8 months! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu 8 months! - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

8 months!

Blijf op de hoogte en volg Esther

16 September 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Gister, zaterdag, was ik hier precies 8 maanden. En ja, Amerika veranderd je. Op allerlei verschillende dingen; ervaring, volwassenheid, toekomst etc.. Het maakt je daarnaast ook veel rijker. Je ziet veel plaatsen, doet veel indrukken op en weet juist wat je niet wilt/moet doen of juist wel. Zo ben ik niet hier heen gekomen om te bedenken wat ik later wil worden/doen dat wist ik al; Sociaal Juridisch Dienstverlening om vervolgens Budgetcoach te worden. Wel ben ik echt mijn passie/hobby hier ontdekt. Ik hou er echt van om te gaan schrijven. Dus als ik zou falen als budgetcoach dan wil ik een schrijfster worden. Overdat falen gesproken en Amerika dat je veranderd; voor het eerst in mijn hele leven heb ik gewoon rood gestaan. En dan meteen twee weken achter elkaar.. Deze week gewoon het 4 voudige van de week ervoor.. ESTHER WAT DOET AMERIKA MET JOU?! haha.

Maandag; had ik weer Lenka afzet. Die gaat weer heerlijk een lange dag naar school! Niet veel later naar Elizabeth gegaan, waar ik eindelijk voor het eerst zonder tomtom in 1 keer goed ben gereden!!! De meiden hadden, alvast voor hun verjaardag op 21 september, een speelgoed keuken gekregen. Die moest Nils ook wel even bewonderen en testen!
Om vervolgens de gekookte mac & cheese uit hun keuken te eten voor lunch haha. Elizabeth was zo aardig om te vragen of we bleven eten voor de lunch. Zo heerlijk met Lenka die langer op school zit. Geen stress gewoon lange ochtenden die door kunnen gaan tot in de middag. Want voordat je het weet slaapt Nils al in de auto haha.
Thuis aangekomen in bed getild, deed zijn ogen open die al snel weer dicht gingen. Slaap lekker Nilsje!
's Middags Lenka ophalen met Nils. Zo lief hoe ze naar elkaar uitkijken en naar elkaar gaan zwaaien als ze elkaar al zien maar Lenka nog moet wachten tot het sein is gegeven. Rest van de middag ook nog lekker gespeeld.
's Avonds was het dan tijd voor de kinderen om naar zwemles te gaan! Bleek dat Lenka goed/leuk mee deed en Nils steeds afgeleid was door was er in Lenka haar klas gebeurde. Ik was zelf niet mee dus kon het niet zien.
Ik had een North Face rugzak gekocht voor mijn komende reizen wat effïcenter inpakken is en ook beter draagt dan een schoudertas.

Dinsdag; zoals gewoonlijk nu eerst Lenka weer afgezet bij school. Ergens blijft het wel raar om in de auto te blijven zitten, Lenka eruit en doorrijden. Zeker omdat ze pas net 4 jaar is. Eenmaal weer thuis had ik niet echt zin om lang thuis te blijven voordat Nils zijn eerste voetbal les had! Dan maar even wat snacks voor mijzelf kopen bij de Target haha. Nog even tijd om ze af te zetten om vervolgens door te gaan naar de voetbal!
Er moet iemand mee doen of in ieder geval bij het kind zijn voor Nils zijn leeftijdsklas. Ik was dus ook gekleed op de klas; mijn voetbalbroekje en sportschoenen haha. Nils bleek dus de enige te zijn in zijn klas! Opzich wel lekker omdat ie dan veel aandacht krijgt. Soms moet ik wat dingen voor doen en dan doet hij ook mee maar over het algemeen doet hij zelf lekker/goed mee. En hij is zeker ook echt GOED!! Meneer is 22 maanden, zit in een klasje voor kinderen VANAF 2 jaar en doet super goed mee. Is heel goed in de bal dicht bij hem te houden en er tegen te trappen!! Super trots op hem!!!
Aangezien die opweg naar de voetbal al een powenap had genomen was die dus wakker op de weg terug. Even broodje eten en slapen. "Kom Nils ga je slapen. Ga maar in bed liggen. Wil je melk? "Noo" Wil je wat water? "Noo". Oke Nils slaap lekker. Voordat ik het wist sliep meneer!! Dat was wel even anders met sinds dat ik hier kwam. Super blij met deze verandering, hij word ook groot!
Had Nils optijd naar bed gebracht omdat hij wel wat moe was van voetbal, niet zo heel gek. Dus optijd wakker op Lenka op te halen. Lenka daar in tegen had niet geslapen op school dus was erg gezellig.. Blijkt ook dat Lenka niet op een bedje kan liggen en Dave en Marjan dachten luizen in Lenka haar haar te zien.. verdacht verdacht verdacht. Dus klein gevecht gehad met Lenka. Ze vertelde Marjan en mij een keer; als ik huil moeten jullie zeggen; Lenka niet huilen. Nou wel 20 keer gezegd en ze stopte maar niet. "Oke Lenka als je nu niet stopt met huilen zodat ik met je kan praten gooi ik een binky (speen) van je weg." En mevrouw was opzich stil maar nog steeds WHE GRR UUHHRRGG. Weer vertelde ze mij dat ik maar weg moest gaan en mij niet meer lief vond. Prima, nu was ik het gewoon echt even zat omdat ze het al zo vaak heeft gezegd.
Marjan was ondertussen ook thuis gekomen en zei tegen haar; Ik ga naar de sportschool. Ging mij omkleden en ging weg. Laat hun maar dinner hebben met z'n 4e dan ziet Lenka misschien in wat ze doet. Nadat ik klaar was van sporten was Lenka nog wakker dus ik dacht; mooi niet dat ik nu naar bovne ga om te eten. Had gewoon geen zin om er nog even te zien. Dus lekker gedoucht en vervolgens langzaam maar gaan eten. Lenka bleek in bad te zitten en had mij niet gehoord/gezien.
Rest van de avond heerlijk cabaret shows gekeken.

Woensdag; weer Lenka afgezet nadat ze weer eens Nils zijn deur als eerste hadden open gemaakt. Weer afgesproken met Eliabeth en de tweeling. Denk dat het nog heel veel gaat gebeuren de laatste maanden hier. Veel au pairs die Elizabeth kende zijn weer terug naar huis dus vallen die playdates ook weg. We hadden afgesproken bij de speeltuin dicht bij mij huis. Om vervolgens weer samen te lunchen in de mall bij een burrito winkel.
Elizabeth ging nog wat meer eten halen dus vroeg of ik even op haar meiden wilde letten. Komt er een man voorbij; Ahhw are the triplets? Uhmm noo. They are twins. Oh cool I have twins. Bless you mom.
OKEEEE wat is hier net gebeurt? Ik pas nog geen 1 minuut in totaal op de tweeling en ben meteen ook hun moeder haha. Terwijl daarvoor in de speeltuin een moeder tegen mij zei; jij bent toch niet zijn moeder? Ein-de-lijk iemand die dat meteen in zag haha. Snap ook wel met het programma 16 and pregnant dat niet veel Amerikanen meer opkijken als het wel mijn kinderen zijn, laat staan dat ik dan al 3 kinderen heb.
Goed tijd om naar huis te gaan. Nils in de auto en van de parkeerplaats af. Dit is GEEN grap! Ik was nog geen eens van de parkeerplaats AF of Nils sliep al! Het was om 12/12.15!! Thuis dus weer in bed gelegd. Meneer was daarom ook wel vroeg wakker, okee rond half 3.
Verbaas mij elke keer over hoe mega snel de middagen gaan nu Lenka tot 3 uur naar school gaat. Voordat ik het weet is het al weer 5 uur.
Dit weer was Dave al tegen 4 uur terug en wou naar de speeltuin met de kinderen. Had tegen Lenka gezegd; ga jij maar met papa dan kan je naar de enge speeltuin gaan blijf ik hier met Nils. Moest Nils al elke keer bij haar weghalen dus konden beide kids lekker zelf spelen. Marjan was fietsen en kwam wat later thuis. Rond 5 uur kwam Dave dus ook Nils ophalen haha. Prima hoor! Binnen een half uur kwam ook Marjan weer thuis maar goed had ik toch even rust haha.

Donderdag; de dag om weer te mogen uitslapen WOEHOE! Gelukkig word je dan al om 7 uur wakker omdat een kind genaamd Lenka lekker hard loopt te schreeuwen. Ergens denk je arghhh laat mij uitslapen maar al snel denk je ook; ik hoef er gelukkig niet mee te dealen! Daarnaast hoefde ik ook nog niet mijn bed uit dus maar even lekker wezen draaien en liggen in mijn bed. Rond half 10 gaat je telefoon, is het Daisy die stuurt; JACKPOT! Had haar verteld dat als je kan uitslapen toch altijd vroeg wakker bent. Nou mevrouw had dus lekker lang geslapen, niet eerlijk!
Rond 11 uur kwam Daisy hier om even lekker in de tuin te zonnen. Ze hadden al slecht weer voorspeld dus Dasiy zei; ja het gaat wel regenen he blablabla. Ik zo oh joh maak je niet druk, die app is soms net piet paulusma en komt nooit. Altijd pas in de avond. KARMA!! Rond half 1 kwamen er donkeren wolken en dachten wij; laten we maar naar binnen gaan en bedenken waar we gaan lunchen.
Lekker gelunched bij de panera bread, vergelijkbaar met de la place. Ik had nog wat tijd voordat ik Lenka moest ophalen dus gingen een beetje winkelen. Lopen we in de Hallmark winkel en denk ik wat hoor ik toch? Ik uhm Daisy?? Is dit regen?? JA. Nou niet veel later kwam er dus ook nog even keiharde onweer he. Ik kon het dak horen trillen, vond ik niet echt grappig.
Tegen de tijd dat ik Lenka moest ophalen was het gelukkig wel droog maar soms hoorde je licht ergens nog wel wat onweer. Lenka vertelde dat ze in haar klas een beetje bang waren en met ze alle een film hadden gekeken haha. Dave had mij ondertussen ook gebeld; Ja is het droog daar en hoe zijn de wegen anders moet ik mijn plan veranderen. (hij was op de fiets naar het werk) Ik nee is goed is hier net 15 minuten droog zijn alleen wast plassen maar zon komt ook door. Okee dank je wel.
Zijn Lenka en ik lekker thuis aan de slag met haar huiswerk voor de nederlandse school over de letter S. Word het donkerder en donkerder en hoor ik onweer. Uhm Lenka ik ga even papa een berichtje sturen. Nog geen 10 minuten nadat ik hem had gestuurd kwam Dave ook thuis haha.
Bleek dat hij heel de terug weg de regen en onweersbui in zijn rug had. Daardoor had hij ook snel gereden omdat hij voor de bui uit wou blijven haha. Want niet veel later brak de hell weer goed los. Het Nederlandse weer was gewoon deze kant op gestuurd, bedankt allemaal!!
Marjan bleef langer werken omdat het verkeer erg vast stond bij haar werk. Gelukkig ging Dave Nils ophalen want ik zag het niet bepaald zitten om er doorheen te rijden. Dave had ook meteen eten gehaald!
Nils eerst gevoerd om daarna zelf te eten. Lenka had wat aardbeien gegeten maar wou verder niet veel eten, was ook moe. Wat doet papa vervolgens? Die geeft haar vervolgens een lolly!! HALLLLOOOO?!??!
Ach Lenka zei gelukkig tegen mama dat het papa was die dat deed en ik had met Lenka een afspraak; als mama thuis is dan ga je met mama eten. Als je dat niet doet is het voorlopig geen lolly meer voor Lenka. Marjan had uiteindelijk nog wel wat eten in haar gekregen dus dat is goed!
Eenmaal klaar met werken was ik lekker in mijn kamer wezen rommelen. Even uitgezocht wat ik straks met Jordy mee ga geven als we in Miami zijn. Er zitten ook wat fotolijsten bij dus die maar meteen ingepakt in bubbeltjes papier. En nee had er niet al mee gespeeld haha. Meteen ook even gekeken of de kado's voor het thuis front eerlijk verdeelt waren haha.
Ik zit nu totaal op 5 kilo wat mee kan dus nog even want andere dingen uitzoeken die ook mee terug kunnen haha.

Vrijdag; was het lekker andersom hihi. Daisy was vroeg wakker en ik werd rond half 10 wakker! HEERLIJK! Paar rondjes gedraaid in mijn bed, spelletjes op mijn telefoon, douche, opruimen en lekker rommelen.
Voordat ik het wist was het tijd om Lenka op te halen. Ik was de hele ochtend nog niet buiten geweest en had mijn telefoon geraadpleegd voor het weer. Oke rokje kam wel. Kom ik buiten is het dus best fris buiten maar ook niet koud. Eindelijk lekker en niet vochtig. Okee misschien toch; Dankje wel grote regenbui haha.
Dave ging uit zijn werk meteen door naar Pennsylvania om daar het weekend door te brengen en naar twee honkbal wedstrijden te gaan. Wat betekend; girls weekend! en Nilsie, heerlijk :). Na een snelle middag was het tijd om met Lenka weer in de auto te gaan. Stop 1; Nils ophalen bij het kinderdagverblijf. Nou die was nog lekker aan het spelen en wou dus niet echt mee, zeker niet omdat Lenka mee ging spelen haha. Huilend in de auto om Marjan op te halen. Marjan opgehaald van haar werk en op naar huis.
Ondertussen was het al weer 6 uur dus tijd om aan het eten te beginnen. Esther mocht dit keer pannenkoeken gaan bakken! Vervolgens lekker gesmuld met zijn alle!
In de avond vroegen Bruna en Jackie of ik ook mee ging eten omdat een vrined van Bruna uit Brazillië in Amerika op bezoek kwam. Zit je lekker te eten blijkt dus dat je schoonmaker daar ook werkt... Kijk je ook raar op hoor. Ineens helemaal haar netjes, netjes gekleed hahaha. Maar goed was wel gezellig.

Zaterdag; de dag dat ik 8 maanden in Amerika ben!! Nou ik zat gewoon al om 8 uur in de auto. Met de kinderen opweg naar de Nederlandse school. De school begint om kwart voor 9 en is ongeveer 20 minuten rijden. Lenka afgezet in haar klas en kon meteen spelen. Nils even mee genomen naar de andere kleuter klas om daar met de juf trapen. Volgende week ga ik helpen in de klas van juf Lia! De klas van het Nederlandse vriendje van Lenka zit ook in die klas.
Ook had ik hier naartoe de weg in een keer gevonden zonder tomtom en ook terug gewoon in 1 keer goed!! Begint wat te worden met mij en de wegen in Amerika na 8 maanden! Terug met Nils nog even in de speeltuin gespeeld! Rond 11 uur moest ik weer terug zijn en was ik klaar met werken.; Voor Marjan was het toen ook weer tijd om bijna Lenka op te halen met Nils.
In de middag ging ik met Jackie en Bruna ein-de-lijk eens naar Annapolis, de hoofdstad van Maryland. Stonden op de heen weg goed in de file aangezien er ook een honkbal game was wat nog moest beginnen!
Het is een klein dorpje wat een haven heeft. Er lopen ook allemaal mensen van de marine in hun witte pakjes! Hebben het gewoon gezellig gehad met ze 3e en lekker gelunched (okee gingen er rond half 5 weg maar het was voor ons lunch haha). Daarna nog wat winkeltjes ingeweest.
Er was ook een hele gave winkel die allemaal dienbladen/tafels/klokken/land kaarten van hout hadden uitgesneden. Was heel gaaf omdat het ook diepte had doordat er verschillende lagen hout opelkaar waren gedaan en kon ook goed diepte in het water zien. Heel mooi en dus ook heel duur! haha. Voor een dienbload betaalde je al 199 dollar, ex tax.. En ja er zat wel glas overheen dus je kan er makkelijk iets opzetten haha.
Rond 8 uur ongeveer waren we weer terug. Ik was helemaal gaar van de auto rit en het lekker buiten zijn.
Zat ik lekker op mijn kamer komt rond hafl 10 Lenka ineens lang! Esther did you get the text I send you? Had ze mij een hele lieve, schattige en grappige mail gestuurd.
Later vertelde Marjan dat Lenka de hele dag naar mij had gevraagd van waar ik was. Terwijl ze wist dat ik weg ging in de middag. Fijn om te horen/merken dat ze mij wel echt lief vind!

Zondag; lekker lui gedaan en geprobeerd zo lang mogelijk te gaan slapen. Werd rond half 9 wakker dus niet heel slecht haha. Even lekker lang in bed gehangen haha. Heerlijk als dat gewoon kan. Daarna even gebeld of ik volgende week een buitenrit op een paard kan maken maar helaas zaten ze al vol :(. Kan alleen een week van te voren bellen voor de week erna.
Die week erna kan ik niet omdat ik dan al naar Miami ga dus daarna maar een keer bellen.
Ook had ik op vrijdag mijn papieren gekregen om mijn verzoek in te dienen voor mijn terug vlucht. Ik heb aangegeven dat ik op 21 januari wil (naja moet) terug vliegen dus op 22 januari zal aankomen. Wat ook betekend; het word nu wel serieus en snel dat ik weer in Nederland zal zijn. En begin nu ook heel close met de kat te worden. Pff dat beestej ga ik ook zo missen!
Om 1 uur hadden we een cluster meeting bij een koffie iets.. waar ze ook lunch serveerde. Het heeft een franse naam maar echt Frans is het niet. Ik had eerst Daisy opgehaald en zijn er dus samen heen geweest. We waren allebei dat ze een apple turnover hadden, in het Nederlandse beter bekend als een Appelflap! En hij was nog lekker ook, okee pap die van jou zijn de beste haha. Gezellig gepraat met iemand die ik al een tijd niet had gezien/gesproken en over 3 weken begint aan haar travel month. De rest van die groep is al op reis of weer thuis. Ook heb ik het meisje leren kennen waar ik woensdag naartoe ga voor een playdate. Haar kinderen ken ik al.
Vervolgens naar de meeting gezellig naar Daisy geweest. Even de must see dingen verteld voor Chicago. Zij gaat daar het weekend naartoe dat ik naar Miami ga. Als ik er toch ben blijf ik er ook maar eten! Lekker pizza gegeten samen met haar hostparents. Het jongste kind, 6 maanden, bleef weer lekker naar mij staren. De moeder vroeg; Are you in love with Esther? En hij deed zijn beide handjes op een wang en bleef staren naar mij, ZOOOOOOOO lief haha. Daisy, ik en de moeder in koor; aahhhwww en hij echt zo van; wat heb ik gedaan? haha.
En zo is het al weer zondag avond, 23.15, tijd om te gaan slapen!

Op naar een week waar ik even wat gezonder moet eten na dit weekend, pannenkoeken, burger en pizza. Waar ik een avond een extra kind krijg, meer wil sporten en zal gaan helpen op de Nederlandse school. Om de week af te sluiten met een dagtrip naar Thomas the train. Stiekem kijk ik daar best naar uit, jeugdsentiment wat ik toen echt leuk vond.

Let's rock next week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 46622

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: