9 months - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu 9 months - Reisverslag uit Kensington, Verenigde Staten van Esther Kroon - WaarBenJij.nu

9 months

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Kensington

Tijd vliegt en tijd staat stil. Vaak denk ik nog terug aan de eerste dag dat ik hier was. Vrijdag de eerste echte volle dag bij mijn gezin en praten over van alles met Marjan. Het voelt als gisteren maar als ik denk aan andere dingen die ik hier heb mee gemaakt en korter geleden zijn voelt het als een eeuwigheid geleden!! Wat zullen de laatste maanden mij brengen? Hoe snel zou het gaan.

Maandag; was ik hier dan al weer 9 maanden. Jaa nog 3 maanden te gaan want ben er best wel klaar voor om naar huis te gaan. Echt werken aan mijn toekomst. Aangezien ik de 21e terug vlieg zijn het net iets meer dan 3 maanden die ik heb te gaan!
Sinds lange tijd was het hier weer eens een feest dag; Columbus day. Dave moest gewoon werken en Marjan zit nog steeds thuis door die stomme overheid. Gelukkig hoefde ik pas om half 9 te werken. Na dit weekend kon ik uitslapen wel goed gebruiken haha.
Rond 9 uur zaten we al in de auto, Marjan, de kids en ik, op weg naar een appelpluk. Marjan had gevraagd of Bea en anaish ook kwamen met hun ouders. Ze hadden wat vertraging met vertrekken dus wij gingen gewoon al appels plukken. Aangezien het goed had geregend was het beetje nat/blubberig. Daar gingen we dan met onze voeten beetje in de blubber appels plukken. De kinderen vonden het heel leuk en al snel hadden we een mand vol.
Naast appels plukken waren er ook nog wat dieren en konden kinderen spelen bij/op hooi en waren er heel veel pompoenen. Na het appels plukken gingen we dus even snel bij de dieren kijken om vervolgens bij het hooi te spelen. Al snel kwamen Bea en anaish ook en hebben we een tijdbij het hooi gespeeld. Incl dat ik ben onder bedolven door de vieze natte hooi haha. Nog even pompoenen uitzoeken en tijd om naar huis te gaan.
Moe, hongerig en voldaan gingen we weer de auto in. Beide kinderen waren na een lekker broodje heerlijk in slaap gevallen. Eenmaal thuis wou lenka niet meer slapen en was ik even vrij totdat nils wakker zou worden!
'S middags werd meteen van de lekkere geplukte appels een heerlijke appeltaart gemaakt door Marjan en lenka. Nils vond dat ook allemaal erg interessant maar extra hulp was niet bepaald gewenst dus ging ik met nils buiten even rondje lopen op zijn step!
Toen de appeltaart eenmaal in de oven was kwam anaish weer spelen en Bea kwam toevallig ook nog even langs. Niet veel later moesten ze weer weg omdat we moesten eten om vervolgens naar zwemles te gaan. Het was de laatste les van deze sessie dus ging gezellig mee om te kijken. Was leuk om eens te zien. Nils had ook zwemles en deed soms beetje zijn eigen ding. Lenka's klas vond ik maar beetje rommelig maar wel leuk om een keer te zien.

Dinsdag; ging Marjan Dave afzetten met mijn auto en ik zou dan lenka met nils in de Nissan wegbrengen. Toen ik op het punt stond om weg te gaan bleek dus dat zowel Dave als Marjan een sleutel mee hadden en ik dus nergens heen kwam. Gelukkig was Marjan op tijd terug en bracht lenka toen weg. Nils huilen want die dacht jaa ik ga in de auto en uiteindelijk toch niet. Dan maar samen de tijd doden door te spelen met de trein voordat we naar voetballes moesten! Ik kon niet eens even spullen pakken laat staan een slok drinken nemen of meneer begon te piepen dat ik naast hem moest komen zitten haha.
Voetballes ging wel aardig. Hij weet nu goed wat hij elke keer moet doen alleen is een oefening soms snel zat. Daarnaast was hij vandaag ook moe tijdens de les dus was er altijd niet helemaal bij. Op de terug weg was hij dan ook heel verrassend in slaap gevallen.
In de middag samen met Nils Lenka van school gehaald. Toen ze min zag moest ze huilen. Neee niet omdat ze mij zag! Een vriendinnetje had per ongeluk Lenka geraakt toen ze haar rugzak op haar rug wou doen. Kan gebeuren niks aan te doen. Dan maar thuis voor de troost lekker warme appeltaart met ijs eten hihi.
In de middag moest er ook weer druk met de trein gespeeld worden en nu moest lenka elke keer blijven zitten. Dat de trein smaller is dan de rails werkt soms ook lekker frustrerend mee voor nils.
Kort na het avond eten kwam de man van Marjan haar beste vriendin langs. Hij was voor zijn werk hier in de buurt en kwam gezellig langs. Aan mij dus de vraag of ik in de avond ook even een oogje op de kids wou houden. Ik was voornamelijk met lenka; schoolboek lezen, koekeloere kijken en kletsen. Dat alles lekker in het bed van Dave en Marjan dus ik kon ook lekker liggen haha

Woensdag; mocht ik , denk door mijn actie van gister, om 8 uur beginnen. Marjan is nog steeds thuis en bracht daarom samen te nils lenka naar school.
Zowel ik als Marjan wouden met nils het huis uit maar wat gaan we doen als de tweeling niet kan?? Gelukkig kon Jack wel spelen. We plakte er ook gelijk een lunch achter aan. De jongens hebben lekker gespeeld en vinden het ook echt wel leuk om ook samen te spelen. Toch blijft het gek om te bedenken dat Jack en nils op dezelfde dag zijn geboren plus zelfde jaar en zo'n verschil zit in lengte en gewicht.
Nils was zo moe geworden van het drukke spelen dat hij om 12 uur al in slaap viel en ik hem maar eens om 3 uur heb wakker gemaakt. Ondertussen was Marjan Lenka van school aan het halen. Nils werd rustig helemaal wakker om de rest van de middag lekker samen met lenka te spelen.
In de avond was het dan eindelijk weer eens tijd voor de sportschool!!

Donderdag;


SORRY DOOR LEUK EN DRUK WEEKEND BEN IK NU, 10 UUR, BEST MOE EN HEB IK HOOFDPIJN DUS GA IK LEKKER SLAPEN.
REST KOMT ALS NILS SLAAPT ROND 8 UUR JULLIE TIJD. EXCUUS!!

  • 21 Oktober 2013 - 18:12

    Joke :

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee es.
    hier weer even een berichtje van mij!!!!!!!!!
    wat kijk jij uit dat je weer voet op nerderlandse bodem zet! heb je misschien 2 november vrij ???????????
    dan is er weer bazaar bij wk, dus je plekkie staat nogopen hoor !
    dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Kensington

Esther

Welkom op mijn profiel! Vanaf hier ga ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen als au pair in the USA! Vandaar ook mijn site naam; Nessy, Nanny maar dan met mijn bijnaam Es erin verwerkt! Hoop dat jullie met plezier mijn verhalen lezen dan probeer ik zoveel mogelijk te genieten in Amerika.

Actief sinds 12 Dec. 2012
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 46635

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 14 Januari 2014

Au Pair avontuur

Landen bezocht: