FIVE MONTHS - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu FIVE MONTHS - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

FIVE MONTHS

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 Juni 2013 | Verenigde Staten, Kensington

De tijd van drukke en soms wat ongeorganiseerde weken zijn nu echt begonnen. Ach soms gaat de tijd daardoor ook wel weer sneller!

Maandag; was het weer ouderwets met ze alle vroeg in de auto. Eerst naar Lenka's school waar Marjan Lenka ging afzetten MET de traktatie voor haar verjaardag die donderdag is. Morgen is Lenka haar laatste school dag dus vandaag moest er getrakteerd worden. Daar gingen mijn vlinder creaties haha. Vervolgens door naar Marjan haar werk om haar af te zetten.
Nils en ik hadden nog even mooi tijd om te ontbijten en thuis wat te spelen voordat we weer richting de muziekles gingen, voorlopig de laatste op maandag ivm de zomerkampen. Nils had in de ochtend zo hard gespeeld, zelf en met de kitty, dat hij in de auto naar de muziekles in slaap was gevallen. Al slapend uit de auto het gebouw binnen. De lerares vond het zielig om te beginnen omdat hij sliep. Ik hoefde hem maar 1 keer de bewegen, op te tillen of neer te zetten, en hij werd wakker. Beetje slaapdronken, dat dan weer wel haha.
Lenka wou 's middags niet slapen en Nils had nog lekker verder geslapen, het is echt een grote slaapkop. Het heeft vanaf het moment dat ik Lenka ophaalde geregend en dat bleef de hele middag door gaan. De kinderen hadden lekker gespeeld. Ondertussen gingen er ook tornado watches in de ronde. Marjan zei ook al; als de lucht donker word met witte stippen erin ga dan met de kinderen naar jou kamer. Mijn kamer is de veiligste kamer van het hele huis voor dat soort weersomstandigheden. Ja je kan wel zeggen dat ze goed voor de au pair zorgen haha.
Rond 5 uur moesten we Marjan weer ophalen van haar werk en sliep Lenka eindelijk! Voor Dave is deze week druk, chaostisch en gestressd.
Er word allemaal nieuwe apparatuur geinstalleerd met nieuwe computers en natuurlijk werkt het niet in een keer goed, moeten er uitleggen worden gegeven en is er maar 1 persoon aanwezig die dat allemaal moet doen.
's avonds in een goede regenbui gewoon trouw naar de Spaanse les. Ondertussen ook nog een emergency alert gekregen op mijn telefoon dat er een Tornado warning geld tot 10.45 pm. Ondertussen kreeg een "klasgenoot" bericht dat een vriendin van haar haar garage helemaal is weggeblazen. Die vriendin blijkt in Maryland te wonen maar niet echt bij ons in de buurt.

Dinsdag; kon ik heerlijk uitslapen. Marjan bracht Nils naar daycare (hij zal deze zomer 4 dagen per week gaan :( niks aan te doen) en daarna Lenka naar school om vervolgens zelf naar werk te gaan. Rond 11 uur kwam Marjan mij ophalen om naar Lenka haar school te gaan. Ze hadden een soort graduation/goodbye party. Dit was de laatste schooldag maar de school gaat hierna ook echt sluiten. Elke ouder was gevraagd of ze wat eten van hun eigen land wouden mee brengen. Marjan wou een appeltaart maken maar was er niet van gekomen dus had ze er 's ochtends 1 gekocht, geloof mij Nederlandse appeltaart is veel lekkerder!
Na de menige tranen van de lerares en bij Marjan was het weer tijd om te gaan. Marjan weer afgezet op het werk, Lenka sliep ondertussen. Thuis gekomen werd ze wakker en vroeg zich af waar mama was, tja die was weer op het werk.. Helaas heeft Lenka daarna niet meer geslapen maar hebben we toch wel een goede middag samen gehad.
ROnd half 5 in de auto met Lenka; eerst Nils ophalen om vervolgens met de hele zooi Marjan op te halen. We gingen ergens eten aangezien Dave nu tot ongeveer 10/11 uur op werk bleef, eindelijk werkte het een beetje en kregen hij uitleg. De plek waar we gingen eten was voor mij nieuw. Marjan zei; Ja we nemen wel een familie menu moet jij even uitkiezen welke groente je erbij wilt (was een soort buffet dat je wat kon kiezen). Hadden ze gewoon APPELTJES! Dat was het eerste wat ik zag en was er dus snel uit haha. Alleen de appeltjes van de Westerkim (mijn oude werk) zijn natuurlijk niet te overtreffen!
Daarna even snel wat boodschappen gedaan met ze alle. Eenmaal thuis maakte Marjan de kinderen klaar voor het bad en ging ik weer terug naar de plek waar we net waren, kleine plaza, om nog/alvast wat inkopen te doen voor Lenka haar vejraardag(sfeest).

Woensdag; was een lekker rustig dagje voor mij. Nils was naar de daycare en Lenka naar de "oude" daycare zodat ze even wat rust kreeg en Marjan wil ook graag nog met die vrouw het contact behouden. Helaas heeft de vrouw de beslisisng moeten nemen dat dit haar laatste week is van haar daycare. Misschien gaat ze ergens in Juli een nieuwe beginnen maar voor nu is het kijken of ze evt moeten verhuizen etc.
Zo had ik vandaag mooi tijd om te sporten en nog wat inkopen doen voor Lenka haar verjaardag zoals slingers en kleine kadootjes die Marjan en Dave aan Lenka kunnen geven morgen ochtend.
Rond half 5 zou ik de kinderen gaan ophalen maar het bleek dat Marjan de check voor de daycare van Lenka ook bij Nils in zijn tas had gedaan. Daarna wou die vrouw het ook nog liever cash dus Marjan besloot om uiteindelijk de kinderen op te halen. Goh eigenlijk dus gewoon een dagje vrij gehad haha.
Marjan was inmiddels terug met de kinderen, had alle tassen gedumpt en toen moest er een plan gemaakt worden. Lenka moest poepen (nog steeds in een luier) dus die stond nog bij de auto. Nils was helemaal verbaasd dat hij bij het stuur van de auto mocht en ging zelfs tegen het raam liggen als je hem vroeg om eruit te komen. Oke dan gaat esther maar even mee eten halen zodat Marjan het eten kan bestellen terwijl ik in de auto blijf met de kids. Dat was mij het ritje wel haha. Lenka haar poepie was er nog niet en die wilt dan alleen maar staan dus stond in de auto en moest even zitten als er een stoplicht kwam. Eenmaal wachten tot Marjan weer terug was van de burrito store waren we gek aan het mee dansen op de muziek haha.
Thuis snel eten en weer in de auto naar Spaanse les. We gingen vandaag heel leuk een stukje gramatica doen. Nou ik kreeg er weer jeukende billen van en alles werd zwaar in mijn lijf. Ik ben gewoon echt niet gemaakt voor gramatica. Ik snap het deels maar wanneer je eentje moet toe passen doe ik net weer de verkeerde vorm iets met artical in het engels. Ik gebruik dan net de verkeerde arghh ik haat het gewoon haha.
Ook kregen we nog een update over de weggewaaide garage van haar vriendin. Het was een aangebouwde garage dus alleen die was verwoesd. Het bleek ook dat mensen pas in de middag hadden vastgesteld dat de stoorm van maandag daar een tornado was. NO KIDDING een garage is weggewaaid...
Weer thuis was Marjan Lenka nog naar bed aan het brengen en begon ik al met het opblazen van ballonnen. Vervolgens toen Lenka sliep samen de slingers opgehangen!

Donderdag; HAPPY BIRTHDAY LENKA. Vandaag werd de meid alweer 4 jaar! Wij mogen dan pas naar school en zij kent elke letter al en kan haar naam al schrijven (maar niet in de goede volgorde). Als je een woord spelt dan zal zij de goede letters opschrijven! Nog achterwege gelaten dat ze het alfabet in 2 talen kent en in 2 talen tot 20 kan tellen plus tot 10 in spaans!
Toen ik boven kwam was Dave net weg met Nils dus kon ik rustig mijn kado geven. ONdertussen was Marjan ook met haar ouders aan het Skypen dus dat was beetje minder maar oke haha. Lenka was helemaal bij met de Hello Kitty knuffel die k haar heb gegeven, je kan allerlei kleertjes kopen en omkleden. Vergeet de accesoires niet die er nog voor zijn! Alleen al het kopen van die knuffel is over de top. Het hoofd was al gevuld en het lijf werd ter plekke gevuld. Ik moest op een pendaal trappen zodat de machine met dat wol spul ging draaien. Eenmaal half vol moest ik een hartje pakken, opwrijven zodat hij tot leven kwam, een kus geven en vervolgens op mijn hart houden om een wens te doen en toen ging het hart in de knuffel haha. Lekker Amerikaans dus. Maar het is echt een paradijs om daar rond te lopen als jong kind.
Ook het weer was vandaag niet zo goed en waren ook weer tornado's voorspelt. We wachten even de eventuele storm af en gingen daarna ons plan maken. Er kwam alleen een hele hard onweer, was maar 1 keer met 2 donders maar voelde het huis wel trillen. Was dus niet bepaald leuk. Ik was in een kamer met Marjan aan het praten toen het gebeurde, we gingen even bij Lenka kijken en die was er wel oke mee, was een beetje eng.
We zijn naar een painting ding geweest haha. Zijn allemaal gipsebeelden en bord en van alles die je kan schilderen. Je kan ook je eigen eten en drinken mee nemen, zelfs wijn haha. Het was nog vroeg en de winkel was nog niet open dus hebben eerst even ontbeten, Lenka wou niet echt wat eten. We hebben alle drie iets moois geschilderd, ohja Marjan was vandaag de hele dag thuis, maar al snel werd Lenka beetje hangerig. We dachten dat ze gewoon nog beetje moe had. Ze slaapt de laatste tijd pas rond 10 uur..
Weer thuis ging Lenka slapen, Marjan was nog bezig met dingen opruimen dus was ook gewoon bij Lenka in de buurt. Ik had aangeboden om wat boodschappen te doen en meteen te tanken. Vond het wel apart toen ik met mijn karretje naar de auto liep met daarin; een doos luiers, een doos wipes en een pak luiers haha. Hoort er allemaal bij hè. Bedoel mensen denken ook dat het mijn kinderen zijn dus dan moet je ook luiers hebben haha.
Dave was vroeg thuis gekomen voor Lenka haar verjaardag en konden we dus nog met ze alle ergens eten. Marjan wou ook nog wat andere boodschappen doen en ik ging gezellig met haar mee. Dave bleef bij Lenka die nog sliep. Ook kwam er iemand naar de airco kijken. Eenmaal terug maakte we ons weer op voor een best serieuze tornado die onze kant op kwam. Dave, een echte man als die is, ging natuurlijk nog even weg om bier te halen (hij kan geen dag zonder...). Precies op het moment dat hij weg was begon het heel hard te waaien en regenen, een paar takken zijn afgewaaid of geknakt en voor de rest regen, heel veel regen. Dit alles duurde maar 15 minuten ofzo. We hebben geluk gehad want is dus bij ons voorbij gewaaid.
Tijd om Nils op te halen die de hele dag veilig is geweest op de daycare omdat het in een kelder is dus er bijna tot niks kan gebeuren daar. We gingen met ze alle eten bij Chuck E. Cheese. Je kan het zien als een speelhal voor kinderen. Je krijg dan tickets en met die tickets kan je later kadootjes uitzoeken. Als volwassene de kinderspelletjes spelen is het leukst omdat je dan zo ie zo een hoge score haalt en veel tickets haha.
De avonden eindigde minder leuk, Lenka en Dave gingen snel naar de auto terwijl Marjan en ik nog stel iets uitzochten in de auto. Lenka werd helemala warm en niet goed in de auto. Marjan was helemaal in de stress omdat ze op het randje van een pass out zat (koorts stuip in nederlands wat blijkbaar normaal is bij jonge kinderen, je valt dan weg voor 1,2,3 minuten). eenmaal thuis werd het serieuzer, hoge korts, ogen die niet echt meer reageerde. Ik snel snel snel medicijnen pakken, Dave die maar telkens weg liep en weer naar werk wou. Nils die aandacht wou van Marjan omdat Lenka vlak bij haar zat. Ze is geloof ik heel even weggeweest maar niet heel erg. Waarschijnlijk heeft ze in de ochtend ook al koorts gehad vandaar dat Lenka ook wat hangerig was. Het was even schrikken en stressen maar vind dat ik het goed heb gedaan. Marjan is altijd kalm als het over de kinderen gaat, maakt niet uit hoe erg ze huilen maar nu was ze dus wel even in paniek.

Vrijdag; zou Lenka eigenlijk nog een ochtend naar haar oude daycare gaan maar ze had nog koorts en was wat hangerig dus Marjan had haar thuis gelaten. Marjan had alleen een meeting in de ochtend van haar werk waar ze echt heen moest en vanaf de middag was ze gewoon thuis. Ik was lekker aan het muli-tasken. Lenka van Peppa Pig (tv-programma) verzorgen die we altijd opnemen, duren max 30 minuten. Cupcakes bakken en ondertussen ook nog ballonnen opblazen.
In de middag had ik even lekker een break voordat ik weer aan de slag moest. Marjan had de tuin alvast een beetje party klaar gemaakt met het zwembad, sproeier, kleedjes enz. Aan mij was het nu te taak om de cupcakes om te toveren tot een vlinder"taart". Hoewel Lenka het niet op een vlinder vond lijken was ik redelijk te vreden. Voor een kinderfeestje kon die er prima mee door. Daarna nog even alle ballonnen die ik had opgeblazen ergens op gehangen in de tuin en we waren klaar voor de party!
Vanaf 5 uur kwamen wat klasgenootjes, vriendinnen en daycare/babysiters van Lenka. Wanneer we bij het moment van de taart uitblazen waren aangebroken zag iedereen, gelukkig, dat het een vlinder was maar Lenka zei natuurlijk dat het geen vlinder was haha.
Om 8 uur was iedereen ook weer ongeveer vertrokken. Even wat opruimen en dan maar met Lenka al haar kadootjes open maken en meteen mee spelen. Ze had kleren, een barbie, pop, doktersset, doe het zelf vogelhuisje en giftcard gekregen. Goed verwend denk ik zo!
Wat was ik blij dat ik in mijn bed lag. Ik was echt ka-pot! Heb die nacht ook heerlijk lang en diep geslapen!

Zaterdag; hoefde ik pas om 9 uur ongeveer te beginnen. Dave en Marjan gingen fietsen en gingen met een groep mee die rond 10 uur vanaf de dierentuin vertrekt. Dat is ongeveer een half uurtje fietsen voor ze. Ik ging met de kinderen naar de speeltuin waar Dave en Marjan later ook nog waren langs gefietst. Precies op het moment dat we net uit te auto kwamen en Lenka en ik allebei een handje van Nils vast hielden haha.
Na ruim een uur in de speeltuin gingen we weer richting huis. Lenka; "I think babba is home". IK; "Ik weet het niet, misschien wel". Eenmaal thuis doe ik de voordeur open en hangt daar de fiets van Marjan. Lenka; "See babba is home". Me; "Ja maar waar is dadda's auto?". Lenka was een beetje teleurgesteld want mamma's fiets was der wel maar geen mama. MAAR zij had natuurlijk wel gewonnen/gelijk dat mama thuis was haha.
Dave kwam niet veel later ook thuis, hij ging met Nils even naar de fietsenwinkel zijn fiets ophalen die hij altijd gebruikt. Op dat moment kwam ook Marjan thuis. Die had wat foto's uitgeprint voor vaderdag dus er moest snel wat in elkaar gezet worden door Lenka haha. En Esther? Die was de haren van een pop aan het invlechten haha.
In de middag ben ik druk met Ilana, een vriendin, druk van alles wezen uitzoeken betreft vliegtickets voor als zij hier komt in Juli. Ze zal eerst ongeveerd 1,5 week hier bij mij verblijven. Ze zal hier ook zijn met mijn verjaardag! En op 17 juli heb ik mijn laatste Spaanse les dus 18 juli gaan we (zoals de planning nu is, en waarschijnlijk ook blijft) heel vroeg met een bus naar New York tot zaterdag ochtend om vervolgens vanaf New York vroeg het vliegtuig te nemen naar Chicago. Daar blijven we dan 5 dagen ongeveer. Ilana gaat vanaf Chicago rechtstreeks naar Amsterdam en ik moet nog even bedenken of ik weer terug ga naar New York en dan weer met de bus naar Washington of dat ik ergens anders heen vlieg en word opgehaald door de familie voor onze vakantie.
Daarna heb ik nog even lekker in de tuin gelezen terwijl de kinderen in het zwembadje speelde. Heb er meteen weer wat muggenbulten bij gekregen. Mijn benen zitten nu goed onder.
Er blijkt in mijn kamer ook ergens een mug te zitten want word de laatste paar dagen wakker met extra muggenbulten. Ipv dat ik die mug kan vinden was er een irritante harde brom vlieg. Hij was ook snel en ik was lekker in mijn bed aan het lezen dat ik geen moeite wou doen om hem voor lang te laten slapen. Niet veel later vloog dat stomme beest in mijn oog! En later nog een keer. Nou sorry toen was ie dus echt wel aan de beurt! Dat doet nog zeer als zo'n beest tegen je oog vliegt.

Zondag; HAPPY FATHER"S DAY. Mijn vaderdags"kado" was dat ik, nadat we met ze alle ergens hadden ontbeten, op de kinderen zou passen zodat Dave en Marjan konden fietsen. Eenmaal terug had Lenka enorm last van haar buik omdat ze de laatste dagen ook niet echt veel had gegeten en deze ochtend wel. Hadden ontbeten bij een pannenkoeken restaurant. Daarnaast hadden de kinderen ook niet echt veel geslapen dus waren ook beetje moe. Marjan bleef maar bij Lenka terwijl ik met Nils een rondje ging lopen en Dave uiteindelijk ging fietsen. Zoals gewoonlijk viel Nils 5 minuten voordat we thuis waren in slaap, goed zo! Bij Lenka was de situatie ondertussen niet veel veranderd, ze is bang om het te laten gaan ofzo. *Sorry voor alle smakelijke poep verhalen van Lenka haha maar het houd je wel bezig* Kwam ik op het geniale idee dat ik nog een zakje vezels heb, de helft in haar beker gedaan en haar laten drinken. Tja dat was vies.. en dus geen succes. Iets anders dan ijs wil ze ook niet eten..
Marjan vond dat ik wel klaar was voor vandaag haha. Ik wou graag gaan sporten aangezien ik nog maar 1 keer was geweest deze week maar zat nog goed vol van het ontbijt.. Na even lekker lui wat programma's te hebben terug gekeken klaar gemaakt om te sporten. Dit keer begonnen met een half uur op de loopband waardoor ik maar een paar gewicht dingen heb gedaan (was eigenlijk niet van plan iets daarvan te gaan doen haha). Eenmaal weer thuis lekker lui gedaan en helaas werd ik ook beetje misselijk met hoofdpijn, mis beetje slaap te kort ofzo. Tijdens het avondeten toch maar wat gegeten waarna het wel beter ging.
Voor nu nog even lekker leze en wat slapen zodat ik morgen weer fit ben voor een nieuwe week.

En dat gaat een sportieve(is de bedoeling), drukke, interessante, leuke week worden!

  • 22 Juni 2013 - 09:16

    Je Nicht:

    Hey Nichtje,

    Leuk om te horen dat je lekker druk bezig bent. Ik ben erg benieuwd jaar je spaans.
    Elke keer vind ik het weer leuk om je verhalen te lezen.
    Leuke cupcakes ;-) Ik moet er ook maar weer eens wat mee gaan doen.

    Geniet nog lekker van je tijd in de USA, het gaat al snel genoeg!

    Liefs Je nicht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 46613

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: