Wedding anniversary, drinks, kitty - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Wedding anniversary, drinks, kitty - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Wedding anniversary, drinks, kitty

Blijf op de hoogte en volg Esther

27 Mei 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Als ik terug denk aan deze week is het voor het eerst dat ik het gevoel had van; wow wat duurde deze week eigenlijk lang. Hoewel er weer genoeg te doen was.

Maandag; GEFELICITEERD MET JULLIE 25e TROUWDAG PAPA EN MAMA!! Jammer dat ik er helaas niet bij kon zijn, gelukkig was ik wel bij Mama haar verjaardag wat ik wel belangrijker vond!
Kreeg onbewust ook een klein kado van Marjan voor het huwelijk van mijn ouders want hoefde pas om half 10 te beginnen. Pff was ik ook wel even aan toe haha.
Nils moest om half 9 bij de dokter zijn dus Marjan bracht eerst Lenka naar school met Nils en ging vervolgens door.
Toen Marjan terug ging was Nils van mij haha. Even een snack, Marjan omkleden om op de fiets naar haar werk te gaan en Nils en ik samen wandelen. Een kleine wandeling zodat Nils Marjan minder zou missen en we moesten ook gewoon naar muziek klas. Dit keer deed Nils echt heel goed mee en was helemaal blij. Nog maar 3 klassen te gaan en dan zit de sessie er weer op haha.
Nils heeft nog even lekker geslapen in de middag en Lenka wou niet slapen. Het was weer een keer een dag met super warm weer dus Lenka ging lekker in het badje. Toen Nils wakker was ging hij er ook meteen in. Altijd geslaagd. Hoewel het lekker weer is gaat bruin worden nog niet heel snel haha.
Na een tijd had Lenka niet echt meer zo'n zin in het badje dus gingen we maar naar de speeltuin. Even lekker buiten blijven.

Dinsdag; op dinsdag mocht ik ook wat later beginnen dan normaal. Marjan bracht Lenka naar school met Nils. En toen ze terug was bracht ik haar meteen door naar haar werk. Zo kon Nils gewoon in de auto blijven zitten.
Vanuit Marjan haar werk meteen door gegaan naar de YMCA even informeren voor zwemlessen voor Nils, nou dat word hem niet, en een afspraak gemaakt voor de fitness. Thuis even ontbijten en wat spelen om vervolgens naar de mall te gaan. Eerst even een rondje Target om daarna naar de speeltuin te gaan. Daar had ik met Elizabeth afgesproken, de duitse nanny, en Emma, haar zusje Fiona was bij de dokter.
Tijdens de lunch was Lenka een beetje dwars en zei dat ze totaal niet moe was. Ze moest van mij toch even op haar bed liggen met haar computer en melk. En ik zou Nils naar bed bregen. Lenka sliep uiteindelijk nog eerder dan dat Nils sliep haha. Nils had maar een uurtje geslapen en Lenka denk ik bijna 2,5 uur. Ze wou eigenlijk totaal niet slapen. Word ze wakker; "Waarom slaapt Nils nog niet". Tja Nils is weer wakker en jij hebt ook geslapen. Dat was een lichte teleurstelling haha.
Dave moest vandaag langer werken en zou der niet zijn met eten. Dus ik moest Marjan ophalen nadat zij klaar was met een meeting om vervolgens samen ergens te eten.
Aangezien het weer lekker weer was en niet heel lang kon duren voordat wij marjan moesten halen gingen we lekker naar de speeltuin. Eerst ging ik naar de kleine/overzichtelijke maar het probleem is dat ik daar bijna geen bereik heb. Ik besloot om dan maar naar de iets grotere, dichterbij Marjan haar werk te gaan, anders kon ik ook niet weten wanneer ze klaar zou zijn. Kinderen hadden zich prima vermaakt maar moest ze soms wel even naar mij toe roepen om wat te laten drinken. In de auto naar Marjan toe waren ze echt allebei twee zweethoofdjes.
Met dit weer moeten wij Lenka extra goed in de gaten houden want ze kan een kortsstuip krijgen!
Het eten was niet een heel groot succes want de kinderen waren lekker druk en aardig aan het gillen. De serveerster was ook niet bepaald slim om ons naast een andere tafel te zetten terwijl de rest leeg was..
Eenmaal thuis Marjan nog even geholpen tot de kinderen in bad waren geweest en daarna boodschappen voor ze gedaan. Eenmaal terug van boodschappen was Dave ook weer terug.
Marjan was erg blij dat ik boodschappen had gedaan, had het zelf aangeboden, want daarmee had ik hun weer erg geholpen. Iedereen blij!

Woensdag; het was erg lastig om mijn bed uit te komen want het was erg stil boven min hoofd. Normaal hoor ik ze gillen/rennen of in ieder geval een teken van leven. Nu was het stil, muis stil. Ik dacht ze zitten misschien rustig op het bed van Dave en Marjan. Nee hoor; Dave, Lenka en Nils sliepen allemaal nog! Dave zou op de fiets naar zijn werk gaan en Marjan kon dus zelf met de auto van Dave naar haar werk. 15 minuten later werd Nils wakker. Helemaal verbaasd waarom mama er niet was. Even aangekleed en hij was klaar voor de dag. NIet veel later werd Lenka wakker. Met haar was het iets lastiger om haar aangekleed te krijgen, eten te geven en haar haar te doen. Alles op tijd gered. Dave zette Lenka in de auto want vond het niet leuk dat Dave hem niet naar school bracht. Dit was een prima oplossing. Voor mij ook weer heel lang geleden dat ik haar had weg gebracht dus vond ik weer helemaal leuk voor een keertje.
Met Nils weer terug naar huis, ontbijten en naar de sportwinkel. Even kniebeschermers halen, jaja als het mee zit ga ik zondag weer eens volleyballen! We konden ongeveer meteen door naar story time. Was niet een super groot succes weer, vond de vrouw nu ook niet zo leuk. Dus eindigde maar weer in de Old Navy, oepsie haha.
We zaten denk ik echt net 1 tel in de auto want stond net voor het stoplicht vanaf het parkeerterrein en Nils sliep! Die was blijkbaar goed moe. Alleen... meneer had ook even goed veel moeite gedaan om een poep te leveren haha. Snel naar huis, Nils verschonen (want om dat nou in de auto te doen is geen succes) en Lenka halen. Ik heb serieus Nils zijn luier verschoont terwijl hij nog sliep! Een plas luier, okee... maar dit was toch wel even een andere klus en dan slapen.. Dat hij gewoon bleef slapen was verbazend en aan de andere kant ook grappig. Even wat dingen opgeruimd en meneer sliep nog.. Hij werd langzaam wel wakker want doen ik hem weer oppakte om in de auto te gaan om Lenka te halen werd hij lachend wakker haha.
Vervolgens hebben Lenka en Nils in de middag maar een uurtje geslapen en voor ik het wist was Dave ook al thuis.. Die nam Lenka even mee om bodschappen te doen terwijl ik even lekker met Nils had.
Toen ze terug waren gingen we met z'n 4e naar de speeltuin van Anaish, vriendin van Lenka (kleine speeltuin). Dit keer gingen we lopen. Nils in de stroller en Lenka in de wagen (soort bolderkar) Nou toen Nils er eenmaal achter was dat Lenka daar in zat moest meneer er ook in! Ik liep dus met een stroller en de diaperbag erin en Dave met de wagen en de kinderen haha. Het was zooooooo warm en dan heuvel op en af. Dan waren we nog geen eens bij de speeltuin. Daar was het NOG warmer... gelukkig kwam er soms even een windje dus dat was wel lekker. De kinderen moesten ook precies ergens spelen, vol in de zon!! Toen maar weer terug, heuvel op en af.. Eenmaal weer thuis waren Dave en ik wel beetje kapot haha. En de kinderen weer vrolijk verder spelen thuis haha. Goede work out iig.
In de avond had ik met Anna (poolse) en 3 andere braziliaanse au pairs afgesproken. We gingen croquet spelen. Super gezellige avond gehad. De braziliaanse meiden kende ik nog niet maar ze zijn echt super aardig! Beetje jammer dat ze meteen ook wonnen haha. Meteen afgesproken voor vrijdag avond! DOEI DIPJE! HALLO HAPPINESS!!

Donderdag; zoals standaard tijd voor de was op donderdag haha. En voordat ik het wist was het 11 uur en moest ik bij de YMCA zijn. Ik had een afspraak bij de fitness om apparaten goed voor mij af te stellen. Alle apparaten die ze daar hebben staan moest ik proberen en goed laten afstellen. Die worden vervolgens in een computer gezet en elke keer als ik nu naar de fitness ga moet ik inloggen met een code. Die geeft dan aan hoe ik alles moet afstellen. Echt een super systeem. Dit systeem werkt ook best effectief. Je hebt een lijntje met 6 balkjes ofzo en je moet je oefening/apparaat om hoog doen en bovenste balkje aanraken(op dat computertje, dus net zo hoog/ver gaan tot je het aanraakt) en dan weer langzaam naar beneden om het onderste balkje aan te raken. Dan heb je 1 keer gehad. En omdat het ook allemaal op jou afstanden is afgesteld weet je ook zeker dat je de oefening goed doet. Je hebt dus een persoonlijke instructeur op een computertje. Dankje wel Chaya voor de tip. Anders was ik nooit aan de fitness begonnen! Na een uur had ik elk apparaat gehad en was alles ingesteld. Ready to go.
Vanuit de sportschool meteen wezen winkelen, moet ook gewoon door gaan he haha. Na heel wat schoenen passen en naar een ander filiaal te zijn geweest super leuke zomerschoenen gekocht. Ik had ook nog wat tijd over voordat ik Lenka moest halen dus ook nog kleren gekocht.
Met Lenka lekker gekleurd en een poging gedaan om een vlieger te maken haha. Ze had iets op school gemaakt wat een soort van een vlieger was dus kwamen we op het idee om zelf wat te maken. Naja ik was meer een poging aan het doen en Lenka was lekker kleuren. Helemaal goed. Even snel opgehaald en niet veel later was ook Marjan thuis. Dat betekende voor mij dus eten met de kinderen, Dave en Marjan omkleden en fietsen. Ze hebben even samen een uurtje gefietst. Eten samen met de kinderen was nou niet echt een groot succes maar heb het weer allemaal gered. Waren na het eten wel lekker rustig haha.

Vrijdag; heel verrassned had Lenka vandaag weer eens vrij van school. Helaas kon ze zowel niet bij de oude daycare als de nieuwe daycare van Nils terecht. Dat betekend dus een gezellig dagje met Esther. Ik had geregeld dat ik met een andere duitse au pair bij een painting iets zou afspreken maar nog geen tijd afgesproken. Uiteindelijk ook niks meer van haar gehoord maar heb mij prima vermaakt met Lenka. Thuis even lekker gespeeld, daarna bij de mall gespeeld om vervolgens even, omdat Esther het graag wou, naar de Hallmark geweest. Dit was een andere mall maar als Lenka mee ging mocht ze in die mall in de trein. Trein dus nergens te bekennen.. En Esther is toch mooi weer wat schilderijen en verjaardagskado's rijker! En wat geld armer maar dat tenzijde.. Helaas kreeg ik maar 50% korting ipv 75% zoals de vorige keer haha. Ach mag ergens ook niet klagen. Lenka was moe dus zat nu in de stroller haha.
Hoopte dat ze op weg naar huis in slaap zou vallen maar gebeurde niet en ze wou ook niet echt slapen of eten. Met wat melk en haar computer heeft ze wel lekker op de bank gelegen.
Ook kwam Dave vroeg thuis! Die nam haar mee voor wat kitty shopping, want morgen krijgen wij een nieuwe kat! Ik was nu vrij tot een uurtje of 4 omdat het anders ook een lange dag voor mij was en Dave toch met Lenka op stap ging. Lekker boekje erbij en een beetje Skype!
Dave en Lenka kwamen weer terug en het was echt een Dave en Lenka uitje want; Lenka had een ijsje in haar handen toen ik terug kwam, ze had allemaal kleinie dingentjes gekregen EN (wat mij van binnen een beetje boos maakte) ze had een echte vlieger gekregen. Deze zou ze krijgen als ze op de wc heeft gepoept zonder luier en dat is tot nu toe nog niet gebeurt. Ook Marjan was er niet echt heel blij mee..
Lenka wou niet mee Nils ophalen maar moest wel mee want Dave ging Marjan ophalen om dan samen wat te eten en boodschappen te doen. Nog op de valreep had Dave voor ons pizza besteld, gelukkig dacht ik er aan haha.
Kinderen hebben na het eten ook nog heel druk gespeeld. We hadden de tent opgezet en de soort lego en andere blokken werd in de tent leeg gekieperd dus Esther kon het allemaal weer leuk opruimen haha. Ach ze waren lekker aan het spelen dus had niet te klagen haha.
Hoewel ik half in slaap viel was het tijd om mij klaar te maken om wat te drinken met de braziliaanse meiden en een ander meisje die ik niet ken (ook van mijn cluster) de meiden waren ergens al eerder dus ik zou daar ook heen komen. Ja leuk, is dus 21+, berichten dat ik er niet in kan/mag en wachten tot ze eruit kwamen. Op zoek naar een andere plek. Uiteindelijk in een restaurant iets bij de bar beland en daar gezellig wat gedronken en gepraat. Was weer super gezellig. De braziliaanse meiden; Bruna (jaja echt waar zoals de winkel bij ons) en Jackie (Jaqueline) blijken al 12 jaar vriendinnen te zijn, toevallig dat ze dan bij elkaar in de buurt zitten, of niet haha. En Charlene is een meisje uit Namibie, we moeten elkaar dus ergens wel een beetje kunnen verstaan. Ook super aardige meid. Kortom geslaagde avond. Was ook pas half 1/1 uur thuis. Ppff dat ben ik echt. niet. meer. gewend! haha.

Zaterdag; gelukkig kon ik wat uitslapen en hoefde ik pas om half 10 te beginnen. Lenka was al stuiterend met Dave op pad om de nieuwe kitty op te halen. Het was ongeveer een uur rijden. Lenka bleek in de auto weer in slaap te zijn gevallen. Marjan ging mee met de bikerun van 10 uur dus ik had rond kwart voor 10 Nils voor mijzelf. Vandaag gingen we een gym klasje voor hem proberen. Nadat hij thuis eerst nog heerlijk druk heeft gespeeld gingen we naar de klas. Het was wel oke maar niet echt een succes denk ik zo. Ik keek mijn ogen uit in de zaal en wou dat ik zo'n plek had toen ik op turnen zat. Zit er ergens aan te denken om een dag naar de open gym te gaan om even uurtje te turnen en dan kijken of ik mij kan/ga opgeven. Na de gym klas naar de speeltuin bij anais geweest. Waar Anais ook was met Gaby, de oude oppas, die was helemaal blij om Nils weer eens te zien en Nils moest even denken wie het ook alweer was haha. Toen ik een seintje kreeg van Marjan dat ik naar huis mocht was het tijd om de nieuwe kitty te aanschauwen! Wat een lieverd is het!! Lenka heeft de hele tijd geroepen dat ze hem Jerkhead wilt noemen dus was benieuwd wat de naam zou worden. Lenka helemaal; Esther come look at my new kitty! En ik; hoe heet die nou? Toen kwam het verlossende woord; Tiger. GOEDZO LENKA! Ik vind dat hij Tigger heet vind ik net tikje leuker haha. Voorlopig blijft hij nog maar in 1 kamer zitten en gaat hij langzaam de omgeving verkennen.
's Middags niet veel gedaan en lekker film gekeken. Ook heb ik nog geskyped met Ilona, oud klasgenootje. Beetje jammer dat zij mij jaloers ging maken door VOOR MIJN NEUS! een McKroket te eten. Oeh wat mis ik die!! Net als nog veel meer Nederlandse dingen.

Zondag; vandaag zou het de dag zijn dat ik weer zou gaan volleyballen. Eerst moest ik wakker zien te worden. Dat was echt nog wel een hele opgaven heeft mij echt een paar uur en paar wekker gekost eer dat ik mij beetje uitgerust voelde hoewel ik al om half 11 sliep en er ook pas tegen half 11 uit kwam..
Eten, omkleden en hup in de auto naar de sporthal. Ja bleek die sporthal toch even mooi dicht te zijn vanwege memorial day weekend! (morgen is er weer eens een feest/vrije dag) nog even gewacht en maar weer huiswaards gegaan. Toen maar besloten om naar de sportschool te gaan! Een uur op de apparaten geweest en een half uur op de loopband. Ik zeg toch nog goed bezig geweest. DIt doet mij denken aan wat de vrouw zei die voor mij de apparaten goed in stelde; You have really strong arms for a woman. ZO die steek ik lekker in mijn zak!
In de middag lekker in de zon even een boekje gelezen en nog beetje op mijn laptop geweest. Heerlijke rustige middag gehad.
De avnd kreeg nog even een hele onverwachte wending toen Lenka mij kwam vertellen dat haar Tiger zoek is! Uhm okee...
Ze was blijkbaar met hem in de woonmaker aan het spelen 1 tel weg en toen was Tiger ook weg. Hele huis doorgezocht en maar niet kunnen vinden. Uiteindelijk zat ze ergens onder de leunstoel van Dave haha. Lenka wou graag mee zoeken maar moest niet huilen dus dat was wel goed van haar!

Op naar weer een nieuwe week die begint met Memorial Day, dodenherdenking voor ons!
En er staat ook nog een dagtrip op zondag met de au pair meiden op de planning die nog verder uitgewerkt moet worden!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 46626

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: