Soccer camp, change of plans, day out - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu Soccer camp, change of plans, day out - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

Soccer camp, change of plans, day out

Blijf op de hoogte en volg Esther

01 Juli 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Deze week heb ik al mijn voorgaande verslagen in een word bestand gezet zodat ik ze later kan uitdraaien en in een map kan verzamelen. Daardoor kwam ik er ook achter dat sommige verslagen echt HEEL lang zijn, maar dan ook echt HEEEEEEEL lang. Ook las ik sommige reactie's terug, SUPER LEUK. Zo moet ik zeggen oom Joep; Ik ben ondertussen bij IHOP en The original pancake house geweest! Erg lekker, je kan wel merken dat ze het met veel ei maken/bakken. Daarnaast weet je ook meteen dat je hebt gegeten.. De komende paar uur hoef je echt niks meer, haha. Super bedankt voor de tip.

Maandag; begon de gezellige drukte voor de komende week. De daycare van Nils had vakantie dus had beide kinderen de hele week. Lenka ging deze week naar een voetbalkamp, dit is ook voor het eerst dat ze echt voetbalt. Het is ongeveer 20 minuten rijden naar de lokatie maar zit ook gezellig met de spits. Al snel kwam ik er achter dat ik niet heel vrolijk werd van deze route. Aangekomen bij de lokatie Lenka aanmelden (zeggen dat ze present is) en een starterskit ontvangen, met daarin een voetbal, scheenbeschermers, waterfles en dit alles in een simpele tas. Schoenen en sokken hadden we al.
Lenka deed op haar manier mee, langzaam naar de groep lopen, beetje om haar heen kijken en niet echt opletten enz. Nils zat ondertussen in de kinderwagen en had het best zwaar met al die, bewegende, ballen om hem heen! Na ongeveer 20 minuten te hebben gekeken ging ik weer langzaam met Nils richting huis. Daar heeft Nils lekker in de zandbak gespeeld om niet veel later even lekker binnen te spelen.
Het kamp is tot 12 uur dus voor ik het wist moesten we ook weer in de auto om Lenka op te halen. Eenmaal daar aangekomen zag ik Lenka al zielig, alleen, in het gras zitten. Om haar heen waren ze al druk met opruimen en veel kinderen waren al opgehaald. Het was pas 5 voor 12 dus was lichtelijk verbaasd dat bijna iedereen al weg was. Lenka natuurlijk beetje verdrietig omdat ze dacht dat ze dacht dat ik niet meer zou komen.
Na zo'n drukke/actieve middag denk je natuurlijk dat de kinderen wel lekker, snel, zullen slapen. Helaas, Lenka had helemaal niet geslapen en het koste mij een uur om Nils in slaap te krijgen.
In de middag begonnen Lenka en ik kleine/gekke gym oefeningen te doen en uiteindelijk gingen we verder in de tuin. Ook Nils deed leuk mee. Voor dat we het wisten was het al weer half 5, tijd om Marjan op te halen.
Dat betekend dat we in de auto zaten en Lenka dus ook bijna in slaap viel.. Ik snap echt nog steeds niet hoe die kinderen zo snel/makkelijk in de auto kunnen slapen, ik kan dat echt niet! Alleen als Lenka moe is vind ze mij niet meer aardig dus toen ik haar vertelde dat slaaptijd nu over was en ze wakker moest blijven was ze een beetje in een bokkige bui. Ook Marjan zei meteen toen ze net in de auto was dat Lenka nu niet meer kon slapen.
In de avond was het weer tijd voor Spaans, we gaan nu iets meer/dieper in op de gramatica, jammer genoeg. Het is echt niet mijn ding in geen enkele taal. Als iets niet lukt of ik kom er niet op ofzo dan raak ik geirriteerd/frustreerd waardoor mijn lichaam denkt; jij krijgt een wiebel kont dus kan niet meer rustig op een stoel zitten en als je het helemaal niet snapt doen we er ook nog wiebel benen bij. Er komen ook meerdere malen grote zuchten uit haha. Gelukkig is daar altijd nog de lerares.

Dinsdag; had Lenka opzich wel weer zin om naar de voetbal te gaan maar stond er niet heel erg om te springen. Zoals Lenka is was ze weer lekker afwezig op haar tijd en in haar eigen droomwereldje bij de uitleg haha. Ik ging samen met Nils even lekker een stukje lopen in de buurt van de voetbal. Om ongeveer een uur later een tijd lekker in een speeltuin te spelen, waar het best warm was! Dit was ook trouwens de eerste speeltuin, van de toch al vele die ik nu al gezien heb, met wel twee wip-waps! Nils heeft het springen ook ontdekt dus springt zonder angst of iets gewoon van, voor zijn doen, hoge dingen af. Je moet hem nu echt nog beter in de gaten houden.
Van al dat spelen en de zon die scheen was meneer lekker gaan zweten. Het duurde nog wel even voordat Lenka klaar zou zijn met voetballen maar even terug naar huis gaan was ook zinloos. Uiteindelijk heb ik heerlijk met Nils vanaf een afstand in de schaduw naar alle kinderen gekeken. Er was ook nog een ander kamp aan de andere kant en hadden een heel goed uitzicht over alles. Lenka speelde helemaal achteraan dus kon mij niet zien en zo kon ik goed kijken hoe ze het deed. Het, naar mijn idee, laatste half uurtje ging ik dichter naar het veld waar Lenka speelde. Wat bleek ze waren rond kwart voor 12/ 10 voor 12 al klaar. Niet gek dat Lenka daarom gister even op mij moest wachten. Toen ze mij zag kwam ze meteen naar mij toe met gras. Ja, dat doe je echt op een voetbalkamp haha.
Nils was best moe en is na een tijdje, in de auto natuurlijk, in slaap gevallen. Lenka had allerlei verhalen over haar big house en wie daar dan allemaal wonen. Geen idee hoe ze er bijkomt maar ze praat heel vaak over haar big house, helaas woont er geen au pair ik ben daar dus out of the picture haha.
Ik had afgesproken met een andere au pair om te praten over kinderen onder de twee jaar. Zij gaat nu aan de slag bij een gezin met een kind van 22 maanden dus wou weer even een opfris cursus. Nils sliep nog steeds dus slapend vanuit de auto in zijn bed gelegd en na ongeveer 45 minuten werd hij weer wakker. Dit betekende ook dat hij de andere au pair nog even zag en ik ook sommige dingen beter kon uitleggen.
Toen zei weg was gingen we alle 3 lunchen, Lenka sliep nog steeds niet en was dat ook niet echt van plan. Na de lunch had ik haar weer naar haar kamer gestuurd om even quiet time te doen. Nils en ik zijn uiteindelijk voor nog 45 minuten in slaap gevallen. Ik werd wakker omdat Lenka ineens naast het bed stond haha.
's Middags hadden de kinderen nog heel lekker en ook druk gespeeld.
Ik had niet echt de kracht/zin om naar de sportschool te gaan dus besloot om met Anna te gaan tennissen. Nou de naam tennis mocht het niet krijgen haha. We liepen naar de tennisvelden beneden in een park, die altijd leeg zijn, precies toen wij er waren was het vol haha. Gelukkig wist Anna nog een andere plek en die was helemaal leeg. Dit hebben we allemaal gelopen dus was al een kleine work out haha. Het was rond 8 uur en nog steeds 33 graden dus ook best warm. Dat was ook deels de reden dat ik niet veel kracht meer had voor de tennis, ook waren we er beide niet goed in dus stopte al snel haha.
Het begon nu ook al donker te worden dus we moesten ook wel terug. Het pad dat we moesten hebben was in een soort van bos. Dubbel donker als het net donker word, ook weten we dat er herten lopen... We hadden geen zaklamp of iets en het was goed donker. Anna maakte om de 5 secondes foto's met flits zodat we konden zien waar we liepen haha. Terwijl ik een zaklamp app aan het downloaden was. Precies op tijd had ik die app want we hoorde ineens iets dat klonk als een hert. Nou wij RENNEN, RENNEN, RENNEN tot we bij het licht waren haha. Wat waren wij bang haha. Ach, maak je nog eens wat mee hier in Amerika haha.

Woensdag; wou Lenka al helemaal niet naar voetbal. Ze had met Marjan afgesproken ze zou gaan en even gedag zeggen tegen een vriendinnetje en dan weer met mij mee gaan. Nou Esther had allang bedacht, gedag zeggen kan je maar je zal er gewoon blijven! Ze deed ook gewoon mee en bleef helemaal niet bij mij hangen dus vond het na een tijd wel goed en ben gewoon weg gegaan, ze merkte het niet eens. Nu is juist ook een leeftijd dat ze moet leren een tijdje alleen te zijn.
Woensdagen met Nils betekende altijd story time en sinds lange tijd had ik Nils weer op een woensdag dus zijn we lekker naar de story time geweest.
Ik was redelijk optijd bij de voetbal en bleek dat het dus vandaag gekke hoeden parade was. Een kleine wedstrijd wie de gekste hoed had en er het gekste bij kon doen. Lenka had geen hoed, want dat wisten we niet, dus was publiek. Toen ze mij en Nils zag ging ze er wel voor zorgen dat wij ook gingen klappen als het moest haha.
In de middag sliepen BEIDE kinderen en nog snel ook, pff opluchting! Eindelijk even tijd voor Esther om wat dingen te regelen. Zo ga ik bijvoorbeeld niet eerst naar New York maar, met een bus, meteen naar Chicago als mijn vriendin hier is in Juli. Hiervoor moesten dus even de tickets worden geregeld, ik moet nog steeds mijn terug ticket kopen haha.
's Middags wou ik er even lekker uit met de kinderen dus waren weer naar de speeltuin met de draaimolen geweest. Natuurlijk begon het een beetje te regenen toen ik daar net was... Gelukkig staan er veel bomen en was het niet veel. Op het moment dat we richting de auto gingen, om Marjan te halen, begon het harder te regenen.
Natuurlijk toen ik naar Spaans moest kwam het echt met bakken uit de lucht vallen. Dan maar met de paraplu naar de auto. Ja makkelijker gezegd dan gedaan; eerst kreeg ik die paraplu niet open, toen had ik hem eenmaal open en was ik bij de auto kreeg ik hem niet dicht... Deur van de auto aan de binnenkant werd ook lekker nat.. Nou dan maar open en al in de auto.. Uiteindelijk toen ik, voor een stoplicht stond te wachten (die duren zooooooo lang) kreeg ik hem dicht.. Eerste en laatste keer dat ik een paraplu hier gebruik haha.

Donderdag; begon het mij allemaal een beetje op te breken, al de hele week half 7 op met twee kinderen was allemaal weer even wenne. Kwam ook echt bijna niet mijn bed uit. Marjan ging eerst even snel hardlopen, douche en klaar maken om vervolgens even te komen kijken bij Lenka haar voetbal. Zoals voorspelt was dat 1 groot feest; Nils wou alleen maar bij Marjan en dan weer in de stroller toen er weer uit. Tot Marjan zegt; Ga jij anders maar alvast naar de auto met Nils. Ondertussen een standaard zin aan het worden haha. Natuurlijk wou Lenka nu bijna helemaal niet mee doen en rende heel vaak naar Marjan, ik had goed uitzicht vanaf de parkeerplaats. Toen het moment daar was dat Marjan weg wou was Lenka helemaal niet blij en ging boos onder een boom zitten.. Ondertussen had ik een huilende Nils bij mij omdat hij Marjan wou.. Zodra Mama dichtbij is is alles weer goed en stopt hij meteen met huilen. Hup in de auto en Marjan naar haar werk brengen. Nils en ik gingen door naar een park wat leuk/speciaal moest zijn. Het is nog allemaal in de jaren 50 style wat ook betekende dat het best dood/uitgestorven was. Ach de speeltuin, van deze tijd, had ik wel gevonden maar vond ik niet zo leuk dus na een uur weer richting Lenka haha.
Vandaag was het beste voetbal outfit wedstrijd. Lenka had haar oranje shirt aan maar deed, niet geheel verrassend, niet mee aan de wedstrijd/catwalk.
Ook vandaag hadden de kids weer prima geslapen en was daardoor de middag ook heel kort.
's Avonds kon ik ein-de-lijk weer eens sporten! Ik had er best wel zin in maar toen ik eenmaal op de loopband stond dacht ik ook pff geen zin meer haha. Toch gewoon afgemaakt, en sneller dan de voorgaande keer, plus de gewichten gedaan. Denk dat ik langzaam wel iets meer spieren krijg en hier en daar was vet minder word. Zolang ik maar niet zwaarder word en hetzelfde eruit ziet als hoe ik naar Amerika ging ben ik helemaal blij!

Vrijdag; wat was ik blij met vrijdag. Ik hoefde pas om kwart voor 8 te beginnen dus kon ook gewoon uitslapen!! Ik begon meteen met Marjan op haar werk af te zetten om meteen, gelukkig voor de laatste keer, naar de voetbal te rijden. Ik vond dat Nils en ik genoeg actief waren geweest deze week tussen het voetballen door dus ben lekker naar huis gegaan en heb Nils thuis laten spelen.
's Middags wou Lenka niet echt slapen en koste mij het weer moeite om Nils in slaap te krijgen. Zelf was ik ook best moe dus was ik ook maar half onder de deken gekropen. Voordat ik het wist werd ik wakker van Dave die de trap op kwam en sliep Nils gelukkig. Aangezien ik nu ruim aan mijn uren zat kwam Dave rond 2 uur thuis waardoor ik klaar was met werken, hell yeah! Lenka wou nu al helemaal niet slapen, had er nog voor gezorgd dat ze wel in haar kamer bleef en daarna liet ik, zoals Dave ze altijd noemd, de turds aan Dave over.
Lekker de hele middag op mijn bed gelegen lekker lui wat programma's terug gekeken.
's Avonds gingen we weer sinds lange tijd uit eten. Ken je dat wel eens dat je jezelf eens afvraagt wanner of waar iets preceis was en het dan precies daar is of weer gebeurt? Nou ik had dat dus vanavond, ik zat mij in de auto te bedenken; waar was het dat we de eerste keer gingen uiteten toen ik hier net was, ik weet nog dat we een weg over moesten steken. En ja hoor, 's avonds gingen we weer bij dat restaurant eten. Toen wist ik het ineens weer haha. Marjan had ook nog, voor bijna 100% super leuk nieuws. Als alles goed is gaan we in Oktober naar San Fransico voor haar werk, AAHHHH YES! Ze zou ook naar Barcelona gaan in September, dan alleen met Dave, alleen die heeft ze afgezegd. PLEASE laat deze doorgaan!

Zaterdag; was een dag waar ik best wel naar uit keek. Ik kon lekker lang uitslapen maar natuurlijk was ik best vroeg wakker. Rond half 11 moest ik even op de kinderen letten zodat Marjan wat spullen kon verzamelen voor de leuke maar drukke dag van vandaag. Eens per jaar nodigt een collega van Marjan alle collega's uit om bij haar tweede huis gezellig de dag door te brengen. Het is een heel mooi, strak huis ontworpen door een architect. Je hebt heel mooi uitzicht over de bergen en je voelt echt alsof je totaal ergens anders op vakantie bent. Als je naar beneden loopt, in ons geval rijd, wat nog steeds hun land is... Kom je uiteindelijk uit bij een rivier waar ze beschikken over veel kano's en banden om lekker in het water te zijn. Ook is er een jeu des boules baan en een volleybal net, oh yeah! Daar hebben we heerlijk de hele middag doorgebracht. ER zijn ook heel veel studenten van een jaar of 23 die daar werken. DAt was voor mij erg leuk. Zo heeft, voornamelijk de jeugd, gevolleybald en voetbal gespeeld. Rond 5 uur vertrok iederen weer naar boven voor de BBQ. De mensen hebben een pick up en Marjan vertelde mij dat als ze daar zijn Dave altijd probeert om in die auto te rijden. Ik snap wel waarom, het is een schakel auto! haha. Nee DAve wilt graag een pick up, dit was alleen een lelijke. Met Lenka op schoot gingen zij naar boven. Wat betekende dat Marjan, Nils en ik overbleven; Esther rij jij dan hou ik Nils op schoot. Hup Esther weer in de Nissan. "We moeten straks heel stijl omhoog, ik weet niet hoe je dat moet doen ik denk gewoon gasgeven." Oke bedankt voor deze mededeling haha. Tja het was echt heel erg stijl. Optijd extra gas geven en hop omhoog met die grote bak, geen probleem haha!
's Avonds gezellig bij het huis met ze alle gegeten, even lekker in de schommelbank gezeten met Marjan en genoten van het prachtige uitzicht. Op het moment dat iedereen eigenlijk wel genoeg had gegeten begon het toch een partij te regenen, hup allemaal naar binnen plek zat! Was wel gaaf dat je de regen in de bergen al aan zag komen!
Rond 10 uur waren we weer thuis, was ongeveer 1,5 uur rijden, wat was ik kapot van een lange dag buiten zijn en wat deden mijn benen zeer van al het actieve. Ik was samen met Nils in het water geweest, hij had zijn eigen band (denk aan die gele dingen die baby's altijd in het zwmebad hebben) en ik liep er gewoon in mijn korte broek in. Alleen soms tegen de stroming in was best pittig.

Zondag; was een echte zondag! Helaas was ik heel vroeg wakker. Ik kwam erachter dat er een nieuw seizoen van der Vorst ziet sterren was dus alle afleveringen tot nu toe gekeken. Daarna nog de film Alles is Familie nog een keer. Voordat ik het wist lag ik 4,5 uur later nog in mijn bed en was het alweer half 2. Tijd om te ontbijten en beetje op kleding jacht te gaan haha.
Om vervolgens bij thuiskomst weer de rest van de middag in mijn bed door te brengen haha. The day after the day before zeg maar. Beetje de was weg werken en puzzels maken.

Vanaf morgen, voor jullie vandaag, gaat Nils weer naar de daycare en is er geen kamp voor Lenka. Eens kijken of we leuke dingen kunnen verzinnen voor een hele dag. Tot nu toe voorspelt het weer niet veel goeds dus heb wel leuke plannen!

  • 01 Juli 2013 - 18:57

    Ingrid Bouquet:

    Hallo Esther,

    Even wat van je verslag gelezen. Begrijp dat de Engels taal geen probleem meer moet zijn. Je heb het nog wel druk met de kids.
    Heel veel plezier.

    En tot ziens in Nederland.

    Groetjes Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 46621

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: