Druk, druk, druk, DC - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk, DC - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk, DC

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Maart 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Another sunday, another storie.

Dit keer is mijn verhaal eerder dan normaal maar dat komt omdat ik vandaag lekker weinig tot niks ga doen dus voor vandaag niet veel bijzonder te melden valt haha.

Zoals elke week beginnen we weer bij maandag. Marjan kwam in de ochtend met het leuke nieuws dat Nils afgelopen nacht paar keer flinke diarree had en had overgeven, waarschijnlijk het virus dat weer beetje spookt van 6 weken geleden toen ik hier net was.
Nadat ik Lenka had afgezet op school, zonder tegenstribbelen dat haar ouders het moesten doen ging ik met Nils naar een, voor mij, nieuwe speeltuin. Ik had daar met Elizabeth afgesproken, een duits meisje die 3 jaar au pair is geweest (1 jaar illegaal) daarna haar visum heeft veranderd in studievisum en nu sinds 7 maanden met een Amerikaan is getrouwd. Ze volgt on line klassen en door de weeks is ze nu een nanny. Ze zorgt voor een tweeling, twee meiden, van 17 maanden.
Omdat het best fris was en 1 van de meisjes niet helemaal in haar hum was besloten we naar ongeveer een uur te gaan. Voordat ik het wist was het ook alweer bijna tijd om Lenka van school te halen.
Natuurlijk was Nils weer bij de laatste bocht voordat we thuis waren in slaap gevallen. Ik besloot om nu maar eens uit te voeren wat ik al een tijd in mijn hoofd had; de auto opruimen van binnen. Er is nu geen papiertje of speelgoed te vinden in de auto hihi. Volgende op de planning is; auto naar de carwash brengen, hem goed/mooi laten maken. Ze doen het hier bijna allemaal met de hand en je auto komt er weer zo goed als nieuw uit!
Na de middagdutjes naar een speeltuin geweest met beide kids. Weer was beetje fris maar lekker in de zon. Kids hadden zich ook heel goed gedragen. Lenka had ook weer eens een leuke uitspraak. We zaten bij een picknicktafel half onder een bom, zonder bladeren. zegt ze tegen mij; Esther you are sitting nice and warm because you are sitting under the tree. Kom ik even later terug nadat ik Nils op de schommel had geduwd zegt ze; I have to sit under the tree than I stay dry and warm.
Heerlijk die logica en fantasie van de kids.

Dinsdag nacht was Nils weer lekker wezen spoken dus was weer oppassen voor Esther terwijl het gister goed ging dus had vertrouwen in vandaag. Vond het wel lief van Nils dat hij de diarree en overgeven overlaat voor mijn ouders hihi.
Lenka wou door Dave naar school worden gebracht; It is a game, Esther, dadda, Esther, babba, Esther. Dus ik bracht samen met Nils Marjan naar haar werk. De ochtend voelde meteen langer omdat we al rond 7.15 ongeveer in de auto zaten dus rond 8 uur weer thuis waren.
Ik had weer met Elizabeth afgesproken, dit keer bij de speeltuin in de mall omdat het binnen was dus niet te koud voor de kids.
Ongeveer een half uur later kwamen ook, zonder dat we het wisten, Lisa en Sophie aan. Daar zat ik dan weer; 3 duitse meiden en een nederlander...
De kinderen hadden helaas niet echt veel zin om te spelen want voordat w het wisten hadden we allemaal een kind op ons schoot, behalve Elizabeth die had er nog 1 spelen haha.
We besloten om met ze alle wat te gaan eten dat was erg gezellig totdat Lisa zei; Ik ruik iemand, helaas was dat dus Nils..
Het was al bijna tijd om Lenka op te halen maar ik moest Nils helemaal verschonen, alsof ik het aanvoelde toen we richting de mall gingen want had "voor je weet maar nooit" extra kleren mee genomen. Marjan gebeld dat ik later bij Lenka zou zijn dus of ze haar in de klas houden.
Een kwartier later was ik bij Lenka haar school. Ik moest haar nu uit de klas halen dus was ook wel eens leuk om alle kinderen tijdens lunch te zien en de juffen die de bedjes klaar zetten voor sleepy time / quiet time.
In de middag hadden we een afspraak bij het consultatiebureau, ik moest marjan rond 2.45pm ophalen maar Lenka sliep nog. Haar wakker gemaakt omdat ze naar een vriendinnentje ging. Eenmaal wakker reageerde ze niet op dingen die ik vroeg. Dave was ook thuis omdat hij zich ook beroerd voelde, waarschijnlijk door Nils. Hadden afgesproken dat ik maar ging zonder Lenka en dat hij Marjan zou bellen als ze toch wou gaan.
Bij Marjan aangekomen kreeg ik te horen dat Lenka toch naar het vriendinnentje wou, Lenka ophalen, afzetten bij haar vriendin en op naar de dokter.
Alles is goed ben het "kleine" ventje, hij zit op 95% voor groei en gewicht, dit is ongeveer gelijk als een 2 jarige en hij is pas 15 maanden! Hij kreeg ook gezellig twee prikjes...

Woensdag bleef Dave nog thuis dus bracht Marjan Lenka weg en ging daarna door naar haar werk, lang leven 2 auto's. Ook Nils was nog niet helemaal het ventje, heel erg hangerig bij papa en wou niet veel hebben. Besloot maar om even lekker een stukje te wandelen met hem.
Als ik de heuvel hier af ga kom je in een soort van park/bos waar het lekker/mooi is om te lopen. Alleen elke keer denk ik; Ja maar ik moet dan straks ook weer omhoog met een kinderwagen... haha. Maar toch even lekker een uurtje gelopen en Nils heeft lekker geslapen, bij thuiskomst was hij ook meteen wat beter!
Ook omdat hij zich niet goed voelde maar lekker thuis gebleven totdat we Lenka moesten ophalen omdat we anders 3 ochtenden de hort op zijn.
In de middag hebben de kids nog heerlijk samen gespeeld en Lenka luisterd ook gewoon goed! Ze eet goed haar broodje in de middag, als ze vraagt om een koekje en ik zeg dat ze eerst fruit moet eten doet ze dat ook netjes.
Koste in het begin allemaal veel moeite maar ze doet het nu goed! Maar goed ook want ze moet echt beter eten. Ze leeft van lekkere dingen dus daar gaan we nu verandering in brengen.
Elke week verheug ik mij op de woensdag avond; ZUMBA! Met een bigmsile en een huppel liep ik naar de auto om naar de sportschool te gaan. Tja dat voelt raar om in de auto naar de sportschool te gaan maar in de zomer ga ik fietsen!

Donderdag is normaal lekker mijn uitslaap dag maar nu had ik aangeboden om Marjan naar werk te brengen. Dave kon nu vroeg weg en Marjan had de kinderen afzet. Daardoor moest ik Marjan naar werk brengen omdat ik anders geen auto had haha. Hoefde vervolgens ook pas om half 5 te beginnen dus heb lekker wat gewinkeld en geleerd voor mijn theorie omdat ik morgen voor mijn rijbewijs ga.
Deze dag was heel lekker want nadat ik de kinderen had opgehaald kwamen Dave en Marjan rond half 6 thuis. We hebben met ze alle gegeten en rond 7 uur ging ik weer weg omdat ik mijn tweede les had. Dit betekende mijn eerste speech houden. Het ging goed en moet alleen leren pauze's te houden haha.
Het idee dat ik elke week een speech moet houden, zucht.. maar die drempel zal als het goed is vanzelf wegvallen naarmate mijn lessen vorderen.

Vrijdag mijn tweede dag dat ik om 3 uur zou moeten beginnen maar omdat ik voor mijn rijbewijs zou gaan en Marjan mee moet om de auto voor te rijden zaten we al vroeg in de auto. Nils afgezet bij de daycare en Lenka bij de oude daycare omdat ze vandaag ook vrij was van school. Geen idee waarom.
Met Marjan op naar Gaitersburgh voor mijn rijbewijs, een half uurtje rijden. Nummertje halen, wachten en dan al mijn documenten geven die ik moest meenemen toen ik aan de beurt was. Ik had alles wat ik moest meenemen; een mail, certificaat van mij drink en drive test, paspoort, social security number, visum en 2 bewijzen dat ik hier woon op het huidige adres. Ik had 1 brief van de bank en een envelop waarin mijn welkomspakket in zat van mijn counsler, deze envelop had een priority mail sticker. Gaat die mevrouw dood leuk zeggen; wij doen niet aan priority mail.. kortom je hebt niet al je documenten! Gaat ze doodleuk verder; Ik ga nu alles invoeren van wat je hebt maar je zal een andere keer terug moeten komen en dan pas kan je de theorie en praktijk doen.
Ik heb dus nu postzegels besteld via het postkantoor en laat die hier bezorgen want dat geld wel... Alleen omdat er een sticker op zit met priority mail geld hij niet.. Dat word een andere keer terug komen..
Marjan, na onverrichte zaken, afgezet op haar werk. Hoewel dit keer reed zij zelf, was wel even lekker om niet te hoeven rijden.
Vervolgens ging ik door naar een andere mall om eens lekker te winkelen en ben iets te goed geslaagd haha. Een lange dag vrij zijn is niet goed voor je!
Om half 5 eerst Nils opgehaald om daarna Lenka op te halen bij de oude daycare zodat Vicky, eigenares, Nils ook weer even kon zien. Die was erg blij maar Nils had er niet veel van haha.
Vandaag moest ik tot 8 uur werken dus ook eten met de kinderen. Lenka kreeg haar hot lunch die ze in de middag niet helemaal had gegeten en had wonder boven wonder goed gegeten. Hoefde haar bijna tot niet aan te sporen en bleef zelfs zitten!
Lenka had het er ook over dat ze samen met mij wou gaan slapen.

Ohja donderdag avond luisterde Lenka echt niet goed naar Marjan dus moest in time out, beneden bij de wasmachine. Ik ging weg om naar school gegaan en zij zag mij weg gaan. Vrijdag vertelde Marjan mij dat Lenka helemaal ging schreeuwen omdat ze dacht dat ik weg ging omdat Lenka een bad girl was. Marjan moest mij bellen en zeggen dat ik terug moest komen. Lenka had uiteindelijk een filmpje ingesproken en vertelde dat ik terug moest komen omdat ze mij mist en van mij houd!
Ik geloof dat Lenka mij nu wel mag hihi.

Zaterdag moest ik in de ochtend even werken zodat Marjan en Dave samen konden fietsen. Ik ging met de kinderen naar de speeltuin in de mall en sloot het af met een smoothie. Lenka verwacht elke keer dat als we in de speeltuin van de mall zijn dat ze een smoothie krijgt. Heb haar verteld dat ze er een mocht maar dit niet elke keer zo zal zijn. Nils die genoot er ook goed van want hij moest eerst van de smoothie drinken voordat ik een slokje mocht haha. Marjan en Dave waren verbaasd dat ik rond 11 uur nog niet terug was maar de kids hadden zich heel goed gedragen!
In de middag had ik afgesproken om met Lisa en Sophie naar DC te gaan. Ben hier inmiddels als 6 weken, bijna 7 woon dicht bij DC maar ben er nog niet geweest haha. Hoogste tijd om wat cultuur te snuiven. We begonnen bij het Arlington national cemetery. Wat is dat een grote en indrukwekkende begraafplaats. Alleen geeft je wel een raar gevoel als je daar met 2 duitse meiden loopt. Tja dat blijft erin zitten.. Ook lag hier het graf van JFK, zijn vrouw en kinderen lagen er ook, als je naar de data kijkt moet je wel even slikken.
De hele begraafplaats was op een heuvel dus was een aardig stukje omhoog lopen. Helemaal boven op stond het huis van Arlington zelf. Geen idee wie het precies is maar volgens de stamboom is het familie van George Washington. Vanaf dit punt had je ook een mooi uitzicht over DC.
Daarna doorgegaan naar het witte huis en memorial. Ben niet naar het memorial geweest maar heb het wel gezien. Ga er zeker nog een keer terug, als het wat warmer is, dus kan ik daar heen gaan.
Het witte huis valt niet echt tegen maar is best klein. Zowel links als rechts van het witte huis staan hele grote gebouwen dus het witte huis zelf valt een beetje in het niet. Maar zoals ik de meiden ook vertelde; als het je huis is vind ik het heel groot!
Moet wel zeggen dat het een erg mooi gebouw is. Het was al tegen de avond dat we er waren en de meiden waren verbaasd omdat ze licht zagen branden en dit nog niet eerder hadden gezien in het witte huis haha.

Zondag betekend weer een dag van 2 uur achter elkaar sporten. Was in de ochtend wel lui dus had niet veel zin maar eenmaal daar heb ik er van genoten. Het is wel zwaar maar voelde wel lekker.
Nu is het lekker tijd om niet veel te doen! Filmpje kijken, programma's uit nederland terug kijken of lezen. Gewoon even lekker rustig aan.

Ondertussen staat Lenka op springen want we gaan bijna naar the beach! Er hangt nu tegenover de eettafel een aftel kalender haha.
Donderdag om 7 uur in de ochtend zullen we het vliegtuig in gaan voor een paar dagen zon op Key West, Florida!

Het kan dus zo zijn dat ik mijn verslag later schrijf!

Tot de volgende!

  • 04 Maart 2013 - 12:48

    Esther:

    He Es,
    Leuk hoor om je verslagen te lezen! Zo zijn we er een beetje bij. Goed dat Lenka nu ook gek vn je is. Dat scheelt een heleboel strijd.
    Veel plezier op the Keys, het is erg mooi daar! Dunc en ik zijn daar ook geweest.

    Knuf, Es, Isabel en Duncan.

  • 04 Maart 2013 - 21:02

    Petra:

    Hoi Es weer een leuk verslag om te lezen, heb elke maandag weer wat te doen, haha.
    Veel plezier in Florida! Liefs peet

  • 05 Maart 2013 - 16:14

    Joke.:

    Hoi Es.

    Wat leuk om die verhalen van jou te lezen zeg.
    En dat het zo goed klikt met de kids!! Top.
    Het staat ondertussen op m'n 'harde schijf' dat ik maandag je verslagen MOET
    lezen, want
    dinsdags is het vaste prik van Peet..... heb je het verslag va Es al gelezen?
    Dus je hoort het bij ons speel je nog steeds een rol, in ons gewone leven.

    Dikke knuf jook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 46620

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: