals je hebt gezien kom ik uit Suriname dus weetje dat ik ook vloeiend Nederlands spreek. Jaaa.... TOTAAL niet bij stilgestaan haha. Dus; ik ben nu een Nederlands meisje in Amerika die Spaans krijgt van een Surinaamse lerares.. We houden het lekker internationaal. In de les spreek ik ook met haar spaans, engels en nederlands haha.

Dinsdag; begon ik mijn ochtend met een lekker stuk wandelen met Nils. Stop gemaakt bij de schommel onderweg naar een speeltuintje waar ik nog nooit was geweest maar vaak genoeg langsrij. Voor Nils is die speeltijd net goed/leuk. Even snel langs het postkantoor omdat ik een zwaardere kaart ging versturen dus niet zeker was van de postzegels. Ze doen net alsof je bij de douane bent. krijg meteen allemaal vragen of er niks van eten of parfum inzit.. Daarna door naar de speeltuin in de mall.
In de middag had Lenka niet geslapen en Nils een uurtje. Dat betekende dus dat Lenka weer lekker gezellig was in de middag ppff... Dave was aan de telefoon en hoorde dat hij boodschappen ging doen dus ik nam de kinderen mee naar de speeltuin. Lenka overstuur want papa had beloofd dat ze samen gingen fietsen (ze hebben een fiets die je achter een fiets moet vastzetten, Lenka vind het geweldig) maar ik wist dat ze toch in de avond gingen. Aangekomen bij de speeltuin was Lenka nog steeds aan het huilen, Nils laten spelen en Lenka op mijn schoot gehouden. Was ook deels van dat Lenka dan voelde hoe de kitten zich voelde omdat die elke keer word opgepakt en dan nou niet bepaald lief. En maar roepen; DADA I'M HERE! DAAAADAA. Was wel beetje grappig. Uiteindelijk wou ze schommelen, was ze dus in slaap gevallen OP de schommel.. Scheelt dat het een kinder schommel is haha.
's Avonds even met Marjan en NIls naar de Target voor uitnodigingen voor Lenka haar verjaardag terwijl Dave en Lenka op de fiets waren. Aangezien de avond nog maar net begonnen was ben ik ook maar weer even gaan sporten.

Woensdag; ook de ochtend weer begonnen met een wandeling aangezien Nils graag naar buiten wou. Het was alleen echt wel een mini walk want rond half 10 had ik met Elizabeth en haar tweeling afgesproken bij haar. Het is ongeveer 20 minuten rijden naar het huis van de tweeling. Daarna lopend naar een speeltuin in de buurt geweest. Het is voor mij ook altijd gezellig met Elizabeth en de kinderen spelen ook leuk samen. Denk altijd als ik met Elizabeth ben; zij is een van de weinige aardige Duitsers hier, die ook nog gewoon Engels spreekt! haha.
Hoewel Lenka niet wou slapen en ik haar weer even haar kamer in moest zetten heeft ze uiteindelijk wel lekker lang geslapen. Had geen zin in weer een vervelende middag met haar. Had nu ook weer even lekker tijd om met mijn beste vriendinnentje te Skype! Zij was ook aan het oppassen dus zaten lekker met kinderen om ons heen. Haar baby wou niet slapen en Nils was net wakker. Was weer even gezellig, wat mis ik die meid toch!!
Sinds de kitten er is, is er niks meer leuker dan achter de kitten aan rennen, hem oppakken, met hem spelen enz.. En ik ben maar bezig om de kinderen te corrigeren hoe ze wel of niet met de kat om kunnen gaan. 's Mdidags die kat ook nog soms eten geven.. Alsof ik voor nog een kind moet zorgen haah. Gelukkig is hij een schatje (op zijn scherpe nagels na..)
's Avonds weer naar Spaans.. het is toch wel lastiger dan ik dacht vooral omdat ik sommige woorden op Frans vind lijken dus wel moet opletten dat ik het op zijn Spaans uitspreek. Blijf lachen om de amerikanen, in het spaanse alfabet zit een G en die kunnen ze natuurlijk niet uitspreken haha.

Donderdag; werd mij vriendelijk gevraagd of ik het erg vond om met de auto naar de dealer te gaan voor een oil change en nog wat. Dat andere ging uiteindelijk niet door omdat Dave het te duur vond en afzetterij. IS beetje ingewikkeld verhaal maar om het probleem te achterhalen vroegen ze alleen al 116 dollar voor de diagnose. Nou fijn alleen olie vervangen en een nieuwe batterij in de andere sleutel. Het duurde dus gewoon een fucking UUR... en dan was het bij de dealer zelf ook nog heeeel erg koud.
Dat was dus bijna mijn hele vrije ochtend haha maar goed gaf ik tenminste een keer geen geld uit!
's Middags gezellig met Lenka gekleurd, Hello Kitty.. Dave was al thuis dus even snel Nils opgehaald terwijl Lenka bij Dave bleef.
In de avond ging Marjan met Lenka naar een gym klas voor Lenka om te kijken of ze het leuk vind zodat we haar in de zomer er een week in de ochtenden naartoe kunnen sturen. Ik bleef thuis samen met Nils. Lenka vond het helemaal geweldig!

Vrijdag; hadden ze in Lenka haar klas een soort van camping en zouden marshmallows gaan eten enzo. De juf had gevraagd of ieder ouder iets mee kon geven en of er dan ook vriendelijke verzoek of someone special could attend for each child. Kortom of er een ouder bij wou zijn. Dus Marjan vroeg of ik dat wou toen. Ja hoor helemaal leuk. Ik rond die tijd bij Lenka op school; waren ze al allemaal aan het eten/half klaar en die juf had zo iets van wat kom jij doen?? Mis had die juf het zelf verkeerd geschreven aangezien we de laatste tijd zoveel verschilende brieven mee krijgen met dingen die ze nog gaan doen of wij hadden het verkeerd begrepen. Twee marshmallows verder (cracker, gesmolten marshmallow, chocolade, cracker) ging ik maar weer naar huis haha. Dan maar even de dingen doen die ik van plan was te doen om vervolgens weer lui series te kijken. Het regende toch al de hele dag...
's Middags wou Lenka kleuren wat al snel eindigde in met de kitten spelen haha. Marjan en Dave zouden in de avond wat eten en daarna naar de kennismaking op Lenka haar nieuwe school maar dit werd op het laatst gecanceld door het weer.
Ik moest dus weer met de kinderen eten wat betekend; PIZZA!

Zaterdag; moest ik om 8 uur beginnen. Lenka had een intake op de Nederlandse school hier. Marjan ging met haar mee. Ik had weer lekker met Nils gelopen en terug was hij niet echt helemaal in een goede bui dus maar naar de mall gegaan daar was die wel goed.
's Middags weer half lui gedaan, eerst weer even in de sportschool proberen de krachtpatser uit te hangen en daarna lekker lui in bed gelegen wat series gekeken. Heeeeeel tegenstrijdig haha.
's Avonds gingen Dave en Lenka nog even lekker een stukje fietsen en Marjan met Nils naar de speeltuin. En ik? Ik ging thuis de traktatie voor Lenka maken die ze maandag gaat uitdelen! Alles om mij heen/bij de hand, geen kinderen om mij heen en lekker Doe maar op! Tussendoor ook zelf even lekker snoepen van alles hihi.

Zondag; het plan was om naar het strand te gaan maar zou in de ochtend een sms krijgen om te horen of dat nog door ging. Had voor de zekerheid mijn wekker gezet rond half 10 omdat rond 10 uur Marjan anders wel even mijn hulp nodig had als Dave ging fietsen. Eenmaal wakker had ik een sms van Marjan dat we niet gingen en ik lekker zo lang kon slapen als ik wou haha. Nou was nu wel uitgerust genoeg dus bleef maar lekker in bed wat programma's terug kijken. Daarnaast was er voor vandaag ook regen voorspelt en was het weer nou niet super mooi/lekker.
Om toch nog maar beetje nuttig te doen, en ik het al in mijn hoofd had dat ik het wou doen dus ook gedaan moest worden, ging ik maar weer naar de sportschool. Jaja, derde keer deze week haha. Merkte gister al dat ik nu alles in plaats van in het begin 1 uur nu alles in 45 minuten kan doen PLUS sommige apparaten heb ik al zwaarder gezet. Ik zeg goed bezig!! Dacht ook om nog beter bezig te zijn om maar weer eens een beetje te gaan hardlopen op de loopband, had eindelijk oordopjes mee zodat ik ook tv kon kijken tijdens het rennen. Nou ik had het geweten na ongeveer 10 minuten was ik wel beetje op haha. Daarnaast was het ook warm in de zaal. Alleen ik moet en zal een keer die training voor de 5 km gaan uitlopen! Had een variatie gekozen die ook nog eens, zonder dat ik eht wist, heuvels van 4/5% erdoorheen gooide. Het gaat mij lukken!
Dankzij een vriendin zit ik nu weer in een nieuwe serie en ze had mij wat afleveringen gestuurd dus ging weer even verder serie kijken haha.
's Middags kwamen twee vriendinnen van Lenka spelen. Ik dacht oh die zijn leuk buiten aan het spelen omdat mijn raam op tuin niveau is. Ging ik kijken; waren ze met de grassproeier en het badje aan het spelen haha. Dacht om er gezellig bij te gaan zitten en rustig te lezen maar met al het geschreeuw en later de regendruppels kwam het er niet echt van.

Dus nu is het tijd om lekker in bed te gaan liggen en wat te lezen, nog even ontspannen voordat er een drukke maar vast ook leuke week aankomt met op de planning; Lenka haar verjaardag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 46720

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: